Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85207 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #240 : 17.01.10 - klo:21:56 »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #241 : 17.01.10 - klo:23:55 »
Jos tukkakarva kasvaisi yhtä nopsaan kuin epiloitu säärikarva niin tää letti olisi jo polvitaipeessa...

Karvat kasvaa aina vauhdilla sinne mihin ei tarvis! Luovuin tämän takia säärten epiloinnista täysin, se matka tuntu niin pitkältä pelkästään nilkasta polveen asti huruutella hitaasti epilaattorilla, kun se sänkikin ilmesti muutaman päivän sisällä... Ja ne karvat, jotka ei liian lyhkäsinä/hentoisina tarttunu epilaattoriin, niitä olis pitäny ajaa sitten parin päivän päästä. Nyt pölyyttyy epilaattori hyllyssä.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #242 : 18.01.10 - klo:09:41 »
Entäs, onko kukaan kokeillut tämmöistä, hieman halvempaa epilaattoria? :)

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=428748&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10059&categoryId=3132449

Mulla on tuo Braunin epilaattori ja toimii loistavasti. Muita epilaattoreita en ole koskaan omistanut tai kokeillut, eli en tiedä olisiko kalliimmat vekottimet vielä parempia.

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #243 : 14.02.10 - klo:17:16 »
Mulla on toi Braunin vehje myös. Paha vertailla kun en ole muuta epilaattoria ikinä omistanut. No on tuon putsaaminen mun mielestä helppoa.

Yllätyin lähinnä miten kova ääni tuosta lähtee, tuntuu että tietää naapurikin aina mitä puuhaan. Ja lisäksi se miten hitaasti sillä pitää vetää, eihän mulla kärsivällisyys riitä. Mulla ei tosiaan ole kokemusta noista vehkeistä, niin en tiedä onko tuo hitaampi tai äänekkäämpi kuin muut. Sänki on kuitenkin sen verran inhottava juttu, että kintut ja kainalot kitkutan tuolla.

Laitan kuulokkeet päähän ja musan tarpeeksi kovalle, niin ei ääni häiritse ja jaksaa jyrsiä pidempään.  ;D En osaa arvioida miten pitkään karvat pysyy poissa, kun olen ajellut kerrallaan sen mitä jaksan ja lisää sitten muutaman päivän päästä. Joskus 2-3 viikon päästä alkaa kintuissa tuntua nöyhtää, mutta en tiedä onko ne uusia vai jotain pienempi karvoja, jotka eivät vaan tarttuneet. Kainaloista en osaa sanoa tuonkaan vertaa, kun uskalsin sinne vasta lähipäivinä. Biksurajassakin on kalju kohta, kun loppui rohkeus kesken..  ::)

Parempi tuo on kuin höyläily, että olen kyllä tyytyväinen ostokseeni. Ei siinä mitään.
Only death is real.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #244 : 16.02.10 - klo:13:41 »
Etsinnöissä olisi 50e hujakoilla oleva kohtuuhintainen epilaattori jolla saisi säärien lisäksi kainalokarvat veks. Mutta kainaloita tärkeämpi vaatimus on että epilaattorilla lähtisi tietysti hyvin eripituiset ja vahvuiset karvat. Mulla on vaaleat ohuehkot säärikarvat. En uskalla ostaa halvinta 30e konetta sen takia. Onko kellään antaa vinkkejä mikä kannattaisi ostaa? 80e alkaa oleen liikaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 16.02.10 - klo:15:05 »
Kainalot epiloin joka viikko, mutta sääriä en pysty. Sattuu niin perkuleesti. Alkaa vaan heti ilmestyvä sänki kyllästyttää, joten kai se on pakko yrittää totutella kun kesäkin alkaa lähestyä. Vahaus ei satu epilonnin rinnalla oikeastaan ollenkaan, mutta se on aika hankalaa puuhaa kun ensin täytyy kasvattaa karvat niin pitkiksi. Tästä syystä epilointi olisi parempi vaihtoehto. Miten te pystytte epiloimaan sääret? En anna karvan kasvaa edes kovin pitkäksi, mutta silti sattuu ihan hirveästi. En edes mielestäni ole mitenkään erityisen kipuherkkä.

Poissa waif

• Haiven
  • *
« Vastaus #246 : 08.03.10 - klo:20:29 »
Kainalot epiloin joka viikko, mutta sääriä en pysty. Sattuu niin perkuleesti. Alkaa vaan heti ilmestyvä sänki kyllästyttää, joten kai se on pakko yrittää totutella kun kesäkin alkaa lähestyä. Vahaus ei satu epilonnin rinnalla oikeastaan ollenkaan, mutta se on aika hankalaa puuhaa kun ensin täytyy kasvattaa karvat niin pitkiksi. Tästä syystä epilointi olisi parempi vaihtoehto. Miten te pystytte epiloimaan sääret? En anna karvan kasvaa edes kovin pitkäksi, mutta silti sattuu ihan hirveästi. En edes mielestäni ole mitenkään erityisen kipuherkkä.

