Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85318 kertaa)

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #330 : 27.03.13 - klo:00:30 »
Hankin itselleni rahoissani vihdoinkin ensimmäiseksi epilaattoriksi tämän Braunin 5280:n. Ajattelin ensin ostaa jonkin 7-sarjalaisen, mutta lopulta en oikein keksinyt, että mitä niillä kaikilla ajopäillä ja muilla höpsöttimillä tekisin, joten päädyin sitten tuohon pelkistetympään malliin. En aio ajella tuolla kuin sääristä ja kainaloista karvoja, joten tuskin tarvitsen kovin monta erilaista ihmepäätä moiseen.

Kuvittelin, että tuo säärten epilointi olisi muka kauheaakin kidutusta, mutta eipä näköjään! Jaksoin toistaiseksi jopa osoittaa kiinnostusta reisissä ja käsissä kasvaviin karvoihin, joita en normaalisti jaksa edes sheivaamalla ajella, mutta kun tuo epilointi oli niin jännää. ;D Kertoo varmaan jotakin siitä kuinka vähän tuo näköjään sattui.

Kainaloiden kanssa oli huomattavasti ikävämpiä hetkiä. Luulen etten ihan vielä hallitse tuon härpäkkeen käytön alkeitakaan, koska onnistuin pari kertaa nappaamaan enemmän ihoa kuin karvoja noiden pinsettien haltuun kainaloissa. Äh, olisi mukava oppia epiloimaan kainaloitakin niin ei tarvitsisi niiden kanssakaan nähdä niin kauheasti vaivaa.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #331 : 27.03.13 - klo:20:03 »
^^ Kiitos tästä  :) Taitaapa kyllä olla niin, ettei siihen mun perus-Brauniin löydy vaihtopäätä. Noh, kovin paljoahan nuo halvimmat epilaattorit ei maksa, vaikka olis kyllä ihan kiva semmoinen vähän parempi malli, olisi vähän kivuttomampaa. Vaan eipä taida nyt olla varaa ostaa kovin kallista. Arvaan kyllä, että tässä käy niin, että kun oon hankkinut uuden laitteen, niin jostain ihme kolosta se vanha ajopää putkahtaa esiin  ::) Pitänee vielä tutkia kaikki paikat kertaalleen.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 18.06.13 - klo:20:57 »
^^Eikö tuossa Braunissa ole kääntyvä ajopää, tai siis että se liikkuu vähän? Onko se oikeesti hyvä juttu, vai hankaloittaako ajoa esim kainaloissa?

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #333 : 01.04.14 - klo:23:17 »
Mulla on ollu nyt himpun vajaa 2 vuotta käytössä Braunin Silk Epil 7, maksoi mansikoita mutta aivan huippuvehje se kyllä on. Eihän tuo säärten epiloiminen todellakaan mitään kivutonta ole, mutta mulla onkin aika paljon säärikarvoja ja viel osa aika paksujakin. Bikinialueelle ei kyllä kärsi mennä, ja kainaloon kerran varovasti kokeiltuani totesin että juu ei kiitos, höylä pääsee vielä töihin. Plussaa ehdottomasti 40 pinsetistä, langattomuudesta ja siitä, että voi käyttää myös suihkussa veden alla. Eli on myös muutenkin täysin vesipestävä. Kun malttaa antaa epilointivälin olla pari-kolme viikkoa (jolloin mun sääret näyttää jo aika kauheilta) niin lopputulos on pidempään parempi, kun isompi osa karvoista on ehtinyt kasvaa ainakin sen millin-parin mittaisiksi ja ne saa nypittyä pois. En kyllä enää vaihtais säärten sheivaamiseen. Kätevää on myös sheivauspää, jolla hoitelen sitten bikinialueen.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 22.05.14 - klo:20:19 »
Osaisikohan kukaan suositella jotain oikein järeää ja tehokasta epilaattoria tällaiselle vähän tiheäkarvaisemmalle ( ;D) yksilölle? En ole siis yksi niistä onnekkaista joilla on vaaleat, ohuet säärikarvat vaan omani ovat aika paksuja ja jo edesmenneessä epilaattorissani ei näemmä tehot riittäneet niiden poistamiseen, se lähinnä vaan katkoi karvat. Meinasin tällä kertaa ostaa jonkun jo vähän kalliimman epilaattorin, jotta tämä jatkuva sheivausrumba viimein loppuisi. Mitään muuta toiveita ei ole kun että siinä tehot riittäisi.  :)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 22.05.14 - klo:21:12 »
^ Mulla on Braunin 7-sarjan epilaattori (7281, jossa epilaattoripään lisäksi mukana sheivausosat), ja vaikka omat säärikarvani eivät kovin järeää sorttia olekaan, niin muutamia epilaattoreita kokeilleena ja vertailuja tarkastelleena sanoisin, etteivät epilaattorit juuri tästä paremmaksi mene. Kehujahan on tuossa edellä aika moniakin. 7-sarjan eri versioiden välillä taitaa olla eroa vain mukana tulevissa lisäosissa; koneisto ja tehokkuus lienevät samat. Esimerkiksi täältä pääsee katsomaan eri versiot: http://www.braun.com/nordic/female-grooming/silk-epil-epilators/silk-epil-7.html . Nämä ovat kyllä varsin järeitä vempeleitä!
1cFii, oma väri.

