Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433994 kertaa)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #345 : 21.11.10 - klo:21:31 »
Käsittääkseni ei tarvitse odottaa, mutta toisaalta voisi kuvitella että mahdollisuus liikaa tummumiselle on jos heti värjää päälle. Mutta meille ei kyllä ole muistaakseni opetettu että pitäisi esimerkiksi valita astetta tummempi sävy removerin jälkeen, tarkistanpa huomenna koulussa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #346 : 21.11.10 - klo:22:58 »
Kiitos taas kerran! Saatan huomenna jo käydä ostamassa tuota, kun niin kovasti tekee mieli omaa väriä. Suoraväriä voi varmaan ainakin laittaa? Voisin samalla ostaa jotain 8-asteista tuhkaista suoraväriä ja laittaa sitä latvoihin. Olisiko ehdotuksia hyvästä suoraväristä? Jos ostan tuhkaista, niin onko vaara, että menee vihreäksi tai jotain? Kannattaako sittenkin ottaa jotain kultaista?
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #347 : 21.11.10 - klo:23:05 »
Jos kokeilee tuota pelkistävää värinpoistoa eli tuota uutta B4-värinpoistoa, eikä se toimikaan kunnolla, niin voiko sen perään laittaa esimerkiksi seuraavana päivänä normaalin värinpoiston? Kiinnostaisi kokeilla seuraavalla kerralla tuota B4:sta, mutta mietin että jos siitä ei tule tarpeeksi vaalea lopputulos niin onnistuuko sitten normaalin värinpoiston laittaminen sen jälkeen vai onko noissa mahdollisesti jotain ettei suositella noiden käyttöä peräkkäin tms.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

wimmma

• Vieras
« Vastaus #348 : 21.11.10 - klo:23:06 »
Mulla on jo värinpoistot ostettuna, mutta kaupassa katselin tuota Colour B4 -pakettia. Tukka on siis tällä hetkellä musta ja väri on melko kerrostunutta, joten ajattelin ostaa suoraan ihan tavallisen Elean värinpoiston. Siinä paketissa muistaakseni sanottiin, että pikimustaan ei välttämättä tehoaisi. Olisikohan toi nyt kuitenkin koittamisen arvoinen ennen kuin turvaudun normi värinpoistoon? Tavoite on siis päästä johonkin keskiruskeaan, ei blondiksi asti.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #349 : 22.11.10 - klo:07:36 »
elisa-katriina, en osaa sanoa tuohon suoraväriasiaan, melkein tekisin sen käsittelyn ja sitten vasta ostaisin siihen päälle laitettavan värin.

Hunajapupu, voi laittaa. Tuossa ylempänä mainitsinkin että koulussa usein tehdään ensin remover ennen värinpoistoon ryhtymistä jos se vaikka vaalentaisi keinoväriä tarpeeksi ettei tarvitse edes värinpoistoa tehdä tai ainakin voisi käyttää matalampaa hapetetta mahdollisessa värinpoistossa.

wimmma, kannattaa kokeilla. Ja tuollaisen remover-käsittelyn voi myös tehdä useamman kerran peräkkäin.
« Viimeksi muokattu: 22.11.10 - klo:07:38 kirjoittanut Salamanteri85 »
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 22.11.10 - klo:12:28 »
Teittekö ton B4n kanssa allergiatestin? Tekisi mieli laittaa aineet päähän mut toisaalta niin erilainen käsittely että pohdin pitäskö tehdä testi. Yleensä ei tuu mittää mistää.

Yksi mitä aloin pohtia on se, että mulla on tän tummanruskean (värjätty n. 4 kertaa puolen vuoden sisään kevytvärillä) värin alla viime kesäiset raidat. Käykö mulle nyt sitten niin, että väriä lähtee mutta raidat tulee esiin? Raidat ei sinänsä paha asia, koska ne "kuultaa" jo ruskeasta läpi tietyssä valossa. Ajattelin vaan ettei n iille käy mitään hassua esim. tule pissankeltaisena esiin?
« Viimeksi muokattu: 22.11.10 - klo:12:36 kirjoittanut Katariina »
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #351 : 22.11.10 - klo:18:37 »
Kysäisin koulussa opettajalta hiusten värjäämisestä remover-käsittelyn jälkeen ja kuulemma kannattaa valita astetta vaaleampi väri koska voi imaista tummemmaksi.