En tiedä mistä kohtaa olet aloittanut, mut helpoin aloituskohta on nilkan päältä; kaikkein kivuliain :P Kannattaa siis ehkä kokeilla jostain muusta kohtaa, iho turtuu äkkiä ja hetken päästä ei tunnu missään oikein mitään.

Sain tänään elämäni ensimmäisen epilaattorin ja myös ekaa kertaa siis käytössä. Pistää vaan ihmettelemään miksei tää ollu mulla jo 10v sitte, on se niin mahtava :P Kainalot tosiaan sattui mullakin vähemmän ku sääret, vaikka en oo niitä koskaan ennen ees nyppinyt/vahanut. Sääriä olen nyppinyt muutamia kertoja joten oli sekin aika kivutonta. Tuo on vielä tollanen panasonicin wet and dry joten veden ja saippuan kanssa sai vielä kivuttomammin. Mahtava keksintö <3
« Viimeksi muokattu: 09.03.10 - klo:17:08 kirjoittanut waif »

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #247 : 08.03.10 - klo:22:14 »
^^Kaverillani on epilaattori, jonka mukana tuli geelipussi, joka laitetaan kylmään ennen epilointia, sitä pussia sitten pidetään hetki iholla niin ei satu läheskään yhtä paljon ja iho tosiaan tottuu alkujärkytyksen jälkeen. Eikös vastaavia geelipusseja ole myynnissä jossain apteekeissa tai urheiluliikkeissäkin? Sellaisesta saattaisi olla apua.
Muutenkin ensimmäinen epilointikerta on kivuliain, koska silloin karvaa kasvaa tiheimmässä, myöhemmin ei satu läheskään yhtä paljon kun karvat kasvavat epätasaiseen tahtiin ja kerralla epiloitavat karvat ovat harvemmassa  :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 10.03.10 - klo:11:51 »
Etsinnöissä olisi 50e hujakoilla oleva kohtuuhintainen epilaattori jolla saisi säärien lisäksi kainalokarvat veks. Mutta kainaloita tärkeämpi vaatimus on että epilaattorilla lähtisi tietysti hyvin eripituiset ja vahvuiset karvat. Mulla on vaaleat ohuehkot säärikarvat. En uskalla ostaa halvinta 30e konetta sen takia. Onko kellään antaa vinkkejä mikä kannattaisi ostaa? 80e alkaa oleen liikaa.

Mulla on aika hyvin samat kriteerit epilaattorin suhteen, olisi myös kiva jos siinä olisi joku vaihtopää? tarkempaa ajelua varten. ( kainalot, bikiniraja.) Ja ensimmäinen epilaattori siis olisi hankinnasta, en oikeastaan tiedä niistä tuon enempää.  ::) Muutakuin sen että sattuu kun ajelee.. ;D

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #249 : 10.03.10 - klo:16:58 »
Ensimmäisen epilointikerran jälkeen en käyttänyt kapistusta moneen vuoteen....oli se sen verran karmiva kokemus -> mulla on valitettavan vahvat karvat, niin hyvässä kuin pahassa ::)  Vaan muutama vuosi sitten innostuin kokeilemaan jotain kotitekoista sokerimömmöä, johon tuskastuin sen hankaluuden vuoksi samantien. Onneksi muistin epilaattorini. Nyt siihen on tottunut niin ettei juurikaan tunnu, lähinnä pientä nipistelyä. Neuvoni ensikertaa epiloivalle on antaa aikaa; pieni alue kerrallaan. Ensimmäinen kerta on se tylsin, mutta jatko onkin sitten selvästi helpompaa! Kainaloihin en kyllä ole tohtinut kajota.
Mun laite on Philips beauty Satin Ice (n7-8v vanha), ja tuskin nyt ostaisin sitä, mutta kun kerran toimii ihan ok, niin en hanki uutta ennenkuin tuo hajoaa. Siinä tuli mukana sellainen pakastimisessa pidettävä "kylmäkalle" joka napsautetaan kiinni epilaattoriin. Kylmähoito kyllä jeesaa epiloidessa, mutta saman asian hoitaa ihan vaikka perinteinen kylmäpakkaus.

