Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85315 kertaa)

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #195 : 27.06.09 - klo:00:08 »
Mulla on epilaattorina Philipsin Satinelle, jonka sain jo jouluna. Testailin sitä alkutalvesta ja olin hieman pettynyt, koska sääristä ei heti tullut niin sileät kuin kuvittelin. Kipua oli kyllä ekalla kerralla niin paljon että olis sietänyt tulla vähän parempi lopputulos kun niin jouduin kärsimään! ;D Jatkoin epiloimista ja muutaman kerran jälkeen huomasin että laitehan alkaa toimia, kun lisää epiloimattomia karvoja kasvaa ja saan nekin poistettua juurineen. Nyt sääret ja kainalot alkavat olla jo oikeasti sileät! Juuri epiloin toisen kinttuni ja vähän näkyy jäävän superlyhyitä karvantynkiä, mutta yleisvaikutelma on silti sileä.

Kainalokarvatkin siis epiloin tuolla masiinalla, ei satu enää pahasti ja sileääkin jälkeä tulee. On vaan aika hankalaa koska joudun venyttelemään kainaloa ihan ihmeellisesti että saan sieltä syvältä kuopasta pois kaikki karvat. Käden ylös nostaminen ja toisella kädellä epiloiminen onnistuu vain pienelle alueelle, jos yritän vetää koko kainalon tuolla tavalla niin ei tule mitään. Tarvisin kai jonkun todella pienipäisen/kapean epilaattorin jotta homma kävisi helpommin.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #196 : 27.06.09 - klo:12:07 »
Onnistuu, helpoiten parin siiderin jälkeen ja pingottaa ihoa tarpeeksi. Sen sijaan kylmäpussi vaan mielestäni lisää kipua. Jatkokysymys: miten onnistuu kainalot? siihen en määkään pysty.

Mulla ei onnistu kumpikaan, ei bikiniraja eikä kainalot. Karvat on niin tiukassa että Xelle huutaa hoosiannaa (hyvä kun ei ylikuumene) ja minä koitan purra hammasta. Jos saakin muutaman karvan irti niin siihen se jääkin, kun verta tihkuttava nahka ei ole ihan se mitä tavoitellaan.

Mutta minä nyt taidan ollakin super sitkeäkarvainen ;).

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 27.06.09 - klo:12:09 »
Ekalla kertaa sokeroinnissa tuntui tosiaan, että koko nahka lähtee karvojen mukana  :D. Silloin muuten ei naurattanut. mutta onneksi tuo helpottaa ja nykyään siis epiloin itse ilman suurempia kipuja.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #198 : 30.06.09 - klo:00:34 »
Ostin tänään ainakin vuoden haikailun jälkeen Xellen, ja epiloin heti sääret sillä normaalipäällä. Ei ollut ollenkaan niin kauheeta kuin pelkäsin! Itse asiassa ei sattunut lainkaan, ihan pienen pientä nipistelyä korkeintaan. Pieniä punaisia pisteitä näkyi kuitenkin epiloinnin jälkeen ilmestyvän, joten taisi se ne karvat kiskaista ihan juurineen ;). Toistaiseksi olen tosi tyytyväinen, kun vähän pelotti investoida lähes satanen laitteeseen, jos sitä ei sitten pystykään käyttämään. Bikinirajoja saatan joskus sillä koettaa, mutta kainalot taidan käydä sokeroimassa jatkossakin, kun siellä on karvat niin tiukassa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #199 : 12.07.09 - klo:14:46 »
Kiinnostaisi hankkia elämäni ensimmäinen epilaattori, mutta kaipaisin kokemuksianne että mikä malli olisi tällä hetkellä hinta-laatu suhteeltaan paras? Onko kaikissa malleissa useita erilaisia ajopäitä mukana? Ainakin sääreni haluaisin ajella epilaattorilla ja rohkeuden riittäessä myös bikinirajan  ;) Alkaa nimittäin pikkuhiljaa rasittaa tuo jatkuva höylällä ajelu  :-\ Olen joskus jostain lukenut, että kaikkien iho ei kuitenkaan epilointia kestä ja tuloksena on pilkullinen ja ärsyyntynyt iho. Onko tämä kuinka todennäköistä?

