Kirjoittaja Aihe: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet  (Luettu 177258 kertaa)

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet
« Vastaus #255 : 26.06.10 - klo:21:53 »
Lisää kokemuksia tästä uudesta rekusta eli Mill Creek Keratin Conditionerista. Eikö kellään muulla hiukset jää takkuun tuosta? Nimittäin mulla jää, vaikka oon nyt käyttänyt sitä Oatmeal & Honeyn kanssa sekaisin. No joka tapauksessa tulos on kyllä hyvä, kunhan hiukset selvittää. En tiedä, johtuisiko tuo takkuisuus silikonin puutteesta, siis tuossahan ei siis ollut silikonia lainkaan, mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt. Joicon ja Lanzan rekkujen kanssa ei kyllä hiukset ole jääneet takkuun, joten siitä kyllä tulee miinus tälle muuten hyvälle tuotteelle.
En tiedä onko tämä ihmeaine nyt lopullisesti syrjäyttämässä legendaarista joicon rekkua ja lanzankin?! :T Plussaa tulee ainakin ihanasta tuoksusta, ei tarvitse enää kärsiä joicon karmeasta hajusta!! Myös riittoisampaa kuin joico, sillä tää ei ole mitään vettä toisin kuin joico. Myös suorastaan naurettavan halpa hinta on plussaa, ainoa ongelma mulla oli tossa iherbiltä tilatessa, että DHL, joka kuljetti tän paketin, ei suostu antaa pakettia muuten kuin mun käteen, eli piti olla kotona ja sopia moneen kertaan aikoja, millon toisivat.

Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #256 : 27.06.10 - klo:11:57 »
^ Tilasitko sillä kalliimmalla kuljetusmetodilla? Koska mä olen tilannut aina sillä halvimmalla ($4) ja tullut reilussa viikossa, pisin odottelu kesti 2vkoa. Tuolla systeemillä mulle ainakin tulee noutoilmoitus postista.

Tuosta Mill Creekin rekusta ja sen takuttavuudesta. Mä en ole nyt enää reiluun vuoteen käyttänyt silikonisia shampoita, ja hoitiksetkin on muuttuneet tässä puolen vuoden sisään täysin silarittomiksi. Lisäksi oon 2-3 viime kuukauden aikana käyttänyt sulfaatittomia shampoita. Mun tarvitsee laittaa aina jätettävää että saan tukan takuttomaksi, ihan sama millä metodilla oon pessyt. Hiukset kuitenkin kuivuu vähemmän noilla hellemmillä aineilla, joten se takkuisuuskin talttuu pienemmällä effortilla.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #257 : 27.06.10 - klo:20:16 »
^ Toi DHL:N kuljetus oli aika kallis, taisi olla jotain 10 dollaria, kun ajattelin että se olis kuitenkin kätevin, noista kun ei ikinä tiedä, että jättävätkö sitten postiin jos ei ole kotona, mutta DHL ei suostu jättämään postiin vaan haluaa tuoda sen väkisin kotiovelle kuittausta vastaan, eli ei voi jättää edes luukkuun /laatikkoon. Mutta sain paketin kuitenkin jo 4 päivän päästä tilauksesta. Ehkä pitää ens kerralla valita toinen kuljetus...

Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 28.06.10 - klo:00:20 »
Mill Creekin rekussa se keratiini oli muistaakseni toisena. Huomasin ainakin että oli tujua tavaraa, Mill Creekin muhittelu oli hiuksistolleni viimeinen pisara ja sain keratiiniyliannostuksen.
Kokeile vaikka Giovannin Smooth as Silkin tai MM.n kera ja pistä silaria perään jos tuntuu takuttavan.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #259 : 28.06.10 - klo:10:10 »
Heips muruset!

Tarkan markan täti tulee taas kehiin. Mietin tässä lompakonnyörejä kiristellessäni, että onko ok, että laitan rekkumuhituksiin Favoran uutta käsivoidetta (sisältää panthenolia ja glyseriiniä)?

Monet apteekinkin perusvoiteet (esim. Bepanthol) perustuu panthenoliin. Jos sitä lurauttaisi aina rekkumuhitusseokseen mukaan, niin saisi massaa lisää edullisesti?

Vai olenko vaan tyhmä?  :D
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #260 : 28.06.10 - klo:21:35 »
^ Hanki paremminkin halpaa rekkua ja jätä käsivoiteet käsille ;D. Tämän halvemmaksi rekku ei voi enää mennä: valuuttakurssista riippuen n. 8 €:lla puoli litraa rekkua ja tuohon summaan sisältyy jo postituskulut. Tuote on siis Mill Creekin rakennepaikkaava hoitis, jossa keratiinia on toisena INCI-listassa, eli on tymäkkää tavaraa, vaikka koostumus onkin lirua. Voittaa mielestäni mennen tullen L'anzan ja Joicon vastaavat tuotteet sekä hinnallaan että ainesosillaan.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #261 : 28.06.10 - klo:22:42 »
^ellen, kiitti tiedosta :) Täytyypä vilasta jos sieltä löytyy jotain muutakin mukavaa.

