Kirjoittaja Aihe: Hilse  (Luettu 127636 kertaa)

RedHair

• Vieras
Vs: Hilse
« Vastaus #120 : 13.09.09 - klo:14:43 »
Jipii, en ole yksin hilse ongelmani kanssa :T Luulen, että hilseily johtuu mun kohdalla päänahan ja niskan kuivuudesta. Pestyäni hiukset, kutina alkaa seuraavana päivänä... hmm, miksi? Pesen hiukset 4 kertaa viikossa... Käytän XZ-sarjan shampoita, hoitoaineita en käytä. Hiuslaatuni on aina ollut sileä ja hiukset ovat paksut.

Värjään hiuksiani muutaman kerran kolmen kuukauden aikana. Olen ajatellut kipaista apteekissa ostamassa shampoota, mutta en ole vielä raaskinut hinnan takia :-\ Myös ohimot kutisevat ja hilseilevät. Mustalla paidalla hilse on kurjan näköistä. Auttakaa joku!  :)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #121 : 26.01.10 - klo:22:11 »
Mun kuivaan hilseeseen toi helpotusta ihan tavan rypsiöljy. Kaadoin sitä säästelemättä päähäni ja hieroin. Annoin vaikuttaa tunnin-kaks ja pesin. Nyt kolmannen normaalipesun jälkeen alkaa taas ilmeneen kuivuutta joten hoito täytyy toistaa..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 26.01.10 - klo:22:58 »

^^Ei missään nimessä apteekin vahvoja hilseshampoita kuivahilseeseen! Kannattaa ensin panostaa päänahan kosteutukseen kuten Luscious tuossa jo kertoikin. Mä laitan öljyä myös yöksi päänahkaan ja pesen hiukset aamulla niin ehti vaikuttaa mahdollisimman pitkään. Nyt itseasiassa ostin myös päänahkaa kuorivan (entsyymi, ei rakeita) shampoon, joka auttaa myös tuohon hilseilyyn.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

nany

• Vieras
« Vastaus #123 : 30.01.10 - klo:16:00 »
Mullakin on taas hilseongelma. Se tulee mulle joka kesä näköjään. Talvella ei mitään ongelmia.

Mulla on taasen ihan päinvastoin! Kesällä päänahka on todella hyvässä kunnossa, mutta kun tulee talvi ja pipokelit niin sitten taas sitä hilsettä ilmestyy. Ei kutise, ihoa vaan irtoilee varsinkin tuosta otsan yläpuolelta. Eli mahtaisiko olla tuollaista "kuivahilsettä". Hassua, kun muuten on rasvoittuva tukka, mutta päänahka kuiva. :-\

Olen käyttänyt ihan Head&Shouldersin hilseshampoota ja kyllähän ongelma on sillä saatu kuriin. Mutta kyllä huomaa, että jos jättää talvella edes vähäksi aikaa tuon shampoon pois, niin taas hilsettä ilmestyy enemmän.. Noille Head&Shouldersin shampoille annan kiitosta monista vaihtoehdoista eri hiustyypeille. Tuotetta saa myös lähes kaikkialta eikä hintakaan päätä huimaa. Mutta rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, ettei tuo minulla ihan täysin hilseilyä poista, mutta eipähän näy muiden silmiin vaikka onkin tummat hiukset!

Mun kuivaan hilseeseen toi helpotusta ihan tavan rypsiöljy.

Tuota on pakko kokeilla ihan silkasta uteliaisuudesta!  :D

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 23.02.10 - klo:11:08 »
Pitää kirjoittaa tähän ketjuun silmiä avaava kokemus.

Olen kertonut että päänahkaani polttelee ja kutiaa välillä sietämättömästi. Sulfaatittomia shampoitakin kokeilin mutta ne vain pahensi asiaa.
Viime viikolla olin lääkärissä ihan muissa asioissa ja mainitsin päänahastani, lääkäri vilkaisi suuhuni, päänahkaani ja totesi minulla olevan lievä hiiva. Hoito-ohjeeksi sain pestä päänahan Nizoralilla ja sain vinkkejä hiustenshampoista jotka on tarkoitettu psoriaatikoille.

Eli psorien shampoot poistavat kutiavuutta, sopivat myös herkälle päänahalle ja poistavat hilsettä.
Suosittelen lämpimästi, ainoa mikä tökkii on hinta.

En ollut koskaan kuullutkaan että päänahassa voi olla hiiva. Minulla ei myöskään ole ollut mitään merkkejä hiivasta muulloin, mutta lääkärini totesi että joillakin se voi olla pelkästään lievänä, eli ei tarvitse tulla niitä punoittavia, laajenevia kohtia.

Co-pesu sitten voi pahentaa tilannetta, koska hiivan poistoon vaatii omat lääkkeensä ja hoitoaine ikäänkuin saa hiivan jylläämään pahemmin.

Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 24.02.10 - klo:20:34 »
^Mitä on psoriaatikkojen shampoo. Epäilen että mulla on päänahassa psori, siihen ei auta nizoral, ei co-pesu, ei hilseshampoot, ei sulfaatittomat. Tuntuu että mulle päänahan kunto on ihan henkimaailman juttuja, joten käytän sitten mitä sattuu. Silikonilliset tai vahvat sulfaatit pahentaa kylläkin asiaa.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 24.02.10 - klo:20:42 »
Kertokaa minulle tyhjentävästi mitä eroa on hilseellä ja kuivalla päänahalla? Eräs kampaaja kerran minulle luennoi, että ihmiset pesevät liian herkästi tavallista kuivaa päänahkaa hilseshampoolla ja hilseshampoota ei missään nimessä tulisi käyttää jos ei oikeasti ole hilsettä  ??? mistä minä erotan onko minulla hilsettä vai vain kuivuuttaan ''hilseilevä'' päänahka?

Ja miksi sitä hilseshmapoota ei pitäisi käyttää tavalliseen kuivaan päänahkaan jos ei ole hilsettä?

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 25.02.10 - klo:09:21 »
^Mitä on psoriaatikkojen shampoo. Epäilen että mulla on päänahassa psori, siihen ei auta nizoral, ei co-pesu, ei hilseshampoot, ei sulfaatittomat. Tuntuu että mulle päänahan kunto on ihan henkimaailman juttuja, joten käytän sitten mitä sattuu. Silikonilliset tai vahvat sulfaatit pahentaa kylläkin asiaa.

Apteekista löydät. Kuten normaalille ihmiselle, on olemassa kuivien ja rasvaisten hiuksien sampoita.
Sen pitäisi helpottaa kutinaa ja polttelua, en tiedä koska ostan tuon shampoon kun olen saanut Nizoral ja Canesten kuurin loppumaan. Ja tosiaan, löytyy jopa verkkoapteekista psorien shampoot, heti kun minulla on aikaa, alan etsimään vastaavia ulkomaalaisia tuotteita ja voin tähän ketjuun tipauttaa vinkit. Ulkomailta tilattuna pitäs olla halvempaa, päättelen ma.

Sinuna lähtisin ihan ihotautilääkärille näyttämään päänahkaa. Esimerkiksi minä, jos minulla olisi ollut paha hiiva päänahassa, olisin saanut lääkekuurin siihen. Oletko koskaan kokeillut kortisonia? Se auttaa väliaikaisesti. Mutta jos minulta kysytään, niin suosittelen kunnon ihotautilääkäriä ja miksi ei jotain asiansa osaavaa klassista homeopaattia.
« Viimeksi muokattu: 25.02.10 - klo:09:23 kirjoittanut EllaBella »
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 25.02.10 - klo:19:49 »
^En kyllä ala mitään kortisoonia itseeni lykkäämään, ellei ole tyyliin pää lähdössä irti ;D mutta joo, kyllä pitäisi lääkäriin mennä, mutta mun tuurilla sitten kun se lääkäriaika on, pää onkin ihan normaali ::) mutta voisin koittaa vaikka jotain psorishampoota seuraavaksi :)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 25.02.10 - klo:20:22 »
Mulla on kans pirullinen päänahka. Öljyllä lutraus auttaa hetkeksi, mutta syö punaista sävyä aivan liikaa..
Hilseshampoita en oo kyllä kokeillut vuosiin. Tigin shampoot on ihan no-no ja suurinosa muistakin.. Vo5 värjättyjen hiusten shampoo (lopetettu tuote  ::) ) on ok, aika mieto. Päänahka ei juurikaan rasvoitu. Vaan on tosiaan sellanen kuiva ja erittäin pölisevä, erityisesti talviaikana. Nyt oon välillä pessyt hiukset joko vaan vedellä tai co-pesulla jos on tullut tarve saada pituuksiin hoitoa. Oudointa päänahan hilseilyssä on se, että kun värjään kestolla tyven, hilse "paranee" hetkeksi! Outoa.. En kyllä jaksaisi lähteä lääkäriin tän takia.. pitäis kokeilla ensin itsehoitokeinot, kuten niitä hilseshamppoita. Tuntuu vaan et ne on kaikki taas hiuksille erittäin peseviä/kuivattavia. Lushilta mulla on snakepeel pala jolla oon joskus päänahkaa hieronut, mutta siitä lähtee vähän turhan hankalasti irti sitä kosteutta. Xz hilseshampoota oon muuten joskus koittanut, ei auttanut yhtään.

Vielä lisäys: Onko käyttökokemuksia tästä Decubalin tuotteesta?? http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki/Products/TE1997535
« Viimeksi muokattu: 25.02.10 - klo:20:37 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 27.02.10 - klo:00:49 »
Mulla todettiin juuri psoriasis, ja päänahassa se näyttäytyykin pahimpana, plus taipeet. Eli tosi paksu hilsekerros ja laajalla alueella. Kävin yksityisellä näyttämässä sitä, ja ei mulle kyllä mitään shampoota määrätty vaan asetyylisalisyylihappoa irrottamaan hilsettä (voidemainen) ja sitten liuosta ja vaahtomaista ainetta (no, kortisoniahan niissä taitaa olla) joka itse psoriin vaikuttaa. Sitä pitää nyt aluksi hieroa päänahkaan kaksi kertaa päivässä. Mukavaa hommaa, kun on pitkät ja paksut hiukset! Myös acid.salic. on todella rasvaista ja sotkevaa ainetta. Mutta, jo viikon jälkeen näkyi ihan selvästi eroa! Hilse ei enää pöllyä ja kutina loppui muutaman päivän jälkeen.

Mulla tämä tilanne ehti olla jo pari vuotta ennen kuin lääkäriin menin, että ehkä siksi aika vahvat voiteet näin aluksi kun ei niin pienestä ihottumasta ollut enää kyse. Ehkä se shampoo auttaa lievempään. Ainiin, kampaajakaveri suositteli mulle aluksi jotain kuorivaa shampoota, Schwarzkopfilla ainakin on. Mutta eihän se kutinaan ainakaan auta. Ja sen verran vielä kun lääkäriltä kysyin, että mitkään normihilseshampoot Diprosalic ym. ei psoriin vaikuta mitenkään.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 24.03.10 - klo:18:26 »
Mä en kestä mun rutikuivaa päänahkaani! Eihän tälläsestä voi terveet hiuksetkaan kasvaa!
Laitoin äsken jättiläispipetillisen rypsiöljyä päähän jakaus jakaukselta. Tai oikeastaan vaan päälaelle ja ja etuhiusten kohdalle missä hilsettä on. Laitoin kunnolla, saa valua siitä sitten alaspäin. Annan sen nyt imeytyä jonkun aikaa.. ehkä tunnin. Sitten hieron päänahan ja lisään öljyä jos ei oo kunnolla märkänä. Pesen hiukset huomena. Jos ei tää keino auta niin mikä sitten?!

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #132 : 24.03.10 - klo:19:00 »
^Rutikuivaan päänahkaan suosittelisin öljyn sijaan hieromaan jakaus jakaukselta jotain apteekin perusvoidetta tai vaikka aloeveraa, säästäisi hiusväriäsikin. Esim. levittää voiteen yöksi ja pesee aamulla hiukset hellävaraisella shampoolla. Myös kosteuttavan hiusveden käyttö voi jatkossa auttaa.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 26.03.10 - klo:19:16 »
Mä huuhtelin tota öljyä illalla lämpimällä vedellä ja laitoin sitten tota humektania yöksi. Aamupäivällä kun heräsin pesin hiukset mopin hydrationilla ja hoitoaineeksi päänahkaan xz suklaa-vaniljaa. Auttoi radikaalisti :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #134 : 12.04.10 - klo:14:56 »
Mulla on semmoista kummallista "hilsettä". Se on semmoista töhnämäistä, vähän kellertävää. Otin selvää, niin se vois olla sienitulehdus päänahassa (eikä mikään ihmekään, kun niin paljon antibioottia joutunut syömään viime vuonna). Ostin sitten sitä Nizoralin halpisversiota ja oon pessyt sillä pari viikkoa kahdesti viikossa. Päänahka ei kutise enää yhtä paljon, töhnää silti on. Pesen vielä pari viikkoa ja katson josko ongelma helpottuisi. Mulla on joka tapauksessa lääkäri perjantaina, niin kysäsen siellä mikä muu mun päänahkaa vois vaivata. Oon sulfaateistakin luopunut shampoossa, ei voi siitäkään johtua. Tuli vain mieleen, että entä jos en huuhtelekaan shampoota tarpeeksi hyvin vai mikä muu kumma mun päänahkaa vaivaa?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos