^^Nexxuksen keraphixissähän on keratiinia. Ja oli se hydrattua tai ei, niin teurasjäte on mun tietääkseni sen alkuperä. Eli se siitä "kasviperäiset ainesosat" -teoriasta.
Niin ja Tigiä mä en itse kyllä laske kovin hyvien sarjojen joukkoon.
Useimmissa Tigin tuotteissahan tärkeintä on se, että tukka näyttää hyvältä ja että aine itsessään on käyttäjälle positiivinen kokemus (makeat tuoksut, värikkäät pakkaukset jne.) Mutta onhan niitä "laatu"sarjoja muitakin: Alterna, Kerastase, Redken, Graham Webb, Aveda, Kenra jne, joissa silti on päädytty siihen, että keratiini jätetään pois...
Tuo Elisan teoria siitä, että keratiini on käytössä hankala, kuulostaa puolestaan periaatteessa ihan hyvältä. Mutta eikö liika keratiinikin olisi älyttömän helppo välttää ihan sillä, että sitä tunkisi aineeseen vähän vähemmän? Ja mitä sitten taas tulee tuohon iänikuiseen väitteeseen "oikeasti hoitavista aineista", niin kuka sanoo, ettei esim. jollain O&H:lla saa pidettyä tukkaansa täysin kunnossa.

Tätä ei nyt siis pidä ymmärtää minään keratiinin dissauksena (olenhan itsekin suuri Joico-fani), vaan lähinnä ajattelemisen aihetta siihen, että meidän on varmaan aika turha lähteä nostamaan yhtä ainesosaa täysin ylivoimaiseksi, kun emme täällä kuitenkaan lopullista totuutta tunne. Mutta joo, aiheesta kiinnostaisi kyllä löytää se lopullinen totuus. Sääli, että sä kuuku hylkäsit kemistin uran...