Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 434603 kertaa)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #510 : 12.12.11 - klo:17:56 »
Voi epätoivo, avauduinkin jo värikriisiketjuun, kun hiuksista tuli kampaajalla ihan liian punaiset. Luin ketjua hätäiseen kännykästä ja ilmeisesti kannattaisi kokeilla öljymuhitusta, syväputsarimuhitusta ja ehkä askorbiinihappokäsittelyä? Olisiko järkevää aloittaa heti sillä öljyllä?? En myöskään löytänyt haulla ohjetta askorbiinikäsittelyyn? Voisiko joku linkata??

Pahoittelut kaaottisesta tekstista, mutta nyt on tosiaan epätoivo päällä. Olen superduperkiitollinen jos joku pätevä ehtii vastata nopeasti!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #511 : 12.12.11 - klo:17:58 »
^ Eli pese syväputsarilla pari kertaa ja öljymuhitus kehiin! Näin mä sain vihertävyyden pois tosi hyvin jo yhdellä kerralla, varmana punertvauuskin katoaa nopeasti, koska punaiste haalistuu nopeasti :)

Askorbiinista: mä oon laittanut sellaisen yhden pussillisen kahteen desiin, mutten nyt muista paljonko siinä pussissa oli :-\
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #512 : 12.12.11 - klo:18:05 »
Voi kiitos nopeasta vastauksesta! Kannattaako öljy laittaa kuiviin vai märkiin hiuksiin?

Mun askorbiinipusseissa näkyis olevan 20g. Eli sekoitan tämän kahteen desiin lämmintä vettä ja annan vaikuttaa kunka kauan?

Päivitystä... Pesin kahteen kertaan Joicon syväputsarilla ja laitoin märkiin hiuksiin kuumaa rypsiöljyä muivipussin ja pipon alle tunniksi. Sitten pesin taas kahdesti syväputsarilla, tuntuu että väriä irtosi tässä jonkin verran. Nyt päässä muhii samainen syväputsari askorbiinihapolla terästettynä. We'll see...

Edit. Pah, ei se punaisuus mihinkään lähtenyt. Täytyy tänään soittaa kampaajalle jos saisin ajan korjausoperaatioon. Voi voi.  :-[

Edit 2 Sain ajan huomisillaksi. Hyvä näin mutta ei kivaa olla töissä tänään ja huomenna.  :P
« Viimeksi muokattu: 13.12.11 - klo:17:00 kirjoittanut Kuririn »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #513 : 14.12.11 - klo:07:13 »
^Itse olisin vielä odottanut... Olisi se varmaan siitä ajan kanssa haalistunut. Ja jos ei niin sitten vasta lähtenyt korjaamaan.

Myamar

• Vieras
« Vastaus #514 : 14.12.11 - klo:16:00 »
Lueskelin tätä topicia, kun etsin tietoa miten lähden haalistamaan mustaa väriäni niin että saan siitä joskus kirkkaan punaisen. En löytänyt kuitenkaa aivan tarkkaa vastausta siihen, että miten aloitan tämän värini haalistamisen.

Tällä hetkellä hiuksissani on siiis musta väri, jota olen kesästä asti värjäillyt aina mustaksi. Sitä ennen oli tummanruskeat hiukset, jota ennen oli vähän punaseen vivahtavan ruskeat, koska värjäsin punasta väriä pois..mutta nyt taas olen alkanu himoitsemaan tuota punaista takaisin :P

Aluksi aattelin, että haalistan väriä syväpuhdistavalla, sitruunapesulla, öljymuhituksella ja sitten vaalennuspesulla ja ihan lopuksi värinpoisto, jos ei noiden jälkee olisi tarpeeks väri lähtenyt. Mutta nyt ku olen tätä topicia lukenut tuolla aikasemmin on puhuttu tuosta color B4:stä, nii aloin pohtimaan että pitäisikö minun ihan aluksi koittaa sillä tuota väriä pois? Ja kuinka vaaleaksi hius tulis saada, että siihen voisi sen punaisen laittaa? Entä kannattako mun tuon B4 jälkeen laittaa jokin punainen väri tai suoraväri päähän? Vai miten minun nyt kannaittaisi alottaa tää värin poistaminen? :D

Parturiin olen sitten loppujen lopuksi menossa ottamaan tuon punaisen värin päähäni, mutta sitä ennen haluan itse säästösyistä vaalentaa hiusta niin, että siihen voisi punaisen lätkästä päälle.

Hakusessa siis mahdollisemman hellävarainen värinpoistaminen, ku hiukseni ei missään huippukunnossa ole :/

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 14.12.11 - klo:17:12 »
^Pahoin pelkään, että saat mustasta värjätysät pohjasta tarpeeksi vaalean ainoastaan värinpoistolla  :-\ Tuota Colour B4:ää ei saisi ohjeiden mukaan käyttää mustaan tukkaan, mutta joku testannut voisi tulla kertomaan mitä tapahtui  ;D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #516 : 14.12.11 - klo:18:24 »
^Multa on mennyt tuo ihan ohi, mä kyllä onnellisesti tietämättömänä heitin parikin Colour B4:ia mustaan lettiini. :D Mutta hirveästi väriä ei kyllä kahdellakaan käsittelyllä irronnut, eli minäkin veikkaan, että kyllä se on värinpoisto edessä jos mustasta punaiseen haluaa. :) Toki kannattaa ensin haalistella öljyillä ja syväputsareilla jos ja niin kauan kuin väriä vaan irtoaa.

Myamar

• Vieras
« Vastaus #517 : 14.12.11 - klo:19:36 »
No onneksi en mennyt vielä ostamaan tuota väriä :D Koitan eka syväputsarilla ja öljyillä ennen kuin värinpoiston teen :) Viimeksi ku mustasta punaseen haluisin, niin jouduin tekee kaksi värinpoistoa ennen ku vaaleni sen verran, että sai punaisen laitettua, toivottovasti nyt riittäisi yksi :P

Mites kannattaisiko mun ennen värinpoiston tekemistä koittaa vaalennuspesulla tuota väriä saada haalistumaan, jos sitten selviäisi yhdellä värinpoistolla?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #518 : 14.12.11 - klo:19:41 »
^Vaalennuspesusta on monenlaisia kokemuksia, mutta omani on se, että vaalennuspesu raasti hiuksia enemmän kuin värinpoisto. Joten tee jos siltä tuntuu, mutta en usko, että vaalennuspesu on hirvittävän paljon hellävaraisempi vaihtoehto. :P

Poissa Nan

• Haiven
  • *
« Vastaus #519 : 29.12.11 - klo:22:46 »
Tapahtuuko pelkällä hapetteella+syväputsarilla mitään? Nimim. tyhmä
3 a M ii/iii

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #520 : 01.03.12 - klo:16:16 »
^Samaa sattumalta pohdiskelin tässä, kuin Nan. Olisi nimittäin ruskea väri käyttämättömänä, josta luultavasti kuitenkin hapetetta ottaisin pois. Eli ajattelin ottaa nyt etukäteen siitä sen puolet ja sekoittaa vaikka siihen syväpuhdistavaan, onko typerää? Latvat tummuneet liikaa juureen nähden.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #521 : 01.03.12 - klo:19:12 »
Hapete ei itsessään periaatteessa tee mitään, mutta toisinaan sillä saa haalistettua liian tummiksi menneitä kulmakarvoja heti värjäyksen jälkeen käytettynä. Että ei koskaan kannata sanoa ettei koskaan muttei kovasti kannata luottaa. Shampooseen ainakin turha sekoitella.

Vaalennuspesussakin idea on se että tarvitsee olla jotain joka reagoi, tässä tapauksessa persulfaatteihin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #522 : 02.03.12 - klo:21:42 »
Kiitos vastauksesta Ice!

Vaikka väri on jo ollut päässä pari kk niin sain sitä vähän haalisteltua kun laitoin öljyä pussin ja pipon alle n. tunniksi ja vielä hetken saunassa. Sitten reilusti shampoota (terva ja head and shoulders) saman viritelmän suojissa taas saunaan. Ihme kyllä haalistui. Nyt ei auta kun pestä shampoolla (hirvittää kyllä hiusten kunnon puolesta) ja pakko varmaan Rialia jossain vaiheessa  laimennettuna latvaan tunkea, vaikka niin piti mennä nyt tällä. Ellei se sitten senverran haalistuisi latvoista ja värieroa voisi sitten tasoitella laittaamalla tyveen/päälihiuksiin loput lorealin casting creme glossin 613 väristä.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #523 : 03.03.12 - klo:13:47 »
Varo sen Castingin kanssa jos päädyt siihen, terveisin itse kerran sillä mustannut.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #524 : 03.03.12 - klo:17:25 »
Jep, tuo aika tiukkaan kyllä ottaa kiinni latvoihin. Olen tosin viimeisimmät värjäilyt aina laimentanut väriä aika reilustikin, ei tule niin intensiivinen. Poly colorin tummanruskealla tosiaan sain sen mustan, en todella tajua miksi menin sen ostamaan koska a) olen kasvattamassa omaa väriä joka ei ole näin tumma b) tiedän että tuo vetää mustaksi ja aina ihmnettelen, miten hölmöjä ihmiset on kun ei tajua sitä  ;D

Tekisi melkein mieli heittää tuo loppupuolisko pois tosta castingista, mutten raaskii. Kai se säilyy hyvänä jos vaikka parinkin kk. päästä sen laittaisi?