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 12.07.09 - klo:15:57 »
Ostin jokin aika sitten ladattavan Silk-épil Xpressiven ja täytyy sanoa, että olen hyvin tyytyväinen. Erityisesti olen tykännyt mukana tulleesta ns. kainaloiden ajopäästä, jolla on helppo epiloida kainalot ja bikiniraja. Ajopäätä käytettäessä laite nyppii vähemmän karvoja kerralla, joten epiloiminen ei satu juuri ollenkaan. Xpressiveen on saatavilla myös kattava valikoima varaosia. Tylsistyneen epilointipään tilalle voi ostaa uuden, mikä lisää laitteen käyttöikää. Plussaa myös siitä, että laitteen voi puhdistaa juoksevan veden alla. Mielestäni Xpressive on ulkoisestikin ihan nätti ja siitä saa hyvän otteen. Ääntä toki lähtee, mutta se onkin ainoa negatiivinen puoli.
1b M ii

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #201 : 12.07.09 - klo:17:20 »
^ Kiitos vinkistä, täytyykin tutkiskella tuota epilaattoria tarkemmin. Hintaa sille tulee varmaankin yli 100 euroa?  :o Toisaalta olen kyllä valmis satsaamaan hieman enemmän, kunhan epilaattori on toimiva ja kestää useita vuosia ;)
Onko Silk-epil Xpressivessä myös erillistä ladyshaver-ajopäätä mukana?

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 12.07.09 - klo:17:38 »
^Itse maksoin Xpressivestä alennuksessa 98 euroa, eli normaalihinta on varmaan vähän kalliimpi. Mutta jos ei halua/tarvitse ladattavaa versiota, niin niitä johdollisia saa muutaman kympin halvemmalla. Kestävyydestä en osaa sanoa sen näin lyhyen ajan jälkeen mitään, mutta vaikuttaa laadukkaalta ja koska varaosia on saatavilla, uskon tästä olevan iloa pitkään. Edellinen epilaattorini (ei tosin Braunin, vaan Philipsin) kesti yli kolme vuotta, kunnes epilointipää tylsistyi niin pahasti, ettei sillä enää tehnyt mitään. Siihen ei ollut saatavilla varaosia, joten jouduin ostamaan kokonaan uuden epilaattorin.

Ja ladyshaver-ajopää tulee mukana.
1b M ii

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 12.07.09 - klo:17:42 »
Moni käyttää myös Xelleä ja itsekin siitä pidän kovasti. Käytän johdollisia, ihan hyvin pystyn epiloimaan pistorasian lähettyvillä  :).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 13.07.09 - klo:06:55 »
Olen joskus jostain lukenut, että kaikkien iho ei kuitenkaan epilointia kestä ja tuloksena on pilkullinen ja ärsyyntynyt iho. Onko tämä kuinka todennäköistä?

Mulla auttaa jostain kumman syystä ainakin vahauksen kanssa se, että laitan A-vitamiinivoidetta jälkihoitona. Ihan sattumalta sain selville kun oli Bellavitaa kaapissa. En ole sitä halvempaa apteekin A-vitamiinivoidetta kokeillut, mutta ainakin Bellavitalla esim. bikinirajat on ihan normaalin näköiset jo seuraavana päivänä kun muuten on ollut kauheassa kunnossa iho pidemmän aikaa. Sääret on mulla jostain syystä herkemmät tai iho muuten erilainen, että niissä kestää kauemmin parantua. Ihan tyytyväinen oon tosin siihenki, että ainaki johonki toimii toi vahaus ni ei tarvi olla koko ajan höyläämässä :) Epilaattoria oon kanssa miettiny, mutta en tiiä mitä iho tykkää siitä... Toisaalta vahaushan on aika sama homma?

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 13.07.09 - klo:08:24 »
Epilaattoria oon kanssa miettiny, mutta en tiiä mitä iho tykkää siitä... Toisaalta vahaushan on aika sama homma?

