Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85314 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #255 : 17.03.10 - klo:11:28 »
^ epilaattori on karkeakarvaisilla vähän ojasta allikkoon menemistä. Kun viitsisi niin antaisi talviturkin olla ympäri vuoden ;D Höylä kuivattaa & sänki pistelee - epiloitu karva kasvaa herkästi ihon alle ja tulehtuu ellei desinfioi tarkasti. IMO helpoin säärten desinfiointi epiloinnin jälkeen on käyttää kosteuttavaa käsidesiä ;D

Meinasi nousta tukka pystyyn (instant tyvikohotus) kun joku mainitsi kainalokarvojen epiloinnin. Siis Sattuu. Ehkä se helpottaisi muutaman kerran jälkeen, mutta kukahan ne muutamat kerrat ensin kestäisi...

Tosin syynä saattaa olla markka-aikana ostettu ikivanha työjuhta-epilaattori. Ei mitään hierontapäitä sun muita hienouksia. Kun viitsisi keitellä niin sokeroisi. Kun saisi lottovoiton kävisi laseroimassa lähes kaiken kaulan alapuolelta pois.
this too shall pass.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 17.03.10 - klo:11:44 »
^ Olen joskus vahaillut sääriä, ja se oli ihan kivaa, järjettömän työlästä vaan. Ne liuskat ei riittäneet yhteen kertaan, joten jouduin pesemään ja kuivailemaan niitä, että saisin toisenkin säären puhtaaksi...  :D Se oli aika kallistakin pitkällä tähtäimellä. Jalkakarvat silloin oheni aika lailla, ja nyt on pohkeissa pari kokonaan karvatonta kohtaa. Sisäänpäin kasvaneita karvoja tuli vaan muutama, ja nekin sain nostettua neulalla ylös ilman tulehduksia. Luulen siis että epilointi on mun juttu, kun jostain syystä mun iho kuivuu helposti juuri sääristä, mutta muuten kestää melkein mitä vaan. (oon joskus kuullu semmosen sanonnan kuin "siivoojan kädet", eli kestää jääkylmää ja tosi kuumaa vettä hyvin, mulla on just sellaset kädet ja muukin kroppa)
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #257 : 17.03.10 - klo:12:22 »
Mullakin on melko paksut jalkakarvat mut mitään sisäänkasvamisongelmaa ei kyl oo ikinä ollu, aloe-geeliä lykin aina epiloinnin jälkeen. Alku aina hankalaa kun on enemmän nypittäviä karvoja, nyt kun aina välllä muistaa nyppiä ne muutaman jalkahaivenet niin pärjää.

Suosittelen kyllä todella lämpimäti sitä EMLAA kainaloille ekalla kertaa, ennen en olis voinu kuvitellakaan epiloivani kainaloita ja nyt kun sitä on enemmän harrastanu niin ei tunnu missän.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 17.03.10 - klo:20:39 »

edit. Tarkoititko tuotetta Braun Silk-Epil Expressive Wet&Dry? Näitä näyttää olevan tarjolla kahta laatua, vedetöntä ja vetistä. :) http://www.pixmania.com/fi/fi/2550067/art/braun/epilaattori-silk-epil-xpr.html

Miulla taitaa olla se vedetön versio, en nyt aivan kyllä vannomaan mene. Vaihtopäitä tuossa on joka tapauksessa joka lähtöön, joskaan en niistä käytä kuin yhtä tai maksimissaan kahta ;D Hyvä laite mielestäni, joskaan muista epilaattoreista ei kokemusta olekaan.

Minäkin tosiaan lukeudun näihin karkeakarvaisiin, mutta säärissä tai käsivarsissa ei koskaan ole ollut sisäänkasvaneita karvoja paria enempää. Bikinirajassa sitten senkin edestä, olen viime aikoina siirtynyt takaisin sheivaukseen kun ei ole kovin esteettistä se epilointijälki siellä... ::) Ja hei, vihdoin joku keksi termin tälle "ihotyypille" mikä minullakin on, tuo "siivoojan kädet" kuulostaa presiis tutulta! ;D Kaikki on aina ihmetelleet kuinka voin tyyliin saunassa vain suorilta nojata seinään ilman kärvistelyä, tai poimia pelliltä kuumia pikkuleipiä paljain käsin, ei tuota mitään ongelmia :)

