Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434430 kertaa)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #150 : 12.02.08 - klo:23:41 »
^ Voihan sitä kokeilla, mutta vähän epäilen ettei se juurikaan vaikuta.

Nyt on sitten Rialia kokeiltu. Kuuluuko sen olla tosi vetelää?  :P Paketissa lukee vaalennusvoide hiuksille, mutta ei tuo minusta kovin voidemaista ollut. Vaalensi kyllä aika kivasti. Annoin olla tummimmissa kohdissa ensin 15 min, sitten levitin muihinkin hiuksiin ja annoin vaikuttaa vielä puolisen tuntia. Vei pahimman tummuuden ja jätti hiukset kuitenkin ruskeiksi, eikä mitenkään oransseiksi/kellertäviksi niin kuin värinpoistot yleensä. Lätkäisin silti vielä väriä päälle, samalla kun värjäsin juurikasvun. Vähän kyllä nyt latvat hapsottaa kuivuuttaan, mutta eiköhän asia korjaannu kunnon o&h muhittelulla. 

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #151 : 22.02.08 - klo:15:58 »
Kiitos vinkeistä.. Tein just vaalennuspesun Elean värinpoistolla. Sekotin shampoota, 2 värinpoistojauhepussia, puolikkaan pullon kehitettä ja vähän kuumaa vettä, hieroin hiuksiini ja annoin vaikuttaa noin 15 min ajan. Mulla siis pitkät hiukset. Tyvikasvu tietty vaaleni oikein kunnolla, muut hiukset jäi kuparisiksi, mikä on ihan ok kun isken lämpimän sävyn päälle.. Katotaan, mitä saadaan tulokseks  ;)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 24.02.08 - klo:14:48 »
Mitähän minä näille omille hiuksilleni tekisin.. :)

Värjäsin muutama kuukausi sitten tummalla mahongilla hiukset, mutta nyt haluaisin ainakin jonkun verran vaaleammat hiukset. Hiukset ovat nyt ihan kohtalaisessa kunnossa, meneeköhän aivan pilalle jos teen värinpoiston ja sitten muhittelisi kunnolla rakennepaikkaavilla ja tehohoidoilla, sitten värjäisi uudelleen jollain vaaleammalla..

Eli jotain pähkinänruskeaa tms.
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo:22:38 kirjoittanut hiuspinni »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 24.02.08 - klo:17:26 »
^Minä olen onnistunut vaalentamaan melkein mustasta (useita värjäyksiä päällekkäin) huomattavasti vaaleamman käyttämällä värinpoistoa sillai, että sekotin sen hoitoaineeseen ja en antanut vaikuttaa kuin muutaman minuutin. Käytin sitä tavallaan niinku shampoota tai hoitoainetta. (Olikohan tämä nyt selkeästi ilmaistu ::) )  Oli varmaan vähän hellävaraisempaa hiuksille. Olen myös muutaman kerran muulloin käyttänyt ko. tapaa kun tullut liian tummat hiukset. Ja yllättävän tasainen on ollut tulos. Nykyään tosin tyydyn aina odottelemaan josko aika auttais.  :)
« Viimeksi muokattu: 24.02.08 - klo:17:34 kirjoittanut Iia »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 24.02.08 - klo:17:50 »
^ Tuosta lueskelinkin jo jonkun verran.. Ehkä mä sit kokeilen tuota ensinnä :)

Pelottaa vaan ruveta mitään tekemään näille hiuksille kun se viimekertainen värjäys epäonnistui. Hiukset kuivasivat aika pahasti, mutta sain ne kuitenkin muhittelujen avulla pelastettua. Toinen mikä mietityttää niin on että sopiikokaan tuommonen väri mulle ollenkaan ::)

Muoks, olen nyt aika pihalla tästä hommasta luettuani enemmän näitä ketjuja. Miksei täällä värjäysosiossakin ole semmoista tyhmiä kysymyksiä värjäyksestä? ;D

