Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269503 kertaa)

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #240 : 02.07.07 - klo:22:54 »
Pyytäisin minäkin juuresten apua meikkivoiteen värin valinnassa. Haluaisin kokeilla Chanelin Pro Lumierea, vaan olen jo ihan sekaisin siinä, mikä sävy olisi minulle sopivin. En löytänyt Googlella hyvää kuvasivua, josta olisin voinut katsoa Pro Lumieren sävyjä, Strawberrynetin kuvistahan nyt ei tunnetusti kukaan saa mitään tolkkua.

Tällä hetkellä on käytössä Diorin Fluide sävyssä 200 light beige. Se on himppusen liian tumma ja vähäsen liian kellertävä. Chanelilta olen käyttänyt meikkipuuteria sävyssä 30 cendre. Se puolestaan on ihollani jollain tavalla liian punertava ja harmahtava? Haluaisin Pro Lumieren sävyn näiden välimaastosta, sävyn pitäisi siis olla keltapohjainen eikä aivan vaaleinta laatua, kuitenkin vaaleampi kuin Dior. Olisiko kellään kokemusta näistä sävyistä?

Ehdotuksia otan kiitollisena vastaan.

Lisäys. Kaiketikin sävyt 15 opaline ja 20 clair olisivat vaihtoehtoina, 10 limpide on varmasti liian vaalea ja 40 beige samaa tummuusastetta minulla jo olevien kanssa Mutta kumpi se noista olisi? Onkohan 20 clair punertavampi, silloin ei se ainakaan.

« Viimeksi muokattu: 02.07.07 - klo:23:23 kirjoittanut Täti Kukkahattu »

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 02.07.07 - klo:23:59 »
^Useimmat suomalaiset ovat Chanelin värikartalla 30 Cendre, minä myös. 30 on käsittääkseni tosi perusbeige, jonka ei pitäisi taittaa punaiseen tai keltaiseen. 40 on mielestäni "päivettyneelle iholle" = tummempi ja kultaisempi. Jos 30 on oikea tummuus niin 40 on varmaankin liian tumma. Sävyt toki vähän vaihtelevat eri tuotteiden välillä, mutta mielestäni Chanelilla sävyt vastaavat todella hyvin toisiaan eri tuotteiden välillä. Mun mielestä meikkivoidetta ei kannata ostaa kokeilematta eli patistaisin sua kemppariin testailemaan. Voithan sä silti ostaa voiteen netistä, vaikka jossain tavaratalossa tuotetta tipan verran testaisitkin...
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 03.07.07 - klo:00:04 »
Täti Kukkahattu: Mun mielestä Chanelin Pro Lumieren sävy 10 Limpide on todella tummaa, luulin sitä todellakin vaaleammaksi. Mä olen kyllä todella vaalea, että ehkä mua ei kannata kuunnella. Limpide näyttäis mun naamassa kököltä tekorusketukselta.  ;D Tuota vaaleinta sävyä ei Suomesta saa, mutta kannattaa mennä katsomaan muita sävyjä kosmetiikkaosastolle.

Edit: Chanelin sivujen väritaulukkoon ei todellakaan kannata luottaa. Sävyt näyttää siellä kymmenen kertaa vaaleammilta, kuin luonnossa.
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:00:07 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Laura

• Vieras
« Vastaus #243 : 03.07.07 - klo:00:58 »
Onko kukaan nähnyt myynnissä lorkun True Match-meikkivoidetta sävyssä W2? Itselläni on W1 ja W3, kun sopivin sävy olisi jotakin siitä välistä, mutta en kaupungissani ole nähnyt ollenkaan W2-sävyä. Onkohan sellaista ylipäätään olemassa (Suomessa)?

Sekoittelen itselleni sopivan meikkivoiteen noista kahdesta sävystä ja Erisanin kosteusvoiteesta. Oikeastaan ei haittaa, että piti ostaa kaksi sävyä, kun talvella ja kesällä noita on kätevä sekoitella eri suhteessa :) Vähän tuo True Match tukkii ihoa, mutta Erisanilla reilusti "laimennettuna" satunnaisessa käytössä menettelee siihen asti että saan hankittua mineraalimeikkipohjan.

