Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433857 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #255 : 01.11.09 - klo:12:27 »
En ole vieläkään päättänyt että mitä tälle hiuksistolleni tekisin. Olen aiemmin värjäillyt eri ruskeilla, mutta kesällä repäisin ja värjäsin ihan mustaksi. Sen jälkeen väri sai haalistua rauhassa, mutta pari viikkoa sitten laitoin punaruskeaa suoraväriä kun kyllästytti niin kamalasti. Tällä hetkellä latvat on melko tummat suklaanruskeat ja ihan tyvestä on aika punertava.

Aiemmin mulla oli tarkoituksena tehdä värinpoisto ja sitten värjätä ihan kirkkaanpunaiseksi, mutta siitä haaveesta olen jo luopunut, en haluaisi tehdä värinpoistoa.

Sitten suunnittelin tekeväni jonkun vaalennuspesun, mutta kun lueskelin tämän ketjun läpi niin aloin pelkäämään, että sekin on liian rankka käsittely hiuksille. Mahtaisikohan syväpuhdistavalla shampoolla saada vaalennettua tätä nykyistä väriä edes vähän?

Sitte ku mulla olis kaapissa schwarzkopfin se kaikista kirkkain punainen väri niin mitähän tapahtuu jos sen laittaa vaan tähän tumman päälle tai sitten sen päälle jos saisin vähän haalistettua väriä syväpuhdistavalla?

Niin ja kaapista löytyisi myös Liven punaista suoraväriä.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #256 : 02.11.09 - klo:17:55 »
^Jos laitat punaisen tuollaiseen mustan ruskeaan, niin ei se punainen ole. Auringossa tai ylipäätänsä ulkona saattaa heijastaa punaista, mutta ei se muuten muutu. Tietysti vaaleammat kohdat alkavat vähän enemmän punertaa.
Jos oikeasti punaisen haluat niin ei auta muu kuin värinpoisto, jos hiukset kestää. Muuten kannattaa pysytellä siinä aika tummassa tai kasvatella omaa väriä/vaalentaa vain aina tyveä, niin pysyy hiukset päässä.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 04.11.09 - klo:07:43 »
Täytyy kai jatkaa vielä tämän tumman tukan kanssa.. Ajattelin kuitenkin kokeilla tehdä pari syväputsarimuhitusta, vaikka tuskin sillä suurta vaikutusta on. Kumpikohan siihen olis parempi tuollainen "oikea" syväputsari 4R four reasons KC cleanse vai tuollainen mineraaleita poistava syväputsari Sim Corrector mineral removing shampoo?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Kadi

• Vieras
« Vastaus #258 : 12.11.09 - klo:22:03 »
Lähtötilanne: Oon värjäilly hiuksiani viimeiset 2 vuotta tummanruskealla 300, joka on tietty tarttunut luonnostaan helmenvaaleaan tukkaani kuin tauti. Ei todellakaan haalistu tipan vertaa edes auringossa. Onneksi olen aina värjäillyt vain tyveä, latvassa pitäisi olla vain muutama värikerros. Haluan kyllä pitää hiukseni tummina, blondit eivät tule kysymykseenkään.  :D Haaveilen 4.01 kylmän ruskeasta sävystä ja jollain keinolla pitäisi väriä nyt asteen verran keventää. Mielummin tietysti tekisin sen ilman vaalennusjauheita, mutta niitäkin löytyy tarvittaessa. Pureeko öljyt tällaisiin kerrostumiin? Oletteko huomanneet jotain tiettyä öljyä joka vie väriä erityisen tehokkaasti?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 19.11.09 - klo:22:36 »
Muhittelin tänään ensin VO5 Super Clean shampoota 1,5 tuntia suihkumyssyn ja pipon alla (laitoin kuiviin hiuksiin ja vaahdotin lisäämällä vettä). Siihen perään Joicon rekkua tunniksi. Ei haalistunut yhtään.  :# Ei viitsis alkaa vaalentamaankaan kun on pidennykset jo päässä niin oman hiuksen vaalennus samaan asteeseen jatkeen kanssa lienee mission impossible.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #260 : 20.11.09 - klo:17:03 »
Muhittelin tänään ensin VO5 Super Clean shampoota 1,5 tuntia suihkumyssyn ja pipon alla (laitoin kuiviin hiuksiin ja vaahdotin lisäämällä vettä). Siihen perään Joicon rekkua tunniksi. Ei haalistunut yhtään.  :# Ei viitsis alkaa vaalentamaankaan kun on pidennykset jo päässä niin oman hiuksen vaalennus samaan asteeseen jatkeen kanssa lienee mission impossible.

