Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269307 kertaa)

Poissa FairyC

• Hiushörhö
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #1110 : 09.03.17 - klo:12:18 »
Onko kenelläkään tietoa Cliniquen Superbalanced Silk- meikkivoiteen sävyistä. Meikkivoide tuntui tosi hyvältä iholla, mutta toi Kicksin myyjän mallaama sävy 02 jäi mietityttämään. Oli ehkä hitusen liian tumma ja punakka minulle, kun yleensä olen esim. Macilta käyttäny sävyä nc15. Onko se yhtä vaaleampi sävy edelleen noin punakka, vai edes neutraalimpi?

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1111 : 09.03.17 - klo:12:19 »
Onko kenelläkään tietoa Cliniquen Superbalanced Silk- meikkivoiteen sävyistä. Meikkivoide tuntui tosi hyvältä iholla, mutta toi Kicksin myyjän mallaama sävy 02 jäi mietityttämään. Oli ehkä hitusen liian tumma ja punakka minulle, kun yleensä olen esim. Macilta käyttäny sävyä nc15. Onko se yhtä vaaleampi sävy edelleen noin punakka, vai edes neutraalimpi?

Edit. Siksi kyselen, kun houkuttaisi tilata tuo tuote ulkomailta.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1112 : 12.03.17 - klo:11:42 »
Ja tuo purkki on kyllä syvältä, miten tuosta onkii meikkivoiteen sisältä :o Pitää varmaan etsiä mun entisestä elämästä jäänyt spaatteli hollille..

Jos innostut Double Wearista ja hankit joskus myöhemmin lisää, niin saman konsernin valikoimista löytyy myös DW:n pullon kierteisiin sopivia pumppuja - helpottaa hieman elämää :)

Hei kiitos vinkistä, ehdottomasti hommaan pumpun :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1113 : 14.03.17 - klo:19:18 »
^Vaaleus ei ole ongelma, en ole vaaleimmasta päästä😎 Obko tuo Lumene Glow vielä nimellä Glow? Sitä voisin kokeilla☺ Onko kukaan kokeillut Dior Nude Airia?

Edit. Vastaan itse, on se Glow edelleen ☺ Käynkin tutkimassa kaupassa sitä!

Tässä oma arvioni Dior Nude Air meikkivoiteesta sävyssä ivory: Lasipullossa oleva kevyehkö meikkivoide. Jätti iholle samettisen pinnan. Tuoksu muistutti vanhan ajan puutereita. Sävy ei ollut itselleni paras mahdollinen, sillä kasvot näyttivät hieman harmahtavilta meikattuina, vaikka tummuusaste olikin ok. Meikkivoidetta otetaan pipetin avulla, joka harmillisesti osoittautui melko toimimattomaksi systeemiksi. Koska meikkivoide oli niin toivottoman ohutta, ei sitä voinut laittaa oikein kädelle tai kasvoille odottamaan levitystä. Siten useamman kerran meikkivoide valuikin paidalleni ja sottasi. Lisäksi pipetti hajosi puolessa välissä käyttöä meikkipussiini ja osa meikkivoiteesta valui hukkaan. Tämän jälkeen tuotetta ei enää voinut kuljettaa mukana, tai ravistaa ennen käyttöä kuten ohjeessa neuvotaan. Tosi kiva, että tämäkin vihdoin loppui. En ostaisi uudelleen.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #1114 : 19.03.17 - klo:18:39 »
Minulla on pigmenttiläiskiä kasvoillani (melasma) joten meikkivoiteen haku on ollut vuosien varrella melkoinen prosessi.
Parhaimpaa peittoa on tullut Estee Lauder Double wear Maximum meikkivoiteella,jonka sävyn tilasin sokkona kun ei testereitä saatavilla,tätä ei siis Suomessa myynnissä.Pieleen meni sävyn kanssa,tietty.
Olen kuluttanut satoja euroja ensin pigmenttiläiskien (pigmenttiviiksien ym.) hävittämiseksi voiteilla siinä onnistumatta.(Kaikki kokeiltu hydrokinonista lähtien)
Sitten otin kokeiluun MAC studio Sculpt meikkivoiteen,josta löytyikin sopiva sävy NC20.Sen alla Pro Longwear peitevoide NW30 läiskien päällä.Tämä combo oli suht toimiva,mutta nyt tuo meikkivoide pukkaa isoja finnejä joten lyhyt oli pelastus.
Ihoni on keltapohjainen.
Löytyykö täältä apuja meikkivoideviidakkoon,mikä voisi vastata esim.tuota MACin sävyä nc20? Mielelläni menisin myös huokeammalla budjetilla,koska tosiaan rahaa on palanut  >:D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1115 : 21.03.17 - klo:11:27 »
^^Minä olen puolestani tykännyt Diorin Nude Airista todella paljon. Vaalein sävy sopii mulle hyvin, olen sellainen kalvakan punertava sävyltäni enkä ole huomannut kasvoilla tuon kanssa mitään harmautta. Koostumus on kasvoilla aivan ihana, todella kevyt mutta silti peittävä ja helppo kerrostettava, jättää sellaisen samettisen puuterisen pinnan. Tuoksu on aika vahva mummopuuteri mutta onneksi häviää kasvoilla nopeasti, oon aika tuoksuherkkä enkä ole huomannut tuoksun kasvoilla häiritsevän.

