Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434147 kertaa)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #105 : 13.08.07 - klo:22:32 »
"Ylimääräistä " hiusväriä saa mun kokemuksien mukaan hyvin pois, kun hauduttaa syväputsaria saunassa pyyhkeen alla. Näin sain aikanani myös uima-altaan kloorin(?) aiheuttaman vihertävyyden pois vaalennetuista hiuksista. Vaatii kyllä perään hyvän kosteutuksen.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 17.08.07 - klo:13:27 »
Juurikasvu alkaa jo näkyä (värjäyksestä kolme viikkoa), ja nyt mietin, mitä tässä seuraavaksi tekisi. Päässä on siis Garnier Nutrissen sävy 4. Edelleen mietityttää, olisiko se sävy 5 kuitenkin parempi. Tää nykyinen on kyllä ihana, mutta niin kauhean tumma.

Voiskohan tätä nelostasoa saada haalistettua ilman vaalennusaineita (siis esim. syväputsareilla, öljyllä) sellaiseksi, että olisi mitään järkeä värjätä seuraavaksi vitostasoisella? Kauheasti kerrostumia ei pitäisi vielä olla, tän värin alla on ainoastaan yksi nelostasoinen kevytväri.

Edit: Tämäkin väri on siis tosi kiva, joten en lähde kikkailemaan, jos meinaatte, ettei se kannata.
« Viimeksi muokattu: 17.08.07 - klo:16:42 kirjoittanut Margot »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #107 : 17.08.07 - klo:18:18 »
Aina voi kokeilla öljyillä ja splla, ei siinä mitään häviä :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 18.08.07 - klo:21:57 »
Totta, eipä siinä mitään häviä. :)

Päätin nyt kokeilla ensin, mitä syväputsarin ja öljyn kanssa saa aikaan. Jos mitään ei tapahdu, uskallan ehkä kokeilla vaalennuspesua. Laitetaanko se sampoo/vaalennusjauhe/kuuma vesi -mössö kuiviin vai märkiin hiuksiin? Oikeaa värinpoistoa en uskalla tehdä, kun tukka on aika pitkä ja kuiva.

Harmi, ettei tässä oikein viitsi kauhean kauan haalistumista odotella, kun oma väri on 7-8-tasoa eli juurikasvu tässä 4:lla värjätyssä tukassa on aika hurja. Kutostasolle olisi kiva päästä ja kattella sitten, olisiko se hyvä vai laitanko vitosen.

Mulle on kyllä ollut yllätys, miten tummia hiusvärit on. Siis tämän päässä olevan nimi on keskiruskea, mutta itse miellän kyllä tällaisen tummanruskeaksi.

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #109 : 20.08.07 - klo:15:10 »
vaalennuspesu laitetaan märkiin hiuksiin.. Se yleensä aika nopeasti rupeaa jo puremaan.. Ja tosiaan yhden asteen vaalennus tulee aika helposti.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 20.08.07 - klo:20:16 »
Kiitos!

Onko mahdollista, että vaalennuspesussa hiuksille tapahtuu jotain ihan kamalaa? Siis jotain kuivumista pahempaa? Toki kaikki on aina mahdollista, mutta mietin, olisiko se kuitenkin suht. turvallinen käsittely varsinaiseen värinpoistoon verrattuna.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #111 : 20.08.07 - klo:20:20 »
Jos pohja on huono, on mureneminen ja katkeilu mahdollista. Hyvin epätodennäköistä, jollei valmista hamppua vaalenna.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 20.08.07 - klo:20:27 »
Kyllä mun tukka on käsittääkseni ihan normaalikuntoinen. Ei nyt mikään huippuhyvä, mutta ei tosiaankaan mitenkään huonokuntoinenkaan (mitä nyt latvat haarottuu herkästi). Värjäyksiäkään ei ole vielä paljoa takana.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 20.08.07 - klo:21:41 »
^Niinkuin Realicer sanoikin harvinaista on, että mitään tapahtuu. Aluksi hius voi tuntua kuivemmalta kuin normaalisti, koska hiuksen pinta on avonainen käsittelyn jälkeen. Siksi onkin tärkeää suosia hyviä hoitoaineita, jotka sulkevat hiuksen pinnan.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #114 : 27.08.07 - klo:13:23 »
Yhyy viimeisin poly color (tummanruskea) värjäys veti tyven/yleisilmeen ihmeen mustaksi  :-\ Kaverikin kysyi olenko värjännyt mustalla. Harmittaa sikana, en haluis rasittaa hiuksia edes vaalennuspesulla. Tyvi kasvu on valkea, joten tummaa sinne juureen täytyy jatkossakin lätkiä, ettei tule liukuväri.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 27.08.07 - klo:14:05 »
Laitanpa nyt tänne mun kokemukset vaalennuspesusta.

