Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434132 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #165 : 13.03.08 - klo:23:20 »
Tosiaan niitä öljyjä ja syväputsaria, ei tähän aiheeseen oikein mitään uusia vinkkejä voi poikia :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #166 : 21.03.08 - klo:13:53 »
Jee, syväputsaritemppu tepsii myös ainakin minun kuusi viikkoa sitten värjättyyn tummaan kuontalooni. Kahden käsittelyn jälkeen hiukset ovat selvästi vaaleammat. Kiiitos vinkistä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 26.03.08 - klo:12:33 »
On taas henna kerrostunu liian tummaksi ja täältäpäs sai hyviä vinkkejä vaalennukseen! Oon aiemmin vaan heittäny blondausaineella raitoja tukkaan ja sitten otsis kokonaan (siihen se jämähtää oikein ekstratummasti :-\) mutta tollanen vaalennuspesu vois olla aika jees. Pitääpi koklata!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Catariina

• Vieras
« Vastaus #168 : 28.03.08 - klo:11:32 »
Jos joku viisaampi viitsisi vastata, että olisko mun pitään ideaa koittaa tota Rial- vaalennusvoidetta, tekisiköhän se mitään näille hiuksille ?  ???

Mä mietin ihan samaa. Että poistaako se Rial värjätystä tukasta väriä vaiko vaan luonnollisesta väristä  :-\

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #169 : 28.03.08 - klo:14:07 »
^ Mulla meni niin, että ne hiukset, joissa oli vähemmän värjättyä kerrostumaa, vaalenivat suhteessa paljon enemmän kuin ne, joissa oli kunnon väripinttymät. Kun tietty just toisinpäin olis ollut tarve. ;D

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #170 : 31.03.08 - klo:11:53 »
RockQueen, millä raita-aineella olet uskaltanut hennaista päätä raidoitella? Itse aion parin vuoden hennauksen jälkeen palata omaan väriin ja mietin että jos raitoja pistäisi ja värjäisi sitten ruskealla päälle, mutta noissa väripaketeissa usein lukee ettei saa käyttää hennalla värjättyihin :/
kuin suuri ero sulla on näkynyt raidoitettaessa, onko vaalennut kunnolla?

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 31.03.08 - klo:20:31 »
Siis jos on käyttänyt puhdasta hennaa niin voi käyttää mitä vaalennusta tahansa. Ne varoitukset vaalennusainepaketeissa on siinä siitä syystä että tietyt halvat hennasekoitukset/hennat sisältää metallisuolaa (onkohan oikea suomenkielinen sana) joka saattaa reagoida pahasti vaalennusaineen kanssa, esim hiuksista tule vihreät. Mutta jos on käyttänytoikeasti puhdasta hennaa, missä ei ole mitään muuta kuin juuri hennaa niin ei vaalennusaineella ole väliä. Muutakun että henna on sitkeetä saada pois. Eli mitä hennaa olet käyttänyt?

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #172 : 01.04.08 - klo:08:38 »
Mirkka, ihan puhdasta (merkki urtekram) olen käyttänyt. Hyvä tietää tuo, kiitos kovasti!  :D

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 03.04.08 - klo:21:23 »
Nyt on alkanut tukkaväri tympimään sen verran että jotain on tehtävä. Henna on taas kerrostunut korvien yläpuolille ihan liian rusehtavan mahonkiseksi, ja haluan takas rehellisen oranssiksi (latvat on oikeestaan sen väriset mitkä haluisin koko päälle). Oon aiemminkin samaan "vaivaan" laittanut blondauksella raitoja + otsis kokonaan + henna päälle, tulos oli kiva mutta turhan kuluttava. Lisäksi mun hiusten ei tarvii paljoa vaaleta, vain sen verran että uudesta hennakerroksesta tulee puhtaamman värinen.

Nyt aionkin kokeilla tuota vaalennuspesua, nakitin jo äiteen hakemaan Hairstoresta tota vaalennusjauhetta maanantaina kun tulee töistä (mulla on alekuponki että saa sen purkin vitosella joten toi tulee halvimmaksi). 

Varmistan vielä, että sen jauheen lisäksi ei siis tarvita muuta kun syväputsaria ja vettä? Onko niitä jauheita eri vahvuisia? Hairstoren nettikaupassa ei ainakaan mainittu ton WWW-jauheen vahvuuksia.
www.siameselipstick.com

