Kirjoittaja Aihe: Hilse  (Luettu 127485 kertaa)

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
Vs: Hilse
« Vastaus #75 : 26.02.08 - klo:10:10 »
Jättääkö tuo ACO hiuksia rasvaisiksi? meinaan tilata Avonilta happea antavan päänahan hoitoaineen kun kaveri sitä kehui. Sanoi, että laittaa sitä aina värjäyksen jälkeen jos iho on ärtynyt tai hilseilevä.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #76 : 04.03.08 - klo:20:12 »
oon tässä miettiny, että voiskohan biotiini vaikuttaa päänahan kuivuuteen positiivisesti? ku mulla kutina ja kuiva hilse on selkeesti nyt alkuvuonna vähentyny ja oikeestaan mitään muuta ei oo muuttunu, muuta ku että oon alkanu biotiinia syömään.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #77 : 04.03.08 - klo:20:26 »
^ Kyllä vaan, monellahan naamakin alkaa rasvoittua enemmän :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #78 : 04.03.08 - klo:21:39 »
Olen nyt muutaman kuukauden kärsinyt hilseilystä. Hiuspohjani on siis todella rasvoittuva, mutta nyt mukaan on tullut hilseily. Hiuspohja hilseilee erityisesti pesun jälkeen. Varsinkin ohimojen (hiusrajan) läheisyydessä pahiten. Hilse lähtee melko isoina paloina. En oikein tiedä, miten tätä voisi hoitaa. Hilseilyä esiintyy jokaisen shampoon kanssa (mm. Bio+ Active, MOP Clean, Matrix Amplify, Tigi Brunette Goddess, XZ Xylitol...) Myöskään Syste4 Oil Cure ei ole auttanut. Kävin myös kampaajalla, jossa minulle tehtiin päänahkaa kuoriva hoito, mutta seuraavan pesun jälkeen tilanne oli aivan sama.

Itseäni ihmetyttää lähinnä se, että päänahassa ei näy mitään. Myös kampaajani totesi, että hiuspohja on hyvin terveen näköinen. Ei tämä mitään maailmoja kaatavaa ole, mutta toivattavasti saisin tämän joskus loppumaan.
Ja hiuspohjan rasvoittuminen ei johdu vääränlaisista pesutottumuksista tai liian tiuhasta/harvasta pesusta. Believe me, kaikkea on tullut kokeiltua... =) Piti vaan päästä valittamaan aiheesta..
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #79 : 06.03.08 - klo:21:39 »
Sain siis peruutusajan lääkärille tälle päivälle, ja kävin valittelemassa kutisevaa ja hilseilevää päänahkaani. Sain Nizoral-shampoota, sekä Locoid- keskivahvaa kortisoonia. Shampoossa lukee "sieni ja hiivatulehduksiin" kun taas kortisoonissa lukee että EI sienialueille ??? Hohhoi. Tänään testasin shampoota, kortsisonia en uskalla vielä.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 06.03.08 - klo:22:17 »
Hilse vaivaa vieläkin. Ketokonatsoli-shampoolla pestessä (käytän sitä suositellut kaksi kertaa viikossa) hilse katoaa, mutta vaihtaessa tavallisiin shampoihin (XZ:n lähinnä) hilse palaa heti takaisin.  :-\ Hilse on rasvaista ohimoilla, mutta jakauksen lähellä se on vähän pölyiseimpää ja murenevaa. Ei näy päänahasta, mutta kutisee joskus ja sitä jää kynsien alle. Todella tiukasti istuu kyllä hiuspohjassa.

Ehkäpä Nizoral tehoaisi tähän paremmin?
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #81 : 06.03.08 - klo:22:23 »
^ En kyllä näin yhden käyttäkerran jälkeen voi suositella jos sulla on yhtään kuiva päänahka. Mulla tuli kuivahilse takaisin tuohon otsaan tämän yhden pesukerran jälkeen! Olin siitä jo saanut hilseen pois. Aamullahan tottakai nään tuloksen kunnolla, mutta vielä ei hyvältä vaikuta...

