Kirjoittaja Aihe: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet  (Luettu 181396 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet
« Vastaus #150 : 12.08.08 - klo:08:24 »
Ihan mielenkiintoinen teksti rekkujen tehokkuudesta. Tai "tehokkuudesta":

http://thebeautybrains.com/2008/06/29/the-truth-about-rebuilding-hair/

Joo, mielenkiintoista, että BeautyBrainsin kirjoittajien mukaan Pantene Pro-V on aivan yhtä hyvin virkansa hoitavaa ainetta kuin jokin kallis 'restructuring' hoitoaine.  :) Olen taipuvainen kallistumaan samalle kannalle, että kaikki hiuksen 'rakennepaikkaus' on hetkellistä naamiointia. Toki jotkut rekut vaikuttavat oikeasti saavan aikaan hiusten kunnon kohenemista, ainakin juurikasvun gurujen mukaan...
Mutta aika hauska juttu sinänsä, että monet kosmetiikka-alaa kriittisesti sisältä katsovat (Paula B., BeautyBrains) pitävät silikonia hyödyllisenä ja varteenotettavana hoitoaineena hiuksille, kun taas täällä se on lähes julistettu pannaan ihmiskunnan vihollisena... ;D   

Ton linkin juttu on ihan mielenkiintoinen, eikä vaikuta ihan huuhaaltakaan. Ja väite vain väliaikaisesta paikkauksesta ei sekään kuulosta mitenkään tyhmältä, mutta ihan omassa elämässäni olen huomannut, että silikonisilla aineilla tukka ei vain pysy yhtä hyvässä kunnossa, kuin muilla "paremmilla" aineilla. Jatkan siis "rakennepaikkaavien" ja muuten laadukkaiden, ei-silikonisten aineiden käyttöä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 13.08.08 - klo:19:57 »
Tänään pääsee Lanzan rekku testaukseen kun yleensä olen käytellyt Joicoa. On muuten Lanzassa aikas hyvät katteet. Minä saan töistä tukkuhintaan. Rekku maksoi minulle 5e ja kuluttajahinta 28e :o Meille tulee aina niin isoja eriä että tukkuhinta on tosi alhainen.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #152 : 13.08.08 - klo:20:23 »
OT mutta mä haluaisin tietää, kuinka moni ostaa Suomesta selektiivisiä kampaamotuotteita aktiivisesti ihan noiden hintojen takia. Netistä tilaaminen on kuitenkin nykyään niin vaivatonta ja paljon mukavampaakin :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 13.08.08 - klo:20:25 »
^Kyllä niitä Lanzoja vaan ihmeesti menee kaupaksi.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 14.08.08 - klo:13:01 »
^
Joo ja on monia, joilla on luottokortti ja netti, mutteivät silti tilaa. Vähiten nettikauppoja käyttää varmaan vanhemmat ihmiset, mutta on monia nuoriakin, jotka eivät esim ulkomailta tahdo lähteä tilailemaan.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 20.09.08 - klo:23:57 »
Mahtaakohan tämä pohdinta sopia tähän ketjuun...?

Tuntuu, että Joicon rekku ei ole enää toiminut minulla. Ennen se jätti hiukset jämäköiksi ja kiiltäviksi, nyt jotenkin takkuisiksi ja karkeiksi. Tyvi sitten jää lähmäiseksi. Yksi mahdollinen syy näihin ei-toivottuihin vaikutuksiin olisi se, että hiukseni olisivat tyvestä sen verran hyvässä kunnossa, etteivät tarvitse rekkua.  :-\

Raitoja on tehty viimeksi helmikuussa, sen jälkeen tukka on kokenut kaksi kestovärjäystä ja nyt sävytän suoravärillä. Rasitusta on kuitenkin jonkin verran ollut. Latvat ovat nähneet niin monia raidoituksia ja värjäyksiä, etten osaa uskoa niiden koskaan kuntoutuvan pysyvästi, enintään paikkautuvan väliaikaisesti.

Kosteuttavia tuotteita käytän jatkuvasti ja sekoittelen rekkuakin usein johonkin kosteuttavaan. Syväpuhdistavaa sampoota käytän kerran kuukaudessa, puolessatoista ja se tuntuu olevan ihan hyvä tahti näille hiuksille. Lähmäisyyden tunne poistuu taas vähäksi aikaa. Välillä mietin, ylihoidanko hiuksiani, mutta latva on ainakin niin kuivaa ja oikuttelevaa, ettei sille riitä pelkkä pikahoito. Kummalliset ovat hiusten kiemurat...  :-X
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

petomaani

• Vieras
« Vastaus #156 : 21.09.08 - klo:00:08 »
Tigin Headshotin rekku on toimiva hoitoaine mulle. Tilasin tossa pari vkoa sitte ja noin kolme kertaa käyttäny, tuoksu on kiva karkkimainen ja tekee tukan pehmoiseksi ja sileäksi. Normitukkani on laineileva, ja oonki nyt kyllä pohtinu, et käytänkö liikaa hoitoja kun tukka suoristuu aina piikkisuoraksi..

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 21.09.08 - klo:01:30 »
Minulla hiukset vetävät suoriksi ylikäsittelystä ja kuivuudesta (sun tapauksessa siitä ei varmastikaan ole kyse  :)) sekä liioista silikoneista ja muista kertymistä. Käytän kyllä silikonisia hoitoaineita ja muotoilutuotteitakin, mutta tuntuu, että ne kerrostuvat helposti tähän hentoon tukkaan aiheuttaen sitä suoristumista ja lätsähtämistä. Syväputsari ja kevyempiin/silikonittomiin hoitoaineisiin vaihtaminen vähäksi aikaa on auttanut.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #158 : 21.09.08 - klo:02:04 »
Kuinkahan usein voin tuota Lanzan rekkua nyt värinpoiston ja värin jälkeen käyttää? Nyt pari kertaa peräkkäin käyttänyt ja tukka on todella pitänyt. Pelottaa vain että alkaako jossakin vaiheessa tekeen jo huonoa hiuksille. Olen toki sekoittanut rekkuun tuota Lanzan Moisture Treatmenttii :) Että tulee kosteutusta myös samalla.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 21.09.08 - klo:02:20 »
Vastaan nyt muille, vaikka itsekin ihmettelen välillä näitä rekkuasioita.  :P

Sanoisin, että kyllä huomaat hiuksistasi, miten usein voi rekutella. Millaisessa kunnossa hiuksesi tuntuvat olevan? Jos tukkaa venyy ja katkeilee ja se tuntuu heikolta, rekkusekoitusta voi varmasti hyvin käyttää peräkkäisissä pesuissa. Jos hiukset alkavat elpyä, voi rekun käytössä pitää taukoa ja tehdä rakennepaikkaava hoito taas sitten, kun hiukset tuntuvat sitä kaipaavan.

Eihän keratiinin yliannostus ole vaarallista, siitä vain voi päätellä, että on aika pitää taukoa rakennepaikkaajien käytössä. Tosiaan kosteuttavia tuotteita kannattaa käyttää rekun ohella niin kuin teetkin. Käyttämäsi L`Anzan tehis taitaa sekin olla keratiinipitoinen, tuli vain mieleen, kannattaisiko käyttää rinnalla vielä ihan puhtaasti kosteuttavia tuotteita.

Itsekin aluksi mietin, miten usein uskallan käyttää rekkua. Raitojen ottamisen jälkeen tukka takuttui järkyttävästi, hiuksia katkeili pesussa ja tukka venyi ja venyi. Tuollaisessa tilanteessa rekkua kannattaa minusta käyttää usein, että tukkaa saisi pelastettua mahdollisimman paljon. Purkkatukka on aina purkkatukka, eiväthän ne keratiinimolekyylit ja muut aineet ikuisesti pysy hiuksessa, mutta rekun käyttö kuitenkin antaa hiuksille väliaikaista vahvuutta ja terveyden tuntua. 

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 06.10.08 - klo:00:23 »
Ostin kesällä Joicon rekun ja olen siitä kovasti tykännyt. Ainut ongelma on se, että ei toi purkki yksinkertaisesti riitä mulla kovin moneen käsittelyyn. Alle kymmeneen... Vaikka laitan puolet O&H:ta ja puolet rekkua.
Kattelin, että Lanzan rekku on vähän pienempi puteli, mutta olisiko se koostumukseltaan riittoisampaa?
Kummassa muuten on enemmän keratiinia, Joicon vai Lanzan rekussa?

Jotain rekkua olisi talveksi saatava, mutta kun tilaus muutenkin vaan paisuu ja paisuu... Ei huvittaisi maksaa taas parista käsittelykerrasta. Ja tää mun kuontalo tuntuis tarvitsevan tota paikkausta vähän useammin kuin nykyisin raaskin sille antaa...
Vinkkejä köyhälle?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 06.10.08 - klo:17:05 »
^ Joicon rekkua saa myös litran pumppupullossa esimerkiksi brittiläisestä Hairsupermarket.comista:

http://hairsupermarket.com/p/2485

Hintaa litraiselle rekulle tulee tuolta tilattuna postikuluineen alle 40 euroa.

Samoin L'anzan Hair Repair Reconstructoria saa tilattua litraisena monista ulkomaisista nettikaupoista.
« Viimeksi muokattu: 07.10.08 - klo:22:02 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 06.10.08 - klo:18:17 »
Mä oon tekemässä tilausta lookfantasticista, ja toisekseen mulla ei ole varaa investoida kerralla isoon puteliin vaikka se varmasti olisikin pitkällä tähtäimellä viisainta  :-[

isla

• Vieras
« Vastaus #163 : 18.11.08 - klo:14:31 »
 Kiitos Kaisa vinkistä, olin jo painalmassa LF:n tilausnappia. :) En tuosta tiennytkään

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 13.01.09 - klo:00:28 »
Kävin juuri kampaajalla ja hän oli aika kauhuissaan hiuksistani ja suositteli rakennepaikkaavaa hoitoainetta yms,nyt olen ostamassa joko Lanzan hair repair reconstructoria/leave in protectoria tai Joicon k-pak reconstruct deep-penetrating reconstructoria,kumpaa suosittelisitte aika kuiville,katkeileville ja värikäsiteltyille hiuksille? ;)