Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268034 kertaa)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #1005 : 31.03.14 - klo:15:06 »
^Olen myös käynyt swatchailemassa Dermablendin tuotteita ja se Opal näytti kyllä tosi tummalta. Tiedän, että on olemassa vaaleampi sävy Porcelaine, mutta ylläripylläri, sitä ei tietenkään Suomessa myydä. Mua kiinnosti tuo Dermis lähinnä peiteaineena käytettynä, itse meikkivoiteena haluan suht kevyttä lopputulosta.

Kävin tänään nappaamassa itselleni Estee Lauderin Double Wear Lightista vaaleimman 0.5 sävyn. Tämä on se mun peittävin ja kestävin meikkivoide, johon turvaudun kun tiedän, että pitkä päivä edessä tai tarvitsen juhlameikkiä yms. Intensity 1 oli mulle hitusen liian tumma (vähän ehkä punakkakin), mutta pystyin sitä kuitenkin käyttämään. Levitän tätä siis ohuen kerroksen kasvojen keskiosaan perinteisellä meikkivoidesiveltimellä ja häivytän buffing-tyyppisellä siveltimellä.

Benefitin Hello Flawless Oxygen WOW SPF 25-meikkivoide on taas suosikkini, jos on vapaapäivä ja tiedossa ei ole hikoilua tms. Sävyni on I'm Pure 4 Sure (ivory), joka on mukavan vaalea ja keltainen. WOWlla saa ihosta sellaisen ihanan kuulaan ja heleän. Koska tämä meikkivoide on tosi juoksevaa käytän levittämiseen beauty blender-kopiotani. Jostain syystä silloin meikkivoide tuntuu pysyvän kasvoillani paljon pidempään ja kauniimman näköisenä, mutta pysyvyydessä se ei pärjää mitenkään Estee Lauderille.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Paikalla caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1006 : 13.04.14 - klo:17:15 »
Onko jollain tietoa siitä, olisiko jokin meikkivoide hieman ihoystävällisempi/luonnonmukaisempi aineksiltaan?

En ehkä ihan täysin luonnonkosmetiikkaa hae, sillä esim. Lushin värivoide (kirjoitin vasta siitä Lushin omaan keskusteluun) ei ollut lähellekään tarpeeksi kestävä ja kaikki mineraalimeikit (esim. Lily Lolo) ovat kaikessa jauhoisuudessaan paistaneet kakkumaisina kilometrien päähän ja korostaneet pintakuivuutta. Mutta onkohan esim. markettituotteiden ja kalliimpien merkkien kohdalla eroavaisuuksia? Itse olen tykännyt käyttää Lumenen, MaxFactorin ja Maybellinen meikkivoiteita, mutta jotenkin on sellainen tunne, että Lumene olisi näistä se "luonnonmukaisin". Vai lieneekö vain hyvää mainontaa ja brändäystä tällainen luulo? Myös Lancomen Teint Miracle löytyy, mutta kaikesta hypetyksestään huolimatta on ehkä hieman liian "kosteuttava" rasvoittuvalle iholleni, muuten ihan ok tuote.

