Kirjoittaja Aihe: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet  (Luettu 175870 kertaa)

Poissa Arnella

• Tukkaguru
Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet
« Vastaus #315 : 25.01.11 - klo:15:11 »
Minulla on käytössä Joico ja litran pönikästä riittää varmaan ainakin vielä vuodeksi, mutta mielenkiinnolla luen kokemuksia tuosta Mill Creekistä.  :)

Olen huomannut, että parhaan tuloksen rekun kanssa saan, kun laitan sen vaikuttamaan latvoihin ja pituuksiin esihoitiksena 1-2 tuntia ennen pesua. Sitten pesu ja jokin kosteuttava hoitoaine perään.   
1bMii, vaalennettu.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #316 : 25.01.11 - klo:16:52 »
Tässä tulee pitkän aikavälin kokemuksia Mill Creekistä, kerroin jo täällä (tai jossain) aiemmin, että rekku tuntuu olevan muuten hyvä, mutta takuttaa.
Eli nyt olen 2 putelia käyttänyt ja itse tykkään sata kertaa enemmän kuin JOicosta, sillä mulla joicon rekku on aina ihan vesimäistä, jota saa läträtä ihan hirveästi, kun valuu käsistä pois. No Mill Creekin rekku ei ole näin vetistä, on kyllä lirua, mutta ei liian. Voisi toki olla vähän jämäkämpää. Sitten tuoksu on minusta tosi hyvä ja raikas, vaikea kuvailla, sellainen ehkä hedelmäinen ? Hakkaa joicon kuusi nolla.
Olen kokeillut yksinään, jolloin tuntuu, että mun vaalennettu tukka jää aika takkuiseksi. Kuitenkin tulos muuten on hyvä, eli tukka tuntuu jämäkältä ja paksulta. Kuitenkin koska tuo takkuisuus ja sen selvittäminen pilaavat kuitenkin osaltaan tulosta (silikonithan puuttuvat tästä), niin parhaimmaksi olen todennut, että rekkuun sekoittaa jotain kosteuttavaa hoitista, yleensä laitan 50-50, jolloin tukka on aivan ihaana  :ts Ei voi kuin suositella ja kannattaa sekoittaa kosteuttavaa sekaan, jos ei muuten toimi.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 25.01.11 - klo:18:06 »
^ Joicon rekku vesimäistä?  0_0 Minulla se on ainakin paksua, voisi sanoa jopa aavistuksen puuromaista koostumukseltaan.
1bMii, vaalennettu.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #318 : 25.01.11 - klo:19:00 »
Niin, tosiaan fiilikset oli samat kuin tolla mun kuvan tyypillä  ;D Ja en tosiaan siis ole edes kokeillut tuota rekkua, jostain syystä nyt sen saamisesta vain muodostui jonkinasteinen pakkomielle (kuten joku saattoi huomata). Kai se oli se halpuus ja se, että inci vaikutti niin hyvältä verrattuna niihin, mitä suomessa myydään. Kun ei tosiaan hirveästi rahaa tällä hetkellä pistää hiusjuttuihin. Ja se, kun tuote oli niin suosittu, etten meinannut sitä millään saada, jotenkin buustasi sen ihmeellisyyttä :D No, toivotaan, että on edes keskivertorekku sitten kun saapuu. Päivittelen sitten tuloksia tänne.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa silikooni

• Hiushörhö
« Vastaus #319 : 25.01.11 - klo:20:36 »
Minäkin ihmettelen kommentteja Joicon vesimäisyydestä. Juuri istuskelen kyseinen hoitoaine päässä ja kyllä se vaan litran pullosta puristaessa oli paksua kuin mikä. Pullosta 1/4 käytetty, ja koko ajan on koostumus ollut ihan samanlaista, eli mitkään pullonpohjat eivät ole kyseessä.
Koodilla JIB015 $10 alennus iHerbin ensitilaajille.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 25.01.11 - klo:21:08 »
^Mun litranen on itse asiassa mennyt liruksi ja se ärsyttää. Ei sen tollasta ole tarkoitus olla, vaikka varmaan puolet oon käyttänytkin, mutta varmaan mennyt ajan saatossa. Vettä pulloon ei pitäisi olla päässyt.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #321 : 28.01.11 - klo:14:05 »
^Mä oon tilannut LF:sta ja Bath & Unwindista joicon rekkuja muistaakseni pariinkin otteeseen monta putelia ja ne on olleet AINA ihan oikeesti vettä vaan, ei mitään puuromaista niinkuin monet ovat kuvailleet. Kumma juttu tosiaan  0_0 siis se on ollut niin vetistä, että kerralla on mennyt varmaan pari desiä, kun on ihan kuin kraanasta ottais vettä, en tajua. Olen tilannut litran ja 150 millin purkkeja molempia ja aina sama homma. Enää en siis uskalla tilata joicoa.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 28.01.11 - klo:14:49 »
^Liekö joicon koostumus yliherkkä lämpötilan vaihteluille ja tuulen suunnalle.  ??? Mä oon ton pönikän Suomesta ostanut, mutta jo vuosia sitten. Muutaman pumppauksen sitä otan helposti, mutta en mitään kahta desiä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #323 : 28.01.11 - klo:17:02 »
Mill Creekin rekkua on taas saatavilla iHerbissä ;D . Pistin heti tilauksen tulemaan, kun näin tuotetta olevan saatavilla. Edellinen pullo vetelee viimeisiään ja hiukset tarvitsevat taas rekkua, kun raidoitin hiuksia.

