Nyt on todellinen tukkapulma! Yleensä yritän itse ratkoa pitkälle näitä ongelmia, mutta nyt on pakko saada neuvoja niiltä jotka tietävät paremmin, (jopa kampaaja ihmeissään):
Tulin kampaajalta ja tarkoitus oli saada oma maantienharmaa takaisin. Hiukset ovat kuitenkin värjäyksen jälkeen 1-2 astetta tummemmat mitä oma luonnollinen väri. Oma väri on lähimpänä ehkä 7.1 tai hieman vaaleampaa. Nyt ovat sellaiset vaalean maantienruskeat. Olen yrittänyt palstan neuvoilla haalentaa hiuksiani, ensiksi öljyillä ja sitten syväputsarilla. Hiukset ovat nyt viikossa haalistuneet jonkun verran entisestä, mutta nyt viimeisten pesukertojen aikana ne eivät enää kovin tunnu haalistuvan.
Jouduin viikko sitten leikkaamaan hiukset kampaamokäynnillä noin kymmenen senttiä, sillä edellisiin (monta vuotta vaalennettuihin hiuksiin) oli tullut taakse iso lovi ja hiukset olivat katkenneet sieltä yli kymmenen senttiä edellisen vaalennuksen yhteydessä, joka oli Naturginin vaalein tuhka muistaakseni, eli ei mitään värinpoistoa. Hiukset tosiaan katkesivat juuri sen vaalennuksen yhteydessä, suihkussa lähti iso tuppo hiuksia. Tätä ennen olin vuoden sisällä vaalentanut harvoin, joka kolmas kuukausi. Myös sitä edellisellä kerralla kampaajalla käydessäni vaalentamassa, hiuksista tuli sellaisia kovia kasoja (samoin ne kovettuivat samanlaisek käydessäni huonommassa vedessä uimassa Espanjassa), vähän niin kuin kävisi suihkussa ja menisi sen jälkeen pakkasella ulos jolloin ne jäätyy

Ennen värjäystä kampaaja vielä kehui, että hyvässä kunnossa hiukset.. Tuolloiseen hiusten kovettumiseen en tiedä syytä. Katkeilun syynä saattaa osittain olla ainakin metallikertymät hiuksissa, koska hiukset olivat juuri takaa vihreät, josta ne eniten katkeili. Suihkussa pään asento on kuitenkin mulla sellainen, että suurin osa vedestä osuu juuri tohon hiusten takaosaan. Ponnareita en käytä.
Nyt hiukset ovat hyvässä kunnossa, eikä tähän 6 asteen väriin hiukset reagoinneet viimeksi kampaamossa käydessä olleenkaan oudosti, vaikka väri laitettiin ennen hiustenleikkuuta. Tosin vihreääkään ei enää näkynyt, vaikka liekkö johtunut siitä katkeilusta. Mietinkin tässä, että uskaltaakohan tätä enää sitä yhtä/kahta astetta yrittää enää vaalennuspesulla tehdä ja tuleeko siitä silloin ollenkaan oman värin tyyppinen vai onko pakko päälle laittaa kestoväri jota ei ilmeisesti myydä suomessa kun oma sävy on hyvin maantienharmaa, lähinnä 7.1 ja ehkä 8.1 välillä (enemmän kuitenkin 7.1). Värjäys vielä entisestään voi haitata hiusta etenkin jos hiukset reagoivat oudosti