Mulla on ongelmana latvoihin pinttynyt omituinen harmaanvihreän muhjuinen sävy. Hiukseni ovat balayage-tyyliin vaalennetut, tyvestä tulee omaa väriä useita senttejä. Pituudet on olleet ihan kunnolla puhtaan vaaleat, mutta nyt latvoihin viiden sentin matkalle on pinttynyt tuollainen muhjuinen väri joka ei lähde pois millään.
Olen pari kuukautta pitänyt tässä pastellipinkkiä/laventelia, enkä ymmärrä mistä tuo latvan väri tulee. Osasyyksi luulen että fudgen hopeashampoomuhitus on tarttunut ehkä liian hanakasti kiinni, mutta en ole sitä edes käyttänyt pitkään aikaan.
Olen pessyt herbinan syväputsarilla pari kertaa. Ei auta. Olen pessyt fairylla, muhittanut sitruunaa, mutta sekään ei auta. Pinkit ja laventelit suoravärit on näillä kyllä irronnut mutta latvaa en saa kirkkaaksi millään.
Onkohan ihan virhe kokeilla kc colormaskin vanillaa, onko siitä mihinkään? Jos sillä saisi taitettua tuota likaista sinivihreää pois? Askorbiinihappoa en ole kokeillut, sitäkin löytyisi kaapista, mutta jotenkin en jaksa uskoa että sekään tehoaisi tähän.
Vaalennuspesun tekisin, mutta latva on jo tosi huonossa kunnossa, joten sekin jännittää. Ja miten voin varmistaa ettei tilanne ole taas parin kuukauden päästä sama? Tekeekö kampaajat vaalennuspesuja? Tyveä pitäisi kohta ehkä raidoittaa vaaleammaksi jos meinaan pastelliväreissä pysyä vielä, riittäisiköhän tyviraidoituksen huuhteluvaihe kirkastamaan nuo latvat samalla? Ihan noin paljoa en mitenkään voi leikatakaan, se olisi vielä pahemmpi kriisi mulle.
Niin haluaisin vetäistä pään tummaksi, mutta tätä on melkein vuosi taisteltu siitä tummasta vaaleaksi enkä haluaisi luvuttaa