Wooster

• Vieras
« Vastaus #336 : 25.05.14 - klo:23:09 »
Samaa mieltä evergreenin kanssa tuosta Braunin 7281-epilaattorista. Olen testannut Philipsin halpismallia (Satinelle Soft) ja jotain Remingtonia (mallia en muista, perin sen epilointiin turhautuneelta kaverilta ja laitoin parin testikerran jälkeen kiertoon), ja kumpikin tuntui lähinnä katkovan paksut säärikarvani. Braun on kyllä ihan toista maata. Vihdoin olen päässyt siihen vaiheeseen, etteivät sääret ole koko ajan sängellä vaan ihan oikeasti sileät paria päivää pidempäänkin  :ts

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #337 : 30.05.14 - klo:11:32 »
Nyt kun osaan tarkentaa tuota omaa malliani, kun ei pakkaus enää ollut tallella ja epilaattorissa lukee vain Silk épil 7, niin mulla on tuo malli 7681. Ja mullakin on tosiaan aika tiheät säärikarvat, eikä pelkästään mitään ohuita haituvia vaan tummahkoja ja paksujakin. Iho on aika punapilkkuinen epiloinnin jälkeen, mutta se menee seuraavaan päivään mennessä ohi kun pesee ja rasvaa ihon epiloinnin jälkeen. Kipukynnyksen mukaan vedän hitaasti koko säären mitan ylös asti ja periaatteessa se kerta "veto" riittää että lähes kaikki karvat on nypitty irti, eli kyllä se tehokas on. Ollut nyt aika lailla 2 vuotta käytössä ja viimeisen vuoden verran olen hoksannut myös käyttää sitä mainiota shaver-päätä alapään ajelemiseen :) Akun kesto on hieman kyllä heikentynyt, lataaminen kestää noin tunnin ja sillä saa n. 30-40min työskentelyaikaa. Epilointi tuntuu ehkä vievän hieman enemmän akkua kuin sheivaaminen. En ole kokeillut käyttää suihkussa mutta on siis vesipestävä ja -kestävä.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 30.05.14 - klo:12:21 »
Pitäisiköhän munkin sijoittaa tuollaiseen 7-sarjan epilaattoriin? Mulla on joku Braunin halpis, ja sillä epilointi on kyllä täyttä tuskaa, eikä kaikkia karvoja saa lähtemään, vaikka kuinka jynssäisi. Tuon takia mulla onkin epilointi vähän jäänyt lähiaikoina.

Onhan noilla hintaa vähän enemmän kuin perusepilaattoreilla, mutta ehkä toimivaan kapistukseen kannattaakin sijoittaa. Miten muuten, kun noissa on tuo märkäajo-ominaisuus. Tarkoittaako se siis, että epiloida voi suihkussakin, vai vain sheivata?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 30.05.14 - klo:13:15 »
Hankin itselleni ekan epilaattorini juuri, Braunin Silk-Epil 7, 7681. Ryhdyin melko lyhyttä karvaa epiloimaan sääristä, ja yllätyin kyllä sitä, miten kivutonta se on. Pientä nipistelyä lukuun ottamatta ei tunnu oikeastaan miltään, ainakaan kivuksi en sitä kuvaisi millään tasolla. Ihan kaikkea tuo ei kuitenkaan saanut poistettua, ja lisäksi mietityttää taipumukseni saada jo sheivaamalla karvat kasvamaan sisäänpäin. Olen nyt hoitanut sääriä Paula's Choice 2% BHA-geelillä, aloe vera -geelillä ja lisäksi Humektanilla ja toivonut parasta.  ::)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 30.05.14 - klo:14:48 »
Miten muuten, kun noissa on tuo märkäajo-ominaisuus. Tarkoittaako se siis, että epiloida voi suihkussakin, vai vain sheivata?

