Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85398 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #360 : 22.02.17 - klo:18:27 »
Mullakin kainalot ovat sen verran karaistuneet ettei epilointi tunnu juuri miltään ;D Ennen epilointia harrastin myös kylmävahaliuskojen käyttöä. Harmi, ettei bikiniraja ole yhtä turtunut ::)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #361 : 22.02.17 - klo:18:44 »
Mä epiloin kainalotkin. Tai nykyisellään mulla ei oikeastaan kasva kainaloissa kuin hajakarvoja, koska olen kymmenisen vuotta epiloinut niitä. Mun mielestä se ei myöskään enää tunnu oikein miltään. Ainut mikä siinä kannattaa huomioida on se, että nostaa käsivarren ihan kunnolla ylös niin että kainalon iho on kunnolla suora, eikä epilaattori vahingossa nipista nahkaa. Se nyt voi jonkun verran tuntua, jos onnistuu jonkun ihopoimun saamaan pinsettien väliin. Mulle ihan erinomainen tapa pitää kainalot karvattomina pitkään, enkä voi kuvitella että höyläisin niitä enää.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 22.02.17 - klo:19:25 »
Ja kainaloiden epiloimisessa on yksi niksi: epiloi kainalon melkein puoliksi hammasta purren, siirtyy sitten kesken kaiken toiseen kainaloon. Noin minuutin tauon jälkeen nimittäin kainalo on puutunut niin paljon, ettei loppujen karvojen epiloiminen tunnu enää yhtään.

Huomasin tämän tuossa muutama kuukausi sitten, ja kainaloiden epiloimisen tuskallisuus väheni noin 70 %. Ja minulla on siis todella paksu, runsas musta karvoitus. Sheivaamisesta ei tule mitään, kun päivän, parin päästä alkaa nousta sellaista sänkeä, että on kuljettava kädet hieman ilmassa. Epilointia ei tarvitse suorittaa kuin noin kerran kolmessa viikossa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #363 : 13.03.17 - klo:15:15 »
Minäkin tässä olen ajatellut uutta. Nyt on Silk epil 1, pari vuotta vanha. Ihan ensimmäinen on ja ollut paljon käytössä, mutta en viitsisi moneen kertaan ajaa samaa kohtaa. 20 pinsettiä ja puhdistus alkoholilla niin äääööö.

Silk epil 5 kiinnostaa. Noista ladattavista en oikein tiedä, kun jollakin taisi akku mennä melko pian huonoksi. Se vähän mietityttää.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 13.03.17 - klo:15:36 »
Aiemmin mainitsemani uusi epilaattori on ollut vajaat pari kuukautta kytössä ja epilointikertoja on muutamia takana. Toimii ihan hyvin ja tarpeeksi tehokkaasti, ainoa miinus lähinnä äänestä, mutta se taitaa olla ominaisuus kaikille vastaaville. Jalat pystyy käsittelemään ilman suurempaa tuskaa, tässä on erillinen terien eteen kiinnitettävä "rulla", joka aika hyvin lievittää nipistyksen tunnetta. Ihokin lienee jo tottunut vähän.

Mutta naama, voi kidutus  :-\ Pieni ladattava versio on tosi hyvä, näppärä ja tehokas, mutta mua sattuu ihan hitosti noiden karvojen nyhtäminen. Pinseteillä kipu on hallitusti yksi karva kerrallaan ja vahalla/sokerilla yksi tuskainen, mutta hyvin lyhyt kertarepäisy. Epillä ei oikein voi säädellä kuinka kipeästi joku tietty karva lähtee, kun se riuhtoo niin murhaavaa tahtia. Mulla on paljon naamakarvaa (poskien alaosa, viikset, leuan alunen) ja ne jouhet ovat tiukassa, useista karvatuppirei'istä vuotaa verta jälkeenpäin, tämä siis poistotavasta riippumatta. Olen joskus pinseteillä ihmetellyt, kun otan ihan ihon läheltä kiinni suht hennosta ja vaaleasta karvasta ja sitä tulee ihon alta puolikin senttiä ja karvatuppi on pikimusta.

