Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433844 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #435 : 19.02.11 - klo:18:28 »
Ei ole jäänyt mitään hajua tästä nyt myöhemmissä tukankostutuksissa ilmeneväksi. Huuhtelin ja pesin tuota käsittelyhetkellä joka kerta vähintään 10 minuuttia kauemmin kun ohjeessa oli. Ts. jos ohjeessa luki 5min niin laitoin kellon soimaan 15min päästä ja senkin jälkeen lopettelin vasta hissukseni sitten kun teki mieli.

Kiinteä vesilasku todellakin, onpa hyötyä nyt siitäkin.

Edit: mulla ei vär tuntunut tummentuvankaan yhtään, kenties pitkien huuhteluiden takia.
« Viimeksi muokattu: 22.02.11 - klo:22:01 kirjoittanut Kaarne »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 21.02.11 - klo:19:58 »
Colour B4 oli täälläkin kokeilussa. :D

Ostin sen vahvemman version kun hiuksiin kuitenkin oli tarkotus saada vähän isompi muutos. Mun hiukset on sen verran lyhyet eikä kovin paksutkaan, että sekotin aluksi vaan puolet väristä ja se riitti hyvin koko hiuksiin.

Tällä hetkellä yhden käsittelyn jälkeen väri näyttää aika kivalta pohjalta tulevalle kirkkaanpunaiselle, mutta mietin että kuinkahan paljon tämä tästä tummenee, että kannattaako tähän vielä pistää päälle punaista elumenia, vai kannattaako odottaa mahdollista tummentumista (--> uusi Colour B4 käsittely)?

Hiukset oli ennen käsittelyä ihan tummanruskeat, ja heti ensimmäisen käsittelyn jälkeen hiukset näyttää tältä:

Niin ja siitä hajusta.. En jotenkin ajatellut, että se oikeesti haisee siltä viemäriltä, miksikä täällä on hajua kuvailtu. Järkytys oli suuri, kun se oikeesti haisi nimenomaan ihan viemäriltä, eikä miltään muulta! ;D
« Viimeksi muokattu: 21.02.11 - klo:20:01 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 22.02.11 - klo:17:41 »
Viemärinen tuulahdus muaki ootti äsken. Tosin mulla yskitytti enempi se kemikaalinen haju mikä siihen yhisty.

Eli äsken uskalsin lutrata Colour B4:sen päähän ja nyt ootellaan suihkumyssy,huivi,pipo-kombo päässä vaikutusajan loppumista. Pakko huuhdella varmuuden vuoksi parikytä minuuttia sitä pois hiuksista ettei haise montaa viikkoa tai ettei väri palaudu. Muutama on muuten kyselly tuosta värin tummumisesta, paketin ohjeissa todettiin että kannattaa tosissaan pestä tarpeeksi pitkään koska jos niitä molekyylejä mitälie jää hiukseen, ne laajenee taas ja väri palautuu.

...Oli muuten aika mielenkiintosesti selitetty paketissa tän hiusvärin toimivuus uima-allas ja popkorni-esimerkeillä ;D Mutta mukavasti kirjotettu tavallaan tuttavalliseen sävyyn tuo ohjeistus.

Jepjoo, no mutta lähen tästä pian huuhteluvaiheeseen! Otin ainakin kuvaa ennen väriä, joten varmaan intoudun pistämään kuvia tänneki jos tuo väri tuosta yhtään haalenee. Tsempatkaa joohan!

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #438 : 23.02.11 - klo:08:45 »
Jatkoa eiliseen, kukaan ei tainnu tsempata mua koska väriä irtosi ihan säälittävä määrä  ;D

Olin liikkeellä ton vahvemman B4:sen kaa, lähtötilanteena siis avatarin mukainen vaaleahko oranssi josta ois tarkotus saada pastellinen vaaleanpunainen mutta kaikki tuo punaisuus/keltaisuus on vähän tiellä. Oon viime kesän alusta tehny värinpoiston, jonka toivoin löytyvän tuolta kaiken päällekkäisen värin alta. Lisäksi oon viimeisen ehkä viiden värjäyksen tyveen käyttäny blondivärejä, joten oletin senkin sieltä sitten värinhajotuksen jälkeen näkyvän. Tuon vahvemman B4:n valitsin siis kaiken kerrostuneen värin takia, onneksi en sentää ottanu sitä regularia ku ei ois varmaa mitää lähteny.

Muttajoo, en viitti kuvia laittaa ku ero on niin minimaalinen. Yllätykseksi väriä lähti eniten latvoista vaikka luulin niitten kulahtaneen melkein värinpoiston jälkeiseen sävyyn. Lisäksi tyvikasvun jälkeen löytyi ehkä kahen sentin mittainen vaalea kohta, mutta muita blondauksia tuo ei tuntunu huomioivan :D

Pesin varmuudeksi ajoilla 15,10 ja 5. Epämääräistä hajua jäi siltikki vähän tukkaan, mutta enemmänki haistan siinä sitä c-ainetta (millä oli siis ihan mukavaki tuoksu).

Hei mitäs mieltä ootte, voisko tota c-ainetta käyttää vielä myöhemmässä vaiheessa shampoona? Tarkotus ois viikonloppuna pistää suoraväri tähän perään ja tuolla c-aineellaha oli paketin mukaan täydellinen ph värjäykseen. Se pesi myös musta hiukset mukavan narskuviksikin.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #439 : 23.02.11 - klo:09:52 »
^Musta tuntuu, että toi värin lähteminen voi olla vähän hiuslaadusta kiinni. :P Itsellä väri tummui loppujen lopuksi todella paljon, vaikka ensimmäisen värjäyksen yhteydessä huuhtelin 20min ja toisen relu 30min. Ihan kateellisena katson tällä muiden tuloksia! :-[

Muutenkin vaalea värihän sisältää paljon vähemmän pigmenttiä kuin tumma, joten siellä ei ole yhtä paljon "mistä ottaa", ja siksi muutos saattaa olla hyvin vähäinen.

Edit. Niin, unohdin sitten sanoa mitä mun alunperin piti... xD Eilen piti siis tasoitella sävyeroja juurikasvun ja pituuksien välillä, joten ostin minkä luulin olevan 7.3 värin joka vasta värjäyksen jälkeen osoittautui 7.0. Kaiken kukkuraksi huuhdellessa tuo väri jumahti myös vaalennettuihin raitoihin, ja  yleisilme oli tummempi - ja minä taas ihan höyryissä. ;D No, laitoin sitten yön yli avokadoöljyä muhimaan pituuksiin, ja aamulla kun ne pesin pois jätin vielä syväputsarin pariksi minuutiksi päähän. Nyt hiukset näyttävät taas vaaleammilta! :) Eli toimi hyvin tuo öljy tähän tarkoitukseen. Ensi kerraksi pitänee oikean sävyisen värin lisäksi keksiä joku tapa, milla suojata pituuksia huuhtelun ajaksi... ::)
« Viimeksi muokattu: 23.02.11 - klo:10:03 kirjoittanut Alice »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 26.02.11 - klo:11:23 »
Ostin vahvemman version B4:sta. Mulla on alla kaksi Santen mustalla värjäystä, mikä on tietysti huonompi homma B4 kannalta... Viimeisin Sante-värjäys oli tammikuun alussa eikä mennyt mustaksi silloinkaan vaan jäi noin 3-asteiseksi. Onhan siitä jo aikaa ja parissa viikossa Santet on mun päästä aina haalistuneet huomattavasti. Toivon, ettei ole jättänyt jämiä jotka ei irtoakaan...

Tällä hetkellä hiukset on suunnilleen 4-5 luokkaa, pääliosassa on pari vaaleampaa raitaa, mutta alemmat hiukset on tummemmat. Mun oma hius on 7-asteinen ja olisin tyytyväinen jos saavuttaisin edes 6-tason. Jos viimekesäiset raidatkin löytyisi vielä värien alta, niin saisin sopivan vaalean pohjan uudelleenvärjäystä varten.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #441 : 27.02.11 - klo:20:58 »
Mulla vaalennettiin tukka tuossa syksyllä, sitten päällä länttästiin punainen suoraväri, jonka jälkeen pari- kolme kertaa värjätty n. 645 sävyisellä värillä, joten sävy on aika punaruskea.
Haluisin ne vaaleat hiukset takaisin, mutta mulle riittäisi joku 8-9 asteen lämmin vaalea.

Auttaisikohan tuo B4 tähän saamaan vaaleampaa sävyä pohjalle, vai vetääköhän tukan ihan oranssiksi/punaiseksi?

On se kurja kun pitää aina olla tällainen tuuliviiri näiden värien kanssa :D
« Viimeksi muokattu: 27.02.11 - klo:21:07 kirjoittanut Neveliina »

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 27.02.11 - klo:22:58 »
En ole tänne kommentoinut mun B4 kokemusta. Eli lähtökohta 3-2 tasoinen mustanruskea. Ostin sen vahvemman version ja hiukset jäi ehkä 5-4 tason tummuiseksi ja punaisuutta oli tulut roimasti esille. Hain toisen samanlaisen paketin ja uusin käsittelyn. Tulos 5 asteinen kuparin punainen ja latvasta tummempi. Eli toisella kerralla ei kauheasti lähtenyt väriä, sen olisi voinut jättää tekemättä ja siirtyä jo siinä vaiheessa värinpoistoon. Ihan ok tuote, mutta ei tee ihmeitä ;). Toimi varmaan paremmin, jos väri ei ole ehtinyt kerrostua hiukseen.

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #443 : 28.02.11 - klo:10:39 »
Mietin tässä noita pelkistäviä värinpoistoja... jos mulla on juuresta kymmenisen senttiä oman väriset (jotakuinkin kylmää vitosta) hiukset, josta muutamalla sentillä on kertaalleen ollut kampaajan laittamaa väriä (josta ei ole enää mitään näkyvissä, on haalistunut täysin pois, joten lienee ollut kevytväriä). Jos mä haluaisin kokeilla vaalentavaa väriä, niin se tietenkin tehoaisi vähintään siihen osaan, joka on ihan neitsyttä, mutta tekisikö se mitään sille osalle, jossa joskus oli joku väri, mutta josta ei mitään enää näy? Muuttaisiko pelkistävän värinpoiston käyttö ennen vaalentavaa väriä tilannetta?

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #444 : 28.02.11 - klo:11:41 »
Nyt muuten kun tuo B4 on olevinaan poistanut muutaman kerroksen väriä päästä, niin oisko tässä paremmat lähtökohdat testata Rialia? Sehän ei toimi hirveän kerrostuneeseen väriin.

Noh ostin jo paketin, parin viikon päästä ehkä testausta ku sillon saa sitte juurikasvunki samalla peittoon =)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 02.03.11 - klo:12:24 »
Tuo Rial siis ilmeisesti myös vaalentaa värjättyä tukkaa? Itse värjäsin noin kuukausi sitten hiukset alta mustaksi Poly Color:in sävyteshampoolla ja haluaisin nyt kokopunaisen tukan. Se sävyteshampoo on nyt haalistunut punaruskeaksi/tummanruskeaksi. Jos tuo nyt ei reilussa kuukaudessa haalene samanlaiseksi kuin muu tukka (muu tukka on nyt noin 6.66 värinen) niin saiskohan sillä Rialilla vähän vaalennettua sitä väriä? Sen jälkeen sitten laittas saman värin kuin muuhun päähän.

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #446 : 03.03.11 - klo:19:59 »
Ehhehh. Heh.. Ei naurata. Olin tyhmä, ja värjäsin tuossa syksyllä muutaman kerran hennalla+indigolla mustaksi. Sitten palasin takaisin mustaan kevytsävytteeseen, koska en jaksanut kasvivärien kanssa säätämistä. Nyt muutamalla viime värjäyskerralla on kuitenkin käynyt ilmi, että ilmeisesti oon allerginen mustalle värille. Joten, pitäisi päästä takaisin omaan väriin, n. 8 asteiseen blondiin.

Tein tänään kaksi värinpoistoa Garnierin värinpoistolla. Tuloksena juuresta vaaleanoranssit n. 3cm matkalta, ja loppuosa tummanruskeaa (ei onneksi kovin vihertävää). Pistin sitten Soyancen suklaanruskean värin tasoittamaan eroa, mutta ei se kovin hyvö ollut, juuri on edelleen turhan oranssinruskea ja latva musta. Eli toisinsanoen, ihan turha operaatio. Ärsyttää nyt niin paljon, että huomenaamulla vetäsen takas mustaksi, ellei jollakulla ole jotain pelastusta tähän tilanteeseen. Tiesin kyllä että tota indigoa on lähes mahdoton saada pois, mutta pakko oli kokeilla. Eli ei kai tässä auta kuin antaa tuon värin kasvaa pois? Blondit haluaisin muutenkin, joten esim Elumenia en halua kokeilla.. Saas vaan nähdä kuinka päänahka kestää tota mustaa :(
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

muru

• Vieras
« Vastaus #447 : 04.03.11 - klo:09:50 »
Onnistuukohan öljymuhitukset ja syväpuhdistavalla hinkkaaminen haalistamaan eilen laitettua väriä? Juuri meni ihan liian tummaksi, joten sitä haluaisin haalistaa. En tiedä onko edes mahdollista, mutta juuresta väri haalistuu aina muutenkin nopeiten... Joten ehkä se onnistuu kun värikin on niin tuore. No, kokeilen :)

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #448 : 04.03.11 - klo:10:33 »
^Kannattaa ehdottomasti yrittää. :) Mulla ainakin haalistu yllättävänkin hyvin (juurikasvun olin siis värjännyt) jo yhdellä öljymuhituksella, jonka pidin yön yli (ja jälkeenpäin tietysti syväputsaus).

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #449 : 06.03.11 - klo:14:44 »
Noniin, taas on punaiseen kuontaloon kyllästytty. Onneksi haluan ruskeat enkä blondeja! :D Siihen blondiinkin kun on joskus punaisesta pitänyt päästä... Olen nyt koittanut kohdella hiuksiani paremmin, ja punainen on lähinnä directionin värien ja paintballien tulosta. Juuressa värit eivät pysy. Mutta siis on siellä pohjalla varmasti kestonakin punaista. Alin kerros jotain oranssia viime keväästä.

Yleensä olen tässä kyllästymisen vaiheessa vetäissyt vaan tummahkon ruskean tähän päälle, mutta en haluaisi nyt niiin tummaa, plus se punainen sieltä yleensä tulee kuitenkin läpi. En nyt ihan kylmän ruskeita yritäkään tavoitella, mutta en myöskään ihan punaruskeita. Wanna help? :) Mietin, että yrittäisinkö öljy- ja syväputsarihaalistelujen jälkeen sitä Color B4:ia? Myös sinistä elintarvikeväriä löytyy kaapista  ;D

Vai pitäiskö vaan laittaa se ruskea tähän ja kattoa kuinka käy. :D