Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434030 kertaa)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #450 : 06.03.11 - klo:17:27 »
^ Sinistä elintarvikeväriä siihen ei kannata laittaa, punaisen vastaväri on vihreä. Että kokeile mieluummin sitä Color B4:ta, tuskin siinä mitään häviää.

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #451 : 06.03.11 - klo:18:23 »
Niin, paitsi 16 e. :D Tiedän kyllä että vastaväri on vihreä... Sinisen värin käytön bongasin ihan täältä foorumilta.  :3

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 07.03.11 - klo:20:26 »
Mä en olekaan tainnut vielä raportoida ei-menestyksekkäistä B4-kokeiluistani. Mulla oli pohjana vuosia Poly Colorilla värjätty 5-tason punertava ruskea, josta halusin muutaman asteen pois, sillä oma luonnollinen värini on huomattavasti haljakampi, joskin ruskea sekin. En tavoitellut värjäämiskierteestä poispääsemistä, mutta tavoitteena oli hieman vaaleampi yleisilme, jottei tyvikasvu olisi niin selkeä, ja jotta värjäysväliä voisi pidentää.

Aloitin B4-regularilla, jolla ruskea lähti hiukkasen vaaleammaksi, mutta yllättävän vähän. Punertavuus sen sijaan tuli aiempaa huomattavasti voimakkaammin esille, vaikka yleisilme yhä oli punertavan ruskea (eikä hius ollut vaalentunut astettakaan). Muutamaa päivää myöhemmin kokeilin uudemman kerran, nyt voimakkaammalla versiolla. Tuolla jälkimmäisellä kerralla ei väriä lähtenyt enää oikeastaan laisinkaan, ja tulos oli sama kuin jo regularinkin jälkeen. Molemmilla kerroilla huuhdoin vainoharhaisesti tehokkaasti varmaankin 20 - 30 minuuttia, eikä tummumista kuivumisen aikana tapahtunutkaan. Tuntui vain, ettei tuo B4 laisinkaan purrut meikäläisen kutristoon. Jälkimmäinen kierros tuntui rasittavan hiusta hieman enemmän kuin ensimmäinen, mutta yleisesti ottaen rasite vaikutti vähäisemmältä kuin esim. värjäillessä kestovärillä.

Haju ei ollut laisinkaan niin paha kuin odotin, eikä se jäänyt hiuksiin laisinkaan. Päässä tuoksu oli aika normivärjäystuoksu, mutta muutamaan tuntia myöhemmin keittiön roskis, jonne olin käytetyt purnukat laittanut, tuoksahti aikas mielenkiintoiselle ja haju tuntui lyhyessä ajassa siellä vain voimistuvan. Puoliso sitten lähti myöhäsellä vielä yökeikkailemaan roskista pois, ettei koko asunto olisi aamulla haissut.  :D

Eniten harmittaa rahan meno, ja olihan tuo hieman työlästä lyhyellä aikavälillä laittaa kaksi tuollaista päähän plus sitten vielä uusi kevytväri muutamaa päivää myöhemmin. Kiva, että monilla on toiminut, mutta ei näköjään ole satavarma keino saada edes asteen verran väriä vaaleammaksi.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #453 : 07.03.11 - klo:21:36 »
^ Ihan mielenkiintoinen ketju toisaalla aiheesta. Aika hyvin selitetty miksi aine ei aina toimi:
http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1056768&page=4

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 07.03.11 - klo:22:11 »
^ Mä yritin silmäilyllä ja kevytluvulla saada tuosta ketjusta jotain irti, kun en viitsisi ( :P) sitä kokonaan lukea, mutta en oikein saanut mitään uutta tietoa. Eli mitä nimenomaista selitystä tarkoitit?

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #455 : 07.03.11 - klo:22:49 »
^ Nimenomainen selitys riippuisi kysymyksestä, jota et käsittääkseni esittänyt? :) Puhuin siis yleisellä tasolla siitä miksi 4B ei aina toimi odotetulla tavalla. Mielestäni ulkomaisilla sivustoilla vain on aiheesta mielenkiintoista ja hyödyllistä tietoa kuten esimerkiksi se, että sillä minkä merkkistä väriä on käyttänyt saattaa olla suurikin merkitys lopputuloksen kannalta. Tällä sivustolla esimerkiksi sanotaan, että: "The issue I have with XXL is it contains a huge amount of sillicone which isn't a problem, unless you use straightening irons over 200 degrees in heat. Then the sillicone hits it's boiling point and melts inside the hair. Then nothing can ever get the stuff out - not even bleach". http://www.hairdyeforum.com/index.php?topic=150.0

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 07.03.11 - klo:23:01 »
^ Ahaa, ok! Juu, en kysynyt mitään, enkä varmaan kysykään.  :D  Mulla ei kyllä pitäis olla mitään outoja juttuja hiuksissa tapahtunut (kuten tuo silikonin sisäänpalaminen). En käytä mitään elektronisia lämpölaitteita, en muotoilutuotteita, en öljyjä jne. Kaikki väri oli Poly Colorista, joka siis virallisesti on kevytväri, vaikka ilmeisesti aika tymäkkä sellainen. Pesin syväpuhdistavallakin ennen noita B4-kokeiluja. Ainut looginen selitys mikä tulee mieleen, on että väri vain on vähitellen kerrostunut hiuksiin niin pahasti (vaikka yleensä aina värjään vain tyven ts. en laita väriä laisinkaan pituuksiin). Tämä selitys ontuu siinä, ettei väri haalistunut oikeastaan yhtään edes tyven läheltä. Vai johtuisiko se sitten tuosta Poly Colorista? Onko kukaan muu saanut sitä irti B4:llä?

