Kirjoittaja Aihe: Hilse  (Luettu 127489 kertaa)

Lauretta

• Vieras
Vs: Hilse
« Vastaus #105 : 18.07.08 - klo:21:40 »
Jei! Mulla ei ole enää yhtään hilsettä. :) Käytin aluksi jonkun aikaa XZ:n hilseshampoota, ja vaihdoin sitten XZ:n suklaa & vanilja-shampooseen. Suosittelen. ;)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #106 : 16.09.08 - klo:12:12 »
Nyt meni hermot. Taas on päänahka rutikuiva, kutiava ja hilse pölisee. Mulla oli yön hirveä määrä humektania päässä mut ei se tuonut helpotusta.  Onko apteekissa jotain kuivaan hilseeseen joka ihan oikeesti auttaisi? Co-pesut saattais auttaa myös?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #107 : 16.09.08 - klo:12:23 »
^ Mun kutisevaan päänahkaani auttoi jo yksi CO-pesu XZ Suklaa & Vanilja -hoitoaineella. :-* Nyt parin päivän jälkeen tukka on vieläkin edustuskelpoisen puhdas eikä nuppia kutita. Kokeile ihmeessä, vaikka pari kertaa peräkkäin, huomaatko eroa.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Suzy

• Vieras
« Vastaus #108 : 16.09.08 - klo:13:03 »
Täällä kans yks kärsivä tapaus, mulla on erittäin paksut aika pitkät hiukset, jotka on luonnonkiharat (tosin iänmyötä hieman suoristuneet loivemmiksi). Olen aina kärsinyt hilseestä, kun on niin paksut hiukset ja jos hikoilen, niin se tapahtuu päässä. Kuitenkaan rasvoittumista ei ole.. vaan yksinkertaisesti kuivaa kuin saharassa.

Kaikki on läpi käyty.. osa hyvistä tuotteista on sellaisia kuitenkin, joita käytetään kuuriluontoisesti. Tällä hetkellä ainoa apu on ollut apteekista löytyvä Ducray sitäkin on monia eri vaihtoehtoja, ei ongelmiin. Yleensä ongelmani on se, että joku tuote saattaa ensin auttaa, mutta hetken käytön jälkeen vaikutus loppuu. Tää on kestänyt nyt aika pitkään ja auttanut.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 17.09.08 - klo:19:44 »
Joo kiitti vinkeistä!
Taidankin siirtyä toistaiseksi vallan co-pesuihin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 22.09.08 - klo:17:48 »
^ Mun kutisevaan päänahkaani auttoi jo yksi CO-pesu

Ihan totta! Helpotti kyllä ihan uskomattomasti jo ykskin pesu!

kookos

• Vieras
« Vastaus #111 : 09.11.08 - klo:11:22 »
Mulla tulee myös hilsettä, jos päänahka kuivuu. Oon sillon yleensä lätkässy jotain öljyä vaan kamalasti päähän, ku en ennen tätä foorumia muutakaan keksiny :) Mutta se kyl auttaa, mulla ainaki Yleensä se olo on muutenki niin sietämätön, että kutittaa päätä ym, et siihen oikeesti tekee mieliki kaataa vaikka koko öljypurnukka. Sitten alkaa helpottaa. Nykysin hiusten värjääminen saattaa aiheuttaa hilsettää, ku se kuivaa päänahkaa siihen malliin. Että ajattelin nyt ihan jättää sen koko värjäyksen vähäksi aikaa..ei oo tervettä, että päänahkaa kutisee ihan hulluna värjäyksen aikana ja monta päivää sen jälkeen.

Joskus oli niin paha hilse, että autto joku apteekin tylsännäkönen valkonen hilseshampoo, jossa tais olla keltainen etiketti. Mut sillonki epäilen, et ois parmemin auttanu joku päänahan rasvaaminen. Vaikka mulla tukka rasvottuuki, niin silti ite päänahka saattaa olla jotenki hassusti kuiva.

Otsatukan kohdalla oon myös huomannu, et siihen saattaa tulla joskus hilsettä. Liekö siitä, et siihen saattaa vaik mennä jotain kasvojen puhd.ainetta tms ja sitten sitä ehkä tulee kasteltua myös vhiangossa ku kasvoja pesee.

Oikeestaan semmoset aika pahat hilseilyt ihmisillä, mitä oon nähny, on ollu tuosta päänahan kuivumisesta kii ja sit siihen et on käytetty vielä semmosta turhan pesevää shampoota. Varsinki laitoshoidossa olevilla ihmisillä ym, jotka joutuvat käyttään kaikki samaa shampoota jostain isosta purnukasta, niin oon huomannu et näillä on aika paljo hilsettä ja ihan semmosta et ku se päänahka on niin kuiva..varmaan se tukka pestään mahd pesevällä aineella, et se ois sit puhtaana jonku aikaa..tai sit se on halvinta :P

Kunis

• Vieras
« Vastaus #112 : 31.01.09 - klo:14:09 »
Hitto vieköön, se on täällä taas.

Hilse läksikin pitkäksi aikaa pois alkaessani käytää head&shouldersin tiettyä tuotetta, ja jos vaihdoin toiseen tuotteeseenkin merkin sisällä, niin ongelma palasi (tosin rauhoittui purkin puolivälissä, eli lienee osin tottumiskysymys tai muuten vaatii aikaa). Tähän suosimaani tuotteeseen toisesta palatessa ei ole koskaan ilmennyt ongelmia, mutta nyt tuli hilsettä, samanlaista kuivaa ja pölisevää kuin ennenkin, tälläkin tuotteella, voi hitto. Valkoiset ihonpalat näkyvät tosi kurjasti tummaa hiusta vasten.

CO-pesu vähän epäilyttää. Kuten toisaalta muutkin ehdotetut hoidot, mutta kai tässä jotain pitää keksiä. CO-pesulla tosin voisin päästä eroon noista hoitsikoista, joita en muuten tukan leikattuani käyttäisi. Jotenkin epäilyttää totuttaa hoispohjaa tulemaan toimeen minkään epäluonnollisen kemikaalin avulla.

Hauskaa, että ihoni kuivuusongelmat alkoivat, kun muutin maalta kaupunkiin. Saasteet ei sit vissiin oikeasti sovi ihmiselle.

edit ** co kyllä oikeasti helpottaa päätilannettani melkoisesti :)
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:21:34 kirjoittanut Kaarne »

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 10.03.09 - klo:14:57 »
Muok. Siirsin kysymykseni tähän ketjuun.

Siis mulla ihan hävettää tämä, mutta olen tainnut itse aiheuttaa jonkinlaisen ällön rasvaisen hilseen muodostumisen. Se nyt on fakta, että mun päässä on hilsettä, kuivaa en usko sen olevan, joten lienee rasvaista ellei peräti sitten taliköhnää. Mutta tämä siis on ilmeisesti päässyt muodostumaan, sillä en vaan ole pessyt tukkaani ollenkaan niin usein kuin pitäisi. Mun tukka pitäisi pestä joka toinen päivä, jotta se pysyisi puhtaana, mutta nytkin se oli 5 päivää pesemättä eikä todellakaan ollut freesi enää viimeiseen kahteen-kolmeen päivään. Muutoinkin viimeaikoina on tullut ihan älyttömän paljon 4 päivän pesuvälejä.  Päänahka myös kutisee likaisena.

Mitä mun  nyt pitää tehdä? Ainakin aion yrittää pestä tukkani sillä jokatoinenpäivä rytmillä, nyt käytössä on olleet suht miedot shampoot: MOP Mixed Greens ja Cutrin värjättyjen hiusten (kun tukka on ollut tosi likainen olen tietty vaahdottanut kahdesti), mutta mitä mun olis nyt parasta käyttää jatkossa? Pitäiskö mun aloittaa ihan syväputsarilla? Onko parempi pestä nyt pesevillä vai hellävaraisilla? Varonko hoitoaineen joutumista päänahkaan? Kotona mulla on nyt pesevämmistä shampoista Tigin O&H ja Self Absorbed, Andrew Collinge tuuheuttava ja syväputsari. Uusia hinnakkaita en haluasi hankkia, kun yritän vähentää tuotteiden määrää, mutta esim. XZ Hilseshampoo tulisi kysymykseen hintansa ja helpon saatavuutensa vuoksi.
« Viimeksi muokattu: 10.03.09 - klo:15:22 kirjoittanut *pim* »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #114 : 10.03.09 - klo:15:02 »
^ Mie kokeilisin ensin sitä syväpuhdistavaa ja jos se vain yllyttää rasvantuotantoa, niin vaihtaisin hellävaraisempaan samposeen. Varmasti huomaat itse muutoksen parempaan tai huonompaan helposti. Onko esim. Urtekramin ja Laveran sulfaatittomat sampoot liian hankalasti haettavia hankintoja tai liian kalliita, sillä niitä on kyllä aika hyvin saatavilla, eikä hinta huimaa aivan hulluna päätä?! Voisithan myös kokeilla CO-pesua LV:n pikahoitisella, joka ainakin mulla auttaa kutinaan ja pitää myös päänahan rasvoittumisen kurissa, koska ei kuivata päänahkaa liikaa.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 10.03.09 - klo:15:22 »
^ No siis miehän oon tässä aika paksuna, joten mun pääsy oikeastaan minnekään on hankalaa (siis ihan liikkumisen ja siitä aiheutuvien kipujen vuoksi). :-\ Tää tukan pesemättömyys johtuu suureksi osaksi siitä, että suihkussa käyntikin aiheuttaa ylimääräisiä kipuja/vaivoja. Huomenna ois mahdollisuus pystyä hakemaan Ole Hyvä shampoota tai jotain perusmummokampaamosta saatavaa (perustuu ihan siihen, että neuvolan lähellä on mummokampaamo ja kehitysmaakauppa jossa myydään Ole hyvää).

Mulla muuten on Urtekramin Ruusushampoota ja lisäksi vanhaa versiota Hennashampoosta, mutta tuossa kai on sulfaatteja. Laveraa ei taideta täällä myydä missään, joten menisi tilailuksi (ja senhän tietää, ettei nyt yhtä shampoota "kannata" tilata ja pankkitilin saldo ei tällä hetkellä oikein meinaa kestää ylimääräisiä "välttämättömiä tarpeita"  ;D).

CO-pesut ois varmaan ihan jees, mutta jos en meinaa jaksa pestä tukkaani edes shampoolla, niin mä en vaan jaksa alkaa hinkkaamaan päätäni sitä määrää, mitä CO-pesu vaatisi. Parempi siis pysyä realistina ja pysytellä shampoissa, että tukka tulisi edes pestyä.

Muok. Pesin illalla syväputsarilla oikein kunnolla hieroen päänahkaa ja heitin hennat perään, hennankin hinkkasin ihan ajatuksella mahdollisimman hyvin päänahkaan. Ideana oli, että ehkäpä ne hennan muruset samalla kuorisivat hilsekerrosta pois ja ehkä jopa hoitaisi päänahkaa, sitten operaation lopuksi vielä pesu tavallisella shampoolla. Ainakaan nyt ei hilsettä näy ja päänahka tuntuu puhtaalta, toisaalta tuskinpa se hilse heti näkyisikään.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:11:48 kirjoittanut *pim* »

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #116 : 21.04.09 - klo:09:42 »
Onkohan mun hilse kuivaa vai rasvaista? Epäilen rasvaista, mutta kaipaisin varmistusta...

Hilse jää siis hiusten lomaan sellasina kellertävinä kiteitä, ja myös hiuspohjasta irtoaa vaaleaa hilsetöhnää ja-rakeita, kun rapsuttaa. Hilseen alta paljastuu punottava iho.  :(

Kutinaa myös on vähän väliä, mutta se ei ole kauhean rajua.

Olen käyttänyt System4 shampoota rasvaiseen hilseeseen ja miedompaa, joka on ilmeisesti tarkoitettu hilseen ehkäisyyn. Myös System4 oil curea olen kokeillut. Ihan kyvin nuo ovat toimineet, mutta hintansa vuoksi joudun välillä tyytymään XZ:n hilseshampooseen (Kaste). Hilsettä vain  tulee edelleen vähän väliä.   :-\

Hiuspohjani rasvoittuu aika nopeasti, joten joudun pesemään lähes päivittäin. CO-pesuilla saan lykättyä shampoopesua päivällä.

Millaista hoitoa suosittelisitte tällaiseen ongelmapäähän? (Myös hiustenlähtö ollut ongelmana...)

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #117 : 29.07.09 - klo:01:16 »
Mulle on nyt kesän aikana ilmestynyt hilsettä. En ole varma, mutta epäilisin, että se on rasvaista, sillä se kutiaa ja raapiessa sitä tahmaa jää kynsien alle. Mitään erityisiä punaisia kohtia hilselaattojen alla ei ole, mutta kutiaa ihan hirveästi. Olen kokeillut pestä syväputsarilla ja se helpotti hieman seuraavan päivän ajaksi, mutta sitten hilsettä alkoi tulla lisää ja lisää enkä ole joka päivä viitsinyt tuolla pestä. Vaihdoin shampoota ja alkuun se tuntui hieman auttavan, kunnes sen voima loppui ja hilse alkoi vallottaa päänahkaani. Kokeilin sitten miehen ketokonazolia sisältävää hilseshampoota eikä sekään oikein tuntunut tehoavan. Humektaniakin kokeilin alkuun, mutta eihän se tehonnut sekään :-\. Tiedä enää, mitä tälle päälle tekisi. Pitää varmaan kohta varata aika lääkärille, mutta aikoja ei ole kuin vasta ensi viikolle. Olisiko teillä jotain viime hetken vinkkejä?
1a/b F ii

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 29.07.09 - klo:09:05 »
^ Sinuna kokeilisin kookosöljyä naamiona päänahkaan, sillä se tuhoaa tehokkaasti erilaisia haitallisia kehon pieneliöitä. Päänahassasi on todennäköisesti ainakin jotain sientä tai bakteeria.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #119 : 08.08.09 - klo:03:02 »
Enpä saanut aikaiseksi ostettua kookosöljyä, vaikka usein kävi mielessä. Herbinan syväpuhdistava ja miedot shampoot ovat pitäneet nyt hilseen poissa. Olen ajatellut joskus kokeilla CO-pesua EHS:n valkoisessa pullossa olevalla hoitoaineella, mutta pelkään, että se tuo hilseen takaisin. Voiko se pahentaa hilseilyä?
1a/b F ii