Kirjoittaja Aihe: Hilse  (Luettu 127635 kertaa)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Vs: Hilse
« Vastaus #150 : 17.09.11 - klo:22:02 »
Tuota noin...mulla on nyt lähteny hiuksia normia enemmän nelisen kuukautta. Tän lisäksi hiukset tuntuu jotenkin oudoilta...Ne on karheahkot, sieltä täältä koko jakauksen alueelta sojottaa lyhyitä hiuksia, kasvavia luulisin? :)

Onko sinulta tarkistettu verikokeen avulla kilpirauhasarvot aina vasta-aineita myöden?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #151 : 17.09.11 - klo:22:15 »
kilpirauhaskokeet on otettu jo huhtikuussa, silloin kuulemma kaikki ok. muita verikokeitakin on otettu, kun kynnet on karmeessa kunnossa (lohkeilee, ei kasva) ja oon koko ajan väsynyt, vaikka nukkuisinkin. lisäksi aika usein vatsavaivoja...maanantaina saan tulokset uusista kilpirauhaskokeista. en tiedä noista vasta-aineista.
oon nyt käyttänyt tammikuusta -11 lähtien Yasmin e-pillereitä, joilla sain menkat takasin kahden vuoden jälkeen. mulla oli anoreksia, oon parantunut (ONNEKSI!). viimeset tarkastukset anoreksiaan liittyen joulukuussa 2010. en tiiä voiko tolla olla vaikutusta hiustenlähtöön yhä...oon mietiskellyt kanssa e-pillereiden osuutta...

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 17.09.11 - klo:22:22 »
^ pillerit vaikuttavat. Todella Paljon.

Lopetin itse pillerit (cerazette) kesäkuussa ja ihoni kunto on paljon parempi. Myös päänahassa. Hiusten pesuväliä ei ole tarvinnut tihentää, kasvohoito meni uusiksi koska näppytaipumus heräsi taas henkiin.

Tukkaa toki lähtee pesukerroilla jokunen kymmenen karvaa, mutta se on ihan normaalia. Ja koska yksittäisen hiuksen pituus on jotain 60 cm niin vaikkapa 20 hiusta on jo aikamoinen mytty eli en jaksa piitata asiasta. Kunhan ponnarinympärys ei nykyisestä hoikennu. Tarkkailen toki tilannetta. Syksyllä minulla on normaalistikin jonkinasteinen sulkasato eli en pienestä tähän aikaan vuodesta piittaa.
this too shall pass.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #153 : 06.11.11 - klo:23:51 »
Mullakin on nyt alkanut olla hilsettä, näköjään. Ollut jo parin kuukauden ajan, mutten ole jotenkin tajunnut kyseessä olevan pitkäaikainen ja pysyvä ongelma. Oon vaan ajatellut aina, että jaha, nyt tän pesun jälkeen on näköjään hilsettä, jatketaanpa elämää ;D Onneksi hilse ei kuitenkaan ole varissut hartioille pahemmin, ainakaan en itse ole huomannut.. Enemmänkin se näkyy päänahassa ja hiusten tyvessä, siellä on n. 5cm matkalla päänahasta hiuksiin tarttuneena valkoisia hiutaleita.

Ajattelin nyt ensin kokeilla öljyhoitoja päänahalle, ja tilata mahdollisesti iHerbiltä jonkun hilseshampoon sitten. Olikos näistä tarkempia kokemuksia, mikä olisi hyvä?
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 08.11.11 - klo:20:05 »
Olen huomannut "talvihilseeseen" eli päänahan kuivumiseen auttavan öljy/rasvakäsittelyn suoraan päänahkaan. Useana pesupäivänä olen paria tuntia ennen hiusten pesua levittänyt hiusrajaan apteekin vesiliukoista Humektan-voidetta ja antanut sen muhia kunnolla. Päänahka nauttii ja Humektan on oikeasti vesiliukoista eli se peseytyy vähällä vaivalla pois.

