Kirjoittaja Aihe: Hilse  (Luettu 127641 kertaa)

höpsötär

• Vieras
Vs: Hilse
« Vastaus #90 : 14.04.08 - klo:15:51 »
Hilseongelmaan oon saanu apua Avonin Naturals Herbalcare-shampoosta ja tuuheutta Avonin Advance Techniques-shapoosta ja balsamista. Vaihtelen shampoota, hoitoainetta käytän silloin tällöin. Hiljakkoin värjätyt hiukset on tykänny.

Siirsin tänne. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:17:14 kirjoittanut Luomo »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #91 : 14.04.08 - klo:17:36 »
^ Olisiko INCIä tuotteista, kuinka usein olet käyttänyt jotta hilseongelma on poistunut/vähentynyt, mitä muita tuotteita olet hilseeseen kokeillut ja onko se kuivaa vai rasvaista laatua? :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #92 : 17.04.08 - klo:20:01 »
4 system sarjasta löytyy parhaat tuotteet päänahan ongelmiin.Oikea tuote löytyy helpoiten keskustelemalla kampaajan kanssa ja 4 systemiä saa myös joistakin apteekeista. Perus hilseshampoot saattavat olla liian kuivattavia, koska usein hilse johtuu kuivasta päänahasta. Syynä voi olla myös hiivasienen aiheuttama hilse, johon onkin sitten omat tuotteensa. Ensiapuna hilseseen suositellaan yleensä pesuvälin tihentämistä, että päänahka puhdistuu kunnolla rasvasta ja pääsee hengittämään. voi kokeilla pestä myös pelkällä hoitoaineella tai kosteusvoiteella. Nämä keinot yleensä auttavat jos on kyseessä kuivanpäänahan hilseily. Suosittelisin näyttämään/ kysymään asiantuntijalta.

Tuosta sarjasta mullakin on hyvää kokemusta. Lisäksi lääkäri antoi joskus res. Ketokonazol shampoon mikä on ollut pelastava enkeli jo kauan kun ongelma meinaa uusia. Apua on ollut myös että kuivaan hiukset pesun jälkeen föönillä ettei kosteus jää muhimaan, ja kaikenmaailman sienet ala kukkia ;)nämä auttaa ainakin rasvaiseen hilseeseen, mutta kun on kuivaa hiljettä muhittelen agualan-l voidetta parikertaa viikossa hiuspohjassa ennen pesua.
Kyllä tuo tressi ym. vaikuttaa mulla ainakin asiaan. Mulla oireilee otsa/korvantaustat ja niska.

Niin ja joskushan toi hilseily voi olla allerginen oire....! Silloin hyvä vaihtoehto esim Decubalin shampoo ja hiuspohjaa rauhoittavat hoidot... Toimii mulla hyvin vaikka tukassa on pituutta 75cm.
« Viimeksi muokattu: 17.04.08 - klo:20:04 kirjoittanut daffodil79 »

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #93 : 18.04.08 - klo:22:58 »
Miten teillä ketkä olette Humektania muhitelleet kuivaan päänahkaan; Onko hiusväriä lähtenyt mitenkään selvästi? Siis kulunut erityisesti humektanin jälkeen. Selitämpä taas vaikeasti.  ::)

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #94 : 01.05.08 - klo:13:50 »
Millä saan hiuspohjan kuntoon,argggh!! Taas alkoi kutisemaan ja tuollaista hilseen tyyppistä kertyy tiettyihin paikkoihin,sitten se ihanasti varisee vaatteille.Mehen tervashampoota -ja hilseshampoota kokeiltu tuloksetta.Lisäksi olen laittanut hilsekohtiin nutraderm-voidetta ennen pesua ja antanut vaikuttaa.Hiukset olen pessyt yleensä 2-3 kertaa viikossa,nyt pakko pestä joka toinen päivä,eikä pelkkä co-pesu riitä puhdistamaan hilsettä pois.Käytössä ollut viime aikoina xz xylitol shampoo.
Tympäsee.