OT: kyllä se käsivoide siinä muun mukana tuntui vähän rakennepaikkaavan, ainakin hiukset oli samantuntuiset kuin joicon rekun jäljiltä...  :D
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #262 : 29.06.10 - klo:10:31 »
^ Voi, iHerbistä löytyy ihan liikaa kaikkea kivaa hiuksille, iholle ja keholle. Todellakin kannattaa selata iHerbin valikoimaa, sillä valikoima on todella laaja ja hinnat todella edulliset. Terv. nimimerkki Koukussa iHerbiin ;D

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 08.10.10 - klo:23:23 »
En tiedä, onko tästä jo mahdollisesti puhuttu aiemmin (en jaksanut selata koko ketjua läpi, laiskamato kun olen) mutta laitetaanko rekkua (Joico) ihan sama määrä kuin "normaaliakin" hoitoainetta?
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 09.10.10 - klo:09:09 »
Laitetaan. Minä sotken rekkuja hiuksiin aika tavalla ja haudutan ainakin tunnin, joskus pidempään ja joskus lyhyempään.
Voit kokeilla rekkuja ihan erikseen tai pistää jotain kosteuttavaa sekaan.

Joskus teen niin että sekoitan O&H.ta tai IH.ta rekun sekaan, joskus lisään IH.n myöhemmin hiuksiin muhimaan.
Tapoja on monenlaisia, eikun kehittämään oma  ;)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #265 : 09.10.10 - klo:17:01 »
Mä sotken aina tehohoitomuhitteluihin ihan järjettömät määrät aineita siten, että tukka jää todella märäksi, ja niistä saa muotoiltua suihkumyssyn alle kunnon paketin. Massa saa rauhassa muhia ainakin sen tunnin, joskus kaksikin ilman, että muuttuu kuivaksi. Joskus käyn lisäilemässä pakettiin jotain lisää, mutta yleensä jumitun sen verran television eteen tai tietokoneelle, etten ehdi/jaksa/muista lisäillä. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 09.10.10 - klo:18:03 »
Muuten saatan vielä pihistellä aineiden määrissä, mutta muhittelussa isken kyllä hirveät satsit ettei varmasti jää mikään kohta ilman. Mulla on kyllä käytössä tuo Mill Creekin rekku, jonka kanssa ei hirveästi tarvitse hinnasta murehtia. Kun noita aineita tulee mällättyä niin reilusti, tulee myös muhiteltua pidempään (~pari tuntia), että kaikki irtilähtevä hyöty tulee varmasti käyttöön  :D. Tavallisella muutaman minuutin vaikutusajalla suihkun yhteydessä ei tapahdu oikein mitään ihmeellistä.

Parhaan tuloksen olen saanut kun olen yhdistänyt tuota halpisrekkua ja Moisture Maniaccia. Pelkällä rekullakin tulee kyllä nätti ja jämäkkä tulos, mutta tuntuu että kiilto on aavistuksen verran parempi kun lisää tuota kosteuttavaa messiin, o&h toimii myös oikein kivasti tuossa.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 09.10.10 - klo:18:47 »
Nyt saattaa tulla tyhmiä kysymyksiä, mutta...

Mua kiinnostaisi tietää, mitä eroa on rekkujen eri keratiineilla? Esim. tuossa Mill Creekissä on "hydrolyzed keratin" kakkosena inci-listassa, kun taas uudessa L´anzassa "keratin amino acids" on säälittävästi vasta kahdeksantena tms. Avedan rekussa taas oli inci-listan alussa alfalfa. Mutta siis mitä laadullista eroa siis esim. L´anzan ja Mill Creekin keratiineissa on? Ja voiko rekun muut aineet vaikuttaa sen tehoon, esim. keratiini jotenkin jäädä hiuksiin paremmin kiinni?

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #268 : 09.10.10 - klo:19:35 »
^
Hydrolyzed keratin on veteen liukenevaksi pilkottua keratiini-proteiinia, kun taas keratin amino acids ovat sitten aminohappoja - proteiinien rakennusainetta (ei varsinaista proteiinia).  ;) Korjatkaa joku jos olen väärässä. En kyllä osaa sanoa kumpi rehoaa paremmin.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #269 : 09.10.10 - klo:19:50 »
^

Juu, olisi mielenkiintoista tietää, toimiiko toinen paremmin kuin toinen!  :)

Kysyisin vielä sitäkin, että kuinkahan rakennepaikkaavaa on Mill Creekin hennahoitoaine? Sitä on mulle postissa tulossa. Siinähän on tuo hydrolyzed keratin vitosena inci-listassa ja kakkosena on hennaa, ja eikös hennakin rakennepaikkaa hiusta, ainakin värinä käytettynä. Ainakin mulla oli ihan erilaiset hiukset silloin, kun niitä melkein 10 vuotta putkeen hennailin.  ;) Ajattelin vain, että jos lisäisin L´anzaan tuota hennahoitoainetta, niin saisinkohan vielä paremman buustauksen hiuksistolleni...?

Olen nyt pari kertaa käyttänyt tuota uudempaa L´anzaa, eikä se kyllä vanhan veroista taida olla rakennepaikkauksen puolesta. Kuitenkin silläkin saa jämäkät ja kiiltävät hiukset, joten en ostostani kyllä kadukaan. Haluaisin vaan vähän lisätä tehoja siihen.  ;)