Heippa, tein tunnukset tänne vain tullakseni kiittämään!

Täältä saaduilla mahtavilla vinkeillä olen päässyt monesta ahdingosta epäonnistuneen värjäyksen jälkeen. Voisinkin kertoa lyhyesti tarinani ja uusimmat haalistelukokemukseni ja -vinkkini.
Mulla on luonnostaan maantienvärinen tukka. Se oli monta vuotta ihan blondi kunnes värjäsin sen tummaksi. Se on ollut neljä vuotta 5-4-asteinen, yleensä kultaan taittava ruskea. Kuten arvata saattaa, välillä se on mennyt ihan liian tummaksi ja väri on tarttunut erittäin tiukasti kiinni kun tukassa on joskus ollut aika paljon kerrostumia. Viime aikoina olen kuitenkin värjännyt vain tyvikasvua. Viimeisin ongelma syntyi viikko sitten kun värjäsin L'Oréal Excell '10 sävyllä 4.0. Otsatukka ja hiusten päälliosa meni ihan mustaksi, muualta kuulsi kullanruskea sävy alta. No, aloitin huolellisen haalistamisen, muhittelin syväputsaria joka päivä noin tunnin ja sen perään tehohoitiksia saman verran. Yhtenä yönä pidin oliiviöljyä päässä. Haalistui vähän mutta sävyero juuren ja latvan välillä oli melkoinen. No, tänään epätoivoissani, hiuksilleni raivostuneena, annoin syväputsarin muhia otsatukassa ensin n. kaksi tuntia, sitten laitoin syväputsaria muualle hiuksiin ja annoin muhia toiset kaksi tuntia välillä vaahdotellen, lisäsin joukkoon myös tavallista saippuaa. Välillä vaahdottelin otsatukkaa myös sitruunamehulla (!!!) joka tuntui tepsivän tosi hyvin! Otsatukassa oli siis syväputsarin ja sitruunamehun sekoitus n.4 tuntia! Muhittelin lopuksi n.45 min Aussie 3min miracle-hoitiksella. Ja väriä lähti tosi hyvin! Aion tehdä tuon vielä pariin otteeseen ja sitten värjätä jemmassa olevalla Casting Creme Gloss 535:lla jotta saan tukkaan vielä lisää kullan sävyä. Jee, suuret kiitokset siis tälle ketjulle ja tsemppiä kaikkien väriongelmien kanssa painiville, I can feel your pain!!!