Plussaa siitä, jos meikkivoide sisältää valmiiksi suojakertoimen! Aasialaisia BB-voiteitakin olen kokeillut, monet oli ihmeen paksuja, eivät kestäneet, väärän värisiä, rasvoitti ihoa tai aina jokin vika. Enkä tiedä jaksanko uskoa niiden ihoa hoitaviin ominaisuuksiin, liekkö Aasiassakin lupailla kosmetiikkatuotteista ihan yhtä paljon liikaa kuin täälläkin. (Saa kyllä heittää vastaväitteitä!) Tällä hetkellä käytössä vuorotellen vanha MaxFactorin Lasting Performance (jota en uskalla käyttää jatkuvasti, koska on jo useamman vuoden vanha) ja Lumenen CC-voide, jonka sain äidiltäni, ei sopinut hänen kuivalle iholleen.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 19.04.14 - klo:13:28 »
Huomasin tänään Sokoksella Chanelin uuden, perfection lumiere velvet -meikkivoiteen. Olen tykännyt vitalumiere aquasta, mutta perfection lumiere velvet vaikutti vielä paremmalta, koska on suunnattu enemmän minun ihotyypille eli normaalille/seka/rasvoittuvalle iholle ja näytti todellakin jättävän mattaisemman pinnan. Ehdottomasti ostan heti kuin nyt käytössä oleva meikkivoiteeni loppuu!
« Viimeksi muokattu: 19.04.14 - klo:13:37 kirjoittanut Hilippa »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 06.05.14 - klo:17:06 »
Täällä on ollut kokeilussa nestemäinen Dermablend. Sävy Opal sopii riittävästi häivytettynä oikein hyvin vaalealle ja keltapohjaiselle iholle. Peittokyky ei ole lähelläkään sitä, mitä odottaisi, ja punoitusta jää turvonneissa kohdissa (seborrooinen ekseema / rosacea) näkyviin kerrostuksesta huolimatta, mutta toisaalta tunne iholla on todella kevyt ja hengittävä, suorastaan huomaamaton. Massiivinen plussa hajusteettomuudesta. Ei tunnu ärsyttävän. Jää todella rumasti hilseilyyn ja pintakuivaan ihoon kiinni, mutta niin toki jäisivät useimmat muutkin meikkivoiteet, ja hoitavampaa koostumusta ei tukkeutuva iho kestä. AHA-käsittelyllä ja tuhdilla kosteutuksella alustettuna lopputulos on suhteellisen siisti ja luonnollisen mattainen, ei kuivakan pakkelinen ellei laita liikaa. Varmastikin paras kokeilemani nestemäinen meikkivoide - ostaisin ainakin teoriassa uudelleen, mutta hinta on mulle aika korkea näin pienestä määrästä. Compact-versiokin kiinnosti mahdollisesti paremman peittokyvyn takia, mutta kädelle kokeiltaessa koostumus jäi paljon nestemäistä pahemmin uurteisiin ja kuivuuteen kiinni, joten ei vaikuttanut kannattavalta hankalasti pintakuivalle iholle.

Tuli kokeiltua myös Lumenen CC:tä, jonka vaalein sävy (light) on omalla ihollani aika lailla identtinen Dermablendin Opalin kanssa. Kevyeksi voiteeksi CC:ssä on peittokykyä ihan kivasti, toisin kuin vaikka vanhassa Hydradropsissa, joka suunnilleen valui iholtani litkuna pois, mutta hajustus on tässä niin allergisoiva, että tuskin pystyn käyttämään. Hirveän vahva parfyymi, joka häiritsee koko päivän hengitystä ja silmiä. Harmi taas kerran, muutoin hyvän oloinen tuote.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1009 : 07.10.14 - klo:19:52 »
Onko joku ehtinyt jo kokeilemaan YSL:n Fusion Ink meikkivoidetta? Miten peittävä se on ja millaiselle ihotyypille sopii parhaiten? Onko siinä jokin tuoksu?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 08.10.14 - klo:08:28 »
Käyttelen pitkästä aikaa taas nestemäisiä pohjia. En enää mitenkään pysty sietämään MUFE:n Face & Bodyn tuoksua, vaikka se muuten minusta onkin ihana.