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 06.03.08 - klo:22:29 »
^ En kyllä näin yhden käyttäkerran jälkeen voi suositella jos sulla on yhtään kuiva päänahka. Mulla tuli kuivahilse takaisin tuohon otsaan tämän yhden pesukerran jälkeen! Olin siitä jo saanut hilseen pois. Aamullahan tottakai nään tuloksen kunnolla, mutta vielä ei hyvältä vaikuta...

Minulla on vähän kutiseva, mutta melko rasvoittuva päänahka. Todella pesevilläkin shampoilla pesuväli on enintään kaksi päivää, silloinkin osa hiuksista näyttää jo vähän rasvaisilta.

Koen, että tämä märkähilseen riemujuhla päänahassani on alkanut osittain siksikin, että minulla on monia päiviä jolloin en ole jaksanut käydä missään, ja hiukset ovat olleet pesemättä pidempään, jolloin rasva on päässyt oikein muhimaan päänahassa.  :-X 
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #83 : 06.03.08 - klo:22:34 »
^ Mulla on kanssa aika rasvottuva tukka ( ei nyt kuitenkaan ongelmaksi asti muualla tukassa kuin otsahiuksissa ) ja KUIVA ja kutiseva päänahka. Kyllähän sun kannattaa sitä kokeilla, jos uskot että se vois toimia :) Vie kyllä varmasti tehokkaasti märkähilseen mennessään!

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #84 : 21.03.08 - klo:00:46 »
Miten te kosteusvoiteen muhittelijat olette saaneet kosteusvoiteen irti hiuksista. Mulla tarrautu todella tiukkaan hiuksiin. Pesin useasti shamppoolla, mutta silti jotkin kohdat hiuksista tuntuvat tosi lähmäisiltä.  :(

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #85 : 21.03.08 - klo:10:26 »
Memmuuh, Tigin tuotteissahan on paljon hajusteita ja muita tarpeettomia jotka rasittavat herkempää päänahkaa.

marrriik, laitan kosteusvoidetta tosi runsaasti, jakausjakaukselta tuohon eteen. Sitten huuhtelen sen niinkuin CO-pesun, eli vähän vettä ja PALJON jynssäystä, vähän vettä ja PALJON jynssäystä jne. Mutta sehän riippuu myös rasvasta. Esim. humektan toimii aivan loistavasti jättämättä rasvaista

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #86 : 21.03.08 - klo:11:24 »
Mä laitoin Essexiä kun ei muuta ollut  :-[  ::) Tärpättiä varmaan seuraavaksi päähän, niin johan lähtee hiuksista lähmäisyys!  ;D
« Viimeksi muokattu: 21.03.08 - klo:11:31 kirjoittanut marrriik »

Vanilla

• Vieras
« Vastaus #87 : 21.03.08 - klo:14:53 »
XZ:n öljyhoito on hyvä keino hilseilyyn. :>

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 21.03.08 - klo:14:58 »
Memmuuh, Tigin tuotteissahan on paljon hajusteita ja muita tarpeettomia jotka rasittavat herkempää päänahkaa.

Juuh, mä tiedän.. :)
Tuota ei kuitenkaan ilmene vain Tigien käytön jälkeen, se oli vain esimerkki. Myös esim. Joicon tuotteista mun päänahka ei ollenkaan tykkää, varsinkaan rekusta, eikä myöskään NG ei ole hyväksi mun päänahalle. Tuota ilmenee siis hyvin monien tuotteiden kanssa. Nuo Tigit kuitenkin on tainneet olla kaikista pahimmat tähän asti, niissä kun juuri tuntuu olevan ihan reippaasti hajusteita ja muuta sellaista mukavaa.
3a F ii

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #89 : 27.03.08 - klo:19:12 »
Mulla on hilseily selkästi vähentynyt nyt kun olen jättänyt silikonit vähemmälle hiustenhoidossa. Aika pesevää shamppoota käytän edelleen Kerastase Bain Satin 3, mutta tuntuu silti paljon paremmalta kuin vaikka pari viikkoa sitten.