Onko Cliniquella mitään todella kevyttä, kuulaan tuloksen antavaa meikkivoidetta? Katselin ko. merkin sivuja, ja silmääni osui kaikenlaisia mattajuttuja, ja ainakin markettimeikkien kohdalla mattaisen tuloksen lupaavat voiteet ovat olleet karmeita pakkeleita :/ Huomasin, että paikkaunnaltani sittekin saa Cliniqueta yhdestä pikkupuodista, joten vähän alkoi sekin merkki kiinnostaa :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 03.07.07 - klo:01:03 »
Laura: Edellisellä sivulla oli juuri puhetta True Matchin sävyistä. Kaikkia sävyjä ei tosiaan Suomesta saa. Ilmeisesti Suomessa on myynnissä kakkos sävyä vain punapohjaisena (kylmä C2)?

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2591.msg308292#msg308292
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #245 : 03.07.07 - klo:09:24 »
Kiitoksia vastauksista, tiiti2 ja Emi-lyn! Ongelma on siinä, että kotikaupungissani myydään Chanelia vain yhdessä pikkuisessa kempparissa. Kävin aina ennen ostoksilla siellä (= ennen Strawberrynetin ym. löytämistä) enkä yksinkertaisesti enää ilkeä mennä sinne, koska en Suomen hinnoilla aio ostaa yhtään mitään, en edes siltä tosi ystävälliseltä kempparinpitäjältä. :(  En siis pääse testaamaan sävyjä ennen ostamista. Ihan hullua kyllä ostaa meikkivoidetta nettikuvien ja muiden neuvojen mukaan, vaan minkäs teen. Tuurilla tässä on ennenkin pitkälle menty!

Chanelin sävyistä. Aika jännä, että 30 cendre on perusbeige, jonka ei pitäisi taittaa punaiseen tai keltaiseen. Omalla ihollani se on oikeaa tummuusastetta (paitsi sydäntalvella liian tumma), mutta selkeästi liian punertava tai jollain lailla väärän värinen. Jotain liian harmahtavaa ja kylmää siinä on. Luulen, että sävy 10 limpide on oikeasti liian vaalea minulle, en ole koskaan kuulunut kalpeanaamojen klaaniin. :)

Onko sinulla tiiti2 kokemusta sävyistä 15 opaline ja 20 clair, kumpi olisi kellertävämpi/neutraalimpi, ei ainakaan punasävyinen? (Chanel-ketjuun olit kirjoittanut ansiokkaan raportin Chanelin tuotteista, joten sinulla taitaa olla niistä enemmänkin kokemusta.)

Tunnen itseni nyt vähän inttäväksi vastarannankiiskiksi. :-\

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #246 : 03.07.07 - klo:09:30 »
Onko Cliniquella mitään todella kevyttä, kuulaan tuloksen antavaa meikkivoidetta? Katselin ko. merkin sivuja, ja silmääni osui kaikenlaisia mattajuttuja, ja ainakin markettimeikkien kohdalla mattaisen tuloksen lupaavat voiteet ovat olleet karmeita pakkeleita :/ Huomasin, että paikkaunnaltani sittekin saa Cliniqueta yhdestä pikkupuodista, joten vähän alkoi sekin merkki kiinnostaa :)
Mulla on superbalance make up -meikkivoidetta, eikä se mielestäni tee matta pintaa. Vaikuttaa muutenkin mielestäni hyvältä meikkivoiteelta. Mutta kannattaa käydä paikallisessa liikkeessä juttelemassa ja pyytää näytteitä paristakin eri tuotteesta/sävystä ja testata pari päivää ennenkuin ostaa.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 03.07.07 - klo:10:53 »
Täti Kukkahattu: Chanelin Pro Lumieren sävy 10 on keltapohjainen ja 15 punapohjainen, mutta molemmat mielestäni aika neutraaleja. Minulla on keltapohjainen iho ja olen käyttänyt molempia. Sävyä Opaline 15 olen tosin hieman vaalentanut jollain muulla meikkivoiteella.

