Kirjoittaja Aihe: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet  (Luettu 179085 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet
« Vastaus #210 : 22.06.09 - klo:21:53 »
Uusia käänteitä rekkuhankinnassani. :) Poikaystävä saapui Ameriikan-reissultaan juhannuksena. Mukavaa, hän sääli hiustilannettani niin kovin, että mentiin sunnuntaina Stockalle ja hän osti minulle Tigin Headshot reconstructive conditionerin. (jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut järkevämpää antaa ostoslista mukaan jenkkeihin...)

No, tämä aine on aivan mahtavaa. Hiukset on paljon jämäkämmät, tuuheammat ja sopivasti karheat. Äsken kävin läpi hiuksia, enkä löytänyt niitä venyviä ja valkopisteisiä haituvia enää oikeastaan ollenkaan. Pikkuisen se kuivattaa, mutta lisäsin Herbinan MarjaSpa-suihketta jälkeenpäin, niin tuntui oikein hyvältä. Tuoksu on piparminttumainen, todella kevyt ja kestää kauan. Luulen, että tuote sopii minulle hyvin, jos suunnilleen kerran viikossa sitä käytän tehohoitona.

Luulen, että jatkossa tilailen ulkomailta. Tuo Joicohan on melko edullista noissa edellä mainostetuissa nettikaupoissa.

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

SunriseDream

• Vieras
« Vastaus #211 : 04.07.09 - klo:17:39 »
Minulle tuli nyt tuota Joicon rekkua iso pullo. Mietin vaan että kuinka kosteisiin hiuksiin se kuuluisi laittaa.Pyyhekuiviin vai melkein kuiviin? Miten kosteisiin hiuksiin se tehoaa parhaiten? Siinä lukee apply to damp hair.

Ja kannattaako sitä pitää päässä ennen huuhtelua kauemmin kuin se 5 minuuttia, joka purkin kyljessä lukee?
« Viimeksi muokattu: 04.07.09 - klo:20:58 kirjoittanut SunriseDream »

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 20.07.09 - klo:10:47 »
^Minä olen vain puristanut vedet tukasta ennen levitystä, eli sellaiset suhteellisen kosteat ovat.

Ja tottakai voi antaa muhia kauemmin kuin mitä purkissa lukee; itse asiassa toimii ainakin mulla paremmin pidemmällä vaikutusajalla. Olen nyt viime aikoina ollut hieman laiska, mutta jos muhittelen niin pidän päässä ainakin sen tunnin. Suihkumyssy päähän vaan niin ei sotke! :)

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 20.07.09 - klo:11:00 »
Lisäisin vielä, että kannattaa kuitenkin kokeilla, millainen vaikutusaika toimii omille hiuksille parhaiten. Turha muhitella montaa tuntia, jos saman tai paremman lopputuloksen saavuttaa vartissa. :)
1c F ii

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 14.11.09 - klo:12:46 »
Selvennystä kaipailisin joltakulta tietävämmältä:

Onko rekku parhain laittaa shampoolla pestyihin hiuksiin (jolloin hiussuomut ovat auki)? Entä onko rekusta vähemmän hyötyä laitettuna co-pestyihin hiuksiin (jolloin hiussuomu siis oletettavasti kiinni)? Entä heikentääkö rekun tehoa, jos samanaikaisesti laittaa muuta (sulkevaa) hoitista mukaan? Tai jos hiuksessa on jo valmiina co-pesun hoitsikka ja rekun laittaa siihen päälle?

Olen nyt hieman hakusessa tuosta hiussuomun auki- ja kiinniolemisen merkityksestä rekkuja käytettäessä  :P .

Osaisiko joku tähän vastata, kun aiemmin ei ole vastauksia tullut, ja tämä yhä vain kovin pohdituttaa?  :)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 16.11.09 - klo:19:35 »
^ Voisi kuvitella, että rekku (tai mikä tahansa tehis) imeytyisi paremmin, jos suomut on shampoon jäljiltä auki, mutta itse olen ainakin saanut ihan hyviä tuloksia CO:n kanssakin, kun olen vaan huuhdellut tukkaa kunnolla lämpimällä vedelle (avaa hiussuomuja) ja joka tapauksessa menen melkein aina saunaan tehis päässä, niin kyllähän sielläkin se lämpö saa ne hiussuomut sen verran auki, että toimii :).
 Tai ainakin mulla on rekut (ja muut) toimineet ihan yhtä tehokkaasti, oli sitä edeltänyt sitten ns. tavallinen shampoo, sulfaatiton shampoo tai CO.
 Mutta CO:n hoitsikan päälle en kyllä menisi laittamaan rekkua (jos sitä tuossa viestissäsi tarkoitit, kun sittenhän siinä on se vanha hoitis "esteenä").

