Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434023 kertaa)

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #375 : 26.11.10 - klo:12:53 »
Minulla ei kyllä tänään oikein hiukset kihartunut. Mistä sitten mahtaa johtua? Eivät ne niin kovin kiharat ole ollleet viime aikoina muutenkaan. Siksi haluaisin oman värin, että näkisin miten kiharat käyttäytyvät neitsyt-hiuksessa. Tykkään kuitenkin luonnonkiharista hiuksistani ja haluaisin, että ne kihartuisivat samoin kuin lapsena.
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 26.11.10 - klo:18:13 »
Kuvaa nyt hiusmuutoksia -ketjussa, mutta siinä on jo päällä keskiruskeaa vaahtosävytettä.. Mutta, jos jotain kiinnostaa käydä katsomassa, niin siitä vaan :) Kuva on otettu heti vaahtovärin jälkeen, joten on luonnollisesti vielä tummempi. Näkee ainakin ettei mustassa olla enää!
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Jopo

• Haiven
  • *
« Vastaus #377 : 29.11.10 - klo:11:35 »
Laitatin kampaajalla raidat aivan vaaleaksi värjättyyn tukkaan, tarkoituksena hieman tummentaa sävyä. No mustiahan/tumman harmaita niistä raidoista tuli. Toivoin vain vähän tummempaa ja lämmintä sävyä. Mitä voisin tehdä, että saisin nämä paremmiksi? Nyt hiukset näyttävät kokonaisuudessaan vain harmailta.

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #378 : 03.12.10 - klo:19:51 »
Kuinka tehokasta tuo tehokkaampi B4 on? Jos esim. värjäisin seuraavat puoli vuotta juurikasvua ainoastaan suoraväreillä, niin onko mahdollista kesällä saada koko 6-7cm omaa väriä näkyviin?  ;D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 03.12.10 - klo:22:47 »
^Onnistuisi, mutta on eri asia tarttuuko suoraväri kunnolla käsittelemättömään tyveen.

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #380 : 04.12.10 - klo:14:47 »
^Selvä! :) Kyllä mulla suoraväri on sen verran yleensä tarttunut, ettei juurikasvu aivan valkoisena loista. Mutta tosiaan ehkä puoli vuotta pelkillä suoraväreillä on hankalaa. Kuinkas tehokkaasti aine tehoaa kevytväriin? Jos sillä värjäisi vaikka pari kertaa puolen vuoden aikana ja vaikka kerran siinä välillä laittaisi tuon B4:sen.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 04.12.10 - klo:15:01 »
^tehoaisi siihenkin ;) Yllättävän hyvin veti värit pois.

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #382 : 04.12.10 - klo:21:07 »
^No hyvä! Sittenhän mun "oma väri takaisin"-projekti voikin alkaa. :D

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #383 : 09.01.11 - klo:19:26 »
^^Mahtaako tehota punaiseen suoraväriin? Nyt on juurikasvua n. 3cm ja en oikein tiedä jättäisinkö oman värin kasvatuksen vai värjäisinkö takaisin punaiseksi. Muistaakseni siinä luki jotain punaisesta hiusväristä siinä ohjelapussa (ettei vältisti lähde), mutta en mene vannomaan. Jos värjäisi jollai Crazy colorilla (jos edes jää neitsyt hiukseen), niin lähtisikö tuollaisella käsittelyllä? Voiko joku minua viisaampi arvata? Pelottaa ettei se sitten lähdekkään, jos tahtoisin..  :-\
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 10.01.11 - klo:10:32 »
^ Mulla ei ole kokemusta tuosta B4.sesta mutta mä olen saanut punaista suoraväriä haalisteltua (käsitellystä ) hiuksesta ihan hyvin lotraamalla öljyillä ja syväpuhdistamalla useammin. Useampia muhittelujahan tuo vaatii että sen värin saa haalistettua kunnolla, varsinkin kun punaisen suoravärin alla on punainen kestoväri.

Aika harvalla taitaa tarttua suoraväri neitsythiukseen.. Mulla se väri tarttuu kyllä mutta kestää vain muutaman pesun kirkkaana ja sen saa haalistettua kyllä ihan kokonaan pois pelkällä syväpuhdistuksellakin. Oma hiustenväri mulla on tosi vaalea/blondi eli osaksi senkin takia se punainen näkyy varmaan niin helposti.

Jotenkin mulla on sellainen mielikuva että jos punaista suoraväriä laittaa käsiteltyyn, vaaleaan hiukseen ja lähtee sitä haalistamaan, voi tulos olla vaaleanpunainen? Mun oma veikkaus on että jos laitat punaista suoraväriä neitsythiukseen niin ei välttämättä tapahdu mitään, ja vaikka tapahtuisikin, haalistuisi väri hyvin nopeasti.  :)

Itse sain haalisteltua, pitkän kaavan mukaan tosin, kirkkaanpunaisen hyvin kerrostuneen värin suurimmaksiosaksi pois. Pohjalla oli siis useita kestovärjäyksiä ja ainakin kymmeniä suoraväri/sävytemuhitteluja.  Sain tukan haalistettua hyvin ( oikeasti ihan järkyttävän ruman väriseksi ) vaaleanpunaisenoranssinksi, jonka päälle heitin vaaleankuparisen kestovärin. Juuri ja vain kerran värjätyt hiukset eli noin puolipäätä on tosi vaaleaa hiusta, loput ehkä asteen? tummempaa. Värinä on nyt vaaleanruskea pohja joka taittaa kupariin, mikä on mun mielestäni tosi iso muutos varsinkin kun ottaa huomioon että olen haalistanut värin ihan puhtaasti muhittelemalla vain öljyjä ja syväupuhdistamalla usein. Punainen on siinä mielessä ärsyttävä väri, kun silloinkun haluaa punaiset hiukset, tuntuu että väri ei pysy millään mutta kun sen haluaa pois, se ei tunnu lähtevän millään!

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #385 : 11.01.11 - klo:12:51 »
Mä laitoin mun vaalennettuun tukkaan poly colorin värin joka piti olla sellainen keskivaalea, vähän luonnollisempi, kun en ihan blondista tykännyt mut sehän veti latvoista ihanan harmaan/vihertäväksi...  :P
Auttaiskohan tähän tuo paljon puhuttu B4? Sitä regularia ajattelin käydä ostamassa, jos löytyy.. pitäiskö siihen päälle heittää joku toinen sävy sit?

edit. tässä 3 tunnin aikana ehdin jo hakea B4 kaupasta, pistää sen päähän ja huuhdella ja nyt odotan hiusten kuivuvan et näen lopullisen tuloksen. Saas nähdä, en ostanut mitään väriä varalle, jos tää onkin karsee, pitää sit katsoa eka mikä on lopputulos kuivana...
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo:15:57 kirjoittanut Nihnaana »

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 11.01.11 - klo:12:57 »
Kyllästyin punaiseen väriin, joten tein muutaman öljyhoidon ja pesin viikon verran syväpuhdistavalla. Nyt on ruskeat hiukset, jei. Suoravärien iloja.

muru

• Vieras
« Vastaus #387 : 18.01.11 - klo:18:16 »
Haalistaako syväputsari/öljyhoidot vanhaa hiusväriä? En ole värjännyt uutta väriä muutamaan kuukauteen (pari värinpoistoa vaan tehnyt), joten onko mun hiuksissa tavallaan enää "mitään mitä haalistaa"?

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #388 : 18.01.11 - klo:21:23 »
Siis, olen ymmärtänyt, että tuo B4 on ihan markettikamaa, mutta en siis missään ole nähnyt. Mistä yleensä ostatte? Ja toimiikohan ollenkaan jo paljon käsiteltyyn latvaan (lähdin vuosi sitten mustasta vaalentamaan, värinpoistoa, vaalennusaineita, kevyt ja kestovärejä..) Entä se vahingoittavuus, tosiaan jo päätin etten enää kemiallisesti käsittele hiusta, elintarvikeväreillä yms olen yrittänyt taittaa oranssisuutta, mutta ei vaan tunnu riittävän. Kuinka paljon damagea voi olettaa tekevän jo suht räjähtäneelle latvalle, joka tosiaan alkaa jo olla parempi?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Susanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #389 : 23.01.11 - klo:15:51 »
Mie näin tuota B4:sta Stokkalla (Oulussa).. saattaa löytyä myös suurimmista marketeista. Aion sitä jossai välissä kokeilla.. ehkä muutaman viikon päästä. Ois kyllä mukava tuosta kuulla kokemuksia jos jollain on sellaisia jakaa.. :) Tuota oon kans miettiny, että vahingoittaako hiusta miten paljon...