SH, mun mielestä toi Mill Creekin rekku on paljon parempi kuin L'Anzan tai Joicon vastaava. Joico haisi pahalle, aiheutti mulle päänahan kutinaa, eikä pehkosta tullut ikinä pehmeää. L'Anza oli ihan kiva, mutta niin kamalan teollinen, eikä se tuntunut pahemmin hiusta selvittävän, vaikka lopputulos olikin pehmeämpi kuin Joicolla.

Oon käyttänyt MC:n rekkua ihan pikahoitiksenakin ja se selvittää mun hiukset muutaman minuutin suihkun aikana mainiosti. Se antaa selvästi kiiltoa, ei tee hiuksista lättänöitä, mutta antaa mukavan pehmeän lopputuloksen. Hakkaa mielestäni Joicon ja L'Anzan rekut mennentullen hintansa ja INCI:nsä ansiosta.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #324 : 28.01.11 - klo:17:16 »
Mä haluaisin näin skeptikkona oikeasti tietää, onko jotain merkitystä sillä, missä muodossa ne proteiinit siinä tuotteessa on. Pelkkä inci-listan lukeminen ei siis sinänsä mua vakuuta tässä rekkuasiassa. Mua epäilyttää se aurinkosuoja-ainekin, mitä tuossa Mill Creekissä on. On olevinaan luonnonmukaista jne., mutta sitten kuitenkin sisältää mahdollisesti haitallista ainetta. Tyydyn siis Lanzaan edelleen, vaikka onkin kallista. Litra tosin kestää pitkään. Joicoakin voisi kokeilla, vaikka ajatus jostain lirusta ei oikein vakuuta.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #325 : 28.01.11 - klo:17:34 »
Tuli muuten mieleen voisiko olla että tässä on nyt sekoitettu k-pak sarjan pikahoitis ja se varsinainen tehis keskenään? Nimittäin tuo pikahoitis on todella lirua, mutta tehis puuromaisen paksua.

Tuo mill creek kiinnostaa, mutta epäilyttä ihan sama kuin Caudealista. Kaippa sitä voisi kokeilla kun tuo joico tuolta vähenee jossain vaiheessa, eipä ainakaan hinta huimaa.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 28.01.11 - klo:17:44 »
^ Mulla ainakin nimenomaan rekku on välillä ollut todella lirua jo saapuessaan. Joskus se taas on ollut hieman puuromaista, mutta yhä suht löysähköä, koskaan ei paksua. Tästähän on aiemminkin ollut juttua, että ilmeisesti tuo Joicon rekku on muita herkempi esim. lämpötilan vaihteluille. Tehoihinhan se löysyys ei ilmeisesti vaikuta, mutta onhan sitä huomattavasti ikävämpi levittää ja kulutuskin on kovempaa.

Mulle on tänään saapunut postiin tuo Mill Creekin rekku. Hieman kauhunsekaisesti odotan sen korkkaamista, kun oli tuo saman sarjan Jojoba-hoitiksen testaus sen verran karmaiseva keikka.  :P

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #327 : 03.02.11 - klo:21:26 »
Jee jee! Mill creekin rekku saapui ja on nyt päässä erisan hoitoaineen ja glyseriinin kanssa. Mukana tuli jotain Madre-C vitamiini valmistenäytteitä. Tuoksu on jotenkin kolamainen, en hirveästi tykkää muttei ole mikään epämiellyttäväkään. No, kohta nään tulokset tästä paljon puhutusta hoitoaineesta (toivottavasti).
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 03.02.11 - klo:23:01 »
^Mä muhitin äsken sitä enkä laittanut muuta kaveriksi ai sen jälkeen. Tuntui ja tuoksui hyvältä, mutta nyt kun hiukset on vähän kuivahteneet, niin tuntuvat olevan vähän normaalia enemmän takussa. Kokeilen ensi kerralla jonkun pikahoitiksen tai IH:n kanssa, mutta mielenkiinnolla odotan miltä tukka vaikuttaa kuivana.

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #329 : 04.02.11 - klo:07:36 »
Mä sain myös Mill Creekin eilen ensikokeiluun. :)
Mulla on latvat aika karseessa kunnossa, ei kovin takkuuntuvat mutta haperoa ja kaksihaaraista värinpoistojen jäljiltä. Sekoitin ensikokeiluun tuota rekkua ja kosteuttavaa hoitista, ja huh, kylläpä takutti latvat.  ;D Kampa jää jumiin latvoissa, töks vaan. Mutta vikaa on tosiaan omissa hiuksissa, pituutta pitäis ottaa reippaasti pois mutta en raaskisi millään...  :(

Mut kattellaan, ens kerralla sekoittelen niin että kosteuttavaa on esim 2/3 ja 1/3 vaan rekkua. Ehkä ei sitten niin takuttais.