Koostumus on tosiaan lirua ja meikkivoide pitää muistaa sekoittaa ennen käyttöä. Liru koostumus ei ole haitannut mua. Laitan pipetillä meikkivoidetta vähän kämmenselälle tai töpötän suoraan pipetistä meikkivoidepisaroita kasvoille ja sitten levitän meikkivoiteen sormin kasvoille, viimeistelen Beauty Blenderillä. Meikkaan pöydän ääressä ja jos meikkivoide valuu kämmenselällä niin se ei sotke mulla vaatteita koska pidän kättä pöydän päällä enkä lähellä vaatteita, joten en ole kokenut kovin hankalaksi tuota koostumusta. Hyvin nestemäisen koostumuksen ansiosta meikkivoide levittyy kasvoille helposti ja on musta tosi riittoisaa.

En säilytä meikkejä meikkipussissa vaan meikkipöydällä enkä kuljettele tuota Nude Airia koskaan mukana, joten pullo ei mun käytössä ole vaarassa hajota tms joten en koe pipettiä tai lasipulloa ongelmaksi.

Ostan ehdottomasti uudestaankin kun tuo nykyinen pullo joskus hamassa tulevaisuudessa loppuu. Tykkään Diorin meikkivoiteista ja tämä on musta tähän mennessä kokeilemistani Dioreista paras.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1116 : 28.03.17 - klo:21:30 »
Ja tuo purkki on kyllä syvältä, miten tuosta onkii meikkivoiteen sisältä :o Pitää varmaan etsiä mun entisestä elämästä jäänyt spaatteli hollille..

Jos innostut Double Wearista ja hankit joskus myöhemmin lisää, niin saman konsernin valikoimista löytyy myös DW:n pullon kierteisiin sopivia pumppuja - helpottaa hieman elämää :)

Hei kiitos vinkistä, ehdottomasti hommaan pumpun :ts

No niin, kävin Sokokselta Cliniquen irtopumpun ostamassa ja hyvin passasi DW:hen :ts. Tiedoksi vain, jos jotakuta muutakin kiinnostaa pumppu ostella..
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1117 : 10.05.17 - klo:12:25 »
Pakko hehkuttaa Estee Lauderin Double Wear Stay-in-Place -värivoidetta, sillä saa photoshopatun näköisen ihon. Mulla on käytössä sävy 1N2 Ecru, värivoide näytti pullossa tosi tummalle, mutta levittäessä iholle osoittautuikin todella hyväksi värivalinnaksi. Tämän voiteen levittämisessä pitää olla suht nopea, voide tarttuu ihoon suht nopeasti. Käytän meikkivoiteen levittämiseen MACin 127 sivellintä. Pitää vielä kokeilla levitystä bareMineralsin siveltimellä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.17 - klo:12:57 kirjoittanut Manna »
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1118 : 01.06.17 - klo:08:24 »
Minulla on nyt The Ordinaryn seerumimeikkivoiteesta neljä sävyä - ja muutama testikertakin on ehtinyt kertyä. On hyvä meikkivoide.