Kannattaa kokeilla! Minulla on jättituubi Humektania ja sen päiväys on tulossa päätökseensä eli läträän sitä ihan surutta. Tuubi ei paljoa maksa ja sitä saa myös minituubeissa testikäyttöä ajatellen.
this too shall pass.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #155 : 08.11.11 - klo:20:24 »
^ Itse asiassa mäkin hankin just pumppupullon Humektania tähän tarkoitukseen, kun muistin apteekissa että silläkin voi pestä hiukset! Levitteletkö deko tosiaan vaan hiusrajaan, vai laajemmin pitkin päänahkaa? Leviääkö se tosta hiusrajasta sitten kastellessa veden kanssa muualle, vai miten oot saanut systeemin toimimaan?

edit. Intoillaan nyt vaikka täällä, miten uskomattoman hyvältä tuntui levitellä Humektania pitkin päänahkaa! Vähän hankalaa se oli, kun hiukset oli tiellä (...), mutta ihana viilentävä tunne! Mulla on varmaan kuiva päänahka huolimatta siitä, että hiukset tuntuu likaantuvan tyvestään aika nopsaan. Ehkä se lähmääntyminen tuleekin hikoilusta eikä rasvaisuudesta. Menikin jo vähän OT:ksi, mutta nyt on siis Humektanit päässä ja katsotaan millainen pesutulos hilseen suhteen tunnin päästä.
« Viimeksi muokattu: 08.11.11 - klo:20:41 kirjoittanut kraula »

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 10.11.11 - klo:19:23 »
^levittelen ehkä 3-5 cm päähän hiusrajasta, minulla kuivimmat kohdat ovat ohimoilla ihan lähellä hiusrajaa ja niitä yritän kosteuttaa.
this too shall pass.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #157 : 15.11.11 - klo:22:12 »
Kuiva päänahka kiukkuaa taas osa 90280198  :-[.
Tiedän jo että humektanit sun muut auttaa, mutta pohdin josko käyttämäni shampoo on liian kovasti pesevää.. Olisko iherbillä jotain shampoota joka olisi hyvä kuivalle päänahalle/hilseeseen?
Markettisarjoissa ei sellaista taida löytyä, ainoa mikä on osunut silmiin on Sim system 4 löytyvä..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #158 : 15.11.11 - klo:22:30 »
^ Mä hankin aiempien valittelujeni jälkeen Urtekramin nokkos-hilseshampoon. Yhden kerran vasta olen käyttänyt, kyllä se vähän tuntui hillinneen kuivien haituvien syntyä. Voin raportoida lisää kun kokemusta kertyy.. Sulfaatitonhan tuo ei kyllä ole, eikä Suomen hinnoilla ihan halvimmasta päästä.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 16.11.11 - klo:21:49 »
Kuiva päänahka kiukkuaa taas osa 90280198  :-[.
Tiedän jo että humektanit sun muut auttaa, mutta pohdin josko käyttämäni shampoo on liian kovasti pesevää.. Olisko iherbillä jotain shampoota joka olisi hyvä kuivalle päänahalle/hilseeseen?
Markettisarjoissa ei sellaista taida löytyä, ainoa mikä on osunut silmiin on Sim system 4 löytyvä..

Grandpa's Wonder Pine Tar Shampoo saattaisi olla kokeilemisen arvoinen, "helps to remove flakes of dandruff, seborrhea & psoriasis". Joitain kokemuksiakin tuosta iherb-ketjussa on.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #160 : 17.11.11 - klo:09:50 »
Luulin selvittäneeni päänahan ongelmat apteekin hilseshampoolla. Kyllä kutina pikkuisen helpottikin ja hilse väheni, ja nykyään ongelma on paljon lievempi eli kyllä mukana oli varmaan jotain sienijuttuja... Oon tehnyt vähän tutkimusta itsekseni. X-tran hoitoaine sai päänahan ärtymään aika pahastikin. Tresemmen Naturals hoitoaine teki saman. Mä luulen, että kyse on noissa hoitoaineissa olevista rasva-alkoholeista. Cetyl- ja cetearyl alkoholista kenties. Saan oireita myös semmoisista ihovoiteista, joissa on noita alkoholeja. Ne voiteet, joissa ei alkoholeja ole, ei saa ihoa silleen kutisemaan. En ole kyllä aivan varma, koska mitään ei ole oikeasti testattu. Oon kyllä katsonut netistä että noille aineille voi allergisoitua ja nyt oon huuhdellu tukkaa ja päänahkaani pelkällä vedellä ja jos rasvoittuu kamalasti niin käytän Harbinan kasvosaippuaa. Eipä ole kamalasti kutissut ja hilsekin on alkanut häviämään. Päänahka tykkää. Se vain että toi kasvosaippua tuppaa kuivattamaan tukkaa aika paljonkin enemmän kuin CO -pesu, jota olen harrastanut jo varmaan puolentoista vuoden ajan. En ole uskaltanut enää laittaa edes etikkaa päähäni, koska muistelujeni mukaan sekin on ärsyttänyt päänahkaa. Ilmeisesti etikka allergia jollain tavalla liittyykin alkoholiallergiaan...

