Kirjoittaja Aihe: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet  (Luettu 175716 kertaa)

Poissa Gigli

• Tukkaguru
Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet
« Vastaus #105 : 06.11.07 - klo:12:23 »
^ Joku muukin UT:n käyttäjä kehui tuota kakkosvaiheen föönaamista (storella kenties, kuka tunnustaa?). UT menee kyllä hankintaan, kun saan k-pakit loppumaan. Tuota aiemmin mainitsemaani Redkenin suihkittavaa Extreme Catia tuli myös usein föönailtua tukkaan. Äääh, miksei sitä enää saa.  :'(
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 04.12.07 - klo:15:27 »
Mä en nyt oikein tiedä tykkäänkö rekuista vai en. Kun hius on vielä märkä, niin se tuntuu rekun käytön jälkeen karhealta ja kovalta. Kuivuttuaan ja kun tukan on harjannut, niin siitä tulee pehmeä(mpi). Kuuluuko niiden toimiakin näin? Käytän enimmäkseen kosteuttavia tuotteita, mutta aina välillä jotain rekkua.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #107 : 19.12.07 - klo:20:57 »
Neuvokaa aloittelijaa... Hiukseni ovat nyt melko hennot ja tahtoisin niistä "raskaammat" Omistin ennen melko raskaat hiukset, mutta käsittelyt ovat tehneet tehtävänsä. :-[ 10 cm latvoista ovat pahimmat, niissä kun on vielä pari vuotta sitten tehtyä blondausta jäljellä.

Olen ymmärtänyt, että korjaavat hoidot toisivat hiuksiin tuota kaipaamaani jämäkkyyttä. Mutta olen myös sitä mieltä, että hiukseni kaipaavat vain kosteutusta.  :-\ Sekoitetaanko tuohon sitten jotain kosteuttavaa, vai unohdanko koko rakennepaikkauksen?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #108 : 20.12.07 - klo:10:18 »
^ Rakennepaikkausta ja kosteutusta vuorotellen, sillä tavalla saat hyödyn rakennepaikkaavista tuotteista, eivätkä hiukset koppuroidu liikaa, mutta saat jämäkkyyttä hiuksiin. Eli vaikka rekkumuhitus yhtenä päivänä, seuraavana kosteutusmuhitus. Jotkut saavat rekuista täydet tehot irti lisäämällä suoraan rekun sekaan kosteuttavaa hoitista, eli rekku + kosteutus toimii myös tuolla tavalla. Vain kokeilemalla molempia tapoja tiiät mikä toimii sun hiuksille parhaiten ;)

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 06.06.08 - klo:10:47 »
Tänään tuli postimiehen mukana L'Anzan rekku ja nyt muutamia kysymyksiä rakennepaikkausta ajatellen.

Eli miulla nyt rankka hiustenvaalennusoperaatio menossa, jota olen jo joka paikassa hehkuttanut, ja nyt luultavasti rakennepaikkaus olisi tarpeen. Eli millaisissa määrin rakennepaikkausmuhitteluja tarvitaan? Kerran viikossa, kerran kuukaudessa? Ja millä muhitteluajalla saatte parhaat lopputulokset?

Suunnitelmana olisi huomenna lyödä kahdesta värinpoistosta kärsineeseen päähän vaalea kestoväri. Kannaattako rekku lyödä päähän ennen tuota värjäystä vai vasta sen jälkeen?
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #110 : 06.06.08 - klo:10:56 »
^ Rekkumuhitteluja voit tehdä vaikka joka pesupäivä, käyttökertojen määrä riippuu ihan siitä kuinka vaurioituneet hiuksesi ovat. Tunnet keratiinin yliannostuksen kyllä heti, sillä hiukset tuntuvat ja näyttävät karheilta. Muhitteluajoista on hankala sanoa, että mikä sopii sun hiuksille, kokeilemalla se selviää parhaiten. Puolesta tunnista ylöspäin on varmaankin ihan riittävä aika. Rekkua kannattaa yrittää tunkea hiukseen ennen värjäystä ja tietty värjäyksen jälkeen. Rekun käyttäminen ennen värjäystä antaa sinne hiukseen lisää proteiinia, mitä kemiallinen käsittely tuhoaa.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 06.06.08 - klo:11:11 »
Tämä on muuten mielenkiintoista.. Olen käyttänyt nyt aktiivisesti jo kaksi vuotta putkeen keratiinipitoisia naamioita, lanzan-leave in protectoria ja minulla ei ole mitään karheutta koskaan..? silti hiukset näyttävät hyviltä ja ovat tällä hetkellä terveet ja vain muutamaan kertaan värjätyt..

Voiko tästä päätellä että se ei jostain syystä sitten toimi?  :-\ Kun ei tuollaista tunnetta ole koskaan ollut..
Miksi joillain karheuttaa ja minulla taas menee ihan perus jätettävästä/naamiosta..?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #112 : 06.06.08 - klo:11:52 »
^ Joillekin vain proteiini sopii paljon paremmin, toisten hiuksiin ihan kasvisperäisetkin proteiinit ovat liikaa, ja ne aiheuttavat koppuroita latvoja. Mie oon huomannut, että mun hiuksille L'anzan rekku alkaa olemaan liian keratiinipitoinen hoitis, sillä en ole rääkännyt hiuksia enää kestoväreillä ja vaalennuksilla kohta puoleen vuoteen. Hiukset siis eivät enää tarvitse sitä proteiinimäärää mitä ennen.

Neriana, sun hiukset varmasti tykkää proteiinista, koska oot niitä käsitellyt voimakkailla vaalennuksilla. Jos sulle ei tuu karheita hiuksia rekun jälkeen, se ei tarkoita sitä, etteikö rekku ja muut keratiinipitoiset tuotteet toimi, sun hiukset vaan imee kaiken oikein tyytyväisenä. Kemiallisesti käsitellyt hiukset reagoivat proteiiniin ihan erillä tavalla kuin  neitsythiukset.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #113 : 06.06.08 - klo:21:21 »
Voiko tästä päätellä että se ei jostain syystä sitten toimi?  :-\ Kun ei tuollaista tunnetta ole koskaan ollut..
Miksi joillain karheuttaa ja minulla taas menee ihan perus jätettävästä/naamiosta..?

Kyllä sulla varmasti toimii ne tuotteet. Mullakaan ei tule rekusta tai keratiinipitoisista jätettävistä koskaan hiukset tippaakaan karheiksi vaan ne ovat tosi hyvän tuntuiset. Hiusten kunto on kuitenkin selvästi parantunut keratiinipitoisten tuotteiden käytön aloituksen jälkeen, joten näkee, että ne ovat tehonneet.  :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 06.06.08 - klo:23:32 »
Mulla on juuri niin, että vaalennuksista kärsineet hiukseni tuntuvat rekkumuhituksen jälkeen karheilta kosteina, mutta kuivuttuaan ne ovat todella pehmeät. Jos käytän rekkua (teki mieli lanseerata termi rekuttaa, en tosin tiedä, oliko tuo edes oma keksintöni  :P) monta pesukertaa peräkkäin, hius saattaa kuivanakin tuntua hiukan karhealta. Mitään varsinaista keratiiniyliannostusta en ole koskaan saanut. Aloitettuani rekun käytön olin opetellut asiaa tältä foorumilta jo jonkin aikaa ja mieleen oli iskostunut, että rakennepaikkaavien ahkerasta käytöstä saattaa tulla proteiiniähky.  ;D
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 08.06.08 - klo:00:12 »
Kaksi ensimmäistä rekkumuhittelua takana L'anzan rekulla ja ai että miten hyvää ne teki kahden värinpoiston jälkeen. Ilo on vetää sormia hiusten läpi kun tuntuu pehmeältä eikä lainkaan kuivilta. Viikon sisään oon kuitenki rääkänny tukkaa kahdella värinpoistolla ja kestovärillä. Nyt vaan kunnon keratiinikuuria tähän kesän alkuun. Pakko taas kiittää ja kumartaa juurikasvun väelle hiusteni pelastamisesta ja mieleni valistamisesta tämänkin suhteen :)
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #116 : 09.06.08 - klo:15:04 »
Osaisko joku verrata Joicon ja L'anzan rekkujen tuoksuja? Joicon rekku etoo aika pahasti ja jos L'anzassa on sama mätä-banaanin haju, niin enpä uskalla ostaa sitäkään. Tästä seuraakin siis jatkokysymys (jos L'anzakin siis lemuaa kamalalle): mikä olis näiden kahden kunkun jälkeen varteenotettavin rekku?

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 09.06.08 - klo:15:18 »
Osaisko joku verrata Joicon ja L'anzan rekkujen tuoksuja? Joicon rekku etoo aika pahasti ja jos L'anzassa on sama mätä-banaanin haju, niin enpä uskalla ostaa sitäkään. Tästä seuraakin siis jatkokysymys (jos L'anzakin siis lemuaa kamalalle): mikä olis näiden kahden kunkun jälkeen varteenotettavin rekku?

Lanzan rekussa taitaa myös olla banaanin tuoksu, mutta siis todellakin tuoksu, ei haju :)
Mustakin Joicon rekku haiskahtaa ällölle, mutta Lanzan tuoksu on huumaava, kerrankin positiivisessamielessä. Hedelmäinen.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #118 : 09.06.08 - klo:15:51 »
^Mahtavaa! Pelkäsin siis turhaan, että kaikki hyvät rekut lemuaa kamalalle, enkä voi niitä käyttää vaikka tukka sitä kaipaiskin. Joicon rekun tuoksu siis ällöttää oksuun asti, mutta esim. IHT tuoksuu mun mielestä hyvälle. Toivottavasti tuo L'anza olis siis enemmän siihen suuntaan. Kokeiluun taidan sen nyt kuitenkin tilata.

Poissa Susanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #119 : 09.06.08 - klo:20:32 »
Osaisko kukaan sanua kohtuu hintasta hyvää rakennepaikkaavaa hoitista?