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #457 : 08.03.11 - klo:00:10 »
Noniin, taas on punaiseen kuontaloon kyllästytty. Onneksi haluan ruskeat enkä blondeja! :D Siihen blondiinkin kun on joskus punaisesta pitänyt päästä... Olen nyt koittanut kohdella hiuksiani paremmin, ja punainen on lähinnä directionin värien ja paintballien tulosta. Juuressa värit eivät pysy. Mutta siis on siellä pohjalla varmasti kestonakin punaista. Alin kerros jotain oranssia viime keväästä.

Yleensä olen tässä kyllästymisen vaiheessa vetäissyt vaan tummahkon ruskean tähän päälle, mutta en haluaisi nyt niiin tummaa, plus se punainen sieltä yleensä tulee kuitenkin läpi. En nyt ihan kylmän ruskeita yritäkään tavoitella, mutta en myöskään ihan punaruskeita. Wanna help? :) Mietin, että yrittäisinkö öljy- ja syväputsarihaalistelujen jälkeen sitä Color B4:ia? Myös sinistä elintarvikeväriä löytyy kaapista  ;D

Vai pitäiskö vaan laittaa se ruskea tähän ja kattoa kuinka käy. :D

Eli, 15,95 euroa kulutettu.
Hiukset? Punaisesta ei tietoakaan!  <3
Oli todella outoa nähdä peilistä itseasiassa aika lähelle omanväriset hiukset. Noudatin ohjeita ja huuhteluaikoja täsmällisesti. Jos hiukset vielä tästä tummuvat, se ei haittaa - punainen tuskin palaa.  Laitan kuvavertailua myöhemmin. Minulle siis sopi ja voin suositella.

Edit 1.

ENNEN:

JÄLKEEN:

Edit 2.
Jälkeen kuva näyttää ehkä hitusen liian vaalealta, ja nyt olokin tuntuu ihan blondilta :D Mutta tämä ei ole kasvoihini sopiva väri, olen ihan vaaleanpunainen! Mutta nyt en tiedä, uskallanko vetää 500 casting creme glossin tähän päälle. Saatan muuttua vihreäksi... Hmmm..
« Viimeksi muokattu: 08.03.11 - klo:10:37 kirjoittanut sannaofia »

ashlee

• Vieras
« Vastaus #458 : 12.03.11 - klo:10:16 »
laitoin tässä tunti sit sen colour B4 jutun ja loppujen lopuksi kaikkien huuhteluiden jälkeen huomaan et todellakin se toimii...
en vaan tajunnut ottaa kuvaa väristä ennen mutta osittain tumanruskea ja osittain punertava tukkani on nyt tummanvaalea kuparisella vivahteella. tulos oli niin yllättävän hyvä etten taidakkaan värjätä tähän päälle. suosittelen lämpimästi eikä hajukaan ollut yhtään kamala, lähinnä permisainetta muistuttaa :)

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #459 : 12.03.11 - klo:10:57 »
Nyt kyllä rupesi toden teolla kiinnostamaan tuo Colour B4 kun täällä on niin hyviä kokemuksia siitä.. Kunhan saa punaisen tukan siihen tilaan, että se on tarpeeksi kulahtanut värinpoistoa ajatellen, voisin koittaa mitä tuo tekee tälle päälle. Harmi vain että pitää olla vyötärömittaiset hiukset, en raskisi ostaa kahta pakettia :P
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #460 : 12.03.11 - klo:18:21 »
^jotenkin kauhistuttaa lukea värinpoistosuunnitelmiasi ellutettuun tukkaan, itsellä oli perussuomalaiseen, lasimaiseen tukkaan kaksi kertaa ellutettu, siitä on pari vuotta melkein ja olen tehnyt monta värinpoistoa, edelleen se on latvoissa haalistumattomana :D En usko että saat omaasikaan pois muutoin kun leikkaamalla.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 12.03.11 - klo:18:40 »
Edit 2.
Jälkeen kuva näyttää ehkä hitusen liian vaalealta, ja nyt olokin tuntuu ihan blondilta :D Mutta tämä ei ole kasvoihini sopiva väri, olen ihan vaaleanpunainen! Mutta nyt en tiedä, uskallanko vetää 500 casting creme glossin tähän päälle. Saatan muuttua vihreäksi... Hmmm..

Casting creme glossin 500 vetää mulla suoraan mustaksi, olen laittanut sekä omanväriseen tukkaan, että hennatun ja elumenilla värjätyn päälle. Aina sama musta... Eli en suosittele ellet halua todella tummaa tukkaa. Voisin melkein kyllä vannoa että vihreää sillä ei tule. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 12.03.11 - klo:18:45 »
^jotenkin kauhistuttaa lukea värinpoistosuunnitelmiasi ellutettuun tukkaan, itsellä oli perussuomalaiseen, lasimaiseen tukkaan kaksi kertaa ellutettu, siitä on pari vuotta melkein ja olen tehnyt monta värinpoistoa, edelleen se on latvoissa haalistumattomana :D En usko että saat omaasikaan pois muutoin kun leikkaamalla.
Heh, uskon vakaasti saavani sen pois :D Tai blondiksi ei ole tarkoituskaan saada, vaaleanruskea on lähinnä toiveita. Kunhan saisi peitettyä, punaista en enää kaipaa. Kiitos kuitenkin huolenpidosta, katsotaan mitä saan aikaiseksi ;D
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 12.03.11 - klo:18:59 »
^Kumarran nöyrästi jos tai kun saat sen punaisen pois! :D

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #464 : 12.03.11 - klo:19:59 »
^ Ok :D Tulen itkemään sitten nöyränä takaisin tänne värjäyspuolelle jos kaikki ei menekään toivotulla lailla :D