Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434570 kertaa)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #285 : 23.02.10 - klo:09:08 »
Mulla ainakin öljymuhittelu. Syväputsarilla kun pesee, niin ei lähde mitään väriä, mutta nytkin oli yön yli öljymuhittelut päässä ja väriä lähti paljon. Ja ei ole edes tarkoitus väriä poistaa, mutta näin vain käy.  ;)

muru

• Vieras
« Vastaus #286 : 31.03.10 - klo:23:04 »
Eli tässä mun ongelma:
Oon joskus viime kesänä mielenhäiriössä värjänny tumman suklaanruskean tukkani mustaksi (ei siis sinimusta,normi musta) ja edelleen tää silti sinertää  vaikka en oo kertaaka mustalla enää värjänny :/ Eilen laitoin tummanruskeen kestovärin juureen + pituuksiin ruskean vivahteen toivossa -> entistä mustempi tukka!!!

Oon öljymuhitellut tuoreen värin jo pois, mutta se tumma suklaanruskea olis taas hakusessa. Osaako joku neuvoo auttaisko toi Rial (mistä on aiemminkin puhuttu) tähän? En siis kaipaa isoakaan vaalennusta, vaan sen että hiuksiin tulis selkeästi enemmän RUSKEUTTA siniseen taittuvan mustan sijaan.  Onnistuisko, vai haaveilenko turhaa?  ::)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #287 : 02.04.10 - klo:02:33 »
Tee mieluummin vaalennuspesu. Pariin kertaan riittää yksi paketti, rialia noin pitkiin menisi varmaan kolme.
Eli shampooseen sekoitat sen seoksen ja peset hiukset sillä. Anna vaikuttaa jos haluat, esim pari minuuttia. Jos haluat todella hellän vaalennuksen jätä hapete pois. Voisit hyvin kokeilla ensin vaan sillä jauheella pesua ja sitten vasta hapetteen kanssa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 02.04.10 - klo:21:49 »
Mitä toi Rial oikestaan on? Onks se kuin stydiä ainetta? Voisko sitä laittaa tollasena shampoon-kanssa seoksena ensin hiuksiin tai ihan sellasenaan että latvat, jotka mulla on n. 5 Kastanja, vaalenis pari astetta ja sitten laittaisin raidat päähän? Joko itse tai kampaajalla...  Ajattelin jos kuitenki - tässä seilailtuani kastanjanruskeiden tai vaalennettujen hiusten välillä - yrittäisin ens kesänä olla jonkinlainen tizianinkultanen blondi, siis ei punanen tukka varsinaisesti vaan sellanen punertava blondi, joka sopi mulle aikoinaan hyvin.

Täysblondauskin ois ehkä jees mut se vaatis niin paljon tekemistä tähän tukkaan, IMO uusia vaatehankintoja ja jopa rankkaa laihduttamista et se jäänee tulevaisuuteen....

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 02.04.10 - klo:22:00 »
Rial on perinteinen (eli ikivanha) vaalennusvoide, vaalentaa omaa väriä pari kolme astetta ja värjättyäkin vähän haalistaa. Itse olen haalistellut Rialilla liian tummaksi hupsahtaneita värjäyksiä ihan puolittamalla annoksen ohjeen mukaan, levittämällä sen pyyhekuivaan syväputsattuun lettiin ja antamalla vaikuttaa puolesta tunnista tuntiin. (riittää keskipaksuun kainalomittaiseen) Ei tapa tukkaa yhtä paljon kuin kunnon vaalennus, tosin on kevyempi muutenkin. Siinä sekoitetaan jauhe, vesi ja voidejuttu ja levitetään tukkaan.

En laimentaisi Rialia millään eli vaalennuspesu erikseen, Rial erikseen.
this too shall pass.

muru

• Vieras
« Vastaus #290 : 02.04.10 - klo:23:20 »
^ Mulla oli just Rial tunnin päässä, mitään ei tapahtunut muuta kuin juuret vähän vaaleni....  ::)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #291 : 04.04.10 - klo:12:02 »
Rial on perinteinen (eli ikivanha) vaalennusvoide, vaalentaa omaa väriä pari kolme astetta ja värjättyäkin vähän haalistaa. Itse olen haalistellut Rialilla liian tummaksi hupsahtaneita värjäyksiä ihan puolittamalla annoksen ohjeen mukaan, levittämällä sen pyyhekuivaan syväputsattuun lettiin ja antamalla vaikuttaa puolesta tunnista tuntiin. (riittää keskipaksuun kainalomittaiseen) Ei tapa tukkaa yhtä paljon kuin kunnon vaalennus, tosin on kevyempi muutenkin. Siinä sekoitetaan jauhe, vesi ja voidejuttu ja levitetään tukkaan.