Lähes vesimäisen ohut ja samalla tavalla aivan äärimmäisen helposti levittyvä kuin The Ordinaryn High Spreadability Primer. Peittoa on minusta yllättävän paljon tuohon ohuuteen ja liukkauteen nähden, ainakin puolipeittävä. Meikki ei jää lainkaan nahkeaksi, sitä ei tunne iholla lainkaan. Pinta on kaunis, blurraa vähän, ei täysin matta, en kuitenkaan hehkuvaksikaan kuvailisi, peitosta huolimatta ei mitenkään naamiomainen. Voi levittää sormin, siveltimellä tai sienellä - MUTTA kannattaa aina kevyesti buffata pikku kabukilla tms. alueet, joissa huokoset ovat suurentuneet. Ilman tätä ohut voide kertyy huokosiin - mutta pienellä pyörittelyllä häivyttää huokoset aivan ihanasti, kun ihoon ei jää värittömiä kohtia lainkaan. Kulta- ja hopeataittoisten sävyjen hehku on todella hillitty, pitää vielä oikein kunnolla tiirailla ja etsiä eroaa noihin muihin sävyihin. Kesto on pohjalla erittäin hyvä, ainakin tällaisella normaali-iholla. Ei hajusteita eikä voimakkaita raaka-ainetuoksuja. Ihana tuote! Ja se hinta!

Otan viimeistään viikonloppuna swatcheja, yritän löytää jotain MACia vertailukohdaksi.

Itselleni menee tällä hetkellä parhaiten sävy 2.0 YG. Joudun ehkä vielä hankkimaan astetta tummemman kesävärin.
« Viimeksi muokattu: 01.06.17 - klo:08:50 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1119 : 05.06.17 - klo:22:36 »
Löysin marketista meikkivoiteen, joka vaikuttaa todella, todella lupaavalta mun erittäin vaikeasti meikattavalle iholle. Ongelma on kuivuus ja peittoa vaativa iho, mikään pohja ei tunnu pysyvän, vaan menee aivan järkyttävän näköiseksi lukuisista eri tuotteista ja niiden yhdistelmistä riippumatta.

Ostin Catrice-merkin 24H Made to Stay Make Up -meikkivoiteesta kaksi sävyä, vaaleimman 005 Ivory Beigen ja siitä kaksi sävyä tummemman 015 Sand Beigen.  Tuote on lasisessa pumppupullossa ja 30 ml maksaa 7,99 €, saa ainakin Citymarketista ja vissiin Tokmannilta ja sen tapaisista kaupoista. Tämä on erinomaisesti peittävä, mattaisen pinnan jättävä voide, joka on kuitenkin melko notkeaa koostumukseltaan. Ivory Beige on vaalea, keltapohjainen sävy, itselleni tällä hetkellä hieman liian vaalea vaikken ole erityisemmin ehtinyt päivettyä. Swatchailin vähän ja tämä on tummuusasteeltaan lähellä Misshan Perfect Cover BB:n 13-sävyä, ehkä inan tummempi. Hieman vaikea verrata, kun tämä on heleän keltainen ja Misshan harmahtavan pinkki. Lumenen Nude Glow'n 0-sävyä tämä on noin asteen vaaleampi, Lumenen Nude Perfectionia en swatchannut, mutta 1-sävy Kultahiekka on arviolta aika lähellä tuota 015 Sand Beigeä. Sekin on siis keltapohjainen sävy.

Levitin meikkivoiteen MAC 187 skunkilla ja koska se jäi peittokykynsä vuoksi häiritsevän maskimaiseksi pakkeliksi, niin pyörittelin kostealla beautyblenderillä vielä paikoilleen. Kokeilin ilman mitään primeria iholle, joka tuntui hiukan kiristävältä ja päälle suihkautin L'Orealin Infallible -suihketta (sitä paljon hehkutettua, johon olen itsekin tykästynyt). Oletin, että kohta pohja on rumasti huokosissa ja hävinnyt muualta, mutta käsittämättömästi tämä on nyt 5-6 h myöhemmin edelleen todella siisti  :o Tämä on mulle erittäin, erittäin harvinaista, olen ollut todella isoissa ongelmissa meikkipohjan pysyvyyden kannalta. Vähemmän temppuilevalle iholle voisin povata erinomaista pysyvyyttä koko päiväksi. Rasvaisella iholla käyttätymistä en osaa arvioida, mutta Catricella on valikoimissaan useampia meikkivoiteita ja jos laatu on kautta linjan näin hyvää, niin suosittelen testaamaan :)

Lopputulos on makuuni hiukan liian matta ja peittävä, mutta tosi ohut Lumenen Nude Glow on ennenkin ollut mulla toimiva kaveri sekoitettavaksi, kokeilen sitä seuraavaksi. 1-sävyllä saa varmaan sävyäkin modattua juuri oikeaksi.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1120 : 05.06.17 - klo:23:14 »
Ai onko Catriceakin Suomessa myynnissä? Onkohan se nyt ihan vasta tullut kun en ole huomannut, vaikka ei tuosta kauaa ole kun olen käynyt läpi sekä Tokmannin että Citymarketin kosmetiikkahyllyt. Tai jos ei sitten vaan ole tänne tullut.

Edit. No löytyihän tuo tieto googlaamallakin. Ei siis tietenkään ole Kuopiossa. ::)
« Viimeksi muokattu: 05.06.17 - klo:23:18 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1121 : 06.06.17 - klo:13:20 »
Triina, muistelen että säkin kokeilit niitä Essencen kiiteltyjä meikkivoiteita, osaisitko yhtään verrata näiden ja niiden sävyä toisiinsa? Heleä keltainen kuulostaa kyllä just täydelliseltä mulle. Pitää tutkia, oisko tummemat sävyt mulle hyviä.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1122 : 06.06.17 - klo:13:39 »
Testasin Essencen Camouflagen vaaleimman sävyn (10) Catricen vaaleimman (005) viereen. Tummuusasteeltaan melko lailla samaa, pursottaessa Essence jää vaaleammaksi ja hitusen keltaisemmaksi mutta hapettuu iholla samaan tasoon. Jos omalla iholla ei hapetu, niin Essence on vähän vaaleampi ja keltaisempi, korkeintaan puoli astetta. Samanoloisia meikkivoiteita muutenkin, paitsi että Essence näytti ihan kauhealta mun naamalla. Peittävyyttä Catricella on mun mielestä vähän enemmän.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1123 : 06.06.17 - klo:13:45 »
Mulla hapettuu kyllä kaikki, mutta noi Essencet on siitä harvinisia, että ne hapettuu paremman näköisiksi. :D Tai, just levittäessä ne on vähän vaaleita, mutta sit ajan kanssa ne jotenkin asettuu iholle ja näyttää just oikean värisiltä.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1124 : 26.06.17 - klo:19:45 »
Että on vaikeaa löytää meikkivoidetta tälle naamalle. Ostin nyt tuon Catricen 24h meikkivoiteen vaaleimman värin kokeilyuun, mutta ei toimi, ei. Muutaman tunnin päästä on jo lähtenyt häipymään ja iho kiiltää,kuin viimeistä päivää. Ei auta primerit, ei puuteroinnit, ei kiinnityssuihkeet.Lisäksi tuntuu ärsyttävän ihoa. Pitäisi viikonlopuksi löytää joku pitävä ratkaisu, joka ei näytä karmealle muutaman tunnin päässtä.  ???