Kuten Emi-lyn sanoi, Pro Lumieren vaalein sävy ei ole mikään vaaleista vaalein. Kannattaa käydä siellä kempparissa tsekkaamassa Chanelin Vitalumiere Fluiden sävy 10. Mielestäni Pro Lumieren 10 sävy on aika lähellä Vitalumiere Fluidea. Chanelin vaalein meikkivoide löytyy Teint Fluide Universelistä (tämä on enemmän sitten kalkkilaivan kapteenien meikkivoide) ja nuo edellämainitut on paljon tummempia.

Chanelin Vitalumiere Cremen sävy 10 limpide on ehkä hitusen tummempi kuin edellämainitut, mutta tosi neutraali sävy. Sopii ainakin minulle kesäkäyttöön. Kannattaa harkita myös tätä meikkivoidetta  :) Meikkivoide tekee todella ihanan valonhohtoista ja luonnollista jälkeä, mutta peittää silti hyvin.

Toivottavasti et mennyt Chanelien kanssa ihan sekaisin  :)

Edit. Vielä lisäyksenä, että Ebaystä löytyy pieniä näytepussukoita Chanelin meikkivoiteista (sellaisia joita on esim. lehtien välissä).

« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:11:11 kirjoittanut MinnieMouse »

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 03.07.07 - klo:12:23 »
Kiitoksia MinnieMouselle! Muistinkin juuri, että sinullahan on myös paljon kokemusta Chanelin meikkivoiteista ja olet niitä suositellut minulle ennenkin. (Sillä kierroksella tosin päädyin Diorin Fluideen.) Vähän kyllä meni pää pyörälle kaikista vaihtoehdoista, olisi kaikkein helpointa kun olisi tasan tarkkaan vaihtoehdot A ja B. :P

Meikkivoiteita en nyt halua, olen niin kyllästynyt niihin jo oleviin. Nyt tahdon meikkivoidetta. Sinne kemppariin en siis oikeasti ilkeä mennä pelkästään katselemaan. Taidanpa pelata riskipeliä ja tilata sävyn 10 limpide, löysin Googlella muutaman paremman kuvan, jossa se ei näyttänytkään niin vaalealta kuin sävynumero antaisi ymmärtää. Eikö Chanelilla olekaan sävynumerointi loogisesti niin, että pienin sävynumero = vaalein sävy? Limpiden keltapohjaisuus kuulostaa myös hyvältä, sävyn 15 punapohjaisuus ei.

Saakos tämäkin 10 limpide  sitten muuttaa MinnieMouse sinulle, jos se on minulle liian vaalea? ;D

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 03.07.07 - klo:12:35 »
Saakos tämäkin 10 limpide  sitten muuttaa MinnieMouse sinulle, jos se on minulle liian vaalea? ;D

Joo, muuten kyllä, mutta minulla on juuri melkein täysi puteli Pro Lumierea jäljellä (tämä purnukka muutti minun luokseni Emi-lynin luota  :))

Chanelin meikkivoiteissa pienin numero vastaa vaaleinta sävyä ja sävynumerointi menee niin, että sävyt 10, 20, 30 jne... ovat keltapohjaisia ja 15,25,35 jne. punapohjaisia. 10-sävy on kaikissa meikkivoiteissa vaalein, mutta vaaleus vaihtelee aika suuresti eri meikkivoiteiden välillä. Uusimmissa meikkivoiteissa (Innocense) ei tuota kymppisävyä ole enää ollenkaan. Mielestäni Pro Lumieren 10 sävy on hieman vaaleampi kuin Innocencen 20 (tämä on sitten hämärä muistikuva  :) En ole Innocencea koskaan kokeillut kasvoille).

Edit. Olen viime aikoina käyttänyt myös Maybellinen Smooth Resultia ja L`Orealin Visible Liftiä. Minusta nämä ovat markettituotteiksi oikein mainioita!

