Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433856 kertaa)

7.44wannabe

• Vieras
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #315 : 04.06.10 - klo:21:55 »
Onko olemassa keinoa jolla saa vanhan värin haalistettua siten että juurikasvu ei vaalene.

Iselläni on maantienvärinen tukka jota olen värjännyt hieman tummemmaksi, siis mahonginväriseksi 6.5-sävyllä, mutta itse asiassa tukka on sitäkin tummempi kun käytin aikaisemmin vielä tummempia värejä, jolloin ongelmana oli vaaleamman juurikasvun jatkuva värjääminen, sillä vaaleat jakaukset tummassa tukassa on rumempi näky kuin päinvastainen.

Tein hiljattain blondiraidat mahonginvärisen tukkaani ja ilokseni ne alkoivat jo lähestyä tavoittelemaani 7.44-tasoa. Nyt ensimmäiseksi mieleeni tuleva haalistamiskeino on tehdä lisää vaaleita raitoja, mutta siten että värjäysainetta ei mene juurikasvuun.

Onko mitää erityistä kikkaa värin levittämiseen siten että juuret säästyvät? Olen tehnyt itselleni juurivärjäyksen lukemattomia kertoja, mutta päinvastainen eli juurten pitäminen värjäyksen ulkopuolella, onkin uusi asia.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #316 : 08.06.10 - klo:02:04 »
Hei tuota. Mulla oli mustaksi värjätyt hiukset aika pitkään ja olen jo epäitoivoisdasti koittanut päästä omaan ruskeaan, ja muutamalla vaalennuskerralla ihan hillittömät punapigmentit on puskeneet esiin taamastani muuten omanasteisesta  ruskeasta. Nyt laitoin mustanruskean (joka oli tietty ihan musta), jota nyt olen aika hyvin vaalennellut kaikenlaisella hapatteettomalla.
Mut. Jos vielä haalistelen, niin se kamala punapigmenttisyyshän puskee taas näkyviin, eikö? Vai voiko se haalistaa mustaa suoraan ruskeaksi jos musta olisi jotenkin overrulannut (hienoa toiveajattelua) ne punaiset? Eli kannattaako mun lopetella kaikenlainen muhittelu vähän omaa sävyä tummempana, kun en just nyt mitään käsittelyjä tähän tahtoisi.

Pään ulkopuoli kärsii siitä, kun pään sisäpuoli ei osaa :>

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #317 : 26.06.10 - klo:20:03 »
Argh apua :D

Taittelin blondia hiuksistoa sinisellä suoravärillä. Sitä väriä lipsahti vähän liikaa hoitoaineen joukkoon, ja tuloksena on kauniin siniraidallinen kuontalo. Kaapissa ei ole syväputsaria, ei sitruunamehua, ei mitään. Olisko mitään poppakonstia millä tätä vois haalistella?

Kuontalo näyttää kammottavalta, mutta onneks lähinnä naurattaa. Ainakin vielä. :D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #318 : 26.06.10 - klo:20:44 »
^Löytyykö minkään sortin öljyä, esim. oliiviöljyä tai rypsiöljyä tai jotain? Jos ei, niin sun sijassa varmaan pesisin ihan tavallisella shampoolla hiukset useamman kerran putkeen, valitsisin sellaisen shampoon joka on mahdollisimman ei-hellävarainen.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #319 : 26.06.10 - klo:21:56 »
Phuuh. Oon nyt pessy hiukset yhteensä 8 kertaa O&H:lla, aina parin pesun välillä vähän muhitellu hoitista ja pari kertaa rypsiöljyä. Huokosimmat latvat on edelleen vaaleensinertävät, mut yleisväritys alkaa olla lähellä sitä alkuperästä blondia. Ehkä tää loppu taittuu normaalien pesujen myötä pois... (Ellei jossain niskatukassa oo jotain raitaa josta en tiedä mitään :D)

Mitä tästä opimme? Sitä suoraväriä tarvitaan ihan vähän. Tosi vähän. Vielä vähän vähemmän ku alunperin ajatus oli.