Kyllä voi epiloida suihkussa myös, se on juuri se pääpointti siinä laitteen vedenkestävyydessä. :)

Mä suosittelen myös BHA:ta epiloinnin jälkeen. Mulla on aika paha taipumus tulehtumiin kaikenlaisen karvanpoiston takia, ja BHA:sta on ollut huomattavasti apua. Oma suosikkini on Paula's Choicen vartalolle tarkoitettu 2% BHA-lotion. Se on superkevyttä ja sopii rasvaisellekin iholle ja toimii hyvin hikoilevillakin alueilla.
1cFii, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 30.05.14 - klo:19:27 »
Mäkin voin suositella Braunin 7-sarjaa. Mulla on tää: http://www.braun.com/nordic/female-grooming/silk-epil-epilators/silk-epil-7-dual.html

Se on paras epilaattori mitä mulla on ollut. Oli se kyllä kalliskin, mutta mielestäni rahan arvoinen. Siinä kestää tosi hyvin akku ja epilointi tekee siistiä jälkeä. Tuo sheivausominaisuus samassa on myös tosi kätevä, silloin ei jää mitään sänkeä. Myös tuo taipuisa pää on tehnyt epiloinnista huomattavasti helpompaa. Moni on arvostellut tuosta, että sen valo on hyödytön ominaisuus, mutta mun mielestä se on just hyvä. Meidän kylppärissä on ainakin aika hämärä valaistus ja tykkään ehdottomasti epiloida suihkun yhteydessä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 31.05.14 - klo:15:05 »

Mä suosittelen myös BHA:ta epiloinnin jälkeen. Mulla on aika paha taipumus tulehtumiin kaikenlaisen karvanpoiston takia, ja BHA:sta on ollut huomattavasti apua. Oma suosikkini on Paula's Choicen vartalolle tarkoitettu 2% BHA-lotion. Se on superkevyttä ja sopii rasvaisellekin iholle ja toimii hyvin hikoilevillakin alueilla.

Tuota mä ajattelinkin ostaa seuraavaksi, kun olen saanut omat BHA-varastot käytetyksi loppuun. Isompi pullo ja suhteessa halvempaa.  :)

Nyt sääret näyttävät jo melko siisteiltä ja BHA sai punaiset pisteetkin laantumaan, mutta sääret tuntuvat kyllä koskettaessa hieman karheilta. En tiedä, onko mulla jotenkin liian korkealla odotukset, kun olin tuumannut, että epilaattorilla saisi sellaista vahatyylistä sileyttä aikaiseksi, vai epiloinko tosiaan vain niin lyhyeksi jäänyttä karvaa, että kaikki ei lähtenyt, ja karhealta tuntuvat nyt ne kasvavat karvat.  ???

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 31.05.14 - klo:17:47 »
^Mulla menee epiloinnin jälkeen päivä tai kaks ennen kuin iho tuntuu täysin sileältä. Kai se iho ärtyy kun karvat revitään juurineen, enpä tiedä. Mitä nuo Braunin 7 -sarjalaiset maksaa? Onko niissä muuta eroa kuin se lisäosien määrä, vai onko epilointiominaisuuksissakin eroja?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 31.05.14 - klo:19:08 »
^ Mä tossa ylempänä muistelin, että eroa olisi vain lisäosissa (ja laitteen ulkokuoren väreissä), koneisto on ymmärtääkseni ihan sama sarjan sisällä, eli ihan yhtä tehokkaita ovat. Laitoin yllä linkin, josta ne eri 7-sarjalaisten tarkat ominaisuudet pääsee katsomaan. Hinnathan sitten vaihtelee sen mukaan, mistä ostaa. Joitakin kymppejä päälle satasen varmaankin useimmat. Niitä lisäosiahan saa sitten kyllä hankittua erikseenkin valtuutetuista huolto/varaosaliikkeistä, jos vaikka muuttaa mielensä jälkikäteen.

^^ Mulla ainakin jää epiloinnista vähäksi aikaa kuivaa ihoa törröttämään niistä karvatuppien reunoilta. BHA sen kyllä hävittää, niin kuin varmaan muukin kosteutus tai kuorinta tekisi. Tietty myös karvoja voi jäädä, jos epilointi ei ole kaikkea syönyt. Kannattaa kokeilla hitaampaa epilaattorin liikuttamista - mulla ainakin lyhimmät karvat vaativat hyvin hidasta tahtia.
1cFii, oma väri.