Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433989 kertaa)

Valentine

• Vieras
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #195 : 15.05.08 - klo:19:06 »
Vapaa valinta myy ainakin  :)

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #196 : 16.05.08 - klo:19:42 »
Hain kans tota Rialia Tarjoustalosta. Tarkotus ois saada pientä vaalenemista aikaan, jotta 7-asteinen väri tarttuis hiukseen. Oon vähän aikaa kokeillu 6-asteista, mut kevytväri vetäs osan hiuksista sen verran tummiks, että taas ollaan tässä tilanteessa. En haluais vaan tappaa mun tukkaa.. Toivottavasti Rial tepsii!

Nyyti

• Vieras
« Vastaus #197 : 20.05.08 - klo:12:17 »
^Laitathan Terde kokemuksia sitten  ;D , että mitenkä tepsi sun tukkaan? Minä en ole vielä omaani kokeillut.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #198 : 20.05.08 - klo:14:51 »
Joo! Pidin sitä päässä varmaan 40 min, ku tuntu, ettei näy oikeen mitää muutosta. Mulla oli alla niin montaa eri sävyä, et punanen lähti purkautuu varmaan ekana. Punaset raidat meni sellasiks vaaleenpunasiks, muutama vanha raita tuli esiin ja ruskee väri haalistu hivenen (sen verran ainaki, et mies huomas). Tyvessä en nähny paljo eroo.

Eli aika minimaalinen oli muutos, mutta ehkä se oli tarpeeks, kun tarkotus oli saada hivenen haaleempi pohja 7-asteiselle värille.. Kyllähän sinne tietty jäi tummempia osioita, mutta ihan ok.

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #199 : 04.06.08 - klo:14:45 »
Apua. Värjäsin eilen Garnier Nutrisse Cream sävyllä 5.1 (vaaleanruskea tuhka). Hirveän tummaksi veti  :( alla on kymmenisen senttiä uloskasvanut hennattu tumma punainen, joten latvojen tummuus nyt ei ollut yllätys, mutta tyvi.. Ei yhtään sovi mulle tämä tumma, syväputsariakin jo muhittelin muttei haalistunut yhtään  :-\

Eli mitenkäs tujua ainetta tuo Rial on verrattuna esim. kestoväreihin? Tuhoaako se ohutta ja hentoa tukkaa liiankin kanssa? Takana on vuosi-pari hennausta (puhtaalla hennalla) sekä parin kuukauden takaiset kevytväri ja sävyte -kokeilut, vaalenneltu viimeksi yli 5 vuotta sitten raita-aineella. Eli tukka ei ennestään ole kovin kärsinyt.

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #200 : 05.06.08 - klo:22:31 »
Rialilla minä olen erinäisiä kertoja haalistellut turhan tummia värjäyksiä, ei juurikaan tapa tukkaa.

Lupaatko?  ;D

Vaalennuspesujen jälki on ollut turhan katastrofaalinen, joten ei ole enää vara leikellä senttitolkulla pilalle kärventynyttä tukkaa. Öljyt, syväpuhdistavien hauduttelu ynnä muu sellainen on jo kokeiltu ja tuloksettomiksi havaittu.  :-\

Nimim. Tahtoo eroon mustaksi pinttyneestä tukasta.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #201 : 06.06.08 - klo:09:05 »
^ Mulla ei hirveästi auttanut Rial tummiksi piintyneisiin kohtiin, vaalennuspesut purivat jotenkuten.
« Viimeksi muokattu: 06.06.08 - klo:10:35 kirjoittanut Mirre »

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #202 : 06.06.08 - klo:14:06 »
Mä vetäsin uhkarohkeesti kokeeksi vaalennusainetta (värinpoisto) latvoihin jotka on tummemmat n 12cm matkalta. Kokeilin siis pieneen osioon. Tulos oli täyden vaikutusajan jälkeen lähes sama kuin muualla hiuksissa  ;D. Eli voi olla että kokeilen tuota kaikkiin latvoihin ennen seuraavia värejä. Mulla on siis 6.66 /7.66 ollut käytössä mutta latvat on pinttyneet  tummanruskeasta kestoväristä . (kuin liukuvärjätty  ;D.) Uskaltaskohan tota vaalennuspesua kokeilla vain latvoihin ?