Jonkun toisen aineen laittaminen rekun sekaan varmaan periaatteessa heikentää sitä tehoa, mutta mä olen niin pihi (lue: köyhä ;D) että laitan jonkun paremman hoitoaineen sekaan yleensä jotain halvempaa. Ja olen pannut merkille, että jos hoitoaine on oikeasti tosi hyvä, niin se toimii silloinkin (esim. mulle tulee Joicon rekusta iiiiihanan sileät mutta jämäkät hiukset, ja toimii myös, vaikka seassa olisikin vähän jotain esim. XZ:n hoitsikkaa).

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 17.11.09 - klo:20:38 »
^ En olekaan ajatellut tuota lämpimällä vedellä huuhtelua ensin. Sitä voisi ainakin kokeilla.  :) Muuten saunon aivan superharvoin ja shampoollakin pesen vain harvakseltaan (ja silloinkin sulfaatittomalla, eikä aina ole juuri silloin aikaa rekkuilla), joten on melkein jäänyt rekku käyttämättä. Saan sillä toki ihan hyviä tehoja ihan CO-pesullakin höystettynä, mutta pohdin vain josko paremmat tehot tulisivat jotenkin muuten. Kun ei se niin herkkua ole tuolla Joicon banaanilitkulla lutrata, niin olisi kiva varmistaa maksimoitu hyöty aina kun siihen leikkiin lähtee.  :D

Avaako muuten sulfaatiton shampoo hiussuomuja vähemmän kuin sulfaatillinen (tai syväpuhdistava)?

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 17.11.09 - klo:22:24 »
Kun ei se niin herkkua ole tuolla Joicon banaanilitkulla lutrata, niin olisi kiva varmistaa maksimoitu hyöty aina kun siihen leikkiin lähtee.  :D
Voi kun musta se tuoksu on parhaita, mitä hiustuotteiden joukosta löytyy :D. Mutta tiedän kyllä, että se on aika yleinen inhokki :P.
Lainaus
Avaako muuten sulfaatiton shampoo hiussuomuja vähemmän kuin sulfaatillinen (tai syväpuhdistava)?
Mä arvioisin, että riippuu ihan shampoosta, ainakin Tigin Superstar ja Mopin Clean tuntuvat niin peseviltä, että uskoisin niiden suomujen olevan ihan kunnolla auki, jollain Mopin hydratingilla juttu voi taas olla toinen... Mutta tää on ihan mutu-tuntumaa, mutta ainakin itse olen järkeillyt, että mitä "karheampi" tukka pesun jälkeen on, sen enemmän ne suomut on auki.

Jos et sauno, niin ihan tavallinenkin muhitus (tarkoitan tällä siis sitä, että kelmu/suihkuhattu + pyyhe/pipo) kuitenkin "lämmittää" sen verran, että varmaan sekin riittää saamaan keratiinin tunkeutumaan hiukseen paremmin.
 Muistaakseni joskus kaaauan sitten Ishamael (tai joku muu?) sanoi jopa, että tota viritelmää voisi vielä lämmittää föönillä vaikutuksen tehostamiseksi!

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 17.11.09 - klo:23:09 »
^ Ehkä mun kannattaa sitten suosiolla panostaa suomujen avaamiseen lämmöllä, sillä käytössä on nyt lähinnä tuo MOP:in Hydrating ja (toivottavasti jo piakkoin) Urtekramin Baby-shampoo. Ennen kevytväriä pesen syväpuhdistavalla, mutta koska en käytä muotoilutuotteita, jätettäviä tai muita, riittää normisti kevyempi pesu noilla vähemmän pesevillä shampoilla ja CO:lla.

