Kirjoittaja Aihe: Värinhaalistusvinkkejä  (Luettu 433992 kertaa)

Poissa SC

• HAIRahtanut
Vs: Värinhaalistusvinkkejä
« Vastaus #540 : 06.03.12 - klo:16:19 »
^^Tummaa luonnollista hunajaa suositellaan LHCssa eniten. Eli mitä tummempi ja luonnollisempi hunaja niin sitä paremmin sen pitäisi toimia.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #541 : 06.03.12 - klo:16:33 »
Tummuus tosiaan suositeltavaa, tosin itse käytin tuota Xtra -halpishunajaa joka on ei-nyt-ihan-vaaleinta muttei missään nimessä tummaakaan. Se lienee myös normaalisti pastöroitua ulkomaisten hunajien tapaan, muttei näytä haittaavan. SAM hunaja näkyi olevan LHCn suomesta saatavien listalla mutta se on tosi kallista, varsinkin kunnei ole edes suomalaista, niin ei sitä viitsi ostaa syödäkseenkään.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #542 : 06.03.12 - klo:17:17 »
Kiitos vinkeistä, nyt on muhimassa mestarin hunaja + avokadoöljy mix hupun ja pyyhkeen alla, myöhemmin vielä vähän saunaa päälle  ;D

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #543 : 07.03.12 - klo:20:32 »
Kyllä vaaleni! Oli nyt vähän tujummin hunajaa (pirkka reilun kaupan) ja vähemmän vettä. Laitoin kuiviin hiuksiin ja annoin olla noin 5 h. Vaaleneminen tosin epätasaista, toisin kuin olisin toivonut, eniten värjätyt kohdat vaaleni huonoiten ja jo vaaleammat kohdat eniten. No, tulos kuitenkin hyvä. Luultavasti huomenna näkee vielä paremmin tuloksen auringon valossa.

//Ainiin, vahingoittaako tuo hunajavaalennus muuten tukkaa? Hiukset tuntuu vähän kärsineiltä, vai onko vaan kuivahtaneet hunajasta?
« Viimeksi muokattu: 07.03.12 - klo:20:41 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #544 : 08.03.12 - klo:02:35 »
Peroksidivaalennushan se on, eli kyllä se kuivattaa.

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #545 : 08.03.12 - klo:09:40 »
Joo vaaleni, tyven alue ainakin selkeimmin, mutta huomasi tosiaan että kuivattaa hiukan

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #546 : 08.03.12 - klo:09:59 »
Onko sillä eroa, jos käsittely kuivattaa (voi korjata kosteuttamalla ja suojaamalla hiusta) tai pysyvästi vahingoittaa (ei voi korjata, ainoastaan väliaikaisesti rakennepaikata tms.) hiusta? Ainakin musta tuntuu, että on. Eli onko tää nyt vaan kuivunut siis, vai vaurioitunut? Olen vähän neuroottinen hiusten kunnosta, kun en haluaisi leikata  ;D

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #547 : 08.03.12 - klo:16:15 »
On sillä eroa, hunajalla et varmastikaan saa sitä venyvää purkkaa jossa rikkisillat on tuhottu, kuten kemiallisella vaalennuksella saati värinpoistolla. Eihän se tehokaan ole verrattavissa missään määrin :) Kuivunut se nyt vaan on, vähän muhitusta ja jotain öljyä päälle.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #548 : 08.03.12 - klo:16:59 »
Kauan hunaja pysyy ns toimintakuntoisena päässä ennen kuin ne tehot alkavat kadota? Kaksi oli ihan hyvä tuntimäärä, mutta jos sitä pitää pidempään vaikka 5 tuntia tai yön yli niin tuleeko parempia tuloksia. Tietää haluaisin siksi etten haluaisi turhaan istua hunajat päässä jos niiden vaalentamisominaisuudet on jo hävinneet pari tuntia aikaisemmin ::)
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #549 : 08.03.12 - klo:18:30 »
Sitä ei ole kukaan tutkinut vaikka LCHllä on arvailtu muunmuassa sitä että hunajan ja veden seoksen peroksidin syntymiseen tarvittaisiin tunti, jota en voi allekirjoittaa kokeilemani perusteella. Yleensä pidempi aika on aina parempi aika, ja kannattaa ainakin kokeilla.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #550 : 08.03.12 - klo:18:39 »
^^Itse ainakin huomasin selvän eron siinä tunnin (sitä ennen en antanut seoksen seistä kauaakaan) ja viiden tunnin (seos seisoi melkein tunnin ennenkuin heitin sen päähän) muhituksessa. Eli kyllä vaaleni enemmän viidellä tunnilla. Ero ei mikään huima kylläkään ollut, onhan tuo tosi mieto käsittely muutenkin. Mutta itse aion ainakin seuraavan käsittelyn ajan pitää mahdollisimman kauan ja laitan varmaankin vaan latvoihin, mistä eniten sais lähteä väriä.

Kiva kuulla Ice, että ei saa aikaan kunnon vaurioita! :) Vähän aavistelinkin, mutta pakko oli varmistaa  ::)

Cassiopeia

• Vieras
« Vastaus #551 : 13.03.12 - klo:20:55 »
Lueskelin ketjua hyvien vinkkien toivossa ja kyllä niitä muutama mukaan tarttui tähän omaan värinhaalisteluoperaatioonkin. Onneksi en ole yksin ongelmani kanssa  ;)

Mulla on siis oman värin kasvatusprosessi meneillään ja aloitin sen blondista pohjaväristä viime kesänä. Syksyllä tummensin pohjaa hieman juurikasvun tasoittamiseksi ja hiusten väri oli silloin ehkä tasoa 7 tai 8 tuhkavivahteella.

