Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434025 kertaa)

Poissa tnn

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #480 : 15.03.11 - klo:08:27 »
Rialista en osaa sanoa mitään, mutta eräs halpa värinpoisto on merkiltään Elea, ihan toimivaa kamaa ja maksaa ehkä vitosen. Saa halpakaupoista, ainakin Tokmanni -ketjun.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #481 : 23.03.11 - klo:12:50 »
Toisen käyttökerran jälkeen on pakko uskoa: omaa kestovärimustalla ja henna/indigolla päällystettyä latvaa haalisti huomattavasti XZ Aito 2 in 1 Öljyhoitoshampoo. Tai haalistua on ehkä väärä sana, tummuus väheni ja punertavuus tuli esiin alta. Ihan kiva efekti kun edesauttaa oman värin kasvatusta mutta jos taas on tummat hiukset ja haluaa säilyttää ne niin ei välttämättä...

Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta? Tämä nimittäin haalisti enemmän meikäläisen pehkoa kuin esimerkiksi omat erilaisilla öljyillä tehdyt yritykset.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 08.04.11 - klo:11:29 »
Iskin eilen Lorealin 6.66 värin päähän ja lopputulos on ruskea, jossa on pieni punainen vivahde (jonka sain tänään suoravärillä siihen). En voi sietää ruskeaa väriä omassa päässäni. Miten tässä kannattaisi nyt toimia, kun haluaisin tästä punaisen, enkä ruskeaa  ???

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 08.04.11 - klo:12:32 »
Mä pidin pari tuntia päässä avokadoöljyä. Se haalisti jonkin verran mun vaaleanruskeaa tukkaa, etenkin päältä, missä väri ei ole kerrostunut. Aika tyyristähän se kyllä on.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #484 : 08.04.11 - klo:14:50 »
^^

Öljyillä ja syväputsarilla saa haalisteltua aika kivasti sitä rusehtavuutta, ja sitten sopivan haaleeseen ruskeaan jotain räiskyvää suoraväriä. Ainakin mulla jos kestoväri imee väärin hiukseen, saattaa kevytvärikin sen tehdä, joten suoraväri pelastaa.
Tai sitten ihan B4 ja siihen väriä päälle.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 08.04.11 - klo:15:03 »
Kokeilen ensin haalistella vaan tätä kuukauden ajan syväputsaajalla ja jollain öjyllä  :P Ja läträtä vaan noita suoravärejä. Jos ei nämä tehoa niin sitten tuo B4. Se haisee niin sietämättömän pahalle, että en mielelläni sitä käyttäisi...

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #486 : 09.04.11 - klo:16:55 »
Oon kans yrittänyt siirtyä pikkuhiljaa hieman vaaleammanruskeaan sävyyn, ja se on aika hyvin jo onnistunutkin värjäämällä juurta vaaleammalla. Punaisuuteen oon kyllästynyt ihan totaalisesti, joten aloin värjätä suht neutraalilla ruskealla, kunnes sitten tyhmyyksissäni vaihdoin viime värjäyskerralla värimerkkiä, ja tukasta tulikin vastoin kaikkia odotuksia tumma punaruskea.. oikein sellainen ihana ketunpunainen, kulahtanut mummopermis-sävy. Oon nyt haalistellut sitä pari kk laittamalla syväputsaria saunaan n. kerran vkossa, ja pesemällä sillä muutenkin usein, ja yllättävän hyvin on enin punertavuus lähtenyt vaikka olikin kestosävyte. Tosin vielä saa haalistella ennenkuin on lähelläkään alkusävyä, muttei ole enää niin kamala mitä alussa... Muistaapa taas ettei vahingossakaan vaihda merkkiä, jos on mieleisen sävyn löytänyt. ::)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #487 : 10.04.11 - klo:10:35 »
Itsekin olen tässä haalistellut punaista tukkaa ja totesin että parhaiten ainakin minulla toimi tässä tarkoituksessa juurikin tämä head & shouldersin sitruunashampoo.  :ts

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #488 : 10.04.11 - klo:14:41 »
Oon kans yrittänyt siirtyä pikkuhiljaa hieman vaaleammanruskeaan sävyyn, ja se on aika hyvin jo onnistunutkin värjäämällä juurta vaaleammalla.