Onpahan ainakin puhtaat hiukset :D

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 05.08.10 - klo:18:11 »
Värjäsin n. puolitoista kuukautta sitten hiukseni ruskeiksi, aloin käyttää samalla 4R color mask coffeeta (tummanruskeille hiuksille). Käytin muutamia pesuja peräkkäin tuota hiusnaamiota ja se teki hiuksista ihan mustat! Yritin haalistella mustaa väriä tummanruskeaksi Herbinan syväputsarilla ja Mill Creekin keratiinihoitismuhituksella. Pesin hiukset kolmesti syväputsarilla kunnolla vaahdottaen ja muhittelin keratiinihoitista 2h, tulos? Edelleen mustat hiukset ;D Millä vielä tätä kannattaisi yrittää haalistella? Vaiko vaalennusaine ja siihen väri päälle?
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 28.08.10 - klo:09:45 »
Miksi mä en koskaan opi?! Taas ostin sen tumman ruskean, joka tietysti näyttää hiuksissa mustalta. Yritin sitä tässä eilen haalistella ensin hieromalla shampoota kuiviin hiuksiin ja tämän jälkeen öljymuhittelulla. Öljy ei kyllä kummemmin vaikuttanut, oisko sen pitänyt olla nimenomaan lämmintä? Sen sijaan shampoon avulla ainakin huuhteluveden mukana lähti pikkasen väriä. Pidemmät osat hiuksista ja latvat näyttää edelleen mutsilta, mustilta  ;D mutta auringon valossa lyhyet osat on selkeästi jo ruskeita.

Tekisi mieli testata Rialia (ei toki pelkästään) mutta pelottaa että se vetää sitten liian vaaleaksi. Sitäpaitsi mistä tota edes nykyisin saa enää ostaa? Anttiassa ei näkynyt ainakaan, eikä edes halpiskauppa PingPongissa (Hong Kong).

(Ou jes, kiitti Maatuska-kaima ;) , seuraavalla kauppareissulla pitää tarkistaa Prisma.)
« Viimeksi muokattu: 10.10.10 - klo:15:24 kirjoittanut pekaani »

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 28.08.10 - klo:12:15 »
^Mä oon ostanu Rialia Prismasta :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa tuatara

• Haiven
  • *
« Vastaus #323 : 02.09.10 - klo:00:18 »
Täällä myöskin yritetään haalistaa lähes mustaksi vetänyttä väriä... Olen siis jo pitempään värjännyt tummanruskealla kestovärillä, ja tottakai se on mennyt lähes mustaksi, tai ainakin mustanruskeaksi. Periaatteessa tykkään tummasta väristä (siihen aina palaan), mutta en sentään mustasta! Toiveena siis saada tämä väri haalistumaan rehellisesti tummanruskeaksi.

En kuitenkaan halua rasittaa hiuksiani kovin rankoilla käsittelyillä, koska kasvatan näitä, joten päätin kokeilla erinnäisiä muhitteluja. Tänään sitten muhitin ensin oliviiviöljyllä tunnin suihkumyssyn alla, sen jälkeen lisäsin syväputsaria (Vo5) ja annoin taas tuon sekoituksen vaikuttaa tunnin. Lisäsin vähän vettä ja vaahdotin ja annoin taas pikkuisen vaikuttaa. Huuhtelu ja uusi vaahdotus ja perään tehissekoitus reiluksi tunniksi..

Lopputulos? Ihanan kiiltävät ja hoidetun tuntuiset hiukset  :-* jotka edelleen kuta kuinkin yhtä mustat kuin ennenkin... :P Oikein oikein hyvällä tahdolla saattaa jossain valossa nähdä pienen pientä haalistumista, mutta...no joo.. Täytynee jatkaa muhitteluja kärsivällisesti.

