Kirjoittaja Aihe: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet  (Luettu 175710 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet
« Vastaus #135 : 03.08.08 - klo:09:47 »
^ IT on uusi versio IHT:stä. Sisällyskin on ulkoasupäivityksessä muuttunut. Vanhaa ei todennäköisesti enää saa mistää virallisesta kaupasta. On sen verran aikaa tuosta uusiutumisesta...
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 03.08.08 - klo:15:51 »
^ IT on uusi versio IHT:stä. Sisällyskin on ulkoasupäivityksessä muuttunut. Vanhaa ei todennäköisesti enää saa mistää virallisesta kaupasta. On sen verran aikaa tuosta uusiutumisesta...

Eli siis IH :)
Ei siinä mitenkään paljoa ole silikonia ja mulla se ei mitenkään lätsäytä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 03.08.08 - klo:19:28 »
No niin mäkin kattelin ettei silikonia paljoa kyl pitäisi olla. Jos inci-listassa on kahdeksannellatoistalla sijalla. Jos oikein laskin.
Enkä sanoisi myöskään, että se lätsäyttää, pikemminkin silottaa tehokkaasti  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #138 : 03.08.08 - klo:20:10 »
No niin mäkin kattelin, ettei silikonia paljoa kyl pitäisi olla. Jos inci-listassa on kahdeksannellatoistalla sijalla. Jos oikein laskin. Enkä sanoisi myöskään, että se lätsäyttää, pikemminkin silottaa tehokkaasti  :)

En tiiä mitä purkkia sie oot katsonut, mutta mun IH-purkissa silikoni on yhdeksäntenä sekä loppupäässä INCI-listaa ja mielestäni sitä voisi pitää jo runsassilikonisena hoitiksena. Lätsäytysefekti on tietty hiuskohtaista, useimmille IH kuitenkin on melko latistavaa, vaikkakin myös todella silottavaa.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #139 : 03.08.08 - klo:21:33 »
Eikös yhdeksänneltä sijalta löydy joku keratiinin ja silikonin yhdistelmä? Sitten incin loppupuolella on tosiaan silikoni. Minä en kyllä sanoisi tuota runsassilikoniseksi vaan oikeasti tosi hoitavaksi aineeksi.
Ei myöskään lätsäytä minun hiuksiani, vaikka käytän tuota kerralla ehkä vähän liikaakin. Minulla on yksittäinen hius melko hento, ja esim. Nutri Gloss -naamio lätsäyttää todella tehokkaasti. Joten tosiaan lätsäytys on aika hiuskohtaista. :)
2c F ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #140 : 03.08.08 - klo:22:07 »
Ensimmäinen silikoni on tosiaan keratiini-silikoni-yhdistelmä, mutta silikoni silti. Käyttökokemuksia selaillessa huomaa, että IH latistaa joillakin, joillakin taas.

Juna takaisin raiteilleen. Pointtini oli siis, että mie en pitäisi IH:a kovinkaan volyymiä antavana hoitiksena, siihen tarkoitukseen sopii paremmin ihan pelkkä rekku.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 03.08.08 - klo:23:02 »
Okei, en siis tunnistanut yhdeksännettä ainetta silikoniksi. Kai tuo kuitenkin myös hoitaa, vai onko hyvän tuntuiset hiukset vain huijausta?

Mulla ei ollut erityistä pointtia, kiinnitin vain huomiota tuohon silariasiaan  ;D

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 05.08.08 - klo:22:51 »
Täällä rekkuilu-noviisi kyselee  :-[ : mitä eroa on Joicon K-Pakin Deep Penetrating reconstructor Treatment for Damaged Hair'illa ja saman sarjan Intense Hydrator Treatment for Dry, Damaged Hair'illa?
( http://www.lookfantastic.com/hair/joico/k-pak-reconstruct )

Ja vielä: Onko täällä viitattu L'anzan rekku Hair Repair Formula Reconstructor? Luin kyllä koko ketjun, mutta silti hämmentää...  :-\

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 05.08.08 - klo:23:41 »
Noilla on se ero, että Deep Penetrating Reconstructor on nimen omaan rakennepaikkaaja, kun taas Intense Hydrator on ennen kaikkea kosteuttaja, vaikkakin se myös rakennepaikkaa.  Tietääkseni L'anzalla ei ole muita rekkuja kuin tuo mainitsemasi Hair Repair Formula Reconstructor. 

Kyseisten sarjojen nettisivuilta saa myös perustiedot tuotteista.  :)
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 06.08.08 - klo:15:35 »
Kiitos ja kumarrus  ;) . Nyt päässä Mopin Extreme Protein treatment - tuoksu on kyllä aikas jännä, hyvin luomumainen. Muusta kokemuksesta pitänee tulla raportoimaan myöhemmin...

ihana

• Vieras
« Vastaus #145 : 07.08.08 - klo:15:01 »
Ihan mielenkiintoinen teksti rekkujen tehokkuudesta. Tai "tehokkuudesta":

http://thebeautybrains.com/2008/06/29/the-truth-about-rebuilding-hair/

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #146 : 07.08.08 - klo:18:18 »
Ihan mielenkiintoinen teksti rekkujen tehokkuudesta. Tai "tehokkuudesta":

http://thebeautybrains.com/2008/06/29/the-truth-about-rebuilding-hair/

Joo, mielenkiintoista, että BeautyBrainsin kirjoittajien mukaan Pantene Pro-V on aivan yhtä hyvin virkansa hoitavaa ainetta kuin jokin kallis 'restructuring' hoitoaine.  :) Olen taipuvainen kallistumaan samalle kannalle, että kaikki hiuksen 'rakennepaikkaus' on hetkellistä naamiointia. Toki jotkut rekut vaikuttavat oikeasti saavan aikaan hiusten kunnon kohenemista, ainakin juurikasvun gurujen mukaan...
Mutta aika hauska juttu sinänsä, että monet kosmetiikka-alaa kriittisesti sisältä katsovat (Paula B., BeautyBrains) pitävät silikonia hyödyllisenä ja varteenotettavana hoitoaineena hiuksille, kun taas täällä se on lähes julistettu pannaan ihmiskunnan vihollisena... ;D   
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 07.08.08 - klo:20:32 »
Nyt päässä Mopin Extreme Protein treatment - tuoksu on kyllä aikas jännä, hyvin luomumainen. Muusta kokemuksesta pitänee tulla raportoimaan myöhemmin...