Yhdistin viestisi tänne hilse-ketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:13:52 kirjoittanut Hunajapupu »

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #95 : 01.05.08 - klo:14:24 »
Ellamari, XZ:tillä on myöskin hilseshampoo, ja myös öljyhoito auttaa hilseeseen. Apteekeissa on tietenkin sellaiseen kunnon hilseeseen sopivammat shampoot, joten kannattaa sieltä myös käydä kyselemässä. 4-SYSTEMitkin ovat kyllä olleet oikein toimivia, suosittelen. :)

Oho, suosittelinkin kaikki shampoot, joten taidat olla vähän sekaisin. :D Kannattaa siis ostaa sellainen shampoo, joka tuntuu itselle sopivimmalta.
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:14:26 kirjoittanut Lauretta »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #96 : 01.05.08 - klo:16:51 »
Kannattaa ensinnäkin kartoittaa onko hilse kuivaa vai rasvaista, kertyykö siis paakkuina vai pölisee - ilmeisesti tässä on kyseessä kuiva. Tervashampoo kuivattanee reilusti, kannattaa kokeilla voidepesuja, voidehaudutuksia, jo mainittuja öljyjä ja kaikkea muutakin kosteuttavaa.

Kuivan hilseen saa yleensä pois eli irtoamaan kun levittää öljyn päähän ennen pesua, antaa vaikutella mahdollisimman kauan (parikin tuntia usein riittävä) ja hieroo huolellisesti ennen huuhtelua, huuhtelun aikana ja toki tämän jälkeisessä shampoopesussa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #97 : 04.05.08 - klo:17:06 »
^ Joo hyvät vinkit Icellä, itse myös harjailen päänahkaa kun on öljyä tai voidetta vaikuttamassa.

Mulla on taas tullut kuivaa hilsettä. Pesin tänään hiukset xz kosteuttavalla, joten ainakaan mulla se ei toimi hilseeseen.
Mun päähän sais upotettua aqualania tai humektania ainakin desin että se riittäis joka puolelle joten joka halpa öljy vois olla tähän hyvä vaihtoehto.
Tukkiiko oliiviöljy päänahkaa? voisko sitä käyttää tähän tarkoitukseen.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #98 : 07.05.08 - klo:12:13 »
Laitoin eilen aqualania.. kun ei mulla ollu muutakaan ensi hätään.
Äidillä joskus kokeilin sen intiasta tuomaa seesamiöljyä. Haju on avan kuvottava! ihan ku kiinalaista ruokaa olis ollut päässä :D
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #99 : 08.05.08 - klo:13:12 »
Laitoin eilen aqualania.. kun ei mulla ollu muutakaan ensi hätään.
Äidillä joskus kokeilin sen intiasta tuomaa seesamiöljyä. Haju on avan kuvottava! ihan ku kiinalaista ruokaa olis ollut päässä :D

Agualan-l on hyvä vaihtroehto muhitteluun jos hilse pölisee eli on kuivaa... Ja ÖLJYT tottakai oliivi,kookos, jne....vaikka rypsiöljy käy jos vaan se tuntuu itsestä hyvältä... Itse olen käyttänyt tuota agualan-l ja viinirypäleensiemen-öljyä joka lähtee mukavasti pesussa koska on kevyt öljy. Kosteutus on paras keino vähäiseen hilseeseen, mutta jos on esim raapinut ja esim edellä mainitut ei auta voi olla hiivatulehdusta tuo hilse ja se ei lähde kuin apteekin lääkeshampoolla!
sitten tietty kannattaa miettiä syy...allergia,hormoonit...ihosairaus,esim taliköhnäihottuma esiintyy päänahassa rasvaisena hilseenä...jne.

itse kävin taas pääni kanssa ihotautejen ylilääkärillä. Nyt hilse oli rauhoittunut ketokonazol shampoolla(saa myös ilman res ja tosi riittoisaa) mutta mulla tuo vaiva on ollu uusimiseen taipuvainen niin pitää jatkaa ylläpitohoitoa :D. Uutena selvisi että joillain on taipumus hilseen yhteydessä karvatupen tulehduksiin hilseen yhteydessä mikä aiheuttaa hiusten lähtöä...sain siis tähänkin linimenttiä  ;D. Hassua vielä että päällepäin hiukseni on upeassa kunnossa. Ittekkin olen hoitoalalla....jos tarvii vinkkejä niin yksäriä reilusti :-[

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 09.05.08 - klo:16:06 »