Noh... kaikki oli hyvällä mallilla kunnes tässä talven aikana kyllästyin ja halusin vähän tummentaa väriä ja lätkäisin päähäni Wella Color Fresh sävyn 6/7 Vaalean ruskea (suoraväri). Sävyä ei mun päässä kuitenkaan hyvällä tahdollakaan voinut kuvailla vaalean ruskeaksi, pikemminkin joksikin kuparin ja ruskean sekoitukseksi (auringossa näytti hyvinkin punertavalta).

Aluksi pidin väristä (jostain käsittämättömästä syystä!) ja se oli päässä n. kuukauden verran, jonka aikana värjäsin samalla värillä vielä uudemman kerran. Sitten iski ahdistus, että ei, ei ja ei: mitä olin mennyt tekemään!? Oman värin kasvatus oli mennyt ennen värjäystä tosi hyvin ja parturikin silloin kehui kuinka lähelle omaa väriäni olevan sävyn oli latvoihinkin saanut.

Sitten rupesinkin kauhealla paniikilla väriä haalistelemaan, sillä vaalennus tai värinpoisto ei oman värin kasvatusprosessin vuoksi tule kyseeseen. Voinkin ainakin oman kokemuksen perusteella suositella värinhaalistelun ensihätään vastapuristettua sitruunamehua! Omaan keskipaksuun olkapäämittaiseen tukkaani riitti kolmen keskikokoisen sitruunan mehu. Laitoin mehun pyyhekuivaan tukkaan 15 min vaikutusajalla ja pian jo rupesi niskasta valumaan ruskeanpunaista värivettä  :D

Sitruunalla lähti enin väri ja sen jälkeen n. parin viikon aikana olen tehnyt kaksi useamman tunnin öljymuhittelua, pessyt Linna-shampoolla ja laimentamattomalla mäntysuopaliuoksella. Väri alkaa nyt olemaan lähellä tummanvaaleaa, mutta ärsyttävällä punaisella vivahteella.  :-[ Ahdistaa jos tuo ruskeanpunehtava sävy jämähtää koko päähän, vaikka väri olikin vain suoraväri. Tiukempaan väri tuntuu tarttuneen juurikasvuun (n. 10 cm) ja haalistuvan paremmin blondatusta latvasta.

Kyllä taas omasta mokastaan saa tässä kärsiä ja yrittää keksiä kaikki keinot saada väri haalistumaan ja punerrus pois. Tavoitteena on päästä takaisin lähtötilanteeseen ennen Wellan väriä. Seuraavaksi siirrynkin sitten hunaja-kanelivaalennus/haalisteluun ja hopeashampooseen, josko niillä pääsisi eroon tuosta punertavasta vivahteesta...

Mutta onneksi kesään on vielä aikaa, koska haluan nähdä itseni silloin kivan luonnollisen vaaleissa hiuksissa...

Kassiopeia

• Vieras
« Vastaus #552 : 21.03.12 - klo:10:00 »
Mä olen joskus onnistuneesti haalistellut värejä hunajalla. Olen tehnyt niin että sekoittanut ihan pieneen määrään vettä ja sitten reippaaseen määrään hoitoainetta. Hyvin toimi. Joskus laiton vähän oliiviöljyä ja kanelia mukaan. Annoin olla vesiliuoksen ensin jonkun aikaa tekeytymässä ja sekoitin hoitikseen ennen päähän laittoa. Joskys tein mössön suoraan ja päähän vaan, ja silloin annoin olla vähintään kaksi tuntia.

Nykyisin olen kasvattanut oman värin takaisin, mutta halusin vaan kertoa et mulla toimi hoitoaineeseen sekotettuna, itse asiassa paremmin kuin vaan veteen sekoitettuna ???. Vois auttaa tohon ettei kuivuisi niin paljon? Mulla ei ikinä tuntunut ollenkaan kuivalta ton jälkeen vaan oikein kosteutetulta ja pehmeältä.  Mulla on vielä luonnonkihara, tosi paksu ja melko huokoinen hius. Pidemmän aikavälin vaikutuksesta en tosin osaa sanoa, että kuivattaako useat käsittelyt kuitenkin hiuksia, jonka huomaisi vasta myöhemmin.

papukaija

• Vieras
« Vastaus #553 : 21.03.12 - klo:13:15 »
Itse ajattelin tänään testata tota hunajavaalennusta, toivon niin paljon että se toimisi mullaki ko ei millään viittis alkaa läträä noilla kaupan tuotteilla :) kerron sitten miten kävi!

Edit. Niin ja muuten sitä piti vielä kysyä että pestäänkö se hunaja sitten vaan shampoolla pois? :)

No, mä sitten kokeilin tota hunajaa eile pieneen osioon hiuksia mutta en kyllä huomannut mitään eroa vanhaan  :( sekoitin hunajaa pieneen määrään vettä mutta ajattelin että voisi kokeilla vielä uudestaan niin että pistää myös vähän hoitoainetta mukaan :) parempia tuloksia odotellessa!

Eipä tullut hoitoaineseoksellakaan mitään muutosta entiseen, harmi :-\

Peräkkäiset viestit yhdistetty!
« Viimeksi muokattu: 23.03.12 - klo:12:02 kirjoittanut Chaos »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 23.03.12 - klo:10:51 »
^Papukaija kannattaa muokata viestit alkuperäiseen viestiin, eikä fliidata peräkäin  ;)