Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434031 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #465 : 12.03.11 - klo:21:07 »
^Ja saan sanoa että mitäs minä sanoin... :3 Noei, tsemppiä operaatioon ;)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #466 : 12.03.11 - klo:22:17 »
Teillä joilla ColorB4 on toiminu noin hyvin, niin kuinka kerrostunutta se poistettava väri on ollu ?-   Itse olen niin kauan värjäilly aika tummanruskeilla eri sävyillä ja suht usein vetäny sitä pituuksiin ja latvoihin, et epäilen lähtiskö mulla noin kiltisti se väri pois......

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 12.03.11 - klo:22:29 »
^ Vuosien kevyt-ja suoravärit lähtivät kiitettävän hyvin, mutta kestoväri latvoissa ei lähtenyt aivan yhtä hyvin. Kokeilemallahan tuo selviää.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 12.03.11 - klo:23:47 »
Atwa: Huomaathan, että Colour B4 värinpoistoaineen ei pitäisi tehota lainkaan Elumeniin eikä suoraväreihin. Käsittääkseni Colour B4 on pelkistävä värinpoistoaine, joka siis tehoaa ainoastaan hapeteväreihin. Jos pohjalla on kuitenkin myös hapetevärjäyksiä, kannattaa pelkistävällä värinpoistoaineella aloittaa.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 13.03.11 - klo:00:12 »
^ Onko tuo mun päässä tiukasti istuva Poly Color hapeteväri? Kyllä kai? Joo, sori, en tiedä värjäyksistä juuri mitään...  :P

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 13.03.11 - klo:07:13 »
Atwa: Huomaathan, että Colour B4 värinpoistoaineen ei pitäisi tehota lainkaan Elumeniin eikä suoraväreihin. Käsittääkseni Colour B4 on pelkistävä värinpoistoaine, joka siis tehoaa ainoastaan hapeteväreihin. Jos pohjalla on kuitenkin myös hapetevärjäyksiä, kannattaa pelkistävällä värinpoistoaineella aloittaa.
Mulla on kyllä myös hapeteväriä alla, enimmäkseen juurikasvun värjäykseen käytettynä. Ellua olen viimeisten parin vuoden aikana laittanut ehkä 3 kertaa per vuosi, muut ajat on menty suoraväreillä. Mulla on käyttämättömänä 2 purkkia Ellun Returnia - olisikohan parempi jos koittaisin ensin mitä niillä tapahtuu ja sitten koittaa sitä Colour B4:ää? Koitan toki nyt ensin vielä haalistella syväputsarilla ja öljymuhittelulla kaikki värit mitkä suinkin irtoavat.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

ashlee

• Vieras
« Vastaus #471 : 13.03.11 - klo:08:51 »
mulla oli ehkä neljä-viis kestoväriä ruskeeta ja punasta, sit suoravärejä, joten ei mitään kerrostumia tummalla värillä. pohja on nyt se mitä se olikin ennen tummia värejä, 7asteinen.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 13.03.11 - klo:10:00 »
Jep, Poly Colour on hapeteväri. :)

Ite varmaan kokeilisin eka returnia, jos sillä saa ellua vähän pois niin näkee miten se B4 toimii siihen hapetevärikerrokseen. Muuten sillä ei kai ole mitään eroa, kun B4 ei todennäköisesti tee ellulle mitään. Tai sitten tekee jotain hassua, kuten mulla meni pinkit osiot vaaleansinisiksi. Ei, en valehtele. Värjätessä hapetevärillä päälle ne muuttui taas vaaleanpunaisiksi. ::)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 13.03.11 - klo:10:30 »
^Mitä hittoa, vaaleansinisiksi ;D Jännityksellä odotellen mitä tapahtuu kunhan siihen vaiheeseen pääsen..
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 13.03.11 - klo:12:57 »
Jep, Poly Colour on hapeteväri. :)

Ok. Eli jostain muusta mystisestä syystä johtuen se vaan istuu tosi tiukassa.  :)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 13.03.11 - klo:13:06 »
^ En muista kyllä nyt yhtään onko PC:n värivoide millaista mutta voihan olla että siinä on myös suoraväripigmenttejä seassa. Yleensä punaväreissä ja kevytväreissä on, joten ehkä siinäkin syy, suoravärit kun voi kerrostua latvaan tosi tiukasti.

Tuota vaaleansinistä en kyllä ymmärtänyt yhtään, kun siellä pinkin alla ei tosiaan ollut muuta kuin vaalennus.
« Viimeksi muokattu: 13.03.11 - klo:13:07 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 13.03.11 - klo:19:22 »
Ite varmaan kokeilisin eka returnia, jos sillä saa ellua vähän pois niin näkee miten se B4 toimii siihen hapetevärikerrokseen. Muuten sillä ei kai ole mitään eroa, kun B4 ei todennäköisesti tee ellulle mitään.

Itse asiassa Ellutetuun punaiseen hiuksistoon, jossa oli myös hapetaväriä, sai pelkistävällä värinpoistolla aika suuren muutoksen aikaan. Hiuksista lähti kaikki hapetevärin tuoma tummuus eli väristä tuli sellainen läpinäkyvä punainen!

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 14.03.11 - klo:12:19 »
Voiks tätä ColorB4:ää verrata kampaajien kampaamoissa käyttämään "removeriin" joka kuulemma ei tee hiuksia tummanruskeesta => oranssinpunasiks, vaan palauttaa oman värin - mitä kyllä vähän epäilen.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #478 : 14.03.11 - klo:18:31 »
beachbunny, on samanlaista kuin remover. Omaa luonnollista väriä nuo removerit tuskin kuitenkaan palauttaa, sillä aika hapetevärillä värjätessä hapete vaalentaa omaa pigmenttiä yhdestä asteesta useampaan riippuen hapetteen vahvuudesta. Tällaisen "remover"-käsittelyn pitäisi siis poistaa se edellisen värjäyksen/värjäysten pigmentti, mutta hapetteen vaikutusta luonnonväriin ei teknisesti voi kumota. Siksi yleensä lopputulos on kuitenkin lämpimähkö. Ja joillakin tällainen käsittely ei oikein vaikuta ollenkaan, toisilla taas irroittaa väriä tosi hyvin.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #479 : 14.03.11 - klo:21:32 »
Tässä keskustelussa on aiemmin aika paljo käsitelty vaalennuspesua (tai mun tapauksessa varmaa sitte kuumapesua koska käyttäisin pelkästään vaalennusjauhetta enkä ollenkaa hapetetta).
Eli, käykö vaalennusjauheeksi mikä tahansa värinpoistopaketeista rohmastu jauhe vai onko sisällöllä erikoista väliä?  0_0 Mulla ois tässä yks Rial-paketti, voinko siitä käyttää tuon mukana tulleen kidepussin "vaalennustehostetta"? Näyttäs olevan pelkkää vetyperoksidia sisältö.

Kampaamojauhetta en viitsis ostaa ku hiuksia ei toivottavammin tuu vaalenneltua nii usein että koko purkille ois käyttöä. Jos tuo Rial ei tähän toimi nii oisko kellään vinkkiä hyvästä ja halvasta värinpoistopaketista, mistä vois tuon jauheen hyödyntää?