Voisko joku siis selventää ihan rautalangasta vääntämällä että miten lähden liikkeelle tämän vaalennuksen kanssa? Ensin käyn siis ostamassa jonkun värinpoistoaineen, mitä merkkiä ostan? Mulla ei ole hajuakaan että minkälaisia aineita nämä ovat. Sitten lätkin värinpoistoaineen päähän. Pitäisikö tämän jälkeen tehdä vaikka jotain rakennepaikkaava/tehohoito muhitteluja? Miten sitten osaan valita tarpeeksi vaalean sävyn millä värjään, ettei tämä värinpoisto mene ihan hukkaan? Tähänkin tuotesuosittelut ovat tervetulleita. Niin ja se vielä että kuinka pian värinpoiston jälkeen voin värjätä hiukset uudelleen?
« Viimeksi muokattu: 24.02.08 - klo:19:22 kirjoittanut hiuspinni »

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #155 : 26.02.08 - klo:11:08 »
Mulle täytyy nyt rautalangasta vääntää, tai en ainakaan ollut näkevinäni vastausta tähän... Eli laitetaanko tuo vaalennuspesuseos kuivaan tukaan? Näin oletan.  Entä onko se siihen laitettava jauhe vaalennusainetta vai värinpoistoainetta?  ::)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #156 : 26.02.08 - klo:11:57 »
Vaalennuspesu sekoitetaan vaalennusjauheesta, (syväpuhdistavasta) sampoosta ja kuumasta vedestä, voimakkaamman lopputuloksen saamiseksi mukaan voi sekoittaa myös kehitettä/hapetetta. Hairstoresta voi ostaa edullisesti ihan kunnon purkin vaalennusjauhetta, mutta jos lähettyvillä ei ole Hairstorea, niin marketin värinpoistot sisältävät n. parikymmentä grammaa vaalennusjauhetta, jolla saa aikaan ainakin sen yhden pesun, ja riippuen hiusten pituudesta ja paksuudesta useammankin pesun. Tuo vaalennusjauhe on yksi osa värinpoistoa, toinen osa on se pakkauksessa tuleva kehite.

Mie oon levittänyt vaalennuspesuseoksen kosteisiin hiuksiin, kuiviinkin varmaan voi sekoittaa, kunhan saa vain seoksen vaahtoamaan ja levittymään tasaisesti kaikkialle hiuksiin. Kannattaa sitten varoa roiskeita, ne tosiaan valkaisevat, jos pääsevät kosketuksiin kankaan kans, sanoo vaalennuspesijä, jonka kylppärin matolle lensi ihan pieniä pisaroita seosta ja ne paikat valkenivat ;D

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #157 : 26.02.08 - klo:13:43 »
Mä laitoin kuivaan tukkaan, mutta lisäsin siihen vaalennusmössöön vähän kuumaa vettä, että sain sen vaahdottumaan ja levitettyä kaikkialle hiuksiin mahdollisimman tasasesti (samalla lailla ku shampoopesussa)..
« Viimeksi muokattu: 26.02.08 - klo:13:44 kirjoittanut terde »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 26.02.08 - klo:20:21 »
Viitsiskö joku vähän selvittää noita mua askarruttavia asioita? Huomenna kun olisi mahdollisuus käydä ostelemassa värejä mutta olen vielä aika pihalla koko hommasta.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 26.02.08 - klo:20:30 »
^Värinpoistoaineet ovat kaikki lähes samaa tavaraa. Itse olen käyttäny Garnieria. Kannattaa laittaa aine ensin latvaan ja vaikutusajan puolessa välissä tyveen ettei tyvi vaalene liikaa. Sen jälkeen paljon tehiksiä muutama viikko ja jos tukka ei kauheasti kärsinyt niin värin voit laittaa heti peräänkin.

Kannattaa valita astetta vaaleampi väri kuin mitä haluat koska vaalennettu tukka saattaa tummua liikaa. Väriä saa helpommin tummennettua kuin vaalennettua.

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #160 : 02.03.08 - klo:10:11 »
Täytyy kyllä sanoa, että Schwarzkopfin Natural & Easy on paras keltaisuuden/oranssiuden poistaja mitä olen kokeillut. En olisi uskonut, että mun pääsiäispääni saa oikeasti jollain värillä lähes harmaaksi.