En laimentaisi Rialia millään eli vaalennuspesu erikseen, Rial erikseen.

Kiitos vastauksesta, kuulostaa kokeilemisen arvoselta. Sen haluisin kuitenki viel tietää et kuinka monta kertaa mä uskaltaisin aika hyväkuntosiin (vaikkakin melko ohkasiin) hiuksiin tota mömmöö vetää esim parin kuukauden sisään - ajatuksena et sit menis sen jälkeen ottaa folioraidat kampaajalla?

MariaK

• Vieras
« Vastaus #292 : 13.04.10 - klo:01:33 »
Lueskelin koko ketjun läpi, mutta vähän jäi mietityttämään mitä mun kannattaisi tehdä, kun haluaisin oman värini takaisin.

Päässä on siis 5-asteinen ruskea, joka on kerrostunut latvoista jopa mustaksi. Värjännyt olen siis monta, monta, monta vuotta tolla vitosella. Oma tukka on tuttu maantienharmaa.. ehkä. Olen nähnyt omaa väriä vain tyvikasvussa ja kokonaan omanvärinen tukka on ollut joskus 15 vuotta sitten. Kannattaako mun kokeilla muhittaa syväputsarilla vai suoraan koklata vaalennuspesua? Entä olisiko Rialista mitään hyötyä, kun väri kerran on kerrostunut ja kauuuan? (Mistä sitä muuten saa Helsingistä?)

Muoks: Onko muuten mitään järkeä haalistaa väriä, jos ei aio värjätä sen päälle? Tavoitteena on siis vaan saada oma väri takaisin.
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo:01:42 kirjoittanut Bero »

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 13.04.10 - klo:08:09 »
Pahoin pelkään ettei lähes mustaksi kerrostunut ruskea lähde ilman vaalennuspesua. Rialista en osaa sanoa, mutta kokeile tuota vaalennuspesua tosi mietona ja suoraväriä siihen sitten tasoittamaan, ei enää kestoväriä latvaan. Tosin jos haluat hiukset kokonaan oman maantienharmaan sävyisiksi niin vaatii varmaan vaalennusta/haalistelua koko pää sitten. Rialia myydään ainakin Tarjoustalossa. :)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 13.04.10 - klo:11:13 »
Espoossa Leppävaaran Prismassa on Rialia - Ja tosta vaalennuksesta ja oman värin takasinsaamisesta; ite voisin harkita samaa mut en usko et millään vaalennuksella se onnistuu, siihen jää ne pigmentit enemmän tai vähemmän, ei ni mihkään lähe - ja sitte jos vaalentaa lisää ni sit tulee tää kelta-oranssi ihanuus joka on tietty kaukana omasta harmaahkosta väristä, ja sit voi tietysti mennä ihan blondiks ellei tukka tai päänahka ala oleen huonossa kunnossa, sekin ois mulla yks vaihtoehto - mut ei se oo oma väri.....jos mä en laita enää mitään kevyintäkään väriä päähäni enkä vaalenna, niin mulla on ihka oma väri tyvestä hartioille ehkä kolmen vuoden kuluttua  :T

MariaK

• Vieras
« Vastaus #295 : 14.04.10 - klo:00:37 »
Kiitoksia vastauksista.  :-*
Jatkoa seuraa, kun saan aikaiseksi koklata vaalennuspesua. (Toki meinasin kirjoittaa, että vaalennuspusua. Mokoma hymiö hämäsi. ;D)

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #296 : 16.04.10 - klo:21:51 »
Mulla on ihan sama tilanne kuin Berollakin, eli tukassa monta kerrosta tummanruskeaa kestoväriä joka on kerrostunut ihan mustanruskeaksi, eikä varmasti ole ajan mittaan haalistumassa kun viimeinen väri latvoihin on laitettu vissiin viime kesänä... HUOH.

