Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268436 kertaa)

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #1035 : 29.03.15 - klo:17:56 »
Minä olen nyt käyttänyt jonkin aikaa Lumenen Ultra smooth Skin Caring Makeup / Hoitavaa meikkivoidetta. Tätä ei taida olla enää myynnissä ollenkaan, harmi! Tässä on todella kevyt koostumus, joka sulautuu ihoon hyvin eikä jätä liian pakkeloidun näköiseksi. Sävy 2 (Hunajamaito) on mun iholle juuri oikea, ja tässä on vielä suojakerroin 20. Ainoa miinus tulee hajusta, joka on melko voimakas ja joinakin aamuina olen sen takia laittanut jotain muuta meikkivoidetta  :-X En ymmärrä, miksi meikkivoiteet pitää hajustaa näin voimakkaasti!
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1036 : 01.04.15 - klo:13:07 »
Mä sain Macin ständillä näytteen NC15, mikä vähän mietityttää mua. Se katoaa kyllä äkkiseltään katottuna upeasti kaulan ja dekolteen iholle ja tummuusaste on hämmentävän oikea, vaikka olen selkeesti keskivertosuomalaista tummempi. Odotin tummuusastetta 20. Musta kuitenkin tuntuu, että kun oon meikannut tuolla, etenkin leuka on punakampi kuin kaula, dekoltee/olkapäät tai kädet. Mulla on etenkin vartalon iho vahvasti keltainen pohjaltaan. En tiedä ilkeänkö ostaa koko putelia, jos sävy kuitenkin on liian punapohjainen. Toisaalta pelkään, että NW15 olis liian oranssi.

Edit. No ni, luin MAC-ketjua ja asia selvisi. Ehkä mun sitten pitäisi kysyä, löytyiskö ihan C-sävyä kokeiltavaksi. Ja ylipäänsä mennä juttelemaan tosta fiiliksestä ständille. Toi vaaleusaste myös mietityttää, koska oikeesti oon tosi tumma. Kesällä ainakin pitäis olla tummepi sävy, tai sitten yrittäisin pärjätä jollain muulla tuotteella kesän. (Lorealin True Match W5 oli aika passeli vahvasti ruskettuneena.) Lisäksi aattelin pyytää näytettä sopivasta concealerista, etenkin silmänalusille hakusessa. Ehkä se vaan on niin, että kantsii panostaa sit kerralla kalliiseen joka toimii, eikä laittaa usein pienehköjä summia tuotteisiin, jotka "toimii".
« Viimeksi muokattu: 01.04.15 - klo:13:31 kirjoittanut Kauris »
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1037 : 01.04.15 - klo:18:47 »
^ MACin kaikki NC15 sävyt ei ole täysin samansävyisiä. Niissä on pieniä eroja niin tummuudessa kuin keltaisuudessakin. Esim. Studio Fix Fluid on tummempi ja keltaisempi kuin Studio Sculpt.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1038 : 01.04.15 - klo:19:02 »
^ Mulla on just tota Studio Fix Fluidia. Pitää ehkä silti mennä kärttämään näytettä C15:sta, jos löytyy!
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1039 : 01.04.15 - klo:20:43 »
Studio Fixissä on vain CN (cool neutral = keltainen) ja WN (warm neutral = pinkki), menevät siis eri päin kuin Lorkun True Matchin Warm (keltainen) ja Cool (pinkki). Joistain meikkipohjista on olemassa myös väri N eli neutraali, ainakin puutereissa ja Face and Body -meikkivoiteissa olen sitä nähnyt, mutta jos Studio Fixin NC15 ei ole tarpeeksi oranssi niin sitten ei ainakaan neutraalimpaan suuntaan kannata lähteä.
Raitoja käpälään!

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1040 : 01.04.15 - klo:21:35 »
MAC hämmentää mua. 8( Ehkä meen vaan sinne ständille sit itkemään. Ja pyydän asiantuntijaa myös valkkaamaan mulle sopivan peittarin silmien alle.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1041 : 29.04.15 - klo:13:55 »
Olen rakastunut!  <3