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #174 : 03.04.08 - klo:21:56 »
^ Jos haluaa, hapetetta voi laittaa sekaan mutta se ei ole pakollista ja kerrostumien purkuun yleensä piisaa massa ilman hapetetta. Jauhetta on vain yhtä sorttia tässä tapauksessa, niissä ei ole erikoisempia vahvuuksia, ainoastaan värieroja eli toiset sinisiä ja toiset valkoisia - viimeisin tapaamani www oli sininen. Yhtä tyhjän kanssa se värillisyyskin pidemmän päälle.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #175 : 06.04.08 - klo:12:12 »
Meinasin myös sortua taas vaalenteluun kun mustan värin vaalennuksen jälkeen hiuksiin jäi jakauksen kummallekkin puolelle tummat läikät eivätkä lähteneet kahdellakaan värinpoistolla.Nyt on kirkkaan punainen kun eilen värjäsin mutta haalistunee ajan kanssa kun on hennaa alla.Pitää poikkikselta lainata vaalennusjauhetta.Henna meni nimitäin rukseaksi latvoista ja on laikukas mustan jälkeen ja tarkoitus olisi saada sellainen tummempi porkkana mikä minulla alunperin oli,nyt on lähinnä punaisen ja ruskean sekoitusta sekä ne tummat läikät korvien päällä.En ymmärrä miten väri nyt tarttuu ja pysyy kunnolla kun joskus  vuosia sitten värjätessä kulahti parissa pesussa. :-\
Tämä on lähtökohta:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Aegis-&image_id=77646892
Tämä olisis tarkoitus saada:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Aegis-&image_id=45997949
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 10.04.08 - klo:20:09 »
RockQueen, millä raita-aineella olet uskaltanut hennaista päätä raidoitella? Itse aion parin vuoden hennauksen jälkeen palata omaan väriin ja mietin että jos raitoja pistäisi ja värjäisi sitten ruskealla päälle, mutta noissa väripaketeissa usein lukee ettei saa käyttää hennalla värjättyihin :/
kuin suuri ero sulla on näkynyt raidoitettaessa, onko vaalennut kunnolla?
Sori en huomannut tätä viestiä! Blondailin silloin jollain Wellan värinpoistolla, kun niillä oli tarjous että sai rahat takaisin siitä tuotteesta :P Niin monet varoittelee että hennan kanssa reagoi vaikka mitkä, mutta mä olen tunkenut tähän päähän vaikka mitä värejä hennailujen väliin eikä mikään ole mennyt pieleen.

Kohta pitäis mennä vaalennuspesulle, jänskättää! Ja toi jauhe minkä mä ostin se oli vaaleanlilaa, hih.
www.siameselipstick.com

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 10.04.08 - klo:20:32 »
Mulla on reseptit kuumavärinpoistoon (hapetteeton) ja vaalennuspesuun (hapetteellinen). Termit tosin vaihtelevat, joten niistä nyt ei hirveästi kannata välittää.

Aluksi kannattaa turvautua kuumavärinpoistoon, mutta jos se ei tunnu tehoavan kannattaa kokeilla vaalennuspesua. Vaalennuspesun tuloksena saattaa olla hiukan epätasaisen värinen tukka, mutta vaalennuspesu sopii hyvin värin haalisteluun (jos on esim. värjäämässä mustasta punaiseksi).

Kuumavärinpoisto:

1 osa kuumaa vettä
1 osa vaalennusjauhetta
1/2-1/3 osaa shampoota

Kuumavärinpoiston voi suorittaa kolme kertaa peräkkäin halutessaan eli huuhtelu, pyyhekuivaus ja uusi satsi päähän.

Vaalennuspesu:

30 ml kuuma vettä
30 ml hapetetta
10 ml vaalennusjauhetta
15 ml shampoota

Pitkiin hiuksiin voi joutua tekemään kaksinkertaisen annoksen. Annetaan vaikuttaa hiusissa vaalenemisen mukaan (5-15 min).

Mä sain luokkakaverin mustista (hapete ja suoravärejä) hiuksista kahdella vaalennuspesulla keskiruskeat, joten kyllä se ihan hyvin puree. Lisäksi oranssit hiukset haalistuivat yhdellä vaalennuspesulla (vaalean)keltaisiksi. :)
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:17:36 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #178 : 10.04.08 - klo:20:53 »
Miten mä olen ymmärtänyt että vaallenuspesussa tulee kaikkia saman verran.. tai ainakin mulle on opetettu niin. Olen grammoina laittanut saman määrän kaikkia.. Mutta niitä on varmaan monia toimivia ratkaisuja..

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 10.04.08 - klo:20:53 »
^ kauanko noissa pitäisi olla vaikutusaika?

Nyt on vaalennuspesu takana. Sekoitin 0,5dl syväputsaria, 0,5dl kuumaa (keitin vedekeittimellä ja heitin tilkan viileetä sekaan) vettä ja 0,5dl vaalennusjauhetta.

Haju oli aivan tyrmäävä, otti henkeen tosi paljon kun seos joutui kasvojen lähelle. Vesi vaan valui silmistä, tuntui tosi tuskaistalta. Levitin seosta pää alaspäin kuiviin hiuksiin ja lisäsin vettä hiljakseen saadakseni seoksen leviämään. Hiukset oli loppujenlopuksi yksi iso takkurastapallo vaahdolla koristettuna ::) Vaikutusaika oli ihan vain muutaman minuutin, olin katsovinani peilistä että vaalenemista tapahtui mutta en tiiä, meillä on kylppärissä tosi huono valo. Laitoin pari kourallista Joico-rekku+O&H-sekoitusta nyt muhimaan, tukka oli todella kärsineen oloinen märkänä eikä vähempi määrä tuntunut riittävän. Otin ennen-kuvan ja otan jälkeen-kuvan sit kun tukka on kuiva. En taida heittää tähän hennaa päälle vaan tota aiemminkin hyväksi havaittua Garnierin 100% Color-väriä, sillä saa kunnon oranssin.
www.siameselipstick.com