Meillä taitaa olla hiukset samaa tummuusastetta, mulla vain ei ole punaisuutta tässä tukassa. Mitä väriä käytät tyven värjäämiseen? Mie olen käyttänyt tätä Schwarzkopfin nelosta, mutta tämä kyllä menee tosi mustaksi.
Aina kun värjää seuraavan kerran juurikasvua, niin aikaisempi värjäys imeytyy mustaksi. Ennen se eihaitannut, kun en ollut tummaan tukkaan niin kyllästynyt.

Mun on tarkoitus siirtyä sellaiseen oranssinpunertavaan ruskeaan hennan kanssa. En tiedä, onko hennapunainen mulle sopiva sävy, mutta se tekee hiuksista kivan tuntuiset ja muutenkin parempi vaihtoehto kuin markettivärit. Hennasta tosin en ole löytänyt sellaista väriyhdistettä, joka tekisi juurikasvusta tumman - tulos on aina kirkas oranssi, joten ilmeisesti en missään vaiheessa pääse kokonaan eroon markettiväreistä. :P
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #489 : 11.04.11 - klo:16:49 »
Oon kans yrittänyt siirtyä pikkuhiljaa hieman vaaleammanruskeaan sävyyn, ja se on aika hyvin jo onnistunutkin värjäämällä juurta vaaleammalla.

Mitä väriä käytät tyven värjäämiseen? Mie olen käyttänyt tätä Schwarzkopfin nelosta, mutta tämä kyllä menee tosi mustaksi.

Oon käyttänyt Poly Colorin vaaleanruskeaa 23, ja tuo sävy ainakin mulla haalistuu pesuissa vielä hieman vaaleammaksi. Oon lisäksi pitänyt sitä päässä vain n. 20 min enkä suositeltua 30 (jos suositusaika on 20 min, niin sitten vähän vajaa se), ettei vahingossakaan tule liian tumma tulos. Mitenkään hellävaraistahan toi ei tukalle ole, mutta pelkkään juurikasvuun laittaessa ei niin haittaa.

Tässä vielä sama kuva pienempänä:
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 15.04.11 - klo:10:00 »
Tämän viikon olen aina peiliin kahtoessani vaan nähnyt tämän hirveän värisen pään  >:( Hirveän sekavärinen. Tummia laikkuja, alta hiukset ovat asteen tummemat ja lisäksi nyt se juuri kasvu on asteen muuta vaaleampi, kun se väri ei tarttunut. Joten tänään täytynee töistä ostaa Colour B4 ja Live XXL:n väri. Jospa se tästä...  ::)

Olen myös miettinyt, että pitäisikö vaan värjätä tukka lähelle omaa väriä. Minulla on Seberroinen ekseema ja päänahka pillastuu melkein kaikesta. Mm. väreistä. On olemassa vain muutama shampoo, joka ei ärsytä. Onneksi hoitoaineista en saa mitään kutinoita, kun ne ei nahkaan asti mene. Joudun pesemään tukan joka päivä, muuten päänahka ongelmat karkaa käsistä. Koska joudun pesemään joka päivä punainen valuu nopeammin viemäriin  >:(
« Viimeksi muokattu: 15.04.11 - klo:10:02 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #491 : 15.04.11 - klo:10:23 »
^ Tää nyt on varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta ootko aatellut co-pesua? Se ainakin säästäisi vähän sitä punaista väriä. Vai vaatiiko se päänahka kuitenkin sen shampoon joka päivä?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 15.04.11 - klo:10:29 »
^Vaatii, koska se erittää talia enemmän kuin "tavallinen" päänahka ja se aiheuttaa sitten kutinan ja lopulta tulehduksen  :(

