Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433853 kertaa)

Poissa Koala

• Tukkaguru
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #30 : 04.06.06 - klo:20:37 »
Joop, no sitten varmaan koklaan ekana miedompaa kuin 10. Täytyy ottaa selvää mistä erillistä hapetetta saa, kun minulla on nyt vaan tuota ilmeisesti 10:iä, joka kuuluu siis siihen Garnier-värinpoistopakettiin. HairStorella varmaan on.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 04.06.06 - klo:21:08 »
voithan toki laittaa sitä 10 %, mutta vain vähän. Ja onhan tuo vaaleneminen yksilöllistä. Itse teen yleensä niin, että sekoitan aineet, hapetetta aina vähemmän, kuin vettä ja shampoota, sitten tukkaan ja vaahdotan,jos tavoittelen jotain tiettyä vaaleutta, annan aineen vaikuttaa ja tarkkailen peilin edessä koko ajan, sitten pesemään kun näyttää sopivalta. Joskus tulos on sopiva sellaisenaan, joskus laitan vielä kevytvärin tai jonkun beigen kestovärin päälle

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 04.06.06 - klo:22:54 »
voithan toki laittaa sitä 10 %, mutta vain vähän. Ja onhan tuo vaaleneminen yksilöllistä. Itse teen yleensä niin, että sekoitan aineet, hapetetta aina vähemmän, kuin vettä ja shampoota, sitten tukkaan ja vaahdotan,jos tavoittelen jotain tiettyä vaaleutta, annan aineen vaikuttaa ja tarkkailen peilin edessä koko ajan, sitten pesemään kun näyttää sopivalta. Joskus tulos on sopiva sellaisenaan, joskus laitan vielä kevytvärin tai jonkun beigen kestovärin päälle

Juu, unohdinkin jo, että kymppiäkin voi käyttää jos laittaa vähän, vaikka ohjeistitkin niin tuolla aiemmin. Sitä siis ja vaalennusjauhetta etsimään  :). Ajattelin odottaa viikon tai pari ja sitten toteutan uuden yrityksen. Annan päänahan hengähtää, kun se rupesi aika ikävästi kirvelemään viime koitoksella  :-\. Itseasiassa minulla alkoi osa päänahasta, niska ja jopa korvalehdestä osa punoittamaan  ::), niin ensi kerralla katson ainemömmön vaikuttaessa josko vaalennuspesuun riittäisi vaikutusajaksi vaikkapa 15 min 30 min sijaan (ja varmaankin riittää, kun seuraavaksi on kuitenkin hapete käytössä). Tai sitten täytyy suojata ainakin niskaa ja korvia jollain öljyllä tms. Mutta raportoin sitten jatkossa seuraamukset  ;).

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 05.06.06 - klo:10:46 »
En ole koskaan pitänyt noin pitkiä aikoja, ideanahan on vain pesu. Vaikkei mömmössä olisi hapetetta, tuo kuuma vesi saa vaalennusjauheen reagoimaan, eli on iholle kova koitos. Hui, olisi tästä pitänyt varmasti varoittaa aiemmin! Eli e
EI mitään 30 min vaikutusaikoja vaalennuspesulle, vain niin kauan kunnes vesi jäähtyy ja ei kiehuvaa vettä ;)Lämmintä vain.

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 05.06.06 - klo:18:34 »
 :-[ Oho. Olenpa ymmärtänyt väärin. Mistähän sen vaikutusajan oikein katsoin  ???. Mutta kiitos taas oikaisusta! Vältän sitten päänahan palamisen ensi kerralla. Kääks  :o ;D! Ja kuumaa vettä en siis käyttänyt viimeksi, vaan suunnilleen lämpimintä mitä hanasta lähtee. Ensi kerralla tuskin tarvii olla niinkään kuumaa, kun laitan sitä hapetetta. Eli lätkin sen päähän tasaisesti ja melko äkkiä mönjä pois  ;). Ei malttais odottaa milllään  8), ensi viikolla käyn shoppaamassa sen vaalennusjauheen.
« Viimeksi muokattu: 05.06.06 - klo:18:37 kirjoittanut Koala »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 05.06.06 - klo:19:03 »
Juu ja vielä lisään, että ei tosiaan tarvi olla niin kuumaa, että kättä polttaa, koska silloin kyllä poltaa päätäkin :) eli varovaisesti siis. Ovat kuitenkin kovia aineita nämä vaalennusvärkit

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 05.06.06 - klo:21:47 »
Jees, eli siis lämmintä, ei kuumaa. Päänahkani on muutenkin aika kutiava ja arka joskus, niin en toivo sille ylimääräistä pahaa  ;).

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 13.07.06 - klo:12:33 »
Mun pitäis saada hiuksia vaalennettua pari astetta, että voin värjätä ne tuolla tumman vaalealla. Nyt on varmaan jotkut keskiruskeat, vähän punertaa.
Oon tässä nyt sit miettiny, että vaalentaako tuo vaalennuspesu kuinka hyvin? Ja että kumpi olis hellävaraisempi hiuksille, värinpoisto vai ihan tavallinen vaallennusväri? Kun ei tosiaan ihan blondiksi tarvi saada, ja pieni oranssisuuskaan ei niin haittaa kun kumminkin värjään heti päälle.