En laittaisi ikinä seesamiöljyä hiuksiini vaikka olisi kuinka ihmeellinen hilseenkarkoittaja, haju on aivan karmea (ruoassa tosin maistuu :)) ! Mä levitän kosteusvoiteen (Humektan tai Aqualan L) jakaus kerrallaan samanlaisella sudilla kuin hiusvärin. Ei mene voidetta hukkaan ja sen saa juuri sinne minne pitääkin. Hieron sitten vielä levitettyä voidetta paremmin päänahkaan ja annan vaikuttaa tunneista yön yli riippuen kuinka kuiva päänahka on. Lisään voiteeseen myös vähän oliivi- tai aprikoosinsiemenöljyä jos päänahka on tosi kuiva ja siitä irtoilee isoja "lumihiutaleita".
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #101 : 10.05.08 - klo:13:51 »
Ei nyt ihan suoranaiseti liity asiaan, mutta...

Voiko toiselle ihmiselle huomauttaa hilseongelmasta? ja jos voi, niin mikä olisi kohtelias ja neutraali tapa. Mulla on nimittäin töissä muuten tosi fiksu ja pätevä nuori nainen, mutta hänellä on aina selkä ihan valkoisena hilseestä. Ja arvatkaa vaan, kuinka se loistaa, kun hän käyttää lähes poikkeuksetta mustia vaatteita.

Periaatteessa olen sitä mieltä, että ongelma ei mulle kuulu, mutta olen kauhukseni huomannut, että ihmiset ryhtyvät hänen läheisyydessään vaistomaisesti pyyhkimään omia hartioitaan. Hilsettä nimittäin on tooodella paljon... Olen varmaankin tehnyt pikku jutusta itselleni härkäsen, mutta joskus olen jopa pohtinut sitä, saattaako tuollainen asia aiheuttaa yltiökonservatiivisessä bisnesmaailmassa mielikuvaongelmia.

Joskus hän kertoi ostaneensa jotain fructisin hilseshampoota, "koska se haisi hyvältä". Muuten hän ei tunnu hilseongelmastaan välittävän. Mitä olette mieltä, pitäisikö minun välittää asiasta vai purenko vaan hammasta ja ignooraan sen valkoisen hilsepilven, joka hänen ympärillään leijuu...
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #102 : 13.06.08 - klo:01:04 »
Sipe, mulla on vähän samanlainen ongelma, kun eräällä minun luokkalaisellani pojalla on aina hartiat hilsettä täynnä. Kaikki aina vitsailee ja nauraa sille, mutta se raukka ei sitä itse ymmärrä. :-\ Onneksi hän leikkasi hiuksensa lyhyiksi, niin hilsekin katosi.

Mutta joo, asiaan. Sinähän voisit ottaa puheeksi sen, että hän oli joskus puhunut siitä Fructisin shampoosta, ja voisit vaikkapa kysäistä, että miten se on toiminut. ;) Ja tietysti voisit sanoa, että mikä on omasta mielestäsi hyvä shampoo ja suosittele sitä hänelle. Näin tämä kyseinen nainen ei voi mitenkään loukkaantua, kun ei tiedä, että tiedät hänen kamalasta hilseongelmastaan. Olipa vaikeasti sanottu.

Muoks. Ohoh, sanoinkin vähän samat asiat kuin Anya. :-X

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
« Vastaus #103 : 18.07.08 - klo:12:19 »
Kävin tänään hierojalla ja samalla hierottiin myös päänahkaa ja kun nousin laittamaan paitaa päälle ja harjaamaan hiuksia niin hiusten seasta tippui hilsettä kun lunta taivaalta. :o Muuten ei ole hilseongelmaa ollut paitsi tuosta otsiksen kohdalta hiusrajalta joskus vähän kuivaa, mutta onko mulla sitten vaan niin kuiva hiuspohja. Mikähän siihen auttaisi? öljyhoito?

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 18.07.08 - klo:12:28 »
Mulla on ajoittan päänahan kutiamisongelmaa. Talvisin alkaa myös tulla hilsettä. Käytän kuureina Ketokonatsol (tms) hilseshamppoota joka tuntuu rauhoittavan tosi paljon päänahkaa. Muhittelen sitä viikon-kahden ajan lähes joka päivä 5-10minuuttia. Saman kuurin pidän usein ennen värjäystä, ei polttele eikä kutise melkein ollenkaan värin ollessa päässä. Yleensä se tuska on sietämätön...