^Joo no ei sitä silikoneilla saa ainakaan paikattua tai millään ihme hedelmä-proteiineilla. Joicoissa ja Lanzoissa on kokonaisia keratiinimolekyykejä, jotka ovat
tarpeeksi pieniä molekyylikooltaan mennäkseen hiuksen sisään, ja
oikean muotoisia kiinnittyäkseen sinne. Tosin mitään tieteellistä tutkimustulosta en ole tästä nähnyt mutta sen verran mitä olen molekyylibiologiaa opiskellut, se kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.
Mä en oikeastaan edes kutsuisi mitään muita kuin keratiinia sisältäviä hiustuotteita reconstructoreiksi, oikeampi termi niille muille onkin se naamioija
Omasta kokemuksestani voin sen verran kertoa, että nyt kun mulla on ollut parisen vuotta Joicot jatkuvassa käytössä (ja teen tuon K-pak tehohoidon 1-2 kertaa kuussa), voin rehellisesti sanoa, että tukka tuntuu vahvemmalta. Sen huomaa ihan kuin ottaa yhden irronneen hiuksen päästä miten vaikeaa sitä on vetämällä saada katki, ts. hiusten vetolujuus on kasvanut. Eikä mulla pahemmin katkeillua tukkaa näykään. Silloin joskus kun käytin vain esim. Kerastasen muka rakennepaikkaavia silikoniin perustuvia hoitoja, hiuksista sai ajoittain ihan kivan näköiset ja tuntuiset - takut sai harjattua pois, mutta eivät ne pidemmänpäälle parantaneet hiuslaatuani mitenkään.