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #38 : 14.07.06 - klo:11:09 »
Mä tiedä koskeeko tämä kysymys varsinaisesti haalistusta, mutta yksi kaverini oli värjännyt hiuksensa (luonnostaan tummahko maantienharmaa) kullanruskealla (kesto?)värillä (joku Garnier nature kuulemma, ei osannut tarkemmin sanoa) ja tuloksena oli punertava. Tukka ei sinänsä tummentunut paljon, mutta punainen sävy ei todellakaan käy kyseiselle ihmiselle - kuinka hiuksista saisi ei-punertavat? Ja miksi kullanruskea väri voi olla hiuksissa punertava?

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #39 : 14.07.06 - klo:14:52 »
^ Mun veljellä on vähän samaa ongelmaa.. Hänellä siis melko maantienharmaat luonnostaan, mutta jos ruskeaksi koettaa värjätä, niistä tulee aina punaiset. Johtuu kampaajan mukaan siitä, että on paljon punapigmenttiä. Kerran ainoastaan ruskeaksi värjääminen onnistunut, kampaajalla..
Ehkä tuossa jotain perää, en tiedä. :)

pinkfrank,
Tarkoitatko tavallisella vaalennusvärillä sellaista.. Noh. Tyyliin vaikka joku Garnierin vaalea väri, vaikka 9. Jos puhut sellaisesta, niin sellaisella ei voi vaalentaa jo värjättyä hiusta. Jos siis hiukset on värjätyt, niin värinpoistolla pitää vaalentaa.
Vaalennuspesu toimii myös, mutta ei sillä kovin paljoa saa tulosta. Tai siis vaalentuminen on ihan pientä vaan..

Parempia neuvoja en osaa antaa, itse vetäisin suoraan värinpoistoa, koska sillä on huomattavasti helpompi kikkailla kuin vaalennuspesujen kanssa ( niitä tarvii MONTA ).
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 17.07.06 - klo:10:01 »
^Juu, kiitoksia vaan. Taidanpa uskaltautua sitten sen värinpoiston päähäni läträämään.  Pitääki heti mennä ostamaan, saas nähdä mitä tapahtuu  ::)

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #41 : 19.07.06 - klo:22:08 »
Onko kenelläkään erityisiä vinkkejä suoravärin haalistamiseen? Värjäsin toissapäivänä vaaleat hiukseni Color Pulsen Säväyttävällä Suklaalla. Kerran aikaisemmin tuo väri lähti pois kahdessa pesussa, joten nyt pidin sitä päässäni yli tunnin muovipussin alla. Se olikin paha virhe, koska nyt tämä väri tuntuu jämähtäneen pahasti!! Olen pessyt kerran tavallisella shampoolla ja kerran syväpuhdistavalla, ja väri on vain pikkuisen haalistunut. En pidä tästä sävystä, se on mun päässäni porkkananpunaisen ruskea eikä sovi väreihini. Omanväriseen juureen väri on tarttunut tiukemmin kuin vaalennettuun latvaosaan. Auttaako suoravärin haalistamiseen tuo aikaisemmin mainittu öljyhoito - syväpuhdistuspesu? Viikonloppuun mennessä tämä pitäisi saada pois...

Jospa taas tämän jälkeen muistaisin vähän aikaa, etten tykkää muusta kuin vaaleasta väristä tukassani... :P
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #42 : 19.07.06 - klo:23:31 »
Kannattaa kokeilla tätä:
Levitä joko normaalia shampoota, tai syväputsaavaa shampoota kuiviin hiuksiin reippaalla kädellä, niin että koko hiukset ovat shampoossa, anna vaikuttaa ja lisää hieman vettä, vaahdota ja anna vielä vaikuttaa.
Sen voi antaa vaikuttaa puolikin tuntia, ja käsittelyn voi uusia vaikka päivittäin.
Sitten vain aina tämän shampookäsittelyn jälkeen tehohoito vähän pidemmällä vaikutusajalla vakuttamaan, niin hiukset pysyvät hyvän tuntuisina ja tehiksessä liottaminen nopeutaa värin haalistumista entisestään.

Mä värjäsin juuri pari viikkoa sitten vaaleat hiukseni sähkönsinisellä värillä, eikä se sitten ihan ollutkaan minun juttu, niin tällä systeemillä kyllä haalistui huomattavasti nopeammin kuin normaalilla syväputsaavalla pesulla tai öljyillä liottamalla.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 21.07.06 - klo:17:41 »
Suurkiitokset Ishamael, tuo sun kikka todella toimii! Aika tehokkaasti haalistaa ei-toivottua väriä. Herbinan syväpuhdistava shampoo toimi oikein hyvin, ja oli sopivan "lirua" koostumukseltaan, oli helppo levittää kuiviin hiuksiin kaikkialle.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 21.07.06 - klo:21:25 »
Mulla vain kirpaisee edellä mainitussa  tekniikassa tehiksillä läträäminen kun tahtoisi pihistellä kaikkea.
Minkälaisella tehikuurilla olet Ishamamael hoitanut tukkaa syväputsarin jälkeen? Eikö kuivata tukkaa  paljon, kun sulfaatit jättää muhimaan päähän?