Vahaus ärsyttää ihoa ehkä vielä enemmänkin kuin epilointi, koska siinähän se repäisy kohdistuu koko iholle, kun taas epilaattori nyppäisee iholta vain ne karvat. Ja noita punaisia pilkkuja ilmestyy kait kaikille epiloinnin jälkeen, joillakin ne vain näkyvät pahemmin ja pitemmän aikaa kuin toisilla. Itselläni aloe vera -geeli heti vahauksen jälkeen on rauhoittanut huomattavasti punoittavaa ihoa :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 13.07.09 - klo:08:35 »
^Minulla tuo punaisuus ja pilkullisuus on aika paljon kiinni siitä miten pitkä aika on vierähtänyt siitä kun viimeksi olen epiloinut. Mitä pidempi väli sen enempi ärsytystä... Kun karvat pääsevät kasvamaan pidemmiksi epiloiminen sattuu enemmän ja sen takia ihokin varmaan hiukan ärsyyntyy.
Kun epiloin säännöllisesti punoitusta tulee tuskin lainkaan ja lähtee todella nopeasti pois; alussa tosin sääret olivat päivän pari pilkulliset kun iho ei ollut moiseen kohteluun tottunut.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 13.07.09 - klo:17:30 »
Kehtaakohan tätä tunnustaakaan, itse olen kohta pari vuotta pärjännyt Lidlin halpisepilaattorilla  :) Maksoi jonkun 25e ja on ihan hyvin pelittänyt, nykyään mieluummin käytän piuhan kanssa niin ei lopu vääntö kesken. Ääni kyllä muistuttaa pelottavasti pahemman luokan ruohonleikkuria  8)

Tämä on ensimmäinen epilaattorini, enkä olisi kalliimpaa varmaan testiin uskaltanut ostaakaan. Vahaus vain katkaisee minulla hennot (sääri)karvat ja pelkäsin että epilaattorin kanssa rahat menevät yhtälailla hukkaan. Noh, tämä on toiminut tosiaan ihan loistavasti ja ajan tämän kanssa myös kainalot ja bikinirajat.. Ensimmäinen ajo tosin piti jakaa kolmeen osaan ja tuskanhiki oli silti hirmuinen. Tämän jälkeen ei oikeastaan ole ajaminen tuntunut missään jos viikon-parin välein muistaa ajaa, muuten rupeaa taas jo tuntumaankin  :-\
1b F ii

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #208 : 14.07.09 - klo:10:45 »
^Itse maksoin Xpressivestä alennuksessa 98 euroa, eli normaalihinta on varmaan vähän kalliimpi.

Saanko kysyä mistä liikkeestä löysit? Olen yrittänyt etsiä tuota ja Prisman valikoimissa ei ainaskaan vielä ole sitä, Gigantista kyllä löytyisi mutta hinta yli 110 euroa...

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 14.07.09 - klo:12:00 »
Epilaattoria oon kanssa miettiny, mutta en tiiä mitä iho tykkää siitä... Toisaalta vahaushan on aika sama homma?

Vahaus ärsyttää ihoa ehkä vielä enemmänkin kuin epilointi, koska siinähän se repäisy kohdistuu koko iholle, kun taas epilaattori nyppäisee iholta vain ne karvat. Ja noita punaisia pilkkuja ilmestyy kait kaikille epiloinnin jälkeen, joillakin ne vain näkyvät pahemmin ja pitemmän aikaa kuin toisilla. Itselläni aloe vera -geeli heti vahauksen jälkeen on rauhoittanut huomattavasti punoittavaa ihoa :)

Taitaa olla aika tapauskohtaista tämäkin. Mulla epiloinnista tulee aina noita pilkkuja, vahauksesta tai pinseteillä nyppimisestä ei taas juurikaan. Riippuisiko jotenkin siitä mihin suuntaan sitä karvaa kiskotaan, millä nopeudella tms? Paha mennä sanomaan.

Itselläni on ostoslistalla epilaattori myös, alkaa vahaaminen olla jo liian aikaa vievää touhua. Eikä vaha enää kunnolla edes irroita säärikarvoja kun on niin kuiva iho. Monta kertaa joutuu ensin tyhjän listan kiskaisemaan ennen kuin karvaakin alkaa irrota. Ja on kokeiltuna kuivaharjaukset ja muut kuorinnat ensin. Kylmävahaliuskat taitaa sääriin toimia himpun paremmin kuin lämminvaha.

Erityisesti mua kiinnostaisi hyvin kainaloille ja bikinialueille sopivat epilaattorit, sääret ei taida olla ihan niin nirsot välineen suhteen. Eli laittaakaa ihmeessä kokemuksia uusimmista hankinnoistanne, kiinnostusta löytyy!
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat