Kirjoittaja Aihe: Hilse  (Luettu 127637 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: Hilse
« Vastaus #135 : 12.04.10 - klo:15:55 »
^ Mulle tulee tuollaista kans joskus, ehkä kerran kahdessa tai kolmessa viikossa tms. Esimerkiksi nyt tänä aamuna huomasin että taas on sellaista. Käytän myös sulfaatitonta shampoota. Minä olen ajatellut että se tulee huonosta huuhtelusta, mutta en ole varma. Joskus olen myös ajatellut tulisiko se siitä, että on pitänyt pyyhettä liian kauan päässä, muhitellut turhan kauan tms (tiedäthän kun käy saunassa niin säärien kuollut ihosolukko lähtee helposti irti esim raapimalla tai hieromalla sääriä. Olen joskus ajatellut että olisikohan se päänahasta irtoava töhnä sellaista). Mulla se häviää aina seuraavassa tai sitä seuraavassa pesussa, ja siksi se ei oikeastaan vaivaakaan, kun se ei ole pysyvää.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #136 : 12.04.10 - klo:16:14 »
^ Juu siis tiedän mitä tarkoitat! Pitää nyt katsella tilannetta, että helpottaako, kun käytän tuota lääkeshampoota ja silti kysäisen toki lääkärin mielipidettä asiaan. Mullakin se töhnä aina välillä häviää, mutta tulee aika nopeasti takaisin. Muuten siis omistan atooppisen ihon, niin luulisi, että ois ongelmana kuiva hilse, mutta ei. Nyt, kun kasvot on kunnossa, niin päänahka vain jatkaa oireiluaan, great. Ja siis tää ongelma on ollut päälle vuoden. En ensiksi tajunnut sitä, mutta nyt oon huomannut, että joku ongelma tämä on. Koska aiemmin ei ollut mitään ongelmia shampoiden kanssa, pysty pesemään sulfaateilla eikä haittanut hajusteet. En edes tiedä onko syypää sulfaatit tai hajusteet, mutta mieluummin käytän jo pelkästään hiusten värin pitämiseksi sulfaatitonta ja hajusteita en vaan mielelläni päänahkaan laitan.

Edit. Muistin juuri, että tämä on alkanut silloin, kun vaihdoin sulfaatittomiin! Eikö ne puhdista tarpeeksi? Ja mulla siis rasvoittuukin hiukset nopeammin kuin ennen, en käsitä. Kerran kuussa pesen sulfaattisella shampoolla, koska käytän välillä hiuslakkaa pörröttäviin hiuksiin ja siitä tulee aina parempi ja puhtaampi tulos.

« Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo:16:16 kirjoittanut Gorgotha »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #137 : 24.05.10 - klo:21:45 »
Tulee nyt tuplapostaus, mutta edellinen viesti vanhempi, yhdistän jossain välissä: Mä oon saanut vihdoin päänahan kuntoon! Mulla ollut päänahka kunnossa melkein kaksi kuukautta jo ja voi, että tuntuu ihanalta. Mun päänahkaa vaivasi jonkinmoinen sienitulehdus, jonka hoidin apteekista saatavalla Nizoralin halpisversiolla. Käytän tuon pullon loppuun niin, että pesen kerran viikossa ja sitten olen jonkin aikaa ilman. Nyt ei päänahka oirehdi edes sulfaateista shampoissa, ihanaa! Mä tykkään enemmän sulfaatillisista, tulee ilmavempi tulos. En silti joka pesussa niitä käytä vaan joka toisessa. Toki silti käytän hellävaraisia tuotteita ja shampoo tulee olemaan aina hajusteeton, se on varma. En olis uskonut, että päänahkaongelmat selvii. Lääkärikin pahoitteli, ettei aiemmin huomannut tuota sienitulehdusta. Ei siis ole kyse mistään allergioista, koska mulla ilmeni vain kutinaa ja ärsytystä, jortka johtuivat päänahassa olevista haavoista, jotka olin raapinut kutinan takia. Lääkäri suositteli mulle talvella käyttöön muistaakseni Selukos shampoota apteekista kerran viikossa käytettäväksi. Se auttaa kutinaan.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 14.06.10 - klo:22:03 »
^ Kiitos tästä postauksesta, tiedänpä nyt millä oma pää paranee! :)

Mullaki tosiaan päätä rapsutellessa irtoaa kynsien alla paksua töhnää, ja on hilsettä joka ei kuitenkaan ole tavallista hilsettä vaan enemmänkin pieniä rasva-palleroita hyi  :P Hiukset rasvoittuu nopeammin kuin ennen, ja etenkin suihkun jälkeen kammatessa palleroita löytyy paljon. Ilmeisesti shampoo  irrottaa sitä töhnää päänahasta ja sitten se jää hiuksiin kiinni. Töhnää irtoaa pääosin päälaelta, jakauksen molemminpuolin, toki muualtakin mutta vähemmän.

Alkaa nämä hiivat jo tosissaan tympiä! Minulla on käytännössä aina ollut suussa kielen päällä vaaleaa massaa johon ei auta MIKÄÄN. Olen alkanut epäillä että kyseessä on joku hiiva-asia. Suuhygienistiltä olen kysynyt neuvoa, joka kehotti harjaamaan kieltä hammasharjalla. Thanks for nothing  ;D Luulen myös että ihon kutina jota mulla esiintyy erityisesti säärissä, johtuu samasta asiasta eli siitä että elimistössäni on liikaa hiivaa.
Ongelma onkin vaan siinä, etten tiedä mistä tämä aina tulee, koska ruokavalioni ei pitäisi erityisesti aiheuttaa hiivaa. En esim. syö vaaleaa leipää lainkaan tai mitään pullaa tms, enkä käytä lisättyä sokeria tai syö karkkia, jätskiä tms jossa sitä olisi paljon.  :-\ Toisaalta, onhan mahdollista että yksinkertaisesti olen alttiimpi tälle hiivalle! Muualla sitä ei onneksi ole, kampaaja tiesi kertoa että jos on yläpäässä niin sitten tulee helposti myös alapäähänkin  ;D

Täytyypä varmaan hommata nizoralit ja varata aika myös lääkärille koska olen tällainen kokovartalohiivailija  :-\
Mainittakoon vielä että olen ollut tosi stressaantunut viimeiset kolme kuukautta, pian se onneksi tod.näk. helpottaa. En tiedä onko se selittävä tekijä, mutta voisin ainakin kuvitella että kova stressi lisää altiutta monenlaisille fyysisille oireille, miksei siis myös hiivasienelle?
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #139 : 21.06.10 - klo:21:49 »
Plääh, täällä taas. Oon käyttänyt nyt sulfaatittomia shampoopaloja mutta ei näköjään riitä sekään. Olispa kuivaan hilseeseenkin joku yhtä helppo ja pitkäkestoinen hoitokeino kuin nizoral rasvaiseen hilseeseen!
Laitan aina hoitoaineen (silarittoman) päänahkaan mutta ei se riitä :(
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 21.06.10 - klo:21:53 »
^ mä olen käyttänyt kuivaan hilseesen jotain apteekin perusvoidetta: hieronut sitä kuiviin kohtiin ja antanut vaikuttaa 1-2 tuntia ennen pesua. Se on auttanut huomattavasti, mutta sitä pitää harrastaa säännöllisesti.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 28.06.10 - klo:23:03 »
Ostin viime viikolla Selukos-shampoota ja käytin kerran, auttoi radikaalisti. Ohjeessa sanottiin että 2 x viikossa ensimmäiset kaksi viikkoa, sen jälkeen tarvittaessa. Kutinakin loppui kuin seinään!

Vähän OT mutta leikkasin viikonloppuna kaveripojan hiukset ja jo ensimmäisellä kammanvetaisulla ilme oli  0_0 Jos oon pitäny omaa hilseongelmaani jotenkin pahana, niin huh enpä oo tiennyt asiasta mitään. Kaverilla oli niin älytön hilse, ihan kuin koko päänahan iho olisi lähtenyt irti isoina lastuina, päänahka oli osittain vereslihalla ja korvien takana jotain mikä näytti vähän sieneltä. Ei millään pahalla kenellekkään jolla on sama ongelma! Piti vaan mainita miten sain vähän perspektiiviä hilseasioihin... Ja ymmärrän nyt miltä kampaajista tuntuu, teki kyllä pahaa  :(
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 07.03.11 - klo:08:43 »
Olin viikonloppuna kampaajalla ja minulle tehtiin maksullinen "hiuspohjan analyysi". Eli katsottiin että on hilsettä (ja yritettiin myydä sen kautta kasa tuotteita). Ei osannut sanoa muuta kun että on hilsettä, joten en tiedä minkälaista hilsettä. Mutta näkyi että karvatuppien ympärys on niinkuin "räjähtäneen näköinen", eli valkoinen hilse on siinä ympärillä, vähän oli muuallakin irronnutta. Ei kutia eikä hiuspohja punoita, ei epänormaalia hiustenlähtöä. Olenkin miettinyt miksi minulla on pieniä paukuroita päässä siellä täällä. Jätän tigit nyt kokonaan käyttämättä, O&H:ta myöten. Ostin LV:n hilsesampoon, jota käytin jo kerran. Mietin että kannattaako ostaa vielä jotain päänahkaan jätettävää nestettä tmv. En oikein tiedä mitä tekisin päänahan kanssa, kun en tiedä minkälaista hilsettä on kyseessä.  ??? Miten sen voi itse diagnosoida?

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #143 : 18.07.11 - klo:15:59 »
No niin. Pää kutisee ja hilseilee tein mitä tahansa. Nyt ostin Ketokonazol shampoota, jos vaiva sitten johtuisikin jostain pahuksen sienestä. Mulla on käsissäkin sellasta otoa tarkkarajaista ihottumaa, johon ei oikein kosteusvoiteet auta, joten sieni vois olla ihan hyvä veikkaus. Kaiken lisäksi matkalla apteekista kotiin mun alitajunta sai varmaan jonkun hepulin ja yllättäen mun koko kroppa kutisi ihan mielettömästi. Kotona heitin heti vaatteet pois ja säntäsin suihkuun. Mikä lie siinäkin.

Pidin ainetta päässä 5 minuuttia pakkauksen ohjeen mukaan ja sen jälkeen lisäsin hoitoaineeseen vähän aprikoosinkiviöljyä. Toivottavasti toi aine ei tapa mun tukkaa. :( Ja toivottavasti se nyt auttais. Meinaan ottaa vielä ton XZ:n suklaa ja vanilja -hoitoaineen kokeiluun. Mun piti itse asiassa käydä kaupassa samalla reissulla kun apteekissa, mutta toi kutina yllätti. :#

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #144 : 18.07.11 - klo:16:31 »
En ymmärrä miten ihmiset eivät voi käyttää hilseshpoota jos on hilsettä.

Pikkusiskollani on ihan hirveästi hilsettä ja olen jopa antanut neuvoja tämän ketjun kautta miten  sen saisi pois mutta, ei hän käyttää vain tavallista loreal shampoota. Onko neuvoja miten saisin sen ostamaan hilseshampoota ja myöskin pesemään sen kanssa. ?

Kiitos kaikkille jo etukäteen :)
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 18.07.11 - klo:16:46 »
^Sehän nyt riippuu siitäkin mistä hilse johtuu, auttavatko ainakaan ns. perushilseshampoot. Monessa tapauksessa tilannetta saa jopa pahennettua väärällä shampoovalinnalla (surullisia esimerkkejä varmaan riittää h&s:n käyttäjien keskuudessa ::)). Oma mies on tästä hyvä esimerkki, käytteli aiemmin justiinsa jotain perusmarkettihilseshampoita sekä välistä lääkeshampoita ja kärsi kutisevasta ja pöllyävästä hiuspohjasta, kunnes vinkkasin että vaihtaisi luonnonmukaisempiin ja ehdottomasti silikonittomiin versioihin (iHerbistä saapi hyviä, myös ns. lääkeshampoita luonnonmukaisina versioina). Koskaan ei varmaan tule pääsemään hilseestä täysin eroon, koska johtuu päänahassa äkäisenä ilmenevästä psoriasiksesta johon eivät lääkeshampoot ole täydellisesti auttaneet, mutta ainakin hilse on vähentynyt, kutina tasoittunut ja kuulemma tuntuu mukavammalta mikä kuitenkin on se pääasia.

Ei se siis kaikilla ole niin yksinkertaista, että hilse lähtee hilseshampoolla :P
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #146 : 18.07.11 - klo:16:50 »
^luonnon mukaiset ovat kuulemma liian kallista. Tavallinen hilseshampoo ei kuulemma auta. En oikeastikkaan tiedä mitä alan tekemään neidin kanssa kun ei suostu mitää tekemään vaan haluaa käyttää samaa shampoota aina vain. Kun löytyisi keino millä saisi vaihdettua shampoon niin että alkaisi vain käyttää.
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 18.07.11 - klo:17:12 »
Kalliita? Rohkenen olla eri mieltä. http://www.iherb.com/Search?kw=dandruff+shampoo

Ja jos on tiedossa ettei ne tavalliset auta, niin miksi täytyy edes yrittää pakottaa niitä käyttämään? Puhuisi vaikka ennemmin noiden luonnonmukaisten puolesta, saattaisivat auttaa paremmin. Tosin tuskin täälläkään kukaan osaa sitä oikeaa ratkaisua kertoa kun syytä ei tiedetä. Jos hilseilyn syy ei ole tiedossa eikä mikään siihen auta, ihotautilääkäri lienee myös varteenotettava vaihtoehto.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 22.07.11 - klo:21:17 »
^luonnon mukaiset ovat kuulemma liian kallista. Tavallinen hilseshampoo ei kuulemma auta. En oikeastikkaan tiedä mitä alan tekemään neidin kanssa kun ei suostu mitää tekemään vaan haluaa käyttää samaa shampoota aina vain.

Minulla tepsi talven pipokauden aiheuttamaan hilseilyyn XZ 2in1 öljyhoitoshampoo, minulla talvihilseilyn syy oli päänahan kuivuus. Kesän "liikaa tukkaa ja kuuma ja rasvoittuu sekunnissa" -hilseilyyn auttaa ihan H&S tai EHS terva.
this too shall pass.

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #149 : 17.09.11 - klo:21:51 »
Tuota noin...mulla on nyt lähteny hiuksia normia enemmän nelisen kuukautta. Tän lisäksi hiukset tuntuu jotenkin oudoilta...Ne on karheahkot, sieltä täältä koko jakauksen alueelta sojottaa lyhyitä hiuksia, kasvavia luulisin? :) Osa kasvavista hiuksista on laineikkaita/käkkäröitä jouhia. Mulla on suorat hiukset, jotka yleensä myös pysyy suorana vaikka kuinka vääntäis ja kääntäis...
Edellisten lisäksi mulle on alkanut tulla hilsettä. Ei ennen vaan ollut. :o Osa on sellaista mannaryynin näköistä, valkean kellertävää ja kovaa palluraa. Ja ne pirulaiset takertuu oikein hiuksiin kiinni... Muusta en osaa oikein varmasti sanoa...Kampasin äsken otsatukkaa, niin että kampa koski päänahkaa ko.kohdalta hieman voimakkaammin. Ja mitä sieltä tuli: päänahkasta voi rapsutella ihan helposti ihoa(?) irti. Ei punoitusta tai muuta, kohdat joista sitä lähtee näyttävät normaalilta. Onko mulla päänahka kuiva vai ei? Ainakin takaraivon pyörteen kohdalta on hieman karun tuntuinen.. Atooppiseen ihottumaan on taipumusta, aina pesun jälkeen iho täytyy rasvata. Ei toi hilse mua sinänsä haittaa, kun ei se näy, mutta ois nyt kiva tietää onko tolla yhteyttä yhä jatkuvaan hiustenlähtöön (muuten, yleensä sitä on eniten vain pesupäivinä...)