Mä niin haluaisin, että mä voisin taas vaan käyttää kaikkia ihania hoitoaineita ja että voisin taas saada pehmeän ja kiiltävän tukan. :'( Onkohan alkoholittomia hoitaineita edes olemassakaan. Ja niin.. Suoraväreissäkin on noita alkoholeja ja nekin ärsyttää päänahkaa. En vaan haluaisi luopua punaisesta tukasta. :(
« Viimeksi muokattu: 17.11.11 - klo:13:20 kirjoittanut kaksisarvi »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #161 : 04.01.12 - klo:22:36 »
Poikkiksen hilseongelmasta kyselisin. Lieneekö kyseessä kuiva talvihilse, kun päänahka näyttäisi olevan ihan kunnossa (sen mitä saa näkymään, jätkän tukka on megapaksu, voimakkaasti luonnonkihara ja täysin käsittelemätön pitkä ponnaritukka), mutta hilsettä löytyy hiusten seasta suurina valkoisina hiutaleina. Pesee hiuksensa pari kertaa viikossa, päivää ennen pesua alkaa kutiaan melkoisesti. Ei käytä hoitainetta tai mitään käsittelyaineita, pesee semmoisella shamppoolla kun sattuu käteen osumaan (  ::) )

Eli olisiko päänahan kosteutus/öljymuhittelut paikallaan?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 16.04.12 - klo:08:58 »
Mää en kestä. Mulla on ollut koko talven ajan aika ikävä ja pahanlaatuinen hilseongelma.

Kun pesen hiukset, tilanne on ihan ok. Muutama irtonainen hilsehaituva siellä täällä, mutta ei mitään sen kummempaa. Päivän kun on pesemättä, niin hilsettä alkaa ilmaantua. Jokainen hiusten harominen nostattaa lisää hilsettä näkyville. Kahden päivän pesuvälillä viimeiset 12 tuntia ovat jo aika kammottavia. Jos raavin päänahkaa, niin kynsien alle ilmestyy hetkessä iso kasa kuollutta ihosolukkoa. Päänahkaa ei kutita eikä se ole kuiva, mutta ei mielestänikään liian rasvainen. Se vaan pukkaa hilsettä lisää ja lisää ja sitä ihosolukkoa tulee koko ajan. Hiukset muuten voivat ihan yhtä hyvin kuin ennenkin, eivät kuivu/rasvoitu millään lailla eri tavoin kuin ennen tätä hilsejuttua.

Nyt olen viitisen kertaa pessyt hiukset Ruohonjuuresta ostamallani tervashampoolla. Paskan marjat, tokan ja kolmannen pesun jälkeen hilsettä ei ollut eikä tullutkaan juuri ollenkaan, mutta neljännen pesun jälkeen tilanne on aivan sama kuin ennen. Laitan IHerbiin tilaukset tuosta aiemmin täälläkin mainostetusta hilseshampoosta (tervashampoo sekin), toivottavasti se auttaa.

Ja nyt, vasta pestyäni hiukset, niin hilsettä on joka kerta ja kun pikkuisen rapsutan päätä, niin hilse se viellä vaan rahisee.  >:(

Oisko hyviä vinkkejä? Aloa veraa? Öljyjä? Nizoralia?
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #163 : 16.04.12 - klo:10:11 »
Kaikella rakkaudella: unohtakaa öljyt, voiteet, yrtit ja ties mitkä luomuilu-jugurttihauteet hilseen hoidossa. :P Yksi ainoa pesu apteekista saatavalla Selukos-shampoolla ja hilse pysyy poissa viikkoja tai kuukausia. Tilapäistä apua voi olla silikonittomasta CO-pesusta, mutta em. lääkeshampoo on suorastaan taianomainen oikotie onneen.

[Tämä mielipide on empirian kyllästämä ja kirjoittaja toivoo sen koskevan myös muita asianosaisia. Toim. huom.]
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 16.04.12 - klo:10:18 »
^  Kiitos. Ostan heti kun saan rahaa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v