Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268882 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #1080 : 26.03.16 - klo:22:15 »
Mä olen kauan haaveillut Estee Lauderin Double Wear Lightista, jota kovasti hehkutetaan Youtubessa, mutta olen ajatellut vaaleimman sävyn 0.5 olevan liian keltainen ja toiseksi vaaleimman sävyn 1.0 liian tumma. Rohkaistuin pyytämään näytteen molemmista ja nyt näyttäisi, että 0.5 on sittenkin hyvä sävy! Mulla on punapohjainen iho, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan niin paljon, että pieni keltaisuus haittaisi. Ainakin yhden kokeilun perusteella olen aivan rakastunut tähän. Peittää hyvin, mutta on silti jotenkin kummasti myös kevyt ja luonnollinen. Lounasseurakin kommentoi, että näyttääpä mun iho hyvältä, mutta todellisuudessa se on just nyt aika räjähtänyt, joten ihan meikkivoiteen ansiota kaikki.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #1081 : 23.04.16 - klo:12:18 »
Ostin joku aika sitten kokeiluun L'Oréal Infallible 24H meikkivoiteen, siis sen lasipullossa olevan. Tuotteesta luvattiin Sokoksen nettisivuilla näin: "Meikkivoide, joka antaa virheettömän, sametinpehmeän ja pitkäkestoisen lopputuloksen. Iho pysyy mattapintaisena ja raikkaana niin pitkään kuin haluat."
Alkutuntuma oli oikein mukava ja peitti suhteellisen hyvin. Siihen ne hyvät puolet sitten jäikin. Ko. meikkivoiteella ei todellakaan saa mitään mattapintaa, vaan naama kiiltää niinkuin naantalin aurinko. 8 tunnin fyysisen työpäivän jälkeen meikkivoide on kasaantunut T-alueille ja jos niitä yrittää korjata puuterilla, niin ei tuu mitään kun meikkivoide lähtee sudin mukana. Oon yrittänyt antaa tälle mahdollisuuden erilaisilla menetelmillä primerin, kasvovoiteen ja ilman mitään -avulla, mutta ei. Joko tää on oikeasti surkea tuote, tai sitten ei vaan sovi mulle yhtään ;D ;D

Palaan mun rakkauden pariin, eli Max Factor lasting performanceen <3
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1082 : 01.05.16 - klo:18:53 »
Olen käyttänyt jo monta purkkia putkeen Lancomen teint idolea, joka on täydellinen meikkivoide muuten, paitsi sävy ei ihan täysin natsaa, on vähän turhan tumma ja vielä tummuu kasvoilla.

Ostin ulkomailta hetken mielijohteesta Revlonin colorstayn rasvaiselle/sekaiholle, kun sävy (ivory 110) näytti hyvältä ja hinta ei ollut paha. Ekalla kokeilulla tämä oli aivan susi, mutta onneksi annoin uuden mahdollisuuden.
Tarvitsen hyvän peittokyvyn couperosan vuoksi ja tämä peittää yllättävän hyvin. Ihoni on tosi pintakuiva, mutta rasvoittuu t-alueelta. Tää Revlon korostaa kuivia kohtia aika pahasti ja siksi ekalla kokeilulla lopputulos oli kamala, mutta niinä päivinä kun ihoni ei niin pahasti hilseile niin tämä toimii erinomaisesti ja huomaan tarttuvani tähän jopa useammin kuin Lancomeen, kun tässä sävy on parempi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1083 : 03.05.16 - klo:16:39 »
^^ mulla vähän samat kokemukset Lorkun Infallible 24h:n kanssa. Pitkään arvoin ja mietin että ostanko vai en, kun sävy 130 beige peau vaikutti lupaavalta: ei posliininukkemaisen vaalea, eikä pinkihtävä, mutta kuitenkin vaaleahko eikä liian kellertävä/oranssi. Oli enemmän neutraaliin, noh, beigeen taittava. Muutaman kerran tätä käyttelin ja oon nyt huomannut että välttelen tän käyttöä  :D Lopputulos on periaatteessa ihan jees, mutta vaikka laittaisin ohuelti, niin puuteria on mun kuitenkin pakko laittaa (tosi rasvoittuva iho) ja sitten taas lopputulos on maskimainen. Päivän mittaan ihon rasvoittuessa tulee vain niljakas ja maskimainen olo, kun on tätä kasvoilla  :(. Lisäksi päivän mittaan tummuu kuitenkin sen verran, että on siinä ja siinä rajoilla, onko mun mielestä liian tummaa.
Mun vanha klassikkolemppari on kanssa Max Factorin Lastin Performance ja taidan seuraavaksi ostaa sitä.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1084 : 07.07.16 - klo:17:29 »
Olen jo pidemmän aikaa yrittänyt saada GOSH #foundation dropseja (sävy 004) toimimaan, mutta ei onnistu, ei millään.  Ei asetu kunnolla kasvoille, vaan liukuu ihon pinnalla sinne tänne. Jos sivellintä käyttää levittämiseen, niin siihen kaupan päälle saa siveltimen vetojen mukaisia viiruja. Bonuksena värivoide korostaa huokosiakin! Sormin levitettynä saa ihan hitusen paremmin tämän asettumaan kun tarpeeksi kärsivällisesti meikkivoiteen jaksaa painella iholle, mutta en tykkää sormin levittää meikkipohjaa ja edelleen vaivana on huokosten korostuminen jne.. Yritin sekoittaa tätä myös eri päivävoiteisiin ja värilliseen geelliinkin (Sensai bronzing gel), mutta ei toimivuus parantunut mainittavasta niinkään. Ja mikä kummallisinta: tämä meikkivoide saa minun nenän pielistä ihon kuoriintumaan pois! Ei todellakaan nättiä… En millään keksi, mikä tuotteessa tuon voisi aiheuttaa, mutta se tapahtui silloin kun ensimmäisen kerran korkkasin tuotteen, ja myös kun olen parin tauon jälkeen taas meikkivoidetta käyttänyt. Nyt loppuu kärsivällisyys tämän kanssa ja loput lentää roskiin. 

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1085 : 11.07.16 - klo:11:57 »
Ostin suomen reissulla Lumene Longwear Blur meikkivoiteen, jota Lumene mainostaa pitkäkestoiseksi ja sitä se kyllä on. Mulla on kuiva, helposti ärtyvä ja punoittava iho. En tiedä johtuuko tämän hetkisestä ilmanalasta joka on täällä niin pirun kostea, mutta tämän meikkivoiteen kanssa sain kyllä tehdä töitä, jotta istuu iholle. Mulle kuivakan ihotyypin omaavalle sinäänsä uusi tunne. Tuntuu vaan likuvan karkuun ja en pysty levittämään tätä kuin Real Techniques Expert Face Brush tyyppisellä siveltimellä, beauty blenderin kanssa lopputuloksena vain luisteleva sotku vaikka kuinka töpöttelisin. Kuitenkin, kun sen voiteen saan asettumaan se on kyllä oikeasti pitkäkestoinen vaikka hikoilin eilenkin aivan hulluna +30 helteessä meikkipohja oli edelleen paikallaan kun tulin kotiin. Istuu kuin tauti, joka on super iso plussa tällä leveysasteella. Plussaa myös siitä, että vaalea sävy sopii mulle ihan täydellisesti ilman, että näytän naamasta eri sävyiseltä kuin olen muuten. Näin kalpeasta tulee helposti vähän mutaisen näköinen, mulla on väri 0 Valon Hehkua. Peittävyydeltään on sitä mitä lupaakin, eli puolipeittävä / puolimatta lopputulos. Jatkan testejä, mutta toistaiseksi ihan jees tuote. Ei nyt mikään holy grail pankinräjäyttäjä, mutta toimii ja sävy istuu täydellisesti. Sellainen ihan kiva.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1086 : 20.07.16 - klo:11:28 »
Voisin lähteä kaupoille tsekkailemaan, josko ostaisi jonkun uuden meikkivoiteen. Ei vaan mtn hajua, mikä olisi hyvä ja hyvän sävyinen!

Sävyjen puolesta kiinnostelee Lumenen voiteet, mutta jotenkin mielen syvyyksissä on edelleen muisto aivan kamalan huonosta Double stay wear matt(?) -meikkivoiteesta jostakin vuodelta 2005  :D Oli ihan kamalan huono tuolloin. Noh, jospa nuo uudemmat olisivat parempia. Ja onhan mulla vuosikausia ollut Natural Coden matt -meikkivoiteet, kun kevyempi peitto riittää, ja ne ovat olleet aivan toimivia.