Oman kokemuksen mukaan täytyy vaan sinnikkäästi tehdä säännöllisesti noita haalistusmuhitteluja  ;D Olen muutaman kerran innostunut länttäämään vaikka mitä sävytteitä ja värejä vaaleaan hiukseeni, ja sitten aina hetken päästä saa ruveta katuvana muhittelemaan...
Mutta siis, ei sitä eroa yhdestä kerrasta näe yleensä, hidasta puuhaahan tuo on!
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 20.11.09 - klo:18:08 »
Mä nyt sitten päädyin ostamaan aavistuksen tummempaa hiusväriä eli samaa sävyä (eri purkki, en luota enää Garnieriin...) mitä oma kuontalo on tällä hetkellä. Testiyksikkö eli irronnut osio värjäytyi juuri samansävyiseksi kuin mitä oma latva on nyt joten lykkään noille jatkeille tummemman värin. Muuten mä ehdin jo ottaa nää pidennykset pois ennen kuin oon saanut haalistettua edes siedettäväksi asti värieroa.  ;D

Poissa Windy

• Haiven
  • *
« Vastaus #262 : 24.11.09 - klo:16:09 »
Ostin tuossa just Garnier värinpoiston. Tarkoituksena olisi saada alta tummiksi värjätyt hiukset takaisin vaaleiksi enemmän omaa sävyä vastaaviksi. Nuo tummat hiukset on värjätty 2-3 kertaan 5 sävyisellä ruskealla  (mulla on vielä paljon opittavaa näistä värien numeroista..) ja omat hiukset on blondit. Kumpi kannattaisi tehdä, tuo vaalennuspesu vai ihan värinpoisto? Vaalenisiko tuo väri tarpeeksi jos tekisi pelkän vaalennuspesun, eli käyttäisi vaan shampoo-kuuma vesi-vaalennusjauhe -yhdistelmä? Jos kuitenkin teen värinpoiston, niin pitääkö sen jälkeen laittaa väri päälle vai voiko antaa vain olla?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 24.11.09 - klo:16:47 »
^ Kokeile ensin vaalennuspesulla, on hellävaraisempi ja 2-3 värjäyksestä ei ehkä ole jämähtänyt niin rankasti. Värinpoiston jälkeen mikään pakkohan ei ole laittaa mitään väriä perään mutta aika moni sen pissankeltaoranssin tahtoo jollain peittää. ;)

Luttero

• Vieras
« Vastaus #264 : 25.11.09 - klo:11:26 »
Olen luonnostani blondi ja sellaisena viihtynyt pienestä asti. Nyt kuitenkin kuukausi sitten päätin kokeilla, millaista olisi olla brunetti ja marssin kauppaan ostamaan Casting Creme Gloss 600:n ja sehän olikin sitten paljon tummempi, kuin olisin osannut kuvitella. Tässä nyt sitten parisen viikkoa olen sitä koittanut haalennella öljyllä ja shamppoomuhituksella ja parit (ehkä liian lyhytaikaiset) vaalennuspesutkin olen kokeillut, enkä ole huomannut oikeastaan minkäänlaista muutosta, korkeintaan väri alkaa muuttua punakammaksi ruskeaksi.

Kysymykseni koskeekin siis tuota haalistusta, eli kuinka haalea tämän värin pitäisi olla, jotta sen voisi värjätä uudelleen vaaleammalla (8-9 asteiseksi)? Pitääkö tätä haalistella sinne lähemmäs oikeaa hiusväriäni? Mitä tapahtuu, jos värjään esim. vaalealla kevytvärillä liian "aikaisin"? Voiko siitä olla jotain haittaa? Hiukseni ovat ohutta laatua jo luonnostaan ja pelkään liian rankkojen hoitojen (esim. vaalennus) tuhoavan tukkani lopullisesti.  :-\

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #265 : 25.11.09 - klo:16:14 »
Lainaus käyttäjältä: Luttero
Kysymykseni koskeekin siis tuota haalistusta, eli kuinka haalea tämän värin pitäisi olla, jotta sen voisi värjätä uudelleen vaaleammalla (8-9 asteiseksi)? Pitääkö tätä haalistella sinne lähemmäs oikeaa hiusväriäni? Mitä tapahtuu, jos värjään esim. vaalealla kevytvärillä liian "aikaisin"? Voiko siitä olla jotain haittaa? Hiukseni ovat ohutta laatua jo luonnostaan ja pelkään liian rankkojen hoitojen (esim. vaalennus) tuhoavan tukkani lopullisesti.