Jane_O

• Vieras
« Vastaus #203 : 01.07.08 - klo:22:38 »
Mä tonne vaalennusketjuun jo kirjoittelinkin, mutta kysytäänpäs nyt tässä vielä tällaista, että mietin että jos olis laittanut hiuksiin tuollaisen vaalennuspesun ilman hapetetta tänään ostamani Garnierin blondiraitojen lisäksi. Kumpi siis kannattaa laittaa ensin? Vaalennuspesu ja sitten raidat vai toisinpäin? Raidoista saa tulla tosi blondit, mutta valitun järjestyksin tulisi olla mahd. vähän hiusta rasittava. Ja minkä ajan sisään nää voisi tehdä?

Poissa enigmatia

• Haiven
  • *
« Vastaus #204 : 13.07.08 - klo:23:51 »
I need help...

Tilanne: kolme vuotta mustalla kestovärillä värjätyt hiukset+ viimeiset puoli vuotta santen kasvivärillä (musta). Nyt en ole värjännyt ollenkaan yli kahteen kuukauteen, kohta kolmeen.

Onnistuin saamaan suurimman osan n.90% mustasta pois, joka on muuttunut  punakupariksi, osittain punamustaksi, mutta juuresta hieman eteenpäin näkyy santen hennaväri, joka on sellainen sinimusta, eli siihen ei omat metodini ole tepsineet.

Tavoiteväri olisi oikeastaan juuri sellainen kuparinruosteinen, joka on jo valmiina muutamassa suortuvassa, mutta haluaisin saada kuitenkin sen tasaisesti hiuksiin. Valmiiksi minulla jo on wellan intensiivisävyte 7.47 copper velvet, mutta sekin taitaa olla hieman liian tumma, ehkä tason 5-6 kupari olisi sopiva...

Kuitenkin, huomenna pitäisi viimeistään saada tukka kuntoon, koska oma hiukseni on vaalea, ja juurikasvua on tällä hetkellä kuitenkin jo 3-4 senttiä, sen jälkeen sinimustan harmaa alue jonka jälkeen tämä punakuparinen sekamelska.

Ajattelin siis vaalennuspesua, tai sitten suoraan värinpoistoa hairstoren eclipsen tuotteilla, eikai ne kuitenkaan polta tukkaani? Kampaajalle en haluaisi mennä, koska minulle riittäisi, että saisin mustan pois ja vaalennettua edes siihen kuparin tasolle, ja sitten vain värjäisin tyven tuolla wellalla. Vai onko suunnitelmani tuhoon tuomittu... ?

Aikaraja on tosiaan huomisen aikana järkevän näköinen pää, ja voitte uskoa että I am in panic kohta ellen keksi jotain taikakonstia tehoamaan tuohon santen osioon... tuo vaalennusjauhe+hapete varmaan siihen tepsii?