Kaapista kyllä löytyisi aineet myös vaalennuspesuun (tai värinpoistoon) ja Rialiakin löytyisi. Erityisesti kiinnostaisi tuo Rial. Miten hiuksia rasittava käsittely se oikeasti on verrattuna vaalennuspesuun? Tavoitteena ei siis tosiaan ole kuin ehkä asteen vaalentuminen. Uskallanko kokeilla?

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #324 : 02.09.10 - klo:11:36 »
^ Voisi olla mun näppikseltä tuo teksti  :) Eli täälläkin tummanruskealla värjäilijä ja lopputuloksena mustaksi kerrostunut väri. Itse tein viime vkonloppuna kaksi kertaa vaalennuspesun (en antanut juurikaan vaikuttaa), ei mitään apua. Sitten heitin päähän Rialit, ihan juuri vaaleni kivasti mut pituuksiin ei ollut apua. Nyt pohdin, että teenkö vaalennuspesua hapetteen kanssa vai kokeilenko suoraan värinpoistoa. Tavoitteena kuitenkin olisi semmoinen vaaleampi, viileä ruskea, eli päälle pitäisi tempaista kuitenkin jotain sitä punaisuutta taittamaan.

Mut omalla kohdallani väittäisinpä, että Rial oli jopa hellävaraisempi kuin ne pari vaalennuspesua. Nyt tukka on selkeesti kuivemman tuntuinen kuin aikaisemmin, olen käyttänyt hoitaineita kourakaupalla. Tavoitteena vähän elvyttää ennen seuraavaa värikikkailua.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 13.09.10 - klo:12:22 »
Mulla oli tarkoitus vaihtaa vähän tukan väriä ensin värjäämällä ja siihen päälle sävyttämällä. Värjäys epäonnistui ( oli viallista hiusväriä  >:( ) jonka seurauksena hiukset oheni huomattavasti. Haluaisin punaisesta eroon, mutta en kuitenkaan kokonaan  ::) Tarkoituksena olisi siis saada nyt mahdollisimman hellävaraisesti vaaleanruskea tukka joka taittaisi kupariin/oranssiin. Tällähetkellä väri on aika kirkaspunainen mutta oranssiin taittava.
Kuinka punaista väriä saa haalistettua hyvin pois? Tuntuu että jos lyön oranssin sävytteen niin vetää heti takaisin punaiseksi, pitääkö mun heittää tähän päähän joku vihreä sävyte vai kuinka?  ::)

Vaalennusaine on viimeinen keino, mielellään jättäisin sen kokonaan pois vaihtoehdoista kun tukka kärsi jo aluksi mainitusta hiusväristä niin kovasti.

Hiuksia oon syväpuhdistellut nyt aika tiuhaan tahtiin, kookoskermat muhii tälläkin hetkellä päässä mutta tuntuu silti ettei tuo punaisuus katoa mihinkään. Öljyillä on tarkoitus lontrata viikonloppuna, josko ne auttaisi paremmin?

Merelda

• Vieras
« Vastaus #326 : 15.09.10 - klo:18:11 »
Tässä taas yksi vaalennuspesua kokeillut. Lähtötilanne tumma kuparinpunainen, jonka tosin oli tarkoitus olla tummanvaalea kulta (en muista mitä silloin kesän alussa ostin) mutta mun päässä värin mätkästyä muuttuikin sitten paljon tummemmaksi. Hiukset on tyypiltään luonnonkiharat ja siten hiuslaatu on aika kuiva jo valmiiksi. Sitä sitten tuossa kesän aikana haalisti aurinko ja syväpudistava shampoo.

