Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434432 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #15 : 17.05.06 - klo:18:10 »
kyllä vaalennuspesun voi toistaa, jos hiukset tuntuvat ok:lta. Itse olen joskus tehnyt pari kolme kertaa samanakin päivänä, mutta mulla on kylläkin tällainen super tukka. Mutta varmasti voit toisenkin kerran laittaa.

sus-su

• Vieras
« Vastaus #16 : 18.05.06 - klo:09:41 »
Tein pesun sitten uudestaan. Laitoin visionin monivärin  vaalennusjauheen ja se tuntui tehokkaamlta kuin lorealin vastaava. Samaa ainetta ne kuitenkin käsittääkseni on.
Tukka kyllä vaaleni ihan mukavasti, tosin nyt se on aikas oranssi.. ::) öljyllä yritän sitten saada vielä vähän sitä oranssisuutta pois.. ::)

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 22.05.06 - klo:08:31 »
Mä tein myös pesun, tosin sen kuuman veden kanssa oli vähän ongelmia kun koko mössöstä meinasi tulla ihan liian vetistä.  En sitten laittanut vettä juuri ollenkaan. Mutta kyllähän se tukka vähän vaaleni ja alkaa nyt pian muistuttaa oranssia ;D Ehkä teen vielä yhden pesun ja laitan jonkin kylmän vaaleanruskean päähän. Jospa oranssisuus ei paistaisi läpi, koska mulle punaiset sävyt sovi sitten ollenkaan :-X
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 30.05.06 - klo:11:14 »
Miten vaalennuspesu reagoi hiuksiin, joissa on värjättyä hiusta ja kohtalaisen reipas juurikasvu, eli omaa hiusta jo jonkun verran näkyvissä? Onko liian riskihomma jos koittaisi  ? Eli suositellaanko tuota käsittelyä mieluummin jo kauttaaltaan värjätyille hiuksille? Haluaisin väriä siis yhden-pari astetta vaaleammaksi, enkä mielelläni tekisi "kunnon" värinpoistoa, koska minulla on jo raitoja ja tarkoituksenani ei ole saada todella vaaleaa lopputulosta. Kirjoittelin ensin tuonne raitapuolelle raitojen jatkamistarkoituksessa, mutta sitten huomasin tämän topicin. Parempi vaihtoehto olisi saada kaikki hiukset hiukan vaaleammaksi, kun tuota raitojen jatkamista ei jaksaisi kokoajan olla tekemässä.

Muoks. Löysinkin jo vastauksen, kun katsoin tarkemmin  :-[. Ekana meni ohi. Mitä luulette, jos luonnollinen värini on tummanruskea ja raitakohdat hiuksissa sellaiset keskiruskean-/toffeenväriset, niin tuleekohan ärjynvärinen juurikasvu, jos koittaisin tuota vaalennuspesua?
« Viimeksi muokattu: 30.05.06 - klo:11:27 kirjoittanut Koala »

sus-su

• Vieras
« Vastaus #19 : 30.05.06 - klo:11:33 »
Mulla juurikasvukin vaaleni, toisilla taas ei vaalentunut ollenkaan.
Itse laittaisin vain värjättyihin osiin.

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 30.05.06 - klo:11:36 »
Ok. Sitten pitäisi varmaankin yrittää vaalentaa juuret ihan normaalisti. Voi mennä hieman vaikeaksi tuo homma  ???, eli tavallaan kannattaisi laittaa normaali värinpoisto sitten koko päähän. Siinä on vaan se vaara, että raidoille käy huonosti. Täytyy katsoa rauhassa mitä tässä lähtisi tekemään.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #21 : 30.05.06 - klo:11:55 »
Ellet sitten suojaa raitakohtia jotenkin / jätä levittämättä niihin tuota värinpoistoa.

Vaikeaksi kyllä menee. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #22 : 30.05.06 - klo:13:37 »
Miul oli latvat paljon tummemmat kuin juuresta noin 5cm latvaan päin, lätkäsin vaalennuspesun latvaan. Tulipa hassu :D Latva vaaleni, mutta keskiosa hiuksista on tummempaa :D Jos kokeilis ens viikol uudestaan vaalennuspesuu, katotaan minkälainen tulee. Hiuksien ollessa kiinni ei haittaa mitään, mut auki ei viitsi pitää.

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 30.05.06 - klo:16:23 »
Juu täytyy tosiaan miettiä mitä tekis. Harmi, kun osa raidoista on aika ohuita... Toisaalta voisi yittää erotella, ei sitä ehkä niin huomaa jos hiusten lomasta ei oo kaikkia raitoja niin viimesen päälle saanu erilleen. Päältä voisi ottaa tarkemmin. Vaalennuspesu ois vaan helpompi tehdä itse. Vaikeeta on  ::).

arual

• Vieras
« Vastaus #24 : 02.06.06 - klo:10:45 »
värjäsin kuukausi sitten vaaleat hiukseni tummanruskeiksi. mielestäni ne ovat liian tummat ja haluaisin tehdä värinpoiston. miten nopeasti hiukset voi taas värjätä värinpoiston jälkeen? tai onko mitään muita keinoja saada tummista hiuksista vähän vaalemmat mutta ei kuitenkaa ihan blondit?

Siirsin viestisi tänne värinhaalistus-ketjuun. Edellä käydystä keskustelusta löytynee vinkkejä ongelmaasi.  ;) T. Kikka
« Viimeksi muokattu: 02.06.06 - klo:13:50 kirjoittanut Kikka »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 02.06.06 - klo:18:16 »
Miten vaalennuspesu reagoi hiuksiin, joissa on värjättyä hiusta ja kohtalaisen reipas juurikasvu, eli omaa hiusta jo jonkun verran näkyvissä? Onko liian riskihomma jos koittaisi  ? Eli suositellaanko tuota käsittelyä mieluummin jo kauttaaltaan värjätyille hiuksille? Haluaisin väriä siis yhden-pari astetta vaaleammaksi, enkä mielelläni tekisi "kunnon" värinpoistoa, koska minulla on jo raitoja ja tarkoituksenani ei ole saada todella vaaleaa lopputulosta. Kirjoittelin ensin tuonne raitapuolelle raitojen jatkamistarkoituksessa, mutta sitten huomasin tämän topicin. Parempi vaihtoehto olisi saada kaikki hiukset hiukan vaaleammaksi, kun tuota raitojen jatkamista ei jaksaisi kokoajan olla tekemässä.

Muoks. Löysinkin jo vastauksen, kun katsoin tarkemmin  :-[. Ekana meni ohi. Mitä luulette, jos luonnollinen värini on tummanruskea ja raitakohdat hiuksissa sellaiset keskiruskean-/toffeenväriset, niin tuleekohan ärjynvärinen juurikasvu, jos koittaisin tuota vaalennuspesua?
Jos oma hiuksesi on tummempi, kuin raidat ja haluat kaikista hiuksistasi hieman vaaleammat, luulen että voisit kokeilla vaalennuspesua. Vaikka juurikasvusi vaalenisikin vähän, sehän on pelkästään hyvä tässä tapauksessa ja raitakohdat eivät kuitenkaan kärsisi vaalennuspesusta niin paljon kuin jos laitat normaalin värinposton. Luulen, että kun ensin pesulla saisit hiuksesi kauttaaltaan vaaleammiksi, voit tasoittaa väriä sävytteellä. mutta vaalennuksethan ovat aina yksilöllisiä ja kaikki toimenpiteet omalla vastuulla. Mutta tässä minun mielipiteeni :)

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 03.06.06 - klo:11:29 »
No rupesin kanssa miettimään, että jospa kuitenkin kokeilen vaalennuspesua. Siitähän sen näkee vaalentaako se latvojen lisäksi juurta vai ei. Ja helppoa on kuitenkin korjata sävytteellä, kun juuren väriero latvoihin ei ole suuri. Joten arvelen, ettei voi kovin pahasti mennä pieleen. Taidankin tästä lähteä sekoittelemaan seosta. Suunnittelin, että laitan syväpuhdistusshampoota, jotain toista shampoota ja sitä vaalennusjauhetta sekaisin. Kiitoksia kovasti neuvoista  :). Niin ja minulla on siis Garnierin vaalennusjauhetta puolet jäljellä. Sitä ei siis ole kovin paljon, mutta kokeillaan. En varmaan uskalla heittää hapetetta sekaan, koska tästä vaalennuspesusta ei ole aiempaa kokemusta. Pienempi paha on varmaan se ettei tule mitään muutosta kuin se, että tukkani on vaikkapa keltainen latvoista ja juurille ei tapahdu mitään  ;D.

Edit. No niin, hommaa on kokeiltu. Laitoin XZ-tuuheuttavaa shampoota, Bonacuren syväpuhdistavaa, vaalennusjauhetta sen jäljellä olleen pikkupussin ja kuumaa vettä. Ei tainnut tulla mitään tulosta  :-\. Voi johtua siitäkin, että hiukseni ovat jo sen verran muutenkin haalistuneet. Seuraavalla kerralla joko blondaan tai sitten testaan uudella raivolla  ;D hommaa siten, että laitan myös hapetetta joukkoon. Siinä kohti olen kuitenkin jokseenkin neuvoton, eli täytyy katsoa tuolta muualta vielä se hapetteen vahvuus. En tiedä vaaleneeko hiukseni jos laitan miedompaa kuin 10%, joten se on varmaan se. Ja lopuksi operaation jälkeen joku vaalean ruskeaa muistuttava sävyte päälle.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 09.09.07 - klo:23:27 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 03.06.06 - klo:17:51 »
Koala, jos aiot laittaa hapetetta sekaan, käy tuo 10 %, mutta älä laita kovin paljon, koska vaalenee helposti liikaa. Itse yleensä käytän 3 ja 6. Mutta on joskus tullut heitettyä sekaan 9%, eikä mitään katastrofia tullut :)

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 03.06.06 - klo:18:09 »
Onko sinulla Amilo minkä sävyiset hiukset suunnilleen? Tai tarkoitan, että minkä sävyisiin hiuksiin olet tuota 10% käyttänyt?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 03.06.06 - klo:19:47 »
Onko sinulla Amilo minkä sävyiset hiukset suunnilleen? Tai tarkoitan, että minkä sävyisiin hiuksiin olet tuota 10% käyttänyt?
On ollut monenvärisiä mihin olen käytänyt. Itselläni vaalenee hiukset helposti, eli olen saanut tuolla pesulla ja hapetteella 6 pohjaisen ruskean, noin 9 pohjaiseksi vaaleaksi