Nyt sitten raportointia yhden käyttökerran pohjalta: Muhittelin noin kaksi tuntia, jonka jälkeen huuhtelu ja O&H-ha. normaalilla suihkuvaikutusajalla (n.10 min.). Jo suihkussa hiukset tuntuivat normaalia karheammilta ja takkuuntuvaisemmilta molemmilla huuhtelukerroilla, ja sama tuntuma jatkui vielä kuivankosteina. Täysin kuivuttuaan hiukset tuntuivat kuitenkin lähinnä jotenkin tukevammilta ja vähemmän huokoisilta. Hassusti jo alkuaan terveemmät osiot tuntuivat entistä terveemmiltä ja kiiltävämmiltä, mutta samaan aikaan kuivimmat ja pörröisimmät osiot tuntuivat ja näyttivät entistäkin kuivemmilta ja pörröisemmiltä  ::) . Kokonaisuutena tukka näyttää nyt jotenkin paksummalta ja tuntuu jonkin verran liukkaammalta (=terveemmältä). Ihan hyvä tulos - mielestäni - näin yhdelle käyttökerralle  :D . Testailut jatkukoon...

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 08.08.08 - klo:00:24 »
Joo, mielenkiintoista, että BeautyBrainsin kirjoittajien mukaan Pantene Pro-V on aivan yhtä hyvin virkansa hoitavaa ainetta kuin jokin kallis 'restructuring' hoitoaine.  :) Olen taipuvainen kallistumaan samalle kannalle, että kaikki hiuksen 'rakennepaikkaus' on hetkellistä naamiointia. Toki jotkut rekut vaikuttavat oikeasti saavan aikaan hiusten kunnon kohenemista, ainakin juurikasvun gurujen mukaan...
Mutta aika hauska juttu sinänsä, että monet kosmetiikka-alaa kriittisesti sisältä katsovat (Paula B., BeautyBrains) pitävät silikonia hyödyllisenä ja varteenotettavana hoitoaineena hiuksille, kun taas täällä se on lähes julistettu pannaan ihmiskunnan vihollisena... ;D   

Mielenkiintoinen näkökanta. Silloin, kun itse käytin lähinnä silikoniin perustuvia tuotteita, tukka kesti ihmeen hyvin kaikki     kemialliset käsittelyt. Näin jälkeenpäin hiustenhoitoon perehtyneenä ihmettelee, miten aikaisemmilla värjäys- ja hoitorutiineilla sai ylipäätään pidettyä pitkähköä tukkaa. Olen pähkäillyt tosiaan sitä, mitä todellista eroa on silikonisilla ja ns. oikeasti hoitavilla tuotteilla, kun mikään ihmeaine ei mitä ilmeisimmin pysy hiuksissa ikuisuuksia ja kaikki paikkaus on vain väliaikaista.

Nyt enimmäkseen Juurikasvun suosikkituotteilla ( :D) hoidettu tukkani on kuitenkin pitempi ja tuuheampi kuin koskaan ennen käsittelykierteeseen joutumista, se kihartuu taas ja on pehmeä ja silkkinen kuten lapsenakin käsittelemättölmien hiusten aikana. Oma vaikutelmani on se, että tuotteet, joiden vaikutus perustuu lähinnä silikoniin, suojaavat ja kiillottavat hiusta hyvin, mutta tulos on aivan erilainern kuin oikeasti hoitavilla tuotteilla syntyvä. Toki kosteutta saa halvalla ilman kalliita rekkuja, mutta itse kallistun loppujen lopuksi sille kannalle, että oikeat rakennepaikkaajat ovat kutakuinkin hintansa väärti silloin, jos tukka on kovin käsitelty. Terveelle hiukselle selektiivisistä tuotteista ei varmaankaan ole vastaavaa hyötyä.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #149 : 11.08.08 - klo:21:07 »
Olen nyt käyttänyt kaksi kertaa Joicon K-Pak Rekkua, ja tukkani tuntuu kyllä tykkäävän tuosta oikein erityisesti. Hiukset jäivät molemmilla kerroilla tunnin muhittelun jälkeen uskomattoman pehmeiksi ja sileiksi. Tämä ei kyllä tee mitään tuuheutusefektiä minun kasvustooni, vaan tuntuu vähän jopa lätsäyttävän. Toisaalta läträsin rekun kanssa aika paljon, että vähempikin määrä olisi voinut riittää.
Minulla on siis muuten värjäämättömät hiukset, mutta päälliosa on raidoitettu vaalealla. Erityisesti vaaleat raidat tuntuivat (yllätys, yllätys) hyötyvän korjauksesta. Joicossa on tosiaan aika voimakas banaanintuoksu, mutta minua se ei häiritse, vaan pidän sitä (ainakin vielä) ihan miellyttävänä. Tuoksu ei jää hiuksiin. Koostumus on aineessa epätasaista ja jonkin verran ohuempaa kuin IH:ssa. Tämä jää ehdottomasti vakiokäyttöön, mutta jossain vaiheessa on kokeiltava myös L'Anzan rekkua. :)
2c F ii