Ostin ihan heräteostoksena Lancomen Miracle Cushion -meikkivoiteen. Mun ihoni on nyt hyvässä kunnossa, mutta rasvoittuu runsaasti ja on pari punoittavaa arpea. Suurin ongelma on pintakuivuus, joka rasvoittumiseen yhdistettynä saa meikkipohjan kuin meikkipohjan kökkööntymään naamalla niin, että lopulta naama näyttää karsealta. En siis kaipaa tykkiä meikkipohjaa, pientä tasoitusta vain. Miracle Cushion on tähän aivan täydellinen, sävy ei ole aivan nappi, mutta toisaalta meikkivoide jättää niin läpikuultavan lopputuloksen, että se ei häiritse. Käyttötuntuma on ihana. Juuri tällaista olenkin hyväihopäiville kaivannut - kevyttä ja huomaamatonta meikkipohjaa, joka kuitenkin tasoittaa pahimpia punoituksia.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1042 : 24.07.15 - klo:20:52 »
Ostin vähän hetken mielijohteesta Rimmelin Lasting Finish Nude -meikkivoiteen (vaalein sävy) ja olen todella tyytyväinen ollut näiden muutaman käyttökerran perusteella. Yleensä mitä tahansa meikkiä käytän, riippumatta miten sen pohjustan, levitän, kiinnitän, jossakin vaiheessa se kerääntyy rumasti ihohuokosiin ja kuiva iho näyttää hirveältä. Usein näyttää jo ruman pakkelimaiselta levitysvaiheessa, mutta viimeistään pois kuluessaan meikki näyttää epätasaiselta ja rumalta. Tämän kanssa ei ole ongelmia ollut. Eilen kävin jopa kunnolla hikoilemassa jumpassa ja vaikka meikki ei sen jälkeen mitenkään ihan moitteeton ollut, se ei kuitenkaan ollut kulunut paljon eikä myöskään rumasti ja epätasaisesti.

Hurjan peittävä tämä ei ole, mutta riittää tasoittamaan pahimmat, normaalisti käytän joka tapauksessa silmänalusille peitevoidetta ja tarvittaessa myös pahimmille finneille.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1043 : 25.07.15 - klo:13:46 »
Pyörähdin Sokoksella vaan aikomuksena katsella mitä vaihtoehtoja olisi meikkivoiderintamalla esim. Lorealilla, Isadoralla tai Lumenella (Lumenelta oli muuten tullut joku uusi Nude Perfection Glow -meikkivoide, vaikutti tosi ohuelta kädelle testattuna...), mutta erehdyin sitten Cliniquen hyllylle ja ostin viimein Even Betterin (kauan tätä harkinneena). Testailin sävyjä aika pitkään ja otin sit lopulta 16 golden neutralin. Hemmetin ihmeelliset kyllä nuo Cliniquen sävynumeroinnit ja nimet. Niistä ei kyllä ole mitään apua ja se onkin ollut oikeastaan syy miksi en ole EB:tä aiemmin ostanut.

Katsoin siis alkuun Cliniquen nettisivuilta apuja että löytäisin oikean tummuusasteen. Kerran aiemmin olen myyjänkin kanssa sitä arvuutellut, mutta musta tuntui että myyjä oli yhtä pihalla kuin minä noista sävyistä. ::) Silloin ei testereitäkään ollut kuin muutamasta sävystä. Veikkasin ensin, että honey tai cashew olisivat ehkä sopivat sävyt minulle. Yllätyin että honey olikin sitten ihan punertava ja melko tumma. Cashewia ei valitettavasti ollut testerinä eikä hyllyssä. Kokeilin sit tuota golden neutralia, joka on asteen vaaleampi kuin honey ja cashew ja se oli sävyltään juuri oikea. Ehkä aavistuksen tummempi oisi myös sopinut, harmi kun ei sitä cashewia ollut testattavaksi, koska veikkaan sen olevan sitten keltapohjainen myös. Tosin jos se on yhtä tummaa kuin honey, olisi se ollut liikaa jopa näin kesällä.

Tässä muuten linkki siihen Lumenen uutuuteen: https://www.sokos.fi/fi/sokos/lumene-nude-perfection-heleyttava-meikkivoide-30-ml

Sokoksella ei ollut hyllyssä tuota sävyä 4 ollenkaan. Harmi! Tuo menisi kyllä keveytensä puoli juuri loistavasti kun haluaa vaan pientä heleytystä. Sävy 3 joka oli kaupassa oli minulle ainakin aivan liian vaalea. Varmaan tuo 0 olisi sitten juuri sopiva kalkkilaivan kapteeneille? Tässä oli muuten todella hyvä lakan tuoksu! :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.15 - klo:13:51 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1044 : 27.07.15 - klo:19:40 »
^Testasin tänään ohimennen Stockalla tuota Lumenen uutta Nude Perfection Glow -meikkivoidetta. Sävy 0 oli mulle sopiva, olen tosi vaalea mutta luulen että ihan kaikkein kalpeimmalla kalkkilaivan kapteenille tuo ei ehkä ole tarpeeksi vaalea vaikka tosi vaalea onkin. Tosin meikkivoide oli niin älyttömän ohut ja kevyt että se antaa sävyssä anteeksi. En tiedä toimisiko tuo meikkivoide itselläni vai ei, pidän ohuista meikkivoiteista mutta toivon kuitenkin että meikkivoide peittäisi edes hivenen. Pitäisi testata kasvoille että näkisi miten tuo toimisi epätasaisen värisellä herkällä sekaiholla, katoaako vain ihoon vai tasoittaako sävyä ja ihohuokosia edes hiukan.