Eksyin sitten minäkin tänne keskustelu saitille parisen päivää sitten ja löysin tän topicin.
Maanantaina sitten kokeiltiin heti vaalennuspesua (vett' + vaal.jauhetta + saippuaa)  hiuksiin ja väriä lähti ehkä justiinsa sen asteen verran. Itse en huomannu muuta kuin et tämä kuparisävy jotenkin "kirkastui" jos sellaista sanaa nyt voi käyttää. Sen verran kuitenkin vaaleni, että mies huomasi kotiin tullessa, että jotain on tapahtunut "ootko sä värjännyt hiukset? Juuri kasvu erottuu helpommin". Ja näinhän se oli.

Pari päivää myöhemmin sit kokeilin hiukan tujummalla seoksella (ed.seos + muutama tippa hapetetta sekaan). TÄllä kertaa väriä lähti purkautumaan jo paljon enemmän ja tuloksena on nyt tummanvaalea kulta.
Väri on ihan kiva mut juurikasvulle tarttii kyllä tehdä jotain.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #327 : 08.10.10 - klo:14:43 »
Tässä ei mitään uusia vinkkejä tule, vaan kerrompa onnistuneen haalistelukokemukseni. Minulla oli melko pitkään päältä 9-asteiset vaaleat ja alta 7/8-tasoista lämpimämmän vaaleaa. Ahdistuin juurikasvun tiheään vaalenteluun ja päätin muuttaa ylimmät osiot hieman tummemmiksi, jolloin värjäysväliä olisi helpompi pidentää.

Iskin hiuksiin Herbashine kevytvärin sävyssä 7.3, joka oli kyllä ihan kaunis, mutta liian kylmä ja veti tummaksi kuin alaosiot. Muhittelin syväpuhdistavalla kahteen otteeseen ja sävy vaalenikin onneksi hieman, mutta viileys teki ilmeestä väsyneen ja elottoman. (Jännä sikäli, että vaalentaessa suosin aina tuhkaisia sävyjä, mutta tummemman vaaleissa ei toimikaan. Kenties lopputulos vääristyi juurikin vaalennetun pohjan syystä niin kylmäksi.)

Sitten muistin onneksi Rialin, jonka laitoin eilen. Pelkäsin harmahtavaa tai vihertävää lopputulosta, mutta turhaan. Sävy vaaleni ja lämpeni kauniisti, eikä eroa alahiuksiin enää huomaa. Tosi hyvä mieli, pieni muutos näkyy peilikuvasta omaan silmään selvästi :) Rial on kyllä melkoisen kätevä aine ja hellävarainen ainakin omille hiuksille. Lisäksi todella riittoisaa. Käytin nyt puolet jauheesta ja voiteesta, luulen että määrä olisi riittänyt koko päähän.
« Viimeksi muokattu: 08.10.10 - klo:15:22 kirjoittanut Melisande »

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #328 : 23.10.10 - klo:16:38 »
Päätin sitten tänään, että ihan oikeasti en viihdy tässä tummassa värissä. Ei tunnu omalta. :B

Eli lähti nyt ekaksi haalistelu käyntiin, syväputsarimuhitus kerran viikossa noin 4-5kk ajan. Sitten tilanteen mukaan raidoitan/teen kokopäävärinpoiston. Ihan mielenkiintoista tästä haalistelusta ainakin tulee, saa nähdä kuinka pitkälle tällaisella voi päästä; lupaan päivitellä! :)

Juurikasvuhan on sitten vähän eri ongelma, elikkäs miten sen ajoin saada piiloon haalistelun aikana.. Varmaankin väriä kaipaa. :( Pitänee sitten valkata vaaleampi väri edistymisen mukaan.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #329 : 27.10.10 - klo:19:27 »
Tuplapostaus, mutta tää koskee nyt vähän eri juttua..

Elikkäs noista vaalennuspesuista - aiheuttaako ne hiuksille rakennevaurioita? Jos siis ei lisää tuota hapetetta sekaan. Tuovatko ne mukanaan pelkää kuivumista vai myös ihan peruuttamatonta vahinkoa?