Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85240 kertaa)

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #45 : 27.06.06 - klo:12:17 »
Hmmh... uskaltasko sitä sitten tänään kokeilla myös kainaloihin.. Taidanpa yrittää noilla Letun ohjeilla :). Tosin jos rupee pahasti verta vuotamaan, sitten jätän homman kesken, pienen tihuttamisen vielä kestää ;D. Saisko joku vielä suostuteltua minut epiloimaan bikinirajat?? ;)

Kannattaa kyllä varautua siihen että ekalla kerralla sattuu aika PALJON... Jatkossa ei ole sitten niin tuskaa kun karvat ovat hennompia. Mutta kun sen alun kärsii niin kyllä se siitä sitten  ;D Ja kyllä se on sitten sen arvoista, kun ei ole tyyliin seuraavana päivänä sänkeä näkyvissä.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 27.06.06 - klo:14:47 »
Huhheijaa... nyt on kainalotkin sitten ajeltu. Sattui kyllä ihan helv..sti, mutta toivottavasti oli myös sen arvosta. Kainaloihin ei kuitenkaan jälkikäteen sattunu enää yhtään ja eivätpä ne enää juuri punotakaan :). Mutta se todettakoon, että tämä soveltuu vain aidoille masokisteille, jos teillä on vähänkään matalampi kipukynnys, kannattaa jättää suosiolla väliin ;).

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #47 : 27.06.06 - klo:17:02 »
Eka kerra tosiaan sattuu ja paljon, mutta sen jälkeen ei ole ollenkaan niin kivuliasta kun muistaa aina silloin tällöin tuon tehdä. Seuraavalla kerralla kuitenkin on vähemmän karvoja samassa kasvuvaiheessa.

Kannattaa venyttää sitä ihoa kunnolla sillä vapaalla kädellä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 10.07.06 - klo:08:05 »
Onko teillä muilla tullut kainaloiden epiloinnin jälkeen kainalot täyteen punaisia patteja, joista tulee mätää ???. Minä luulin ensin, että nuo patit tuli uudesta dödöstä, mutta nyt en ole käyttänyt sitä dödöä moneen päivään ja patit senkun ovat ja pysyvät.

Kainalot olivat siis ihanan sileät ja "virheettömät" kaksi viikkoa ajelun jälkeen ja nyt tosiaan kun karvat ovat kasvamassa takaisin, ilmestyivät nuo patit. Olen kyllä kuorinut kainaloitani säännöllisesti, joten siitä ei ainakaan pitäisi olla kyse. Johtuukohan vain siitä, kun ajelin tosiaan ensimmäistä kertaa? Mahtaakohan rauhoittua seuraavien kertojen jälkeen, vai uskallanko enää epilaattorilla kainaloihini koskea... :-\. Patit näyttäisi ilmestyvän aina juuri tuohon karvatupen ympärille.
« Viimeksi muokattu: 10.07.06 - klo:10:43 kirjoittanut Butterfly »

Poissa Nadine

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 10.07.06 - klo:10:26 »
^ Nuo patit on tulehtuneita karvatuppia. Kannattaa varmaan vähän aikaa vältää epilointia/sheivausta sekä vahvoja dödöjä. Kainaloita kannattaa varmaan myös pyyhkiä desinfiointiaineella. Myös joku antiseptinen voide (Babibact ??) vois auttaa ja nopeuttaa tulehtuneiden näppyjen paranemista.

Tulehtuneita karvatuppia voi muistaakseni vältää huolellisella hygienialla  ennen ja jälkeen karvanpoiston (koskee sekä ihoa että karvanpoistovälineitä) ja ihon kuorinnalla siinä vaiheessa, kun karvat alkavat kasvaa takaisin.
1bMii

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 10.07.06 - klo:13:08 »
Kyl minulla oli mielestäni nuo hygienia-asiat ihan kunnossa sekä ennen että jälkeen epiloinnin. Ja kuoriakin olen tosiaan muistanut. Ehkä nuo kainalokarvat on vaan sitten niin paljon jämäkämpää tavaraa, etteivät pääsekään ihan yhtä helposti kasvamaan takas ihon läpi ja siksi tupet sitten tulehtuivat :-\. Se vaan mietityttää, käyköhän joka kerralla samalla tavalla..

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 10.07.06 - klo:19:55 »
Mulla tulee kans patteja silloin kun karvat alkaa kasvaa ihon läpi, siis jos niitä ylipäätään tulee. Mä en voi kyllä epiloida kainaloita ja bikinirajoja heti uudestaan kun muutama karva ilmaantuu, silloin ne nimittäin ärtyvät lähes poikkeuksetta. Väliä täytyy pitää vähintään viikko, mieluummin pari. Jalat ja kädet sietää epilointia paljon paremmin ja useammin.

zadu

• Vieras
« Vastaus #52 : 29.07.06 - klo:22:56 »
Braunin Silk Epil:n ostin joskus noin vuosi sitten. Ensimmäisen kerran jälkeen se lojui kaapissa monta kk, mutta nyt on ollut jo puoli vuotta kovassa käytössä. Noin kerran viikossa ajelen sääret, kainalot ja bikinirajat.