Kiitos kaikille kilteille jotka viitsivät auttaa =)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 17.07.08 - klo:19:21 »
Laitoin tuossa eilen illalla kaksi kuumavärinpoistoa/vaalennuspesua peräjälkeen, jotta saisin tummimpia kerrostumia pois.
Sekoittelin VO5-syväpuhdistavaa shampoota, vaalennusjauhetta ja hanakuumaa vettä kutakin 1/3. Ja kaksi kierrosta laitoin kosteisiin hiuksiin. Vaahtosi kyllä tosi tehokkaasti, ja lopulta tukka oli vain isoa takkukasaa  :P . Onneksi hoitoaineilla pesu ja muhittelu hieman auttoivat. Sain noilla pesuilla asteen, pari pois muualta paitsi pinttyneimmiltä alueilta. Kokeilin tänään sitten ihan värinpoistopaketin mukaista vaalennusta, ja tuohan ihan räjäytti tummimmatkin alueet vaaleaan oranssiin  :o . Käytin L'oreal Super Blonde - värinpoistoa. Ihan miellyttävä käyttää, ja yllätyksekseni hiukset eivät enää tuntuneet tästä kierroksesta kovinkaan pahasti kärsivän. Tai siis vähemmän kuin odotin. Harmillisesti tulos oli aivan liian vaalea, ja nyt uudenkin värin jälkeen, on kokonaisuus vieläkin liian vaalea. Tavoitteena oli sellainen vahvasti kupariin taittava keskiruskea, joten ei tuo vaalennuksen jättämä oranssi sävy haittaa, tummuusaste vain on pielessä. Nyt täytyy tässä fiilistellä ja tehdä jatkosuunnitelmia. Ja pitää peukut pystyssä, ettei tukka jää aamulla tyynylle  ::) .

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #206 : 24.07.08 - klo:17:21 »
Voi Rial :D
Tänään ostin rialin ja teki hirveästi mieli kokeilla sitä, huhuh mitkä ödöörit siitä lähtikään :D no pari päivää sitten vedin oranssin päälle tumman pinkiksi, ja sitten satuinkin tilaamaan hyvin vaaleaa pinkkiä ja tässä olisi nyt sitten haalennus operaatio meneillään. Vedin rialista puolet ja 2rkl vettä mukiin ja tungin päähäni. Annoin olla varmaan n kolme minuuttia ja sitten päätin pestä kun näkyi ihan selvää vaalennusta. Hiuksista tuli aika liukuvärjätyt, korviin asti on hennot oranssit ja muuten sitten normi pinkit-oranssihtavat. Kyllä se Rial sittenkin tehoaa :D taidan tänään jos vielä jaksan tai parin päivän päästä vetää nuo pituudet sillä lopulla rialilla, ihan sillein niinkuin siinä pakkauksessa ohjeistetaan. Oli kyllä ihan hauska kokemus :D  voisin jopa pistää ennen jälkeen kuvaa kuhan kuivuvat. Eikä mennyt ollenkaan hampuksi.
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 24.07.08 - klo:20:44 »
Tänään ostin rialin ja teki hirveästi mieli kokeilla sitä, huhuh mitkä ödöörit siitä lähtikään :D

Hajunestoon hyviä ovat apteekista saatavat hengityssuojaimet. Sellaiset mitä lekureilla on sairaalasarjoissa. Omaan nokkaan ei vaalennusaine tuoksunut ollenkaan tuollainen nassussa, mutta siipalta meinasi lähetä taju, kun hiemankaan lähestyin  ;D .

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #208 : 24.07.08 - klo:23:48 »
Rial, ennen ja jälkeen kuva :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Angie

Tuossa kun pistin sen lopun putkilon niin väristä tuli ihan tasainen. Tosi hyvä juttu.
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 25.08.08 - klo:17:57 »
Hmmm, mulla on 7 viikkoa sitten värjätty ruskeaksi hiukset ja tällöin kampaaja värjäsi about 3/4-asteiseksi, koska muuten ei kuulemma olisi tarttunut / kestänyt toi ruskea väri. No tuloshan oli omaan makuun liian tumma ja olen nyt öljyllä plus pesemällä saanut värin 5-asteiseksi vaaleanruskeaksi, jossa on lähes vaaleita osioita joukossa. Nyt olen tullut siihen tulokseen, etten jaksa koko ajan stressata juurikasvusta ja joku 7/8-tason karamelli sävy olisi tavoitteena. Ostin Tallinnan reissulta Wellan Wellaton värin sävyssä 8/74 (caramel chocolate) ja mietinkin nyt josko tuo vaalennuspesu haalistaisi tätä ruskeaa väriä sen verran, että voisin tuon sävyn laittaa? Vai onko ihan reilu vaalennus ainoa keino?