Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85312 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #300 : 02.10.11 - klo:11:13 »
^Minulla on tuo sama kuin kleiolla, muutaman vuoden vanha ja kertaalleen olen epilointipään siihen uusinut. Ei minulla kyllä ikinä ole pitkät karvat sillä lähteneet, kai se riippuu jotenkin karvalaadusta. Minulla on etenkin säärten ja kainaloiden karvoissa ihan hullun pitkät juuret (vai miksikä niitä sanotaan), johtuisiko siitä?

Minulla tuo on onneksi ihan perusvalkoinen, vähän taitaa kimaltaa jostain kohtaa mutta mitään ällöväriä ei ole ;D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #301 : 13.11.11 - klo:11:27 »
Eilen ostin Braunin Silk-épil 1-mallin, eli sen kaikkein karsitumman ja halvimman. Minä kun en ole koskaan aiemmin epilaattoria edes kokeillut, enkä siten ollut varma, jäisikö edes vakiokäyttöön vai palaisinko sheivaukseen. Sitten luin täällä Sanguinen kokemuksia ja vähän säikähdin, että roskiin meni nekin rahat, mutta onneksi mulla pelitti ihan hyvin. Yllättävän ikävältä tuo epilointi kyllä tuntui, ikään kuin sata hyttystä olisi puremassa säärtä samaan aikaan. :P Taidankin pidättyä vain säärien epiloinnissa, tai ehkä joskus hirpakassa voisi kokeilla kainaloiden epilointia jos olo on rohkea. ;D

Mulla lähti tosiaan parhaiten ne millin pituiset karvat, lyhyemmät jäivät odottamaan seuraavaa epilointia. :)

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 19.11.11 - klo:00:09 »
Mitä tehdä kun karvat ei lähde?

Ostin siis tuon Braun silk-epil 7 (wet & dry) eli sen uusimman mallin, kun oli tarjouksessa. Olen vajaa 10 kertaa epiloinut sääret, käsivarret ja kainalot. Yksittäinen karva on paksu. Olen epiloinut kun karvat on ollut noin päälle 3mm. Tuo epilaattori väittää nyppivänsä jopa 0,5mm karvat. Mutta aina epiloinnin jälkeen jaloissa tuntuu lähes samanlainen sänki kuin sheivauksen jälkeen. :( Eli karvat näköjään vain katkeilee. Miksi? Ajelen karvat ihan ohjeiden mukaan, vai vaikuttaako toi paksuhko karvanlaatu jotenkin?
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 22.02.12 - klo:20:29 »
Mitä tehdä kun karvat ei lähde?

Mutta aina epiloinnin jälkeen jaloissa tuntuu lähes samanlainen sänki kuin sheivauksen jälkeen. :( Eli karvat näköjään vain katkeilee.

Ootko varma että karvat on katkenneet? Entä jos iho onkin vain ärtynyt karvojen nyppimisestä ja sen takia tuntuu ns karhealta? Mulla ainakin on päivän ajan iho sellaisen karhean tuntuinen, kun iho on niin ärtynyt ja vähän koholla siitä nypityn karvan kohdalta. Tosin saattaahan osa karvoista katketa ja näin aiheuttaa sängen tunnun?

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #304 : 21.05.12 - klo:11:47 »
Ihan vaan jos joku ei tiennyt: epilaattoria EI kannata viedä lähelle hiuksia kun se on päällä ;D Tänä aamuna kuului vain yksi surrrrr ja laite onneksi sammui. Sain kaivaa sakset laatikosta ja leikata tuon kauhistuksen irti tukastani. Tästä lähtien mulla on tukka aina kiinni kun epiloin :D Nyt mun ohimolla on hassu töyhtö...

Tapauksen myötä toi kohta kaksi vuotta täyttävä epilointipää taisi vääntyä, kun sillä sai toista säärtä hinkata vaikka kuinka kauan. Sain juuri Philipsin varaosien maahantuojan yhteystiedot, toivottavasti ei tuu järkyttävän kalliiksi. Lievästi tympeetä, että usealla muulla maalla oli varaosakauppa netissä, mutta ei tietysti Suomella eikä noista muidenkaan maiden kaupoista löytynyt juuri tähän malliin sopivaa päätä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #305 : 21.05.12 - klo:20:15 »
Onko epilaattoria hankkiessa hyvinkin tärkeää terien/pinsettien määrä? Tekevätkö halvemmat mallit hommansa vai pitäisikö maksaa useita satoja tehokkaasta epilaattorista? Oon katsellut epilaattoreita ja yrittänyt valita hyvän, mutta en kuitenkaan haluaisi ostaa kovin kallista  ::)  Voinko olettaa, että melkeinpä minkä tahansa mallinen epilaattori toimii kunhan teen tarvittavat valmistelut (sopivan mittaiset karvat jne.)?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 14.06.12 - klo:19:53 »
^Mä oon kans miettinyt, että miten nuo loppujen lopuksi eroavat toisistaan. Onko juureksilla jotain ehdotonta suosikkia?