Varastosta löytyi onneksi Cliniquen Even Better, peräti kahdessa sävyssä, Linen ja Sand. Tällä parilla saan kyllä aika täydellisen sävyn sekoitettua itselleni. Sand käy kesäisin yksinään, Linen talvisin. Mutta miksi tästä meikkivoiteesta ei puhuta enemmän? Loistavaa tavaraa! Kaunis, kuulas, mutta ei kiiltävä saati sitten kimalteleva pinta. Hyvä kesto. Saa joko kevyttä jälkeä tai kerrostamalla peittävää. Ei painu juonteisiin tai huokosiin. Ei ole paha korostamaan pintakuivuutta (toki kaikilla nestemäisillä saa tuon aikaan, jos ei huolehdi hoitamisesta ollenkaan). Tuoksuton. Kätevä pakkaus, eikä mitenkään kohtuuton hinta. Sävyvalikoimakin on tosi laaja, tosin Suomessa tietenkin myynnissä vain pieni osa. Miinusta sävyjärjestelmän epämääräisyydestä, olisi todella iso plussa järkeistää sävyjen kuvaus ja numerointi. Jompi kumpi näistä sävyistä löytyi aikanaan marketista, toisen olen tilannut netistä sävykuvausten perusteella.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 08.10.14 - klo:19:10 »
Kesällä tykkään käyttää jauhemaista mineraalimeikkiä, mutta kun syksy viilenee niin yleensä siirryn nestemäiseen meikkivoiteeseen. Koska olen käyttänyt nyt loppuun mulla olleet meikkivoidepullot, niin olen kaivanut laatikosta kaikki mahdolliset meikkipohjanäytteet. Niistä ekaksi valikoin Vichy dermablend nestemäisen meikkivoidenäytteen ja hitsi, olenpa positiivisesti yllättynyt. Joudun levittämään tuota hyvin ohuelta koska muuten meikkivoide korostaa tosi pahasti pienimpiäkin juonteita, mutta kun levityksen kanssa olen varovainen, niin muuta pahaa sanottavaa ei olekaan! Sävy nude 25 on just sopiva ja hyvin tuote peittää ainakin mun ihon lievää punoittavuutta. Meikkipohja myös pysyy päivän mittaan siistinä. Onneksi minulla on vielä useampi näyte jäljellä. Dermablend kyllä vaikuttaa sellaiselta meikkivoiteelta, jonka hyvinkin voisin ostaa talveksi!

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 10.10.14 - klo:23:32 »
Osaisiko joku suositella hyvää ja edullista meikkivoidetta, joka sopisi sekaiholle ja olisi tuoksuton? Olen yleensä käyttänyt sävyä vaaleimmasta päästä. Käyttämäni Revlonin meikkivoide on jo aika vanhaa  ::).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1013 : 10.10.14 - klo:23:44 »
^Jos et tarvitse paksua peittävyyttä, testaa IsaDoran Wake up make-up  :) Se on ohuesti levitettynä ehkä sieltä kevyt-puolipeittävä-välimaastosta, ja tykkään siitä että se ei kasvoilla tunnu oikeastaan miltään. Mulla on sekaiho ja toi ei korosta inhottavasti kuivia kohtia, ja olin yllättynyt, että noin kevyen ja painottoman oloinen meikkivoide kuitenkin kesti hikoilusta ja joistakin kohdista rasvoittumisesta huolimatta kuitenkin ihan hyvin. Toi meikkivoide olisi mulle ihan täydellinen, mutta sävyvalikoima on kehno. Vaalein on todella vaalea, ja mun mielestä hyvin neutraali sävy. Mä tarvitsisin selvästi keltaiseen taittavan sävyn  :( Olen sekoitellut tuota meikkivoidetta saman merkin bb-voiteeseen, joka on taas liian oranssi. Toimii niinkin, mutta tykkäisin ihan pelkän meikkivoiteen koostumuksesta.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 10.10.14 - klo:23:52 »
^Täytyypä käydä testailemassa. Mitään naamioefektiä en halua, jollaisen sain mm. L'Orealin Infalliblella, mutta BB-voiteen vaalein sävykin oli liian tumma ja oranssi. Ja kuivat kohdat eivät kaipaa korostusta.

Päivitystä:

Kävin testaamassa Isa Doran Wake Up Make Up-voidetta ja vaikutti kokeilun perusteella hyvältä. Testasin apteekissa myös tässä ketjussa aikaisemmin mainittua Vichyn Dermablendiä sekä nestemäistä että compactia. Kasvoille en tätä kokeillut, koska minulla oli jo Isa Doran kahta vaaleinta sävyä iholla, mutta kädelle kokeiltuna tykkäsin enemmän compactista. Vielä en ostanut kumpaakaan, mutta toistaiseksi olen Isa Doran kannalla.
« Viimeksi muokattu: 11.10.14 - klo:17:21 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1015 : 11.10.14 - klo:18:31 »
^L'Orealin True Match on ollut minusta todella hyvä perusmeikkivoide ja on kuulemma ohuempi kuin Infallible (en ole itse Infalliblea testannut). Ei tuoksu millekään ja spf 17 on minusta hyvä juttu päivittäiseen käyttöön tulevalle meikkivoiteelle. Sävyistä omalle vaalealle nassulle N1 oli nappi :)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1016 : 11.10.14 - klo:18:38 »
True Match on tosiaan ohuempi (ja kosteuttavamman tuntuinen) kuin Infallible ja Infalliblen vaalein 015 Porcelain on aavistuksen vaaleampi kuin True Matchin vaalein sävy.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1017 : 11.10.14 - klo:19:31 »
Toi True Match oil pitkään mun luottotuote, mutta nykyään iho on kuivempi ja epätasaisempi, niin tuo kökkööntyy todella pahasti kuiviin kohtiin ja uppoaa rumasti ihohuokosiin, joita en normaalisti edes huomaa  :( Olen koittanut erilaisten voiteiden päällä, primereiden kanssa ja kosteusvoiteeseen sekoitettuna, mutta pakko vain todeta, ettei se enää toimi mulla. Sävyvalikoima on hyvä ja suosittelen kyllä kokeilemaan, jos iho ei ole kovin kuiva tai röpelöinen.