Ostin Garnier Nutrisse värinpoistoaineen, ja tein siitä vaalennuspesun niin että sekoitin toisen jauhepussukan tavalliseen fructis-shampooseen ja kuumaa vettä. Hiukset vaaleni hyvin vähän, ehkä enintään puoli astetta, jos sitäkään, mutta oon tähänkin suht tyytyväinen koska nyt tukka näyttää tummanruskealle eikä mustanruskealle  ;D

Tein tän ekan pesun testimielessä vaan puoleen tukkaan, myöhemmin aattelin tehdä päälihiuksiin.
Mitä laittaisin tuohon sekaan, jos haluan vähän enemmän vaalennustehoa mutten kuitenkaan kuluttaa tukkaa / suurta vaalennusta?
Mulla on siis 1ps sitä jauhetta ja käyttämätön kehite-emulsio ja värinpoistoaine-tuubi... tuossa värinpoistoaineessa on varmaan sitä hapetetta?

bambie

• Vieras
« Vastaus #297 : 18.04.10 - klo:16:05 »
Heippa, tein tunnukset tänne vain tullakseni kiittämään! <3 Täältä saaduilla mahtavilla vinkeillä olen päässyt monesta ahdingosta epäonnistuneen värjäyksen jälkeen. Voisinkin kertoa lyhyesti tarinani ja uusimmat haalistelukokemukseni ja -vinkkini.

Mulla on luonnostaan maantienvärinen tukka. Se oli monta vuotta ihan blondi kunnes värjäsin sen tummaksi. Se on ollut neljä vuotta 5-4-asteinen, yleensä kultaan taittava ruskea. Kuten arvata saattaa, välillä se on mennyt ihan liian tummaksi ja väri on tarttunut erittäin tiukasti kiinni kun tukassa on joskus ollut aika paljon kerrostumia. Viime aikoina olen kuitenkin värjännyt vain tyvikasvua. Viimeisin ongelma syntyi viikko sitten kun värjäsin L'Oréal Excell '10 sävyllä 4.0. Otsatukka ja hiusten päälliosa meni ihan mustaksi, muualta kuulsi kullanruskea sävy alta. No, aloitin huolellisen haalistamisen, muhittelin syväputsaria joka päivä noin tunnin ja sen perään tehohoitiksia saman verran. Yhtenä yönä pidin oliiviöljyä päässä. Haalistui vähän mutta sävyero juuren ja latvan välillä oli melkoinen. No, tänään epätoivoissani, hiuksilleni raivostuneena, annoin syväputsarin muhia otsatukassa ensin n. kaksi tuntia, sitten laitoin syväputsaria muualle hiuksiin ja annoin muhia toiset kaksi tuntia välillä vaahdotellen, lisäsin joukkoon myös tavallista saippuaa. Välillä vaahdottelin otsatukkaa myös sitruunamehulla (!!!) joka tuntui tepsivän tosi hyvin! Otsatukassa oli siis syväputsarin ja sitruunamehun sekoitus n.4 tuntia! Muhittelin lopuksi n.45 min Aussie 3min miracle-hoitiksella. Ja väriä lähti tosi hyvin! Aion tehdä tuon vielä pariin otteeseen ja sitten värjätä jemmassa olevalla Casting Creme Gloss 535:lla jotta saan tukkaan vielä lisää kullan sävyä. Jee, suuret kiitokset siis tälle ketjulle ja tsemppiä kaikkien väriongelmien kanssa painiville, I can feel your pain!!!

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #298 : 02.05.10 - klo:04:26 »
Hip hei, Nyt ostin sitten Affinage Eraserin hiuksilleni purkamaan väriä, ilman että se vaikuttaa oman hiuksen pigmenttiin :D ihan mahtavaa. Suomessa näitä ei oo myynnissä, joten ostin ebaystä paketi jos kaksi :)
 http://www.affinage.com/products_colour_removal.html tuolla lisää tietoa tästä ja
 http://www.affinage.com/us/links/IHC_Eraser.pdf tässä vielä paremmin.
 Ostin paketit http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360256629215&ssPageName=STRK:MEWNX:IT tuolta :)
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #299 : 09.05.10 - klo:11:01 »
Osaisiko joku sanoa, jos schwarzkopfin vaalennuussuihke riittäisi poistamaan erittäin vähäiset punaisen suoravärin jämät? Tämä tuote siis kyseessä: http://www.henkel.de/de/content_images/Schwarzkopf_Blonde_S1_Blond_SPRAY_pboxx-pixelboxx-99969_300dpi_1772H_1772W.jpg

Lähinnä mietin sitä, että onko mahdollista että tuollaisen suihkeen kanssa se suoraväri esim. hapettuisi kiinni hiukseen tai jotain? :-[ Olisiko turvallisempaa ostaa vaalennusjauhetta ja tehdä vaalennuspesu, vai ajaisikohan tuo miltei saman asian? Punainen on siis haalistunut jo todella hyvin, mutta noin pari senttiä juuresta on noin 4cm haalean punainen raita, ja siitä alaspäin on väri irronnut kokonaan. Hieman siis ärsyttää tuollainen haaleanpunainen raita päässä.. :D