Tuo Lumenen Blur -kiinnostaa, mutta pelkään että ei se riitä tässä mun rasvoittuvalla naamalla. Ja onhan myös Matt Control -meikkivoide (tämän miellän siksi double wear stay matt -kauhistuksen kehittyneemmäksi versioksi?). Hmmm....

Sitten on kyllä Rimmel, jolla on Lasting Finish 25hrs -meikkivoide, joka on ollut ihan yllättäjä! Vaalein sävy on oikeasti vaalea (vähän liiankin näin kesällä). Jospa tuossa olisi seuraava sävy kesäiholle hieman parempi. Pelkään vain, että se on sitten liian tumma/oranssi. Pitää mennä ja katsoa.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1087 : 20.07.16 - klo:14:17 »
Tuon Blur-voiteen kanssa mulla normaali/paikoittain kuiva iho jäi jotenkin tosi nahkeaksi ja kummallisen tuntuiseksi. Se oli sellaisen tuntuinen, että pelkäsin voiteen pakenevan kasvoilta ja oon muutamalta muultakin kuullut samoja kommentteja. Jos haluat sellaista mattaisemman ja "kuivemman" tuntuista lopputulosta kokeilisin ensin tuota Matt Controllia. Sekotan omaani käyttäessä mukaan toista meikkivoidetta, jotta lopputulos olisi vähemmän...nahkainen. Meikkivoidesutikin on ihan lähmäinen, mutta liekö mun ihossa ja ilmastossa vika.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1088 : 20.07.16 - klo:20:56 »
Mjoo, jotenkin oli paljon muuta ostettavaa ja pähkäiltävää, niin en kovin syvällisesti jaksanutkaan syventyä meikkivoiteisiin. Mutta huomasinpa, että Maybellinen Superstay 24h -meikkivoiteessa oli aika lupaavan vaalea sävy "ivory light", joka oli nopeasti leukaan sipaistuna (kaupan keinovaloissa kylläkin) aika hyvän oloinen. Suomen Maybellinen nettisivuilla ei kyllä ole tuota sävyä ollenkaan  0_0.
(Ihmettelen kyllä saman tuotteen "ivory" -sävyä, joka oli niiiiin oranssinruskea, että nimi voisi olla ennemminkin joku sand tai peach tmv. Mutta kaipa ihonsävy, johon se sopii, on ihan norsunluuta sitten muualla päin maailmaa...)

Muistelen, että mulla olisi joskus ollutkin tuota meikkivoidetta, tosin silloin vaalein sävy oli pinkihtävämpi kuin tuo nyt mallailemani "ivory light", ja sen vuoksi meikkivoide ei aiheuttanut mitään pakko ostaa joskus toiste vielä lisää tätä -fiiliksiä.

Pohdin myös saman puljun Fit me!matte+poreless -meikkivoidetta, että olisikohan se mistään kotoisin. Se kun on ilmeisesti etenkin seka/rasvoittuvalle iholle suunnattu. Ja hintakin oli Prismassa jotakin vajaan 9e luokkaa.

Niin ja Aridith, juu, luulen tosiaan että tuo Lumenen Blur ei ole mun juttu. Veikkaan että hyvin tod.näk. se lismaantuisi ja liukuisi pois paikaltaan mun naamassa  ::)
« Viimeksi muokattu: 20.07.16 - klo:20:57 kirjoittanut Nakitar »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1089 : 24.09.16 - klo:21:15 »
Minulla on Max Factorin Lasting Performance-meikkivoide, joka on kyllä muuten hyvä, mutta tänään ainakin se tuntui vaikealta levittää. Iho on ilmeiseti hieman pintakuiva ja olisi pitänyt sekoittaa meikkivoide kosteusvoiteen kanssa ja levittää sitten. Laitoin alle Humektania. En tiedä, mitä meikkivoidetta hankkisin tuon jälkeen, koska tuotteen pitäisi sopia sekaiholle, olla tarpeeksi vaalea ja tuoksuton. Meikkaan kyllä niin harvoin, että tuokin ennättää varmaan mennä pilalle ennen loppumista.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1090 : 24.09.16 - klo:21:54 »
^Ootko kokeillut Lumenen CC-voidetta? Se voisi olla sopiva.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1091 : 24.09.16 - klo:22:02 »
^Ootko kokeillut Lumenen CC-voidetta? Se voisi olla sopiva.