Maybellinen Fit me -meikkivoidepuikko on muuten myös hajusteeton (nestemäinen meikkivoide on valitettavasti hajustettu, olisin tykännyt siitä todella paljon, mutta se saa silmät kirvelemään). Muistaakseni sitä suositellaan rasvaiselle iholle, mutta mun on vaikea kuvitella, että se pysyisi rasvaisella iholla kovin hyvin - luulisin sen toimivan parhaiten normaalilla, kuivahkolla tai hieman rasvoittuvalla iholla. Koostumus yllätti olemalla jotenkin geelimäisen tuntuinen, todella kevyt ja helposti levittyvä. Peittävyys on mielestäni aika kevyt ja luonnollinen. Harmikseni tämä tuntui hieman tukkivan ihoa.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1018 : 11.10.14 - klo:20:09 »
^ Joo se True Match on minustakin juuri perusmeikkivoide, ei välttämättä mikään ihmeiden tekijä. Tykkään kuitenkin, kun se näyttää ainakin omalla sekaihollani hyvin luonnolliselta ja tarvittaessa meikkivoidetta voi kerrostaa, eikä meikki näytä liian raskaalta.

Mulla tuo Fit Me-meikkivoide taas ei toimi :D Naama näyttää todella, todella rasvaiselta ja meikki ns. liukuu pitkin kasvoja, sillä se ei jotenkaan asetu, vaikka puuteroisin. Ihanan edullinen ja ihanan vaaleita sävyjä, mutta koostumus on oma inhokkini, ehkä toimii paremmin kuivalla iholla?

Mulla on oikeastaan tuota True Matchia lukuunottamatta ollut aika huono tuuri edullisempien meikkivoiteiden kanssa. Esim. Rimmelin Stay Matten uusi versio oli melko hyvä sävyltään, mutta se tuntui inhottavalta iholla ja jos sitä laittaa hiemankin liikaa, saa aikaa pakkelinaaman.

Jos on varaa pistää rahaa meikkivoiteeseen omia suosikkeja on Estee Lauderin DW Light vaaleimmassa 0.5 sävyssä (josta olenkin täällä hehkuttanut) ja Chanelin Vitalumiere Aqua 10 Beige-sävyssä. Valitettavasti molemmissa on hajusteita, että eivät sovi hajusteherkille :/ Tällä hetkellä olen käyttänyt enemmän tuota Chanelia, sillä se on todella luonnollisen näköinen iholla ja myös sen kerrostaminen on helppoa. Monesti olen käyttänyt mineraalipohjaa arkena, mutta tuon Vitalumiere Aquan levitys on niin nopeaa, että kiireisinä aamuina valitsen mieluummin sen meikkivoiteeksi :D

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1019 : 11.10.14 - klo:21:05 »
Munkin pitäisi varmaan hakea näytteitä joistain noista mainituista selektiivisistä meikkivoiteista. Ei se hintaero nyt niin suuri ole, että jos oikeasti löytää sen kaikilla tavoilla toimivan meikkivoiteen, niin siitä kyllä ihan mielelläänkin maksaa vähän enemmän.

Varmaan lähden liikkeelle juuri Muttun suositusten perusteella. Meillä kun vaikuttaisi olevan aika samanlainen/saman sävyinen iho. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397