Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433987 kertaa)

Paka-08

• Vieras
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #300 : 09.05.10 - klo:11:46 »
Osaisiko joku sanoa, jos schwarzkopfin vaalennuussuihke riittäisi poistamaan erittäin vähäiset punaisen suoravärin jämät? Tämä tuote siis kyseessä: http://www.henkel.de/de/content_images/Schwarzkopf_Blonde_S1_Blond_SPRAY_pboxx-pixelboxx-99969_300dpi_1772H_1772W.jpg

Lähinnä mietin sitä, että onko mahdollista että tuollaisen suihkeen kanssa se suoraväri esim. hapettuisi kiinni hiukseen tai jotain? :-[ Olisiko turvallisempaa ostaa vaalennusjauhetta ja tehdä vaalennuspesu, vai ajaisikohan tuo miltei saman asian? Punainen on siis haalistunut jo todella hyvin, mutta noin pari senttiä juuresta on noin 4cm haalean punainen raita, ja siitä alaspäin on väri irronnut kokonaan. Hieman siis ärsyttää tuollainen haaleanpunainen raita päässä.. :D

Suoravärit eivät hapetu, kun ne ovat nimensä mukaisesti suoraan värjääviä ilman hapettumisreaktiota. Tosta suihkeesta on ollu aika monessa paikassa puhetta ja ei kuullemma tee hyvää hiuksille. Luottaisin mielummin vaalennuspesuun kun tuo ei välttämättä toimi suoraväriin kovin hyvin.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #301 : 09.05.10 - klo:12:08 »
Olen värännyt hiuksia monta kertaa ja nyt on oma väri tullut takaisin ja kaikki värjätty lähti kun kävin kampaajalla ja päätin että pitäisin vähän aikaa mut nyt oon huomannu et oma väri on haalistunut ja nyt piti kysyä että miten sais oman luonnollisen värin takaisin?
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #302 : 09.05.10 - klo:12:38 »
^^Okei, kiitos paljon tiedosta. :) Olenkin ollut huomaavinani että tuo suihke aiheuttaisi jonkun verran katkenneita hiuksia, joten on sitten jäänyt kylppärin kaappiin keräämään pölyä.. Ehkä olisi aika jo heittää menemään. ;D Tulipa vielä mieleen, en tiedä kuuluuko nyt kysymys varsinaisesti tänne, mutta ajattelin siis ostaa tuon schwarzkopfin LIVE 00A blondaus/värinpoistopaketin ja käyttää siitä vaalennusjauheen siihen vaalennuspesuun. Voiko tuota hapetetta mahdollisesti laimentaa esim. hoitoaineella tai pelkällä vedellä ja sitten sekoittaa pelkän vaalennusvoiteen kanssa, ja tällä seoksella vaalentaa juurikasvua noin asteen tai ehkä pari?

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #303 : 11.05.10 - klo:15:22 »
Jesjesjes, kiitos vinkkien sain haalistettua liian tummaksi menneen Wellan Viva color moussen pois  :ts Mulla on vaalennusprojekti menossa ja päällihiukset on jo hyvät, mutta alta en ole onnistunut kaikkea värinpoiston jättämää punaisuutta saamaan pois. Ajattelin sitten peittää sitä ja pistää 7 tasoisen suoravärin siihen päälle, mutta veti aivan liian tummaksi. Meinasin jo mennä taas värinpoistoa ostamaan, mutta onneksi lueskelin täältä ensin! Laitoin kuiviin hiuksiin ihan perusshampoota, jonka annoin vaikuttaa sen puoli tuntia myssyn alla. Sitten hiukan vettä sekaan ja vaahdotus ja taas vaikutus puoli tuntia. Poispestessä vesi oli aivan ruskeaa ja kaikki väri on lähes poissa  :D Jeeeee!