Lähtökohta oli siis nelostasolla värjätty pitkä tukka. Olin jo koettanut vähän haalistaa sitä öljyllä ja syväputsarilla. Väri oli ehkä ihan pikkuisen haalistunut noista käsittelyistä, mutta ei mitenkään merkittävästi. Ostin sitten Elean värinpoiston. Laitoin ensin puolet vaalennusjauheesta VO5:n syväputsarin kanssa. Tuntui, että pientä vaalentumista tapahtui. Kokeilin sitten vielä uusiksi. Aluksi tuntui, että vaikutus oli tosi pientä, mutta tukan kuivuttua otin pari valokuvaa ja peilailin, ja olihan se vaalentunut! Hento oranssi (miehen mielestä punainen) sävy puski esiin. Vertailin kaupassa hiustupsuihin ja totesin päässeeni vitosasteelle. Värjäsin sitten vitosella, ja nyt mulla on oikeasti tummanruskea eikä enää mustanruskea tukka. :)

Hiukset ei näytä kärsineen yhtään. Ekan vaalennuspesun jälkeen taisin laittaa tyrnitehistä ja tokan jälkeen laitoin EHS hunajahoitoa.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #116 : 27.08.07 - klo:17:12 »
Mun kokemukset vaalennuspesusta.

Lähtökohtana siis pitkät hiukset, jossa 2.0 tason mustanruskea, jossa alla vuosikausien 3.0 värjäilyt. Samoin kuten Margot pientä haalistelua oon tehnyt öljyillä ja syväpuhdistavalla ja sitten lopuksi perjantaina koko vaalennusjauhepussi+VO5+kiehautettua vettä sekaisin ja päähän. Annoin vaikuttaa jonkun aikaa ja juuri ennen huuhtelua laitoin vielä kehitevoiteen päähän (ihme sooloilua).

Vaalenemista tapahtui lähinnä latvoissa, jotka ovat nyt ehkä n. 3.0, muuten ei mitään mainittavaa. Valoa vasten katsellessa tulee läpi hieman enemmän punaisuutta kuin aiemmin. Juurista tuntui tyvikasvuraja hävinneen, joten väriä lienee poistunut jonkun verran myös vähempi kerrostuneista osista.

Ajatuksena nyt tehdä joko uusi vaalennuspesu tai sitten ihan reilusta raidoittaa. En oikein osaa päättää kumpi sitten vaalentaisi yleisilmettä enemmän. Tasaväri on kuitenkin tavoitteena, joten värjään raidat yli kuitenkin lähiviikkoina jos niihin päädyn.

Saa nähdä mitä jatkossa.

Margot: Annoitko vaalennuspesun vaikuttaa hiuksissa vai pesitkö vain?
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #117 : 27.08.07 - klo:17:55 »
Öhh.. kai mäkin sitten teen sen vaalennuspesun.. Tarvii vaan käydä valmiiks valitsemassa joku kiva väri sitä ennen. Toivottavasti hiukset kestää..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 27.08.07 - klo:18:17 »
Margot: Annoitko vaalennuspesun vaikuttaa hiuksissa vai pesitkö vain?

Pesin vaan. Mömmö oli päässä ekalla kerralla ihan hetken vaan, tokalla ehkä pari minuuttia. Luulen, ettei tukka olisi kamalasti kärsinyt, vaikka sitä olisi vähän aikaa pitänytkin päässä. Vesi olisi saanut olla kuumempaa kyllä. Se jäähtyi hirveästi, kun sen sekoitti muuhun mössöön.

Täytyy kyllä ottaa huomioon, että mulla ei kerrostumia ollut, joten ehkä siksi vaalentuminen tapahtui niin helposti. Mulla ei ollut kuin yksi nelosasteinen kevytväri ja yksi nelosasteinen kevytväri. Ja halusinkin vaan asteen vaalennuksen.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #119 : 29.08.07 - klo:14:08 »
Tein sitten uuden vaalennuspesun - pikana - ja tällä kertaa sekoittelin jauheen Nexxun Therappeen ja VO5n syväputsariin. Jestas että oli tukka takussa ja kuivana! Oli jo aika toivoton olo kun yritin sitä kosteana auki saada.  :-X  Lopuksi laitoin raidoitustarpeita sinne tänne päätä ja vaalenihan se. Pääasiallisesti kuitenkin niskasta, mutta yleisilme on nyt n. 3.0 asteinen.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)