Edit: Saahan sen ruskean tietty helposti takasin tähän punaseen, jos päänahassa ei näy mitään muutosta suuntaan tai toiseen. Tai jos en tykkääkkään. En ole 10 vuoteen oman värisiä hiuksia päässäni nähnyt ja luulen, että se tuhkainen ruskea sopisi tätä punaistakin paremmin. Pelkään vaan, että näyttäisin siinä ihan valjulta, vaikka muu tyyli ei valju olekkaan.
« Viimeksi muokattu: 15.04.11 - klo:11:06 kirjoittanut Sinimusta »

minority

• Vieras
« Vastaus #493 : 04.05.11 - klo:00:52 »
ISOT KIITOKSET sille joka auttaa! En enää keksi keinoja, ja alkaa tuntua liian turhauttavalta.

Lyhyesti.
--->Miinulla oli punaisesta haalistuneet kuparit hiukset.
Pian juurikasvu piti kuitenkin jo värjätä, mutta tahdoin samalla säilyttää suht samanlaisen kuparin. Värjäytin siis hiukseni opiskelijalla, ja nyt ne ovat auringonvalossa selkeästi punaiset kuparilla vivahteella värinaamion ansiosta.

--->Nyt Ilman auringonvaloa väri näyttää silmiini masentavan tummanruskealta.
Hiukset on suht huonossa kunnossa, värinpoisto epäilyttää. Sitruunat ja hunajajutut on jo kokeiltu-->Veivät vain punaista pois.

-->Lopputulos: vähemmän punainen jopa auringonkin valossa. Aito värini on vaalea, jos siitä tiedosta on enää mitään hyötyä.

-Luin jostain värinhaalennuspesusta, jossa puolet värinpoistojauheesta sekoitetaan kuumaan veteen, jonka jälkeen se shampootyylillä levitetään hiuksiin. Pelkään kuitenkin että se vie punaista vain pois, ja jättää tilalle minua niiin paljon ärsyttävän ruskean.

-Jos tähän tumman(ruskean)punaiseen laittaa vaikka 6.66 punaisen värin päälle, onko tulos taas sama vivahdepunaruskea?

-Tekisin mitä vaan, että saisin takaisin nuo kuparinpunaiset hiukset. Harmittaa jokakerta päivittäin kun kävelee vaikka peilin ohi, ja värjäyksestä on kulunut nyt vähän yli viikko. Olisi nyt edes sen 6.66 punaiset hiukset MUTTA EI RUSKEAA. :'( Toivottavasti selostus hiuksista oli ymmärrettävän selkeä. Kampaajalle en enää halua, tuokin kun oli ensimmäinen kerta kun sinne uskalsin.
Jokaisen neuvon otan avosylin vastaan!!!

Yhdistin viestisi tänne värinhaalistamista käsittelevään ketjuun. Tästä ketjusta saattaa myös löytyä vinkkejä tilanteeseesi. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:13:45 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #494 : 04.05.11 - klo:21:46 »
^ Siis onko koko tukka tummanpunainen? Jos epäilet, että kunto on nyt jo sellainen että ei kestä vaalentamista, kannattaisi ehkä kokeilla Color B4:ta koko tukkaan (mistä on oma ketju tässä värjäysosiossa) ja vahvempaa versiota. Jos B4 puree, laittaisin tarvittaessa vielä perään sen vaalennuspesun, että pohjasta saadaan kaikki ruskea pois. Nyt tuohon tukkaan ei ole mitään järkeä laittaa sitä 6.66, se vain tummentaa entisestään latvoja ja tuo ehkä hetkellisesti punaisuutta lisää. B4:n ja vaalennuspesun jälkeen ei kannata kyllä heti kestoväriä laittaa päälle, ettei tummuus tule takaisin huokoiseen hiukseen. Vaan siihen värinpoiston päälle joku kuparinen sävyte.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.