Suosittelen tätä siis, jos joku on epätoivoinen värinpoiston uhri. Ei tällä mitään kauniin blondia tule, mutta ainakin se luonnoton keltaisuus poistuu  :)

Muoks. Tosiaan, se värikin piti mainita, eli tuhkanvaaleaa käytin.

Niin ja mun oli tarkoitus laittaa tämä tuonne vaalennusketjuun, mutta ilmeisesti en osaa lukea otsikkoa... Jätän tän nyt tähän kuitenkin, kun Pipsu ehti vastaamaan...
« Viimeksi muokattu: 02.03.08 - klo:11:40 kirjoittanut Kronia »
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa pipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #161 : 02.03.08 - klo:11:10 »
^ Mitä sävyä olet käyttänyt? Mietiskelen nimittäin täällä, olisiko tuhkanvaalea vai tummanvaalea mulle parempi. Tummanvaalealla väri tummentuis kyllä aika paljon, mitä en ainakaan vielä kesäksi haluaisi. Hmm... Myös lorealin 8.0 ja 9.1 sekoitus on vaihtoehto, mutta ehkä liian vaalea. Harmi kun 8.12 ei löydä enää mistään! Sori jos meni vähän ohi aiheen  :P
Feel the burn.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #162 : 05.03.08 - klo:15:10 »
Tuosta vaalennuspesusta vielä, en löytänyt haulla kuin pari ohjetta. Eli mulla on tämmöisen Loreal couleur experten (väri+raita-aine) paketin tuo raita-aine jäljellä, jossa on vaalennusjauhetta 10g. Eli riittääkö tämä vaalennuspesuun, kun mun tukka on suunnilleen bsl, eikä mikään älyttömän paksu? Ja siis oikein yksinkertaistettuna, minäkö kaadan tuon jauheen astiaan, länttään shampoota saman verran kuin normaalisti hiuksia pestessäni (käykö mikä tahansa shampoo) ja hitusen kuumaa vettä? Ja ehkä tuosta pienestä kehitepullostakin hieman mukaan? Kuinka kauan tätä pitää pitää päässä, vai onko niin, että vaan hierotaan päähän shampoon tavoin ja huuhdellaan heti?

Auttakee aasia. :-[

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #163 : 05.03.08 - klo:19:04 »
Joo, jauheen määrä riippuu. Itse laitan ruokalusikallisen-pari, perään samanmoinen määrä shampoota ja puolet shampoon määrästä lämmintä vettä. Jos massa on liian paksu, lisää vettä ja sekoitus. Jos on paljon vaalenneltavaa, mukaan hapetetta maun mukaan, vaikka teelusikallinen tai ruokalusikallinen, joka on jo reilusti.

Sitten seos mahdollisimman äkkiä päähän niihin vaalennettaviin kohtiin, siis yleensä pituuksiin ja latvoihin, hieroen. Nopeasti siksi, että toiminta saadaan maksimoitua, seos alkaa toimia heti kun jauhe kastuu.

Päässä pidetään niin kuin hyvältä tuntuu, onnistuneen pesun aiheuttaman värin muutoksen näkee heti ja siitä voi arvioida että paljonko on haalennut. Riippuu siis mitä halutaan, joskus taitettaessa väriä pestään normaalisti pari minuuttia vaahdottaen, joskus vaahto on päässä kymmenen minuuttia jos haetaan lisää poistokykyä.  :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #164 : 06.03.08 - klo:15:57 »
Eilen laitoin 5g vaalennusjauhetta, puolet pienestä kehitepullosta, melko reilusti shampoota että sain sen vaahtoamaan ja ruokalusikallisen vettä. Kivasti vaahtosi ja levittyi, pidin päässä jonkun 10minuuttia. Tulos ei ollut kummoinen, näen ehkä hitusen oranssimman tukan, enkä niin tumman mahonkisen. Mutta ei tää kyllä äidin mielestä näytä yhtään erilaiselta. Perään pistin tehiksen tunniksi, tukka vaikuttaa tosi hyvä kuntoiselta ja pehmoiselta. Voisin ensi viikolla tehdä uuden vaalennuspesun ja katsoo sitten sen jälkeen että mitä keksii.