Poissa essipessi

• Haiven
  • *
« Vastaus #304 : 11.05.10 - klo:22:23 »
Hei! Taas aloitan tämän jokavuotisen vaalenemiseni... Profiilikuvassa näkyy lähtötilanne (lienee joku 6-7 + vaaleampia raitoja) ja haluni olisi ehkä 8-asteinen. Vaalennuspesuako tähän päälle lykin? Tukka on jokseenkin ok kuosissa toistaiseksi, mutten halua menettää pitkäksi saatuja kutrejani taas. Vai toimisikohan Rial (jota kyl kokeilin pikkuannoksella, mut en tiedä sekoitinko joteknin huonossa suhteessa kun ihan summassa pistin..) ? Pohjalla on vaalennukset ja värjätty kaksi kertaa päälle.. Luulis värin irtoavan melko helposti. Mielipiteitä/apuja?

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #305 : 12.05.10 - klo:23:30 »
Minä tekisin ihan rehellisen värinpoiston matalalla hapetteella, esim harstorelta eclipsen jauhe ja 3% hapete jonka voi vielä halutessaan laimentaa 2%:ksi. Vaalennuspesulla voi olla tuloksena oranssihtava ja sitä oranssia on tosi vaikea saada peittoon (8-asteinen ei sitä peitäkään kokonaan). Helpommalla pääsee, kun matalalla  hapetteella vaalennat tarpeeksi vaaleaksi ja sitten 8-asteinen väri päälle. Sitten ei ainakaan tule sitä kierrettä, että joutuisit tekemään useamman vaalennuspesun, jotka lopulta rasittaa hiusta ihan yhtä paljon, kuin se yksi vaalennus (nimimerkillä kokemusta on ;D ) Tosi voit kokeilla vaalennuspesuakin, voihan olla että vaaleneekin jo sillä tarpeeksi, että voit laittaa 8-asteisen päälle. Kuitenkin neuvoisin, ettei hiuksissa ole oranssia ennen värin laittamista, koska se tulee muuten kuultamaan sieltä läpi.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #306 : 20.05.10 - klo:09:05 »
Tuossa pari päivää sitten hehkuttelin kuinka istuin suklaanruskea mömmö päässäni ja halusin muutosta.
Suureksi kauhistukseksi hiukset vetäisivät väriä itseensä antaumuksella ja muuttuivat ihan sinimustiksi. Se oli aika järkyttävää, olin paniikissa kun katsoin peiliin.

Säntäsin suoraan Juureksiin lukemaan mitä tehdä värille ja sain täältä hyviä vinkkejä. Olen nyt kaksi kertaa tehnyt syväpuhdistuspesun, yhden kerran öljymuhituksen, ja yhden kerran vaalennuspesun, eli jauhetta shampooseen ja päähän viideksi minuutiksi.

Tuota, tämä väri ei oikeasti haalene. Nyt minä kysynkin teiltä. Onko minun parempi kun väri on tuore, oikein hapetteen kanssa pestä tätä haaleammaksi, vai annanko hiusten nyt levätä viikon? Kuiviksihan nämä tuli syväputsarikäsittelyssä, mutta en usko että nämä kummemmin kärsi, muhittelin Joicossa ja öljyissä jokaisen toimituksen jälkeen.

Mutta, miten on, uskallanko esimerkiksi tänään vaalennuspestä hiukset joko sillä hapetteella tai ilman?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #307 : 20.05.10 - klo:14:27 »
Lainaus
Onko minun parempi kun väri on tuore, oikein hapetteen kanssa pestä tätä haaleammaksi, vai annanko hiusten nyt levätä viikon?

Paljon parempi mahdollisuus on saada sitä väriä pois jos teet vaalennuspesun samantien. En usko että siinä miten hiukset kärsii on edes merkittävää eroa.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 20.05.10 - klo:14:44 »
Okei, koetan vielä kerran ilman hapetetta. Hiuksethan tässä kärsii mutta ei vaan voi mitään. Olen tyytyväinen jo siihen että nämä haalistuisivat tummanruskeiksi eli sävyyn jota hain. Enpä osannut arvata että tästä tällainen soppa syntyisi.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

tiinajasmin

• Vieras
« Vastaus #309 : 24.05.10 - klo:15:26 »
Tää on kauheeta, olin parturissa ja värjäsin ihanan vaaleanruskeani pois tummemmaksi (en vieläkään kyllä ymmärrä miksi), minulla oli kuva mukana ja valitsin väritupsun joka oli sellainen keskiruskea ja oli joku 7gb nimeltään. No, hiuksista tulikin sitten tummanruskeat jotka punertavat kaiken lisäksi! Ihan kamalaa, olen nyt kaksi syväpuhdistuspesua tehnyt ja väriä tuntui lähtevän pesussa, mutta hiuksissa en silti nää mitään eroa alkuperäiseen. Kai tässä pitää vielä pari pesua tehdä ja sitten toi vaalennuspesu. Haluaisin siis sellaset keskiruskeat ILMAN punaisuutta.
Ja muuten, miten toi vaalennuspesu siis tehään? Ja saako sillä tasaista tulosta, ettei tuu sellaset kun värinpoistolla että latvoista tummemmat... Pitäisköhän mun ottaa kaks purkkia kun hiukset on erittäin paksut?

Tää ehkä tulee väärään osioon, mutta auttaiskohan jos laittaisin tähän päälle jonkun vihertävämmän ruskean? Vai tulisko se punaisuus sitten läpi hetken päästä  :-\
« Viimeksi muokattu: 24.05.10 - klo:15:28 kirjoittanut tiinajasmin »

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #310 : 25.05.10 - klo:20:08 »
^ Mulla kävi joskus samoin, että hiukset punertivat vaikka ruskeaa sen piti olla. Tein kanssa syväputsarit ja öljyhoidot siihen ja väriä tuntui lähtevän ja auringon valossa näkyi muutosta, muuten ei ollenkaan. Ajattelin sitten kokeillla siiihen hopeashampoota poistamaan punaisuutta ja se toimi niin että olin tyytyväinen kunnes ruskea oli haalistunut niin että voi tehdä värjäyksen uudestaan sen kummemmin tuhoamatta tukkaa.
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

tiinajasmin

• Vieras
« Vastaus #311 : 25.05.10 - klo:22:31 »
^ Mäkin yritin sitä hopeashampoota mutta en kai pitänyt sitä tarpeeksi kauan hiuksissa, kun ei punaisuus vähentynyt. Kauan sä pidit sitä ja kuinka nopeesti toi sun väri muuten haalistu?

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #312 : 26.05.10 - klo:17:01 »
^ Hieroin sitä 3-5 min hiuksissa ja huuhtelin ja sen jälkeen syvähoitoaine 10- 30 min, (kuinka kauan ny jaksaa suihkussa istuu :D ) koska hopeashampoo kuivattaa hiusta.  Ostin vielä sarjaan kuuuluvaa hoitoainetta joka on kanssa lilaa sävyltään ja silläkin muhittelin.
 Parisen viikkoa siinä meni, mutta työni takia joudun pesee tukkani 1-2krt /vrk, että kauemmin tietty jos käy harvemmin.. joka kolmas pesu ekaks syväputsarilla ja sit hopeashampoo perään. Ennen Hopeashamppousta pesin letin aina toisella  shampoolla jätettävät hoitikset sun muut lakat pois tukasta, et vaikutus olis paras mahdollinen :D

Toivottavasti se toimisi sullakin. Tuhkansävyisellä suoravärillä saa hyvin kanssa taitettua punasuutta.
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Poissa Cadsuane

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #313 : 28.05.10 - klo:19:25 »
Lähteekö muuten vaalea kestoväri pois kulumalla, niinkuin joku esim. ruskea? T: uteliaalle tulee kaikkea mieleen  ::)

edit: tai siis ei pois mutta "haalistuuko" se?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #314 : 29.05.10 - klo:14:19 »
^Mahdolliset taittosävyt kyllä haalenee, etenkin tuhkainen, mutta hiusten vaalennushan perustuu siihen, että hiuksista irroitetaan väripigmenttiä -> ainoa tapa millä voi tummua, on värillä. :P Eli itse vaalennus ei voi haalistua.