Mulla ei varmaan ikinä hellitä tämä ajatus, että mun nelosasteinen tukka on liian tumma. Haluaisin edelleen kokeilla ihan selkeästi
ruskeaa, joka ei näyttäisi mustalta. Veikkaan, että kutosaste voisi olla sopiva, vaikka sen nimi onkin paketin kyljessä yleensä tummanvaalea.

Öljy- ja syväputsarimuhituksilla voi tietysti yrittää haalistaa, mutta niillä ei taida saada kovin suurta eroa aikaiseksi eikä mulla ole ikuisuuksia aikaa haalistella. Oma tukka on nimittäin 7-8-tasoinen, joten juurikasvu on aivan järkyttävä jo tälleen viisi viikkoa edellisestä värjäyksestä.
Vaalennuspesu ei viimeksi tehnyt juuri mitään, joten sitä en viitsi enää kokeilla. Mutta uskaltaako ihan oikeaa värinpoistoa edes ajatella BSL-pituiseen suht hyväkuntoiseen ja aika ohueen tukkaan? Ajatus kyllä hirvittää.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti ruveta vaan värjäämään juurikasvua kutosella ja antaa latvojen haalistua ajan kanssa. Samalla tietenkin kaikenlaisilla muhituksilla haalistellen. Aika kauan joutuisi varmaan näyttämään hassulta, kun tyven ja latvojen väriero olisi selvä. Mutta ehkä tämä olisi kuitenkin se tukkaystävällisin tapa?