Se ensimmäinen kerta vaan kirpasee. Siihen kun pystyy niin pystyy seuraavaankin. Karvat kasvaa kuitenkii paljon hennompina takasin. Samoin kun hintakin kirpasee vaan kerran. Tulee varmasti pidemmän päälle halvemmaksi kuin vahat, höylät ja vaahdot.

lizki85

• Vieras
« Vastaus #53 : 11.12.06 - klo:17:58 »
Mullakin Braunin Silk Epil. En ole kuitenkaan paljon käytellyt kun en kestä kipua. Iik  :D Vahaus toimii paremmin, ainakin mulle.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 12.12.06 - klo:10:05 »
Kyl minulla oli mielestäni nuo hygienia-asiat ihan kunnossa sekä ennen että jälkeen epiloinnin. Ja kuoriakin olen tosiaan muistanut. Ehkä nuo kainalokarvat on vaan sitten niin paljon jämäkämpää tavaraa, etteivät pääsekään ihan yhtä helposti kasvamaan takas ihon läpi ja siksi tupet sitten tulehtuivat :-\. Se vaan mietityttää, käyköhän joka kerralla samalla tavalla..

Mulla taas kainalokarvat ei kasva ihon sisään, mutta muut karvat kyllä, raivokkaasta kuorinnasta huolimatta. Ehkä se johtuu siitä, että kainalokarvat on suht suorat, olen lukenut, että kiharat jäävät helpommin jumiin ihon alle.
Kainaloita en siis edes kuori ollenkaan, enkä voisikaan koska niihin tulee ihottumaa helposti.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #55 : 14.12.06 - klo:20:34 »
Mulla oli puolisentoista vuotta käytössä Braunin Silk Epil. Ihan kelpo laite ja kivahan se, ettei joka päivä tarvitse höyläillä. Jossain vaiheessa sitten havahduin siihen, että sääret on täynnä punaista pistettä, oli ollut jo kauan. Karvatupet ei kestänyt sitä menoa, eikä rasvoista, kuorinnoista tms. ollut apua. Vaihdoin höylään ja siinä taidan pysyä. Enemmän vaivaa, mutta huomattavasti nätimmät jalat. 
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 15.12.06 - klo:11:50 »
^
Muistan, kun mutsi ja sisko epiloi jalkojaan joskus vuonna nolla kauhealla kidutuslaitteella, niilläkin oli jalat punaisia näppyjä/pisteitä täynnä operaation jälkeen ja vissiin vähän pidempäänkin. Itselläni ensimmäisen epiloinnin jälkeen jaloissa oli punaisia pisteitä, mutta ei nyttemmin niitä ei edes tule. 
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

redswan

• Vieras
« Vastaus #57 : 08.03.07 - klo:17:14 »
Ostin joulun alla philips satinelle soft -merkkisen epilaattorin enkä ole mitenkään erityisen vakuuttunut.

Kuten jo muut samaisen laitteen omistajat ovat sanoneet, lyhimmät karvat eivät tartu mukaan. Eivätkä kyllä aina pidemmätkään. Samaa kohtaa saa siis käsitellä moneen otteeseen.

Lähinnä käytänkin vain kainalokarvojen epilointiin. Kun karvat on pois, niin hikoilukin vähenee tehokkaasti.

Olisi pitänyt ostaa Braunin silk epil :)

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #58 : 09.03.07 - klo:16:26 »
^
Muistan, kun mutsi ja sisko epiloi jalkojaan joskus vuonna nolla kauhealla kidutuslaitteella, niilläkin oli jalat punaisia näppyjä/pisteitä täynnä operaation jälkeen ja vissiin vähän pidempäänkin. Itselläni ensimmäisen epiloinnin jälkeen jaloissa oli punaisia pisteitä, mutta ei nyttemmin niitä ei edes tule. 

Mulla taas ne pisteet ilmestyi vasta useamman kuukauden käytön jälkeen. Tai pikemminkin niin, että aina epiloinnin jälkeen jalat oli laikukkaat, mutta rauhoittuivat suht nopeasti. Sitten vähitellen pisteet vaan jäivät iholle eivätkä lähteneet millään pois. Joskus jalat myös kutisi kamalasti. Desinfioin ihon aina huolella ja yritin muutenkin vältellä karvatupentulehdusta, mutta taisi iskeä silti. No, ihoissa on eroja. Mä toisaalta tykkään höylästä, koska sillä saa mun mielestä lyhyetkin karvat pois paremmin kuin epiloimalla ja jaloista tulee tosi sileät  :-*
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #59 : 31.05.07 - klo:12:13 »
Mulla olis hakusessa mahdollisimman tehokas epilaattori. Tämän ketjun perusteella olisin kallistumassa siihen Braunin Silk Epil Xelleen. Harmi kun mistään ei löydy mitään virallista vertailua, Tekniikan maailmakin on kyllä testaillut miesten partakoneita moneen otteeseen, mutta ei naisten karvanpoistolaitteita ollenkaan.  >:( ;D