Katariina, ei pysty ennustamaan mitä raitakohdista tulee tällä käsittelyllä koska väri lähtee niin eri tavalla eri hiuksista. En kyllä usko, että mitään keltaisia sieltä esiin tulee, olisi aikamoista jos niin hyvin väri lähtisi liikkumaan. Voisin kuvitella, että raitakohtat vain tulevat vaaleammaksi kuin muu hius ja ehkä erottuvat paremmin.

Meillä muuten opettaja myös sanoi, että tämä tällainen keinovärinpoisto ei vahingoita hiuksia ollenkaan, liekö totta vai ei mutta ei ainakaan ole koulussa kenenkään hiukset menneet huonoon kuntoon, päin vastoin ovat olleet kiiltävät ja siloiset käsittelyn jälkeen.

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #352 : 22.11.10 - klo:19:43 »
No, nyt on kaapissa odottamassa se vahvempi versio tuosta b4:sta. Pitäisi vielä uskaltaa laittaa se hiuksiin :D Ehkäpä huomenna rohkaistun... Haittaakohan, jos laitan sitä myös ihan tyveen, vaikka siellä on n. sentin juurikasvu? Eihän tuon pitäisi siihen oman väriseen hiukseen vaikuttaa?
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #353 : 22.11.10 - klo:22:10 »
Huoletta voi laittaa myös tyveen, tämä ei siis vaikuta millään lailla värjäämättömään hiukseen!

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 23.11.10 - klo:17:42 »
B4 Extra testattu! Tein ihotestin, koesuortuvan ja lopulta koko pään. Haju oli mun mielestä aika mieto, ehkä se kertoo millaisia käryjä olen tottunut haistelemaan... ::) Nyt vaan pää ja kurkku vähän kipeenä siitä kärystä.

Eli lähtötilanne 3 cm vaaleanruskea kultavivaihteinen tyvikasvu ja musta. Lopputulos vaaleanruskea, kupariin vivahtava lämmin sävy. oikein hyvä  :ts

Mulla tosin kuivatti aivan kaameasti hiusta, veti ihan purkaksi! Lisäksi hoitoaine "vaahtosi" mikä oli mun mielestä hankalaa. Lopuksi iskin kosteuttavan naamion 15 min päähän jotta sain hiukset kammattua auki. Nyt hiukset selkeästi vähän kuivahtaneet, mutta selvinnee tehohoidoilla. Lisäksi hius tuntuu paljon ohuemmalta!
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 23.11.10 - klo:18:35 »
Ostin nyt tänään itse sen B4:n ja ohjeessa lukee, että ei saa laittaa kestoväriä heti. EIkö se sitten tarttu? Ajattelin kuitenkin sen joka tapauksessa tähän laittaa  ::)

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #356 : 23.11.10 - klo:19:17 »
Minä en tänään ehdi tuota colour b4-käsittelyä tehdä, mutta huomenna ajattelin  :ts

Sellainen kysymys vaan vielä tuli mieleen, että kun huomenna aamulla pesen hiukset syväpuhdistavalla ja laitan silikonitonta hoitista, niin voinko sitten illalla laittaa tuon b4:in suoraan hiuksiin vai pitäisikö ne pestä uudestaan ja jättää hoitoaine kokonaan pois. Toisin sanoen, haittaako, jos hiukset eivät ole juuri pestyt ja niihin on laitettu hoitoainetta aamulla?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 23.11.10 - klo:20:04 »
Minä äsken käytin sen B4:n (se voimakkaampi) ja sävystä tuli oranssi, eli juuri sopiva sen kestovärin alle  :P Hiukset ovat sileät, toisin kuin tavallisen värinpoiston jälkeen. Mutta se haju... Ihan järkyttävä kananmunapieru  0_0 Ja se jää hiuksiin leijumaan. Toivottavasti eitarvitse enää vaalennella...

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #358 : 23.11.10 - klo:20:51 »
^Mun tekee kovasti mieli koklata tuota, mutta tuon hajun takia taidan säästää sen kevääseen, että voi istua ulkona sen vaikutuksen ajan. :P Mä olen nimittäin TOSI huono kestämään pahaa hajua, tosin kesätöitä tehdessäni tuli pari kertaa käytyä vedenpuhdistamon uumenissa.. Joten tuon kokemuksen jälkeen ehkä pärjäisinkin! :D Kuinka voimakas tuo dunkku on?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 23.11.10 - klo:21:32 »
^Meinas itsellä oksennus lentää vaikka en erityisen herkkä ole  :P

Laitoin sitten kestovärin perään... fiksua. Meni tummaksi  ;D D'oh. Noh ehkä tämä haalistuu.