En ole kokeillut, enkä nyt tarvitsekaan hankkia mitään. Lumenen meikkivoiteita olen vältellyt ikävän BB-voidekokeilun jälkeen. Se partavesituoksu sai heti silmät vuotamaan todella runsaasti. Tuo Max Factorin voidekin ärsyttää vähän.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1092 : 30.09.16 - klo:13:39 »
Ostin eilen Sokoksen 3+1 päiviltä Maybellinen FitMe! Matte+poreless -meikkivoiteen sävyssä 105 (natural ivory). Oli viimeinen purkki tuota sävyä siinä vaiheessa, kun itse ehdin apajille. (Aiemmin näin laatikossa vielä 110? sävyä, vai olikohan 101, joka taitaa olla hieman vaaleampi ja keltapohjainen?). Noh, nyt testasin ja pahoin pelkään, että sävyn puolesta tää on niitä sävyjä mulle, joka juuri levitettynä on todella hyvä ja sopiva, mutta muutaman tunnin päästä tummunut liian tummaksi  :-\

Koostumus on tosi ohut ja kevyt, mutta nopsaan kuivuva. Muistaakseni vastaavalla koostumuksella olleilla meikkivoiteilla on ollut mun rasvoittuvalla iholla se ongelma, että ne ei vaan kestä. Etenkin nenästä lähtevät vaan haihtumaan ja liukumaan tosi nopeasti. Liekö se tuo ohut&liru koostumus vaan kuitenkin liian kevyt tämmöiselle rasvanaamalle. Vaikka mataksi voide kuivuukin todella nopeasti.

Nooh, saapa nähdä miltä tää tuntuu. ::)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1093 : 30.09.16 - klo:14:26 »
Mulla on mielestäni viileäsävyinen iho ja saman diagnoosin olen saanut esim. täältäkin joskus vuosia sitten. Silmät ovat kylmät vaaleansiniset ja hiukset kylmät tummanvaaleat. Silti olen viime aikoina tajunnut, että mun kasvoilla näyttää sittenkin parhaalta meikkivoide, joka ei ole punertava. Parhaalta näyttävät tällä hetkellä Estee Lauder Double Wear Light sävyssä 0.5 ja Bourjois Healthy Mix Serum sävyssä 51. Nuohan ovat molemmat vähän kellertäviä. Myös lämpimän ruskea silmämeikki näyttää mielestäni hyvältä mulla. Sitten taas poskipunissa ja huulipunissa viileät sävyt näyttävät paremmilta, vaikka pystyn kyllä käyttämään lämpimiäkin. WTF?

Onko muilla tällaisia kokemuksia vai olenko seonnut? ;D Olen kyllä pariinkin kertaan törmännyt ajatukseen, ettei meikkivoiteen pitäisi koskaan olla punertava, koska se vaan korostaa ihon punaisuutta. Eli tuollainen koulukunta on olemassa. Olen silti melko hämmentynyt, kun ihoni on niin selkeästi punapohjainen, näen siinä jopa kylmää sinertävyyttä välillä.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1094 : 30.09.16 - klo:14:38 »
No, minusta tuo kylmien ja lämpimien sävyjen sekoittelun välttäminen on ihan tuubaa. Siinä olisi moni taideteoskin jäänyt tekemättä jos tuo olisi joku universaali totuus värien käytöstä onnistuneesti. Kysymys on pikemminkin jotenkin sellaisesta kokonaisbalanssista, kaikessa kaunistamisessa pitää miettiä toisaalta harmoniaa, toisaalta kontrasteja. Liiallinen harmonia on tylsää, liialliset kontrastit kovia ja epäluonnollisia - silti näilläkin asioilla on lupa leikkiä.

Ihon pohjasävyssä on kyllä oman havaintoni mukaan vaihtelua, mutta keltapohjaiset ihot ovat huomattavasti yleisempiä kuin punapohjaiset IMO. Ihonsävyä pitää tarkastella luonnonvalossa ja sellaisessa tilanteessa, että ei ole tarkasteluhetkellä kylmissään eikä kuumissaan. On myös hyvä jos päällä on neutraalinsävyiset vaatteet ja ympäristö suht. neutraalin värinen, värillisiä heijastuksia voi olla vaikea havaita jos ei ole tottunut valaistuksen nyanssien havainnointiin. Omassa ihossani on selvästi sekä keltaisuutta että tuhkaa, tulkitsen tämän oliivinsävyiseksi. Kaula ja rintakehä voivat olla kasvoja paremmat kertomaan yleissävystä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.