Valitettavasti täytyisi saada vaalenemaan siihen samaan sävyasteeseen asti mihin haluat uuden värin. Väri kun ei toista väriä käytännössä vaalenna. Mitään kamalaa ei tapahdu jos laitat vaaleamman kevytvärin liian aikaisin: se vaan ei näytä vaikuttavan mitään tai korkeintaan vähän taittaa sävyä ko. värin sävyn suuntaan vaikuttamatta tummuuteen.

Käytännössä vaihtoehdot ovat, että jos kärsivällisyyttä riittää, niin yrittää vielä haalistella väriä hiusystävällisin keinoin vaan. Kun kyseessä on kevytväri, ja vain kerran laitettu, voi olla että parissa kuukaudessa haalistuu paljonkin. Jos taas ei ole kärsivällisyyttä tai haalistelun jälkeenkään ei lähde tummuus pois riittävästi, ainoat vaihtoehdot lienevät alkaa vaalentaa joko raidoittamalla tai koko pään värinpoistolla/vaalennuksella. Kyllähän ne hiuksia rasittaa mutta jos hiukset ei ole jo monen permanentin, värinpoiston tms käsittelyjen haperoittamat niin tuskin sentään tuhoaa lopullisesti hiuksia. Itsellä kokemusta tuosta liiankin kanssa, kun alle parikymppisenä vähän väliä vaihtui mieli hiustenvärin suhteen ja ainoat kunnon värithän oli ihan musta, valkoinen ja tulipunainen - ja kun mieli vaihtui niin taas värinpoistoa ja uutta väriä. Ihme kyllä jonkinlaiset hiukset oli silloinkin päässä vaikka hoitokin tapahtui markettituotteilla.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 26.11.09 - klo:17:29 »
Minulla väriä haalistaa parhaiten Elvital Anti-Breakage hiusnaamio. Kokeilin aiemmin öljymuhitteluja, joista ei tuntunut olevan mitään hyötyä. Eilen pidin Lorkun naamiota muutaman tunnin ja tukka haalistui ihan kivasti :) Aiemmin tukka on työpaikan vessan huonossa valossa näyttänyt ihan mustalta. Nyt siinä oli selkeästi ruskea vivahde   :T

Silja

• Vieras
« Vastaus #267 : 27.11.09 - klo:08:31 »
Ekat vaalennuspesut takana, keskiviikkona tein, mutta ei näyttänyt olevan minkäänlaista vaikutusta... (Hiusten alaosassa muutama värikerros ruskeaa-mahonginpunaista, on jo muutenkin haalistunut ja kampaajalla raidoitettu. Viimeinen värjäys 3kk sitten.) Eilen uudestaan vähän tujummalla seoksella, tosin hapetetta en laittanut tähänkään satsiin, annoin olla noin 10 min ja hieroin samalla tukkaa. Väriä lähti jonkin verran, nyt ne näyttävät hyvin vaalealta kuparilta, ja itse asiassa ihan kivalta! Kummankin pesun jälkeen pidin naamiota noin tunnin, ja hiukset eivät pahemmin tuntuneet kärsineen, mutta enpä taida nyt ihan heti yrittää haalistaa lisää. Tavoitteena siis oma väri, joka on ylempänä hiuksistossa varmaan tasoa 9, niskassa 7.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 27.11.09 - klo:09:11 »
Minä kokeilin eilen netistä löytämääni haalennusvinkkiä eli 1/4 tehohoitoa ja 3/4 sitruunan mehua, laitetaan päähän ja kuivataan hiustenkuivaimella, minkä jälkeen pestään. En uskonut että on jo sentään muutama viikko sitten kestovärjättyyn tukkaan tuollaisella vaikutusta mutta yllättäen vaikuttikin jonkin verran. Pestessä ihan selvästi tummaa värivettä valui hiuksista, ja nyt ei enää näytä hiukset latvoistakaan mustanruskeilta vaan lähinnä keskiruskeilta joissa on kiva kuparinen sävy.

Luttero

• Vieras
« Vastaus #269 : 07.12.09 - klo:08:03 »
Liityin Rial-kerhoon ;D Käytin puolet aineista, annoin vaikuttaa puolisen tuntia ja väri vaaleni ainakin asteen, siis huomattava ero entiseen! Pesun jälkeen laitoin XZ xylitol-tehohoidon tunniksi kelmun ja pipon alle vaikuttamaan, hiukset tuntuivat sen jälkeen mukavan silkkisiltä. Nyt vaan lisää tehohoitoa ja ehkä parin päivän päästä loput Rialista päähän.
« Viimeksi muokattu: 07.12.09 - klo:08:56 kirjoittanut Luttero »