Eikä muuten satu kainaloiden epilointi yhtään sen alun jälkeen, eikä se eka kertakaan paha ollut kun sänki oli oikeasti TOSI lyhyttä, hyvä että edes huomasi sellaista olevan. Tätäkin ovat kyllä ihmiset kauhistelleet, mutta minusta käsivarret on paljon pahemmat epiloida :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 18.03.10 - klo:17:14 »
Nyt on vedelty toinen kainalo Braunin Silk Epil Xpressivellä! Oli aluks aika paha, ja se johtu kyllä ihan siitä, että oli varmaan viismillisiä pisimmät karvat tai pidempiäkin. Teen niin että sheivaan toisen kainalon illalla suihkussa ja epiloin sitten vaikka ylihuomenna tms. Sääriä joutuu vielä vähän kasvattelemaan. :)

Mut aika jees! Kirpas pari kertaa ja piti pitää taukoa, mutta jälki on nättiä ja kun mä vähän pidän kivusta (tyyliin lävistyksen otto tuntuu hyvältä), niin nyt on hyvä mieli.

(oli muuten karvatupet vai mitkä ne on niin aika pitkiä, joissain karvoissa kaks milliä sitä ihonalaisosaa)
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 01.04.10 - klo:09:56 »
Noniin, nyt on minullakin elämäni ensimmäinen epilaattori  ;D Braunin silk-epil softperfectionin ostin, kun oli hinnaltaan hyvä. Vajaa neljäkymppiä maksoi.
Sain lievän sydänkohtauksen kun kokeilin kotona innoissani laittaa laitetta päälle! Siis jestas toi on kovaääninen  :D Luulin että epilointi on sellaista rauhallista puuhaa ja laite surisee hiljaa mutta ei. Kokeilin ensimmäisen vedon ihan käteen että saan jotain tuntumaa miltä se tuntuu, kun jänskätti niin kovaa.. Eikä se nyt niin paha ollutkaan.
Jännittää kyllä pirusti, kun en vielä voi epiloida kun menin toissapäivänä sheivaamaan.
Onneksi avo on niin ihana ja rohkaiseva, että uhrausi oman jalkansa kokeiluun ( näin että sattuuko oikeasti) ja sanoi että kestän tuon helposti.
lisäksi mulla on biisivalinta jo valittuna mitä kuuntelen kun epiloin, peittää sen koneen kamalan äänen..
http://www.youtube.com/watch?v=yUleen5ulw4

Tuun myöhemmin raportoimaan että oonko selvinny hengissä. Pitääkö teillä joilla on tuollainen kalliimpi ( akullinen) laite, niin kovaa ääntä? Tosiaankin yllätyin kovasti tuosta metelistä mitä laitteesta tulee...

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 01.04.10 - klo:10:52 »
^Kyllä ne aika ruohonleikkureilta kuulostaa, varmaan naapurikin kuulee mitä täällä puuhastellaan aina silloin kun satun epiloimaan ;D (etenkin jos tämä tapahtuu vessassa, ainakin siitä päätellen kuinka hyvin naapurin vessaäänet kuuluu meidän kämppään... ::)  :-X)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa waif

• Haiven
  • *
« Vastaus #262 : 01.04.10 - klo:11:29 »
Pakko vähän kehasta ettei toi mun kone partakonetta kovempaa ääntä pidä :)

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 01.04.10 - klo:14:47 »
Mä odotin myös laitteelta kovempaa ääntä, mutta ei se niin kauhea ollutkaan, hieman kovempi normi sheiveriä (vaikka sellaisen ääntä en ole pitkään aikaan kuullutkaan).

Hyvin toimi tuo Braunin Silk Epil mikälie, 120 e maksoin siitä ja tuntuu että rahat on jo saatu takas: kun oon ollut nyt kaksi viikkoa höyläämättä sääriä, niin kaikki kutitus ja kuivuminen on kadonnut! Mulla on aina ennen ollut nilkat ja pohkeet tosi hilseilevät ja rutikuivat, mut nyt niihin ei tartte laittaa enää edes kosteusvoidetta. Aloe veraa huvikseni laitan joskus, kun sitten on niin mukavan tuntuinen koko kroppa. :) Ja kainaloiden iho on kuin tavallista ihoa melkein, ei punoita ollenkaan ja kutituskin on kadonnut.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #264 : 03.04.10 - klo:00:08 »
Mun epilaattori kuulostaa ihan sähkövatkaimelta  ;D