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 15.06.12 - klo:09:46 »
Mulla on kokemusta tasan yhdestä laitteesta ja kyllä tuo mun mielestä on hyvä.  :) Braunin silk epil soft perfection kyseessä, maksoi anttilassa muistaakseni noin neljäkymppiä, alle 50€ kuitenkin.

Nyppii hyvin kaikki ihokarvat jaloista kuin kainaloistakin. Ensimmäiset kerrat oli aika kivuliaita, varsinkin kainaloiden suhteen.
Kesällä on tullut taas otettua tuo laite käyttöön, ensimmäinen kerta nipisteli vähän voimakkaammin tauon jälkeen mutta nopeasti siihen tottuu. Nykyään vetelen tuolla kainalot ja jalat eikä tunnu enää missään. Kerta kerran jälkeen tuntuu että homma nopeutuu, kun karvaa kasvaa vähemmän takaisin.

Ainut miinus johdollisuudesta, akullista laitetta olisi ehkä vähän helpompi käyttää.
Laite on helppo puhdistaa, osat saa hyvin irti ja mukana tuli puhdistusharja. Kylmägeelipussista plussaa, ilman sitä käyttäminen olisi varmaan ollut vieläkin tuskaisempaa.  ;D

Jos on aikomus epiloida myös bikinirajaa, ostaisin sellaisen epilaattorin missä tulee mukana se pienempi epilaattoripää. Tuolla isommalla saa hyvin kainalot ja bikinirajan alun siistittyä, mutta jos rohkeus riittää laajempaan siistimiseen niin suosittelisin pienempää päätä. Mulla ei rohkeus riitä moiseen touhuun, eli kainaloiden ja jalkojen epiloimiseen braunin epilaattori kelpaa vallan mainiosti.  :)

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #308 : 15.06.12 - klo:19:12 »
^Siis MITEN se ei tunnu missään? :D Mulla on ihan kauhea vaiva jo säärien epiloinnissa, lykkään sitä aina kun se on niin epämiellyttävää, melkein kuin vihlontaa jossain ihon pintakerroksissa. Toisaalta mulla kesti varmaan kolmisen vuotta, ennen kuin kulmakarvojen nyppiminen ei enää tuntunut ihan kauheelta.

Onkohan noissa epilaattoreissa mitään eroja, että sattuuko toiset vähemmän? Muistan itse ostohetkellä pähkäilleeni tän nykyisen ja vähän paremman välillä, jossa oli "hellävarainen ajopää". Oletin sen olevan täysin humpuukkia, mutta voikohan ne pinsetit jotenkin nyppiä ihoa kans? :P Mun laitteessa ei ole mitään tollaisia pötköjä pinsettien edessä, se on vaan tällainen:

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 15.06.12 - klo:20:16 »
^ Kylmetätkö sä epiloitavaa aluetta? Tuossa mun omassahan tuli mukana kylmägeelipussi ja hanska, ja ilman niitä se epiloiminen varmaan pistelisi!
Siinä mun versiossa on myös ne "hierontarullat", ne pötköt siis mitkä on pinsettien edessä. Ne tuntuu aika piikeiltä iholla ja sen jälkeen niitä pinsettejä ei edes tunne.

Kainaloiden ja säärien epiloiminen ei tosiaankaan tunnu missään, kai mulla on sitten niin turta iho?  :D Kunnon kylmetys on kyllä kaiken a ja o!

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #310 : 15.06.12 - klo:20:48 »
^Ahaa, tuosta kylmettämisestä en ole kuullutkaan! Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla seuraavan kerran, josko lähtisi sitten vähemmin tuskin. :)

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 15.06.12 - klo:21:02 »
Tapauksen myötä toi kohta kaksi vuotta täyttävä epilointipää taisi vääntyä, kun sillä sai toista säärtä hinkata vaikka kuinka kauan. Sain juuri Philipsin varaosien maahantuojan yhteystiedot, toivottavasti ei tuu järkyttävän kalliiksi.
Päivitystä tähän: sain sekä maahantuojan että useamman jälleenmyyjän tiedot. Pistin kaikille viestiä, mutta tasan yksi vastasi sähköpostikyselyyn ja hinnaksi tulee himpun vajaa 34 euroa postikuluineen. Tuntuu aika kalliilta... Ehdin tässä välissä sheivata koivet kerran ja siinä jo meni hermo, on siis vähän pakko hommata toi epilaattori kuntoon ;D

Mä suunnittelin epilaattorin ostoa piiiiiitkään ja päädyin sitten useamman nettikeskustelun ja -kommentin perusteella ±100 € laitteeseen. Mulle jäi sellainen käsitys, että noi n. 50 euronkin laitteet on vielä aika tehottomia, että ne lähinnä katkovat karvoja. Säärikarvani ovat suht jäykkää ja tummaa laatua, joten ne ensinnäkin pitää saada poistettua jos meinaa niitä esitellä ja niiden poistoon tarvitsee myös vähän enemmän tehoa. Epilaattori on yksi niistä harvoista laitteista, missä sijoitin alun perin kalliimpaan enkä ostanut ensin "harjoituslaitetta".
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 16.06.12 - klo:10:04 »
^Ahaa, tuosta kylmettämisestä en ole kuullutkaan! Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla seuraavan kerran, josko lähtisi sitten vähemmin tuskin. :)

Tuu sitten kertomaan, kuinka onnistui kylmettämisen kanssa!  :) Kannattaa siihen kylmägeelipussin väliin laittaa vaikka talouspaperia tmv. jos ei sitä hanskaa ole. Veikkaan, että sulla sujuu epilointi nyt melko kivuttomasti!  :D

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #313 : 16.06.12 - klo:11:45 »
Mulla on myös Braunin Silk epil SoftPerfection, jossa on kylmähanska mukana. Olen johonkin hävittänyt sen kylmäpussin, joten ilman jäähdytyksiä vetelen. Kone on ollut käytössä ehkä reilu pari vuotta ja toimii edelleen hyvin! Hiukan tuntuu välillä pinsetit tylsiltä, mutta onneksi sääret kestää useammankin vedon. Muihin paikkoihin en ole uskaltautunut, paitsi kerran reisiin.

Yleensä epilointiohjeissa (ja vahaus) sanotaan, että karvan pitäisi olla vähintään 5 mm pitkä. Olen yrittänyt aiemmin epiloida vasta, kun sänki on oikeasti sitä 5 mm luokkaa, ja tuntuu, että epilointi sattuu enemmän ja karvat katkeilevat ennemmin. Viime viikolla sheivasin jalat ja sääret alkoivat samantien kutista älyttömästi. Ajattelin testata epilaattoria, jos se vaikka saisi edes osan karvoista pois. Epilointi ei tuntunut oikein miltään ja karvat kuitenkin lähti hyvin ja juurineen. Jouduin kyllä ottamaan samaa kohtaa useamman kerran, jotta sain tarpeeksi hyvän tuloksen. Parin päivän päästä operoin toisen kerran ja sääret on hyvässä kondiksessa. Vastaisuudessa yritän epiloida mahdollisimman lyhyttä karvaa. Toimii paremmin niin!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #314 : 09.09.12 - klo:20:28 »
Tapauksen myötä toi kohta kaksi vuotta täyttävä epilointipää taisi vääntyä, kun sillä sai toista säärtä hinkata vaikka kuinka kauan. Sain juuri Philipsin varaosien maahantuojan yhteystiedot, toivottavasti ei tuu järkyttävän kalliiksi.
Päivitystä tähän: sain sekä maahantuojan että useamman jälleenmyyjän tiedot. Pistin kaikille viestiä, mutta tasan yksi vastasi sähköpostikyselyyn ja hinnaksi tulee himpun vajaa 34 euroa postikuluineen.
Päivitystä jälleen. Kesti siis melkein 3 kk, että sain tuon varaosapään. Hinnaksi tuli 25 euroa lopulta, kun muutinkin samalle paikkakunnalle sen varaosamyyjän kanssa tässä välissä :P Uusia teriä kannattaa siis tosiaan hankkia kuluneiden tilalle, kannattaa vaan varautua järkkyihin toimitusaikoihin. Valmistajilla ei taida olla niitä valmiiksi vaan niitä sitten tilauksien mukaan tehdään. Ehdinkin jo googlailla sitä ja laittaa postia yhteen ulkomaalaiseen kauppaan juuri päivää ennen kuin tuo varaosapää vihdoin saapui, onneksi en ehtinyt ulkomailta tilata!