Joo, mielenkiintoista, että BeautyBrainsin kirjoittajien mukaan Pantene Pro-V on aivan yhtä hyvin virkansa hoitavaa ainetta kuin jokin kallis 'restructuring' hoitoaine.
Olen taipuvainen kallistumaan samalle kannalle, että kaikki hiuksen 'rakennepaikkaus' on hetkellistä naamiointia. Toki jotkut rekut vaikuttavat oikeasti saavan aikaan hiusten kunnon kohenemista, ainakin juurikasvun gurujen mukaan...
Mutta aika hauska juttu sinänsä, että monet kosmetiikka-alaa kriittisesti sisältä katsovat (Paula B., BeautyBrains) pitävät silikonia hyödyllisenä ja varteenotettavana hoitoaineena hiuksille, kun taas täällä se on lähes julistettu pannaan ihmiskunnan vihollisena...
Mielenkiintoinen näkökanta. Silloin, kun itse käytin lähinnä silikoniin perustuvia tuotteita, tukka kesti ihmeen hyvin kaikki kemialliset käsittelyt. Näin jälkeenpäin hiustenhoitoon perehtyneenä ihmettelee, miten aikaisemmilla värjäys- ja hoitorutiineilla sai ylipäätään pidettyä pitkähköä tukkaa. Olen pähkäillyt tosiaan sitä, mitä todellista eroa on silikonisilla ja ns. oikeasti hoitavilla tuotteilla, kun mikään ihmeaine ei mitä ilmeisimmin pysy hiuksissa ikuisuuksia ja kaikki paikkaus on vain väliaikaista.
Nyt enimmäkseen Juurikasvun suosikkituotteilla (

) hoidettu tukkani on kuitenkin pitempi ja tuuheampi kuin koskaan ennen käsittelykierteeseen joutumista, se kihartuu taas ja on pehmeä ja silkkinen kuten lapsenakin käsittelemättölmien hiusten aikana. Oma vaikutelmani on se, että tuotteet, joiden vaikutus perustuu lähinnä silikoniin, suojaavat ja kiillottavat hiusta hyvin, mutta tulos on aivan erilainern kuin oikeasti hoitavilla tuotteilla syntyvä. Toki kosteutta saa halvalla ilman kalliita rekkuja, mutta itse kallistun loppujen lopuksi sille kannalle, että oikeat rakennepaikkaajat ovat kutakuinkin hintansa väärti silloin, jos tukka on kovin käsitelty. Terveelle hiukselle selektiivisistä tuotteista ei varmaankaan ole vastaavaa hyötyä.