Laitoinkin jo tässä välissä latvat muhitukseen. Kastelin pelkät latvat (ja suurimman osan pituuksia) lämpimällä vedellä ja sitten rekku, ja päälle hedelmäpussi ja itse tehty froteinen saunamyssy. Ehkä saan nyt aikaiseksi rekuteltua useammin, kun suosiolla luovun ajatuksesta, että hiussuomuja kannattaisi avata shampoolla sitä ennen, ja kokeilen ennemminkin tuota lämmöllä tehostamista muodossa tai toisessa.  :D

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 17.11.09 - klo:23:16 »
Toivottavasti toimii hyvin. Ainakin luulisi, että noi kevyet shampoot on hyviä senkin takia, että sitten et ainakaan pese sitä keratiinia joka kerta pois, vaan se voi jäädä sinne kerrostumaan. 
 Yhyy mun omasta rekusta on vaan ihan jämät jäljellä, ja nyt tuli kauhea himo siihen... Pitää ostaa joskus iso tonkka sitä, kun muuten käytän sitä turhan säästeliäästi (eli kerran kuussa tai harvemmin ::))

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 17.11.09 - klo:23:25 »
^ Joo, suosittelen kyllä tällaista litran tonkkaa. Ei todellakaan tule huono omatunto tämän luttaamisesta, kun hövelömmälläkin annostelulla tuo kestää ikuisuuden ja hinta on tosi kohtuullinen.  :D

akuna

• Vieras
« Vastaus #221 : 01.12.09 - klo:00:57 »
Saakohan joicon liquid reconstructorilla(jätettävä hoitoaine) tarpeeksi rakennepaikkausta vaalennettuun tukkaan? Tehohoitoina käytän joicon moisture recovery treatment balmia ja k-pak intense hydratoria noin  kerran viikossa kumpaakin. Ja tietenkin vielä pikahoitoja(joicon). Noissa joicon tuotteissa on käsittääkseni kaikissa jonkin verran rakennepaikkaavia ominaisuuksia, vaikkei varsinainen rekku olisikaan?

Vai pitäisikö vielä ostaa erikseen joku varsinainen rakennepaikkaava poishuuhdeltava tehohoito  :o. Tuntuu kyllä että noita erilaisia hoitoainepurtiloita olisi jo ihan riittämiin(2 joicon tehohoitoa, 2 joicon pikahoitoa, revlonin hopeahoitoaine, KC colormask silver, tigin pari jätettävää ja se joicon liquid reconstructor...).

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 17.12.09 - klo:15:16 »
^^Kyllä ainakin kuulostaa, että sulla on ihan tehokkaat aineet käytössä, vaikka nuo tehikset ovatkin lähinnä kosteuttavia, joten ehkä ei ole mitenkään välttämätöntä hankkia pois huuhdeltavaa rekkua noiden lisäksi.... Itselläni on myös noita tuotteita ja käsittääkseni siinä KC:n silver -naamiossa on rakennepaikkaavia ominaisuuksia (siinä ainakin lukee, että "keratiinijohdannaiset korjaavat vahingoittunutta hiusta"). Ja tuo jätettävä Joicon liquid reconstructor on mainio! Tosin se ei varmaan yksinään riittäisi paikkaamaan, mutta jos sinulla on tuota KC:n silver maskia myös, niin sanoisin, että kyllä ne riittävät  :)

Se on sitten eri asia jos haluat oikein panostaa rekkuiluun, niin siinä tapauksessa suosittelisin vielä esim. Lanzan tai Joicon rekkuja  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #223 : 02.02.10 - klo:14:03 »
Luin tämän ketjun läpi, marssin kauppaan ja maksoin itseni kipeäksi Joicon K-pak-putelista. Auts!

Hiukset eivät varsinaisesti ole missään kammotuskunnossa, mutta rasittuneet kylläkin, kun viime viikolla vaalensin ja laitoin sävyä siihen vielä päälle.

Lätkäisen illalla tuon "banaanitöhnän" päähän ja raportoin sitten, miltä tuntuu. Peukut pystyyn!

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #224 : 02.02.10 - klo:20:00 »
Tehtävä suoritettu! En ole ihan varma, toiminko nyt kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, mutta näin tein:
pesin hiukset syväpuhdistavalla (Vo5), lätkäisin K-pakin hiuksiin kelmun ja pipon alle, annoin vaikuttaa 45min ja pesin pois. Laitoin vielä lopuksi XZ:n tyrnihoitoainetta.
Tulon on vallan mukava, ei mitään maatamullistavaa, mutta eipä alkuasetelmakaan ollut katastrofaalinen. Hiukset tuntuvat aavistuksen jämäköimmiltä, runsaammilta ja silti sileiltä  :)