Tuon epilaattorin hyvä puoli on se, että siinä on vaihtopää, jolla voi ajella perinteisesti ja sitten tuo epilaattoripää. Iso ärsytys on se, että se on johdollinen. En silloin ostaessani tajunnut sitä. Ehdottomasti miellyttävämpi olisi laturikäyttöinen.

edit. Kävin huvikseni vähän tutkaiemassa minkähintaisia nuo epilattorit tätä nykyä ovat, ja jumankeuta että on kallista! Muutenkin kun tein vähän vertailua, niin tuo mun Philipsinihän on ihan kilpailukykyinen vieläkin.
Siedettävimmät hinnat ja ihan ok'lta vaikuttavat vaihtoehdot löytyivät ON/OFFin sivuilta.
« Viimeksi muokattu: 10.03.10 - klo:17:21 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 12.03.10 - klo:15:16 »
Mulla kasvaa reisissä hyvin hentoa ihokarvaa, jota joskus koitin epiloida, mutta vedet vaan suihkusi silmistä, kun sattui niin paljon  ::). Pitänee rohkaistua kokeilemaan uudestaan. Samoin polvien epilointi on tosi tuskallista.

Lainaanpa omaa vanhaa viestiäni. Todella omituista, miten kivun tunne voi vaihdella! Mulla vaihtuu jostain syystä aina syksyllä epilointi sheivaukseen, mutta nyt kaivoin taas epilaattorin esiin. Vaikka taukoa epiloinnissa on ollutkin se puolisen vuotta, nyt säärten ja reisien epilointi tuntui vaan hassulta pieneltä nipistelyltä!

Todella omituista, mun mielestä se pieni nipistely tuntui nyt melkeinpä huvittavalta ;D. Olen viime aikoina koittanut kuoria ihoa aika aktiivisesti ja käyttänyt kosteusvoidetta joka / joka toinen päivä (normaalisti olen tosi laiska rasvaaja), joten voi olla, että hyvin kosteuttua ihoa on jotenkin kivuttomampi epiloida.

No, nyt on taas tämän kevään epilointikausi avattu! :D
Make it a great day

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 12.03.10 - klo:19:19 »

Mulla taas ei onnistu kainalot kuin hammasta purren ja sen ovat näköisetkin ajelun jälkeen, verta tihkuvia pisteitä täynnä ja menee pari päivää toipuessa. Jalat taas eivät tunnu enää paljon missään, vaikka väliä saattaa olla kuukausikin, kun olen talvisin laiska ajelemaan. Muuten on kyllä ollut hyvä ostos ja pidän enemmän kuin höylästä. Ekan epilaattorin Braunin Silk-Epilin ostin tuolloin, kun tulivat ekat markkinoille joskus 90-luvun alussa. Voin sanoa, että tuosta ovat onneksi kehittyneet ja taisi tuon käyttökerrat jäädä koko historiansa aikana alle kymmenee, kun lähinnä katkoi karvat ja aiheutti niiden sisäänkasvua, mitä ei nykyisellään ole enää tapahtunut.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 16.03.10 - klo:17:25 »
Nyt loppu prkl sheivaus! Huomenna marssin kauppaan ja ostan epilaattorin ja sit loppu säärien kuivuminen, kun karvansänki hankaa sukkahousuja vasten ja sheivaus ärsyttää ihoa vielä lisää.  >:(

Jos jollain on tosi kuuma vihje tosi hyvästä laitteesta, otan mielelläni apua vastaan. Voin maksaa enemmänkin, vaikka sen 80 e tms, mutta haluisin kerralla hyvän. Sokoksella ja Stockmannilla oli ihan eri laitteet (kävin jo etukäteen nuuskimassa), enkä oikein osaa sanoa kummassa olisi paremmat. Täällä mainittuja malleja, esim Xelle, ei näkynyt. En jaksais lähteä myöskään ydinkeskustasta kovin pitkälle.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 16.03.10 - klo:22:01 »
^Oletko kleio Braunin Xpressiveä nähnyt jossain, tai harkinnut? Minulla on tuo nyt kohta puolitoista? vuotta ollut, ja yhä vieläkin tykkään :) Tosin viime aikoina on taas tullut laiskistuttua epiloinnin suhteen, kun ei tuota "sänkeä" muka huomaa ennen kuin on ihan hirveä kasvusto... ::) Kainalot sentään tulee pidettyä siistinä, kun on niin nopeaa ja vaivatonta tuolla.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 17.03.10 - klo:06:28 »
^ Kyllä tuo oli jossain. Hyvä on, sen ostan! Minua ei tässä asiassa tarvitse paljoa enää houkutella... Olen niin tympiintynyt noihin kaikkiin sheivausoireisiin.

Tulen tänne sitten kertoilemaan kokemuksia. Minulla on onneksi hyvin korkea kipukynnys, joten en pelkää kipua. Minulla kun kasvaa sellaista paksua tummaa karvaa, ja paljon, niin tämä auttaisi eloa suuresti. Sänkikin on kuin hevosen harjasta...

edit. Tarkoititko tuotetta Braun Silk-Epil Expressive Wet&Dry? Näitä näyttää olevan tarjolla kahta laatua, vedetöntä ja vetistä. :) http://www.pixmania.com/fi/fi/2550067/art/braun/epilaattori-silk-epil-xpr.html
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:07:05 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v