Onneksi epiloinnin etuna on kuitenkin suuresti arvostamani ihon kunnon koheneminen, varsinkin vahalla ja sokerilla oli aina ongelmana epätasainen ja ärtynyt iho ja valkopäät tai muut hiukan nokkinsa ottaneet karvatupet, nyt niitä tulee vain hyvin vähän.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #365 : 22.04.17 - klo:13:11 »
Noniin, vitos malli hommattu. On se kumma, kun ei löytynyt mallia missä on kaikenlaisia päitä. Oli vaan malli, jonka mukana tulee kuulokkeet tai kasvoharja. Tuli tässä mieleen, kun tässä on kääntyvä pää tai miksikäs sitä sanotaan ja tuolla jos kainaloita ajaa ja jos se tuntuu hankalalta, niin voiko sen pään ottaa pois? Tässä ei ollut mukana kuin se perus pää.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 01.05.17 - klo:20:39 »
^ Mitä olet tykännyt tosta vitosesta?

Miten pitkään teillä kestää säärien epilointi? Eli polvista alaspäin siis. Olen tykännyt Veetin kylmävahaliuskoista, sheivaamisesta en oikein tykkää. Vahaamiseen mulla kuluu n. 20 minuuttia, vähän riippuen edellisestä vahauskerrasta ja siitä kuinka tarkan tuloksen haluan. Mulla on tummia karvoja suhteellisen harvasti vain puolella säären pinta-alasta ja loput karvat on vaaleita ja hentoja ja niiden kanssa en jaksa olla kauhean tarkka. Mietin lähinnä, että pääsisikö epiloimalla samaan lopputulokseen vahaamista nopeammin? Ja ehkä tietty vähän siistimmin, kun pakostakin sitä vahaa aina tarttuu sormiin tai muualle. Ja jotenkin ajattelisin, että epilointi olisi ehkä säärien iholle vahaa hellävaraisempi menetelmä.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #367 : 04.05.17 - klo:13:50 »
^ Mitä olet tykännyt tosta vitosesta?

Miten pitkään teillä kestää säärien epilointi? Eli polvista alaspäin siis. Olen tykännyt Veetin kylmävahaliuskoista, sheivaamisesta en oikein tykkää. Vahaamiseen mulla kuluu n. 20 minuuttia, vähän riippuen edellisestä vahauskerrasta ja siitä kuinka tarkan tuloksen haluan. Mulla on tummia karvoja suhteellisen harvasti vain puolella säären pinta-alasta ja loput karvat on vaaleita ja hentoja ja niiden kanssa en jaksa olla kauhean tarkka. Mietin lähinnä, että pääsisikö epiloimalla samaan lopputulokseen vahaamista nopeammin? Ja ehkä tietty vähän siistimmin, kun pakostakin sitä vahaa aina tarttuu sormiin tai muualle. Ja jotenkin ajattelisin, että epilointi olisi ehkä säärien iholle vahaa hellävaraisempi menetelmä.

Pari kertaa sitä käyttäneenä tykkään kyllä paljon! Olen ottanut liikkuvan pään pois kun kainaloita olen ajanut. Hankala muuten. Sääriin jää kyllä tosi vaaleita karvoja, mutta kyllä tällä paremmin saa mitä ykkösellä (Silk epil 1). Minulla jostain syystä tummaa karvaa kasvaa vain nilkoissa.  ;D

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 24.07.20 - klo:14:18 »
Ostin joskus 10 vuotta sitten Braunin Silk-epil Xellen. Toimiva peli, mutta se alkaa olla jo ns. eilispäivän tuote. Varaosia voi olla hankalampi löytää, omaani löysin sentään vielä virtalähteen edellisen hajottua.
Säärien epilointi menee kivuttomasti, kainaloiden ja bikinirajan epilointiin olen opetellut vasta kuluneen vuoden aikana. Ja edelleen sattuu, vaikka parempaa kohti ollaan menossa.

Kainalot on kivun kannalta pahin alue. Siinä auttaa karvojen epilointi tarpeeksi lyhyenä, käden pitäminen pystyasennossa ja ihon kiristäminen. Lisäksi epiloin ns. tipuaskeltekniikalla ja edes takaisin nitkuttamalla, eli etenen vähän kerrallaan, palaten takaisin karvattomalle aluelle, ja taas pienen karvallisen osion käsittely jne. Kestää tovin, mutta se on mulle ainoa tapa tehdä epiloinnista tarpeeksi kivutonta, ja tämä tekniika toimii hyvin bikinialueellakin.
Epiloinnista ei oo muuta pahaa sanottavaa kuin ihon ärtyminen ja haavautuminen: kainaloiden juuritupista tihkuu epiloinnin jälkeen verta, jos edellisestä kerrasta on kulunut liian kauan.
Haitat on kuitenkin sen verran pienet, etten vaihda epilaattorista enää sheivaukseen, jälkimmäistä käytän suihkussa vain kiireessä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.20 - klo:14:19 kirjoittanut Jessie »