Joskus kun oon iltasella innostunut epiloimaan, niin onkin välillä tullut mietittyä, että voisiko osa niistä legendoista joissa naapurilla jotenkin mystisesti riittää porakoneelle käyttöä säännöllisesti vuosien ajan ainakin kerran viikossa, ollakin tosiasiassa peräisin joittenkin leidien kovaäänisemmistä epilaattoreista.  :D
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 05.04.10 - klo:13:47 »
Joskus kun oon iltasella innostunut epiloimaan, niin onkin välillä tullut mietittyä, että voisiko osa niistä legendoista joissa naapurilla jotenkin mystisesti riittää porakoneelle käyttöä säännöllisesti vuosien ajan ainakin kerran viikossa, ollakin tosiasiassa peräisin joittenkin leidien kovaäänisemmistä epilaattoreista.  :D

Voi ei  :D Kävi sama mielessä..
No nyt on kainalot epiloitu ja yllättävän kivuliasta oli.. Ajattelin että jos ensimmäisen kerran epiloi jostain herkemmästä paikasta, niin ei ne jalat tunnu miltään siihen verrattuna, ja aika hyvin tuo on totta  ;D
Säikähdin pikkuisen kuitenkin kun kainalot alkoi vuotaa verta, aluksi vähän mutta kun jatkoin epilointia ( hammasta kiristellen, parin oluen jälkeen.. ) niin verenvuoto vaan lisääntyi. Piti ihan pestä keskenkaiken se irroitettava osa. Kävi mielessä että pitäiskö desinfioida kainalot ihan kunnon puhdistusaineella ( ? ), kun kainalot tästä "parantuvat". Nyt siis toinen päivä epiloinnin jälkeen ja pieniä punertavia kohtia näkyy sielätäällä, muuten kainalot on ihan hyvin toipunu operaatiosta. Eilen tosin kainalot oli sen verran kipeät että löysää paitaa oli pakko pitää, ja välillä käydä huuhtaisemassa vedellä kainaloita.

Ei siinä, aion kyllä jatkaa epilointia, hetki menee ennenkuin siihen tottuu, ja ensimmäisen traumankin yli olen jo päässyt  :D

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #266 : 14.04.10 - klo:08:53 »
Mä voisin vaikka vannoa että kun kokeilin kaverini epilaattoria, sillä karvojen riistäminen sattui huomattavasti vähemmän kun tolla omallani! Aijai.. En saanut eilen ajeltua kuin toisen  ;D käden karvat.. Tänään töihin siis toispuoleisilla karvoilla. Pakkohan toi toinenkin on vedellä.. Pitäs varmaan sheivata se ensin ja odottaa hetki ettei tarvi noin pitkiä repiä..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 14.04.10 - klo:20:15 »
Kuukautiskiertokin voi vaikuttaa koettuun kipuun. Vähän ennen sekä H-hetkien aikana keho on muutenkin herkempi.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Riia

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 14.04.10 - klo:23:12 »
Mä en pysty ajamaan epilaatttorillani muuta kuin sääret, ja sekin on aika tuskaa. Tosin mun kone on vuodelta kirves ja kypärä, joten ehkä silläkin on osuutta asiaan. Se on joku Braunin silk-epil ekoja versioita, joten oliskohan uudemmat mallit jotenkin hellävaraisempia? Toi nykyinen muistuttaa lähinnä ruohonleikkuria sekä tehoiltaan että ääneltään! Ukko antoi kerran testata sitä n. viiden sentin verran säärikarvoihinsa eikä kestänyt enempää. Kuulostaa aika hurjalta, että täällä jotkut pystyy ajamaan kainalonsakin epilaattorilla, omalla ei tulisi kyllä mielen viereenkään ::).
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #269 : 15.04.10 - klo:12:28 »
Joo mulla on kyllä menkat nyt. Voihan extra kivulias tuntemus johtua siitä! Lisäks mun iho oli aika kuiva kun aloin epiloimaan.. Sheivasin itteni eilen ja rasvasin hyvin, epiloin vasta kun sänki tulee.
Mulla on kans silk epil vuodelta nakki. Mutta mä en jaksa kauheesti  uskoa niihin hieroviin ja viilentäviin lisäosiin.. Se kivunlievitys on aika minimaalista, lopputulos on molemmissa sama = repii karvat juurineen.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...