Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434145 kertaa)

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #180 : 10.04.08 - klo:20:59 »
^ toi sinun sekoitus kuulostaa kyllä rajulta, että en ihmettele jos tuli takkupallo :) ..Itse jos tekisin laittaisin hanasta lämmintä vettä, jotakin tavallista shampoota, tekisin sötkötykset ja laittaisin märkään tukkaan.. katsoisin vaikutuksen tilanteen mukaan. kyllä olen saanut niin vaalenemaan ihan hyvin..

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 10.04.08 - klo:21:07 »
Miten mä olen ymmärtänyt että vaallenuspesussa tulee kaikkia saman verran.. tai ainakin mulle on opetettu niin. Olen grammoina laittanut saman määrän kaikkia.. Mutta niitä on varmaan monia toimivia ratkaisuja..

Tälläisen ohjeen sain koulusta ja hyvin toimii. Ohje on ilmeisesti alunperin Schwartkopfilta.

^ kauanko noissa pitäisi olla vaikutusaika?

Sen mukaan miten tukka vaalenee. Kaverin päässä vaalennuspesua eli tuota hapetteellista versiota pidin päässä 10 min per kerta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #182 : 10.04.08 - klo:21:11 »
^ niin, no mä olin koulussa kaksi vuotta sitten.. voipi olla että muuttuneet ja onhan niitä varmasti monelaisia reseptejä. en muista kenen ohje tuo oli.. oliskohan ollu joku wellan kouluttaja.. ehkäpä ..vaikka ei se nyt niin tarkkaa ole jos vaan toimii :)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 10.04.08 - klo:21:55 »
^Mä en koskaan laita mitään tarkkoja määriä vaan heitän ihan mutu tuntumalla, että saa hyvän massan. En muista saatiinko koulustakaan mitään tarkkoja ohjeita.

Tuohon veden lämpimyyteen vaan sen verran, että suosittelen käyttämään ihan hanakuumaa ettei nyt sentis mitään palovammoja tule  :) Ja haju on joka tapauksessa kamala, koska kuumavesi ja vaalennusjauhe tekevät ihanan yhdistelmähöyryn. Eli kannattaa yrittää hengitellä sitä mahdollisimman vähän.

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #184 : 13.04.08 - klo:18:07 »
Musta vähän tuntuu ettei mun hiuksiin pure mikään vaalennus kun raita-aineellakin (poly blonde) haalistui vain ehkä asteen verran.. ei varmaan siis hyödytä kokeilla vaalennuspesuja tai muita?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #185 : 14.04.08 - klo:16:22 »
Vaalennuspesuihin on niin monta ohjetta kuin tekijääkin mutta tulos pääasiallisesti sama, kevyin värinpurku ja vaikkapa mattaisuuden poisto vaalennuksen päälle värjätessä onnistuu pelkällä vaalennusjauheella ja kuumalla vedellä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

vaalentaja

• Vieras
« Vastaus #186 : 14.04.08 - klo:16:36 »
Mitenkä tuo öljy oikeasti toimii hiusvärin kuluttamis prosessissa ?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #187 : 14.04.08 - klo:17:33 »
Hiuksen pintaan jäävä väri liukenee rasvaan, sen tarkempaa kemian oppia en osaa antaa mutta käytäntö menee kuitenkin niin että väri sillä haalistuu :) Kuten väri saattaa myös haalistua rasvoittuvan hiuspohjan vuoksi helpommin, tahi "rasvaisempien" eli parturikielellä "hoitavampien" hoitoaineiden kuten tehohoitojen.

vaalentaja

• Vieras
« Vastaus #188 : 14.04.08 - klo:20:09 »
Kiitos kovasti nopeasta ja selkeästä vastauksesta Realicer !  :)

Sentään tajusin tuon ja nyt en ole ihan turhaan noita öljyhoitoja onneks tehny !  :D

vaalentaja

• Vieras
« Vastaus #189 : 26.04.08 - klo:20:02 »
Onko mahdollista, että mulla on kulunu kokonaan toi kestoväri pois, ku sillon, ku en ollu yhtään kertaa öljy muhitteluja tehny, niin juuriskasvu erottu ihan selvästi ja nytten ei mitään tietoo juurikasvusta ? Ku tää väri oli ihan tumma värjättynä ja nykyään joku 6 asteinen ruskeanharmaa..

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #190 : 29.04.08 - klo:21:36 »

Vaalennuspesu:

30 ml kuuma vettä
30 ml hapetetta
10 ml vaalennusjauhetta
15 ml shampoota

Ostin tänään tuota Rial-vaalennusvoidetta ja nyt ihmettelen, että miten paljon sitä laitan. Emi-lynin viestissä on millilitroina mitat, joten huonon matikkapään omaavana kyselen. :D Tässä on siis vaalennusvoidetta 50g ja vaalennustehostetta (jauhe?) 14g. Onko tuo voide siis tuota hapetetta ja tehoste jauhetta? Ja laitanko nyt tuon kokonaisuudessaan, vai vaan puolet?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #191 : 29.04.08 - klo:23:59 »
Olettaisin että jauhe on ihan sitä jauhetta kuin pitääkin koska tietyt aineet säilyvät vain jauhemuodossa, vastaavasti se voide olisi sitten hapettava tekijä. Voit hyvin lykätä koko jauhomäärän massaan jos sitä on vaan se 14 g/ml. Hämää vähän tuo tehosteen ja voiteen suhde mutta Rial on Rial.

Kokeile vaan, ei siinä mitään pahaa tapahdu ;D

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 30.04.08 - klo:19:00 »
Ostin tänään tuota Rial-vaalennusvoidetta ja nyt ihmettelen, että miten paljon sitä laitan. Emi-lynin viestissä on millilitroina mitat, joten huonon matikkapään omaavana kyselen. :D

Tee puolikassatsi (puolet voiteesta ja puolet jauheesta) ja 2 rkl kuumaa vettä, levitä pyyhekuiviin. Haalistaa ainakin vähän ja on värkit uusia homma jos tarve vaatii. Rial ei todellakaan ole mikään värinpoistoaine eikä kannata sen kanssa mitään tarkkoja ohjeita soveltaa. Rialilla minä olen erinäisiä kertoja haalistellut turhan tummia värjäyksiä, ei juurikaan tapa tukkaa.
this too shall pass.

Nyyti

• Vieras
« Vastaus #193 : 14.05.08 - klo:20:47 »
Mistä tuota Rialia saa? Ihan marketeistako  ??? ?

Poissa Susanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #194 : 14.05.08 - klo:20:52 »
^Tääl Oulus ainaki Tokmannilla on tuota Rialia. Oliskohan sitä joissakin muissa halpakaupoissa kans... Tai mitenkä Anttila, voiskohan siel olla..