Erikoisinta tuossa meikkivoiteessa oli kerrassaan karmea haju: tuo haisi ihan tismalleen vahvalle vadelmalimonadille! Tosi makea ja voimakas tuoksu, hyvin erikoinen meikkivoiteeseen. Nuuhkaisin kättäni muutaman kerran ja mulle tuli ihan huono olo ja keuhkoihin pisti, varoituksen sanana siis muille hajusteherkille, migreenikoille ja astmaatikoille että kannattaa testata ennen ostopäätöstä, kestättekö tuon hajua vai ette.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1045 : 04.09.15 - klo:10:34 »
Olisiko kellään havaintoa, löytyykö muilta merkeiltä Estee Lauderin Double Wear Lightin kaltaisen koostumuksen omaavaa meikkivoidetta? Myös Revlon Colorstay taitanee omata samantyyppisen koostumuksen ja käyttäytymisen iholla. Tuo Double Wear Light on ensimmäinen meikkivoide, joka oikeasti pysyy iholla eikä päästä sitä kiiltelemään. Miinuspuolena on kuitenkin kallis hinta ja huonohko sävyvalikoima keltapohjaiselle, oliivinhkon sävyiselle iholle. Tämän vuoksi olisi mahtavaa löytää vastaava joltain toiselta merkiltä.  :)
« Viimeksi muokattu: 04.09.15 - klo:11:40 kirjoittanut Elisaka »
1b F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1046 : 15.11.15 - klo:15:54 »
^Voisiko Clarinsin Everlasting+ meikkivoide olla hakemasi kaltainen?

Itse olen nyt täysin ihastunut Lumenen CC-voiteeseen! Tää on kyllä yhden testauksen jälkeen varmaan paras meikkivoide mitä oon käyttänyt, ainakin hinta-laatusuhteeltaan (Cittarista -40% eli noin 10€). Saan täydellisesti itselleni sopivan sävyn sekoittamalla light ja deep sävyjä. Pysyi hyvin paikoillaan 12h puuterin kera, tosin nenä alkoi jossain vaiheessa hiukan kiiltää mutta niin se tekee minkä tahansa meikkivoiteen kanssa. Peittoa oli sopivasti ja kasvot jäi sellaisiksi kuultaviksi. Koostumus on myös mukavan kevyt ja tuoksu kiva. Hyvä Lumene!

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1047 : 15.11.15 - klo:19:39 »
^^Minulla ei ole kokemusta tuosta Estee Lauderista, mutta jos hakusessa on pitkäkestoinen meikkivoide niin mun ehdoton HG on Lancomen teint idole. Sillä on todella hyvä peittokyky ja se pitää mun ihon koko päivän mattana enkä tarvitse edes puuteria. Ihoni on muuten tosi kuiva, mutta otsa ja nenä kiiltelee ikävästi loppupäivästä. Epäpuhtauksia ei ole mutta tarvitsen hyvää peittoa koska ihoni on tosi punoittava.

Hinta taitaa olla 50e pintaan, mutta välillä sokoksessa tarjouksessa n.40e. Tietty sokokselle on usein alekuponkejakin tarjolla niin ei kirpaise niin pahasti.

Feeluniquelta hinta taitaa olla alle 40e, mutta sävy täytyy tietysti selvittää ensin livenä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1048 : 03.12.15 - klo:07:25 »
Onko kellään vinkata öljytöntä meikkivoidetta? Kovin kallis ei saisi olla. Mineraalimeikit kävi mielessä, mutta en tiedä sopisiko iholleni ja en ainakaan vielä jaksaisi alkaa opettelemaan käyttöä.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1049 : 03.12.15 - klo:11:24 »
IsaDoran wake up make-up on öljytön, tykkään itse siitä tosi paljon (luonnollinen lopputulos, ei korosta juonteita tai kuivia kohtia, muttei liejuunnu rasvoittuvillakaan alueilla), mutta sävyvalikoima on aika kehno. Lorkun true match taitaa myös olla öljytön, minusta se on oikein hyvä perusmeikkivoide (ja sävyvalikoima markettituotteeksi hyvä!), mutta tarraa kuiviin kohtiin aika pahasti. Tykkäsin siitä tosi paljon, silloin kun iho ei ollut kuiva.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii