Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433849 kertaa)

Nevel

• Vieras
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #135 : 05.12.07 - klo:23:35 »
Ajattelin tehdä hiuksini vaalennuspesun shampoolla ja vaalennusjauheella. Auttaisiko vaalenemista, jos olisi seos päässä saunassa jonkin aikaa (ymmärsin, että se toimii vain niiin kauan kuin on lämmintä)?

dripple

• Vieras
« Vastaus #136 : 09.12.07 - klo:00:06 »
Mä tein tuon vaalennuspesun kun 7 tasoa oleva tukkani menikin 5 tasoiseksi recitalin vaaleasta sävystä (joku havane?) mikä sinänsä ihme... tosin ihan tyvi tuli odotetun väriseksi. Tein vaalennuspesun (jauhe+ shampoo + kuumaa vettä) ja pesin pois. Tukka vaaleni (punertui oikeastaan..) mutta sai kyllä mätkiä hoitoainetta ihan kunnolla pariin otteeseen ja antaa vaikuttaa. En uskaltaisi vaalennusmömmön antaa vaikuttaa. Mun hento hius ainakin kärsisi. Tuntui että jo nyt rasitti hiusta yhtä paljon kuin normaali vaalennus.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #137 : 12.12.07 - klo:22:35 »
Ajattelin tehdä hiuksini vaalennuspesun shampoolla ja vaalennusjauheella. Auttaisiko vaalenemista, jos olisi seos päässä saunassa jonkin aikaa (ymmärsin, että se toimii vain niiin kauan kuin on lämmintä)?

Lämpö ei toimi ilman hapetetta, tai siis tehosta vaalenemista ilman hapettajaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #138 : 12.12.07 - klo:23:23 »
katajainen: jos alla oli joku hieman tummempi väri, esim ruskea ei tuo musta liikahda luultaviimin minnekkään koko hiuksista. Jossain vaiheessa voi tulla johonkin kohtaan hieman vaaleampi alue, mutta siihen taitaakin jäädä. Kokemusta mustasta värista on paljon, liian paljon. Onhan musta kiva väri vähän aikaa, mutta siihen kyllästyy aika nopeasti ja monesti se alkaa vihertää oudosti hiuksissa kuluttuaan hiukan ja menetettyään kiillon. Pitäisi värjätä koko ajan että pysyisi nättinä. Itselläni eivät muut kun värin poistot siis ole tehonneet. niitä olenkin tehnyt mustasta yhdellä kertaa --> n 9-7 tasoiseksi, sillä lopputulos ei ole koskaan tasainen. Viimekerralla sitten hiukset paloivatkin kunnolla, joten suosittelen, että jos haluat tuota vaalentaa, niin vaalenna värinpoistoilla ns. hiljalleen, äläkä edes yritä vahtaa niiden väriä yhdessä yössä vaaleaksi, jos kunnioitat hiuksiasi  ;D.

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #139 : 17.12.07 - klo:16:55 »
Kiitoksia neuvoista :) Pitänee siis tyytyä kasvattamaan tätä pois, vaikka näyttäisi vähän tymältä :( En haluaisi tehdä värinpoistoa millään sillä siitä syntyy minulle aina kamala kierre ja kohta on hiukset hamppua. Täytynee sitten seuraavan kerran harkita vähän pitempään ennen kuin laittaa mustaksi koko pään  ::) Laitoin tosin hennaa tähän päähän ja nyt oon ainakin vähän aikaa tyytyväinen. Henna-keskustelussa on tarkemmin.
Hiusväreihin pitäs laittaa joku harkinta-aika myynti-systeemi. Vois käydä varaamassa värin, mutta sen sais ostettua vasta parin viikon päästä, jos olis aivan varma, että haluaa sen värin  ;D
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #140 : 22.12.07 - klo:19:23 »
Metku testaili tänään sist Rialia. Reilun puolen tunnin muhittelu ei suurempaa muutosta tuonut. Ehkä puolikkaan asteen verran vaaleni jos kovasti niin haluaa toivoa  ;)  Pääasiallisesti vaalenemista tapahtui lähempänä juuria, jossa kerrostumia ei ole niin valtavasti (tosin sielläkään ei mitään sen suurempaa ihmettä tapahtunut, vaikka vaan kevytväri juurissa onkin).

Täytyy parin kuukauden päästä ottaa taas uusiksi. Kai tämäkin tästä vähitellen vaalenee... Onneksi mulla on aika superkestävä lasimainen hius. Kaksi pientä takkua oli käsittelyn jäljiltä päässä, mutta ei mitään sellaista, mikä ei olisi All soft heavy creamilla ja OH auennut.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 22.12.07 - klo:19:51 »
^ eipä se Rial mikään värinpoistaja ole ;D mutta vähäsen haalistaa jos ihan tuoreen värin päälle laittaa.

Minä dippailin punapääaikoina aina Rialilla latvoja jos meinasivat kerrostua liiaksi, ja viimeksi vaalensin noin kutosen tummuusasteesta lähemmäs pahvilaatikonväristä ( ;D ) muutamalla rialkäsittelyllä, eli riippuu varmasti ihan väristä ja sen kerroksista miten se haalistaa.

Omanväristä tukkaa minulla ei ole alla kuin ihan kymmenkunta senttiä tyvestä, on näissä niin monet värinpoistotkin (oikeilla värinpoistoilla) alla etten usko siihenkään että Rial vaalentaisi sitä omaa jo haalistettua  pohjaa siellä hapetevärin alla.

Tukkakohtainen juttu siis tämäkin.
this too shall pass.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #142 : 22.12.07 - klo:20:04 »
^ Jotain  liukuväriefektiä tässä kai eniten haenkin. Pääsis vähitellen noin 4 asteelle ni hyvä ois jo sekin. Viimeiset puoli vuotta oon värjäillyt juurikasvua enää kevytväreillä, joten toivoin taas, että vähän saisi juuresta lähtien haalistumaan väriä. Ei noista latvoista kyllä lähde väri varmaan värinpoistollakaan, kun eivät ole omaa väriä nähneetkään.  :P
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Melya

• Vieras
« Vastaus #143 : 28.12.07 - klo:17:47 »
Selasin koko topicin, mutten mitään suoraa vastausta löytänyt. Eli värjäsin hiukseni mustanruskealla kevytvärillä eilen ja on se kyllä ihan musta. Se varmaan haalistuu ajan myötä, mutta haluaisin huomiseksi yksiin juhliin vähän ruskeamman sävyn tähän. Kokeilin jo muhitella kookosöljyä pari tuntia, mutta ei kauhean suurta vaikutusta ollut. Syväputsaria en edes omista, mites kipitänkö kauppaan vai kokeilenko jotain muuta.

Nimim. sen siitä saa, kun säästää väärissä asioissa...  ;D

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 28.12.07 - klo:19:34 »
^
Kannattaa kokeilla tätä:
Levitä joko normaalia shampoota, tai syväputsaavaa shampoota kuiviin hiuksiin reippaalla kädellä, niin että koko hiukset ovat shampoossa, anna vaikuttaa ja lisää hieman vettä, vaahdota ja anna vielä vaikuttaa.
Sen voi antaa vaikuttaa puolikin tuntia, ja käsittelyn voi uusia vaikka päivittäin.
Sitten vain aina tämän shampookäsittelyn jälkeen tehohoito vähän pidemmällä vaikutusajalla vakuttamaan, niin hiukset pysyvät hyvän tuntuisina ja tehiksessä liottaminen nopeutaa värin haalistumista entisestään.

Tämä on ainakin itsellä toiminut parhaiten. Kipaise hakemaan marketista joku syväputsari esim. Herbinan, irrottaa väriä tehokkaasti. Tämän jälkeen on todellakin aina kosteuttava tehis paikallaan, kuivattaa aikas paljon.
« Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:19:36 kirjoittanut Kameleontti »
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 19.01.08 - klo:20:52 »
Tosiaankin toimii hyvin tuo syväputsari kuiviin hiuksiin laitettuna. Värjäsin joku aika sitten suoravärillä, joka vetikin hiukset aika tummaksi. Koitin sitten haalistella pesemällä hiuksia usein, muhittelin öljyjä jne. ja väri haalistuikin ehkä aavistuksen, mutta mm. etuhiuksien tumma väri pysyi samana koko ajan. Tänään sitten laitoin syväputsaria kuivaan tukkaan ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Sitten lisäsin hieman vettä, vaahdotin, ja annoin taas vaikuttaa puolisen tuntia. Tämän jälkeen huuhdellessa vesi oli alkuun ihan tummanruskeaa:o Hyvin lähti liika tummuus pois.

Ihme ja kumma, tuo syväputsarin hinkkaus hiuksiin ei edes takuttanut pahasti. Laitoin o&h-hoitista perään ja nyt hiukset on sileät, pehmoiset ja saman väriset kuin ennen tuota tummaa suoraväriä.

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #146 : 20.01.08 - klo:12:22 »
Mies lupasi tuoda mulle kaupasta Herbinan syväputsarin. Ei mun pitänyt mitään hiusjuttuja ostella ennen kesää, mutta mä tarvitsen juuri tuon tuotteen. ;)

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #147 : 09.02.08 - klo:11:11 »
No niin.. nyt on tuo Rial testattu ja toimii ainakin mun värjätyssä päässä. Pidin puolikasta määrä n. 45 min ilman mitään suihkumyssyjä tai vastaavia ja kyllä tämä punainen haaleni ihan selvästi. Nyt tässä on enemmän sellaista oranssia vivahdetta. Tämä on siis värjätty pari viikkoa sitten sävyllä "syvä punainen" ja tästä tuli sitten aivan liian tummanpunainen mun makuuni.

Kuinka usein tuota Rialia uskaltaa käyttää?

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 12.02.08 - klo:18:12 »
En ikinä opi.  ::)

Oon värjännyt varmaan miljoona kertaa hiukset ruskealla kestovärillä niin, että tuloksena on osittain lähes musta tukka. Varsinkin tuohon eteen tuntuu jämähtävän kivasti. Miksen voi aina käyttää vain ja ainoastaan niitä hyväksi todettuja Schwarzkopfin sävyjä, miksi pitää kokeilunhaluisena sortua muihin merkkeihin ja pettyä joka kerta liian tummaan tulokseen?

No, nyt ei auttanut edes syväputsari. Meinasin ostaa jonkun kunnon vaalentajan, mutta pihiys iski ja mukaan tarttui Rial. Vaikuttaa ihanalta, varsinkin tuo käyttöohje.  ;D  Kieltämättä on "erittäin muodikasta vaalentaa hiuslatvat kullanvaaleiksi". Ja kyllähän kullanvaalea hiussuortuva otsalla, ohimolla tai korvien takana "antaa aivan erikoista raikkautta".  ;D

Pitää koittaa illalla.

Titiuu

• Vieras
« Vastaus #149 : 12.02.08 - klo:23:17 »
Toivottavasti en toistele kauheasti edellisiä viestejä, mutta mulla on tällä hetkellä melko tumman ruskea kestoväri hiuksissa, jossa vähän mahonkista vivahdetta ( epäonnistuneen vaalennusyrityksen johdosta  ::) ) Ja nyt haluaisin saada hieman vaaleamman ruskeat hiukset. Värinpoistoon en ihan äkkiä kyllä haluaisi ryhtyä... Onkohan mahdollista saada syväputsarilla minkäänlaista tulosta aikaan, kun värjäys on tapahtunut yli kuukausi sitten?