Vielä yks juttu  :) Jos joskus jossain muussa kempparissa pystyt Chanelia testaamaan, niin kannattaa vilkaista myös Vitalumiere Cremeä. Hintaa painavaan lasipurkkiin pakatulla Cremellä on Suomessa huimat 57 e, mutta meikkivoide on kyllä joka sentin arvoinen!
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:12:52 kirjoittanut MinnieMouse »

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 03.07.07 - klo:13:04 »
Saakos tämäkin 10 limpide sitten muuttaa MinnieMouse sinulle, jos se on minulle liian vaalea? ;D
Joo, muuten kyllä, mutta minulla on juuri melkein täysi puteli Pro Lumierea jäljellä (tämä purnukka muutti minun luokseni Emi-lynin luota  :))
Pakko saada sanoa, että juuri tuohon viittasinkin: muistan Emi-lynin limpiden muuttaneen juuri sinulle. Meinasin, josko se olisi kaveria vailla! :D

Jottei menisi ihan totaalisen ohi, niin kiitos vielä kovasti hyödyllisestä tiedosta, en tiennyt tuota Chanelin sävynumeroinnin ideaa eli että tasaluvut ovat keltapohjaisia ja väliluvut taas punapohjaisia. Jännä kylläkin, sävyt 20 clair ja 40 beige näyttävät Mansikkanetin sivuilla paljon vaaleammilta kuin 10 limpide ja 15 opaline. Mutta johan se tuli jo kertaalleen todettua, että Mansikkanetin kuvat eivät vastaa todellisuuttaa ja mikäli niiden mukaan ostaisi, haukkaisi äkkiä kakkaa.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 03.07.07 - klo:13:11 »
Joo, kaikki hylätyt Chanelin purnukat saa turvapaikan mun kylppäristä  :D

Mansikkanetin kuvat tosiaan on mitä on. Ja kuten mainitsin sävyt vaihtelevat tosi paljon meikkivoiteiden välillä. Esim. Teint Fluiden Universelin 10-sävy on "melkein valkoinen" ja sama sävy Vitalumieresta huomattavasti tummempia (mutta vaalea kuitenkin). Chanelin meikkivoiteiden sävyt on kyllä ihanan neutraaleja. En itse pysty käyttämään mitään Diorin meikkivoiteista, koska ne kaikki näyttävät kasvoillani liian keltaisilta.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 03.07.07 - klo:14:32 »

Chanelin sävyistä. Aika jännä, että 30 cendre on perusbeige. Omalla ihollani se on oikeaa tummuusastetta (paitsi sydäntalvella liian tumma), mutta selkeästi liian punertava tai jollain lailla väärän värinen. Jotain liian harmahtavaa ja kylmää siinä on. Luulen, että sävy 10 limpide on oikeasti liian vaalea minulle, en ole koskaan kuulunut kalpeanaamojen klaaniin. :)
30 Cendre on minun ja parin Chanelin konsulentin mielestä perusbeige. Cendre kuitenkin tarkoittaa tuhkaa, joten nimen voisi ymmärtää "viileäksi sävyksi". 40 taas on tosiaan kultainen ja selvästi lämmin sävy, vaikka sen nimi on "Beige". Sävy 20 on tummuudeltaan selvästi Cendreä vaalempi ja minulle selvästi liian vaalea sävy, en ole sitä koskaan siksi omalle iholleni testaillut. Siksi kyllä veikkaisin, että 20 on sulle jo liian vaalea jos 30 on oikeaa tummuutta.

Meikkivoiteiden kanssa pelatessa oppii oman tummuuden aika hyvin arvaamaan, minusta valmistajien välillä oleva numerointi on melko yhteneväistä. Esim. mulla Chanelin 30 Cendre vastaa tummuudeltaan Lancomen sävyä 3 / N30, Lorealin N3 tai C3, MACin N tai NC 25-30, Stilan 30 Watts. Sun ihosi on siis todennäköisesti samaa tummuutta mutta lämpimän sävyinen, hyviä arvauksia värikoodin suhteen olisivat Lancomen 3 / W30, Loreal N3 tai W3, MAC N tai NW 25-30). Olikohan tästä taas mitään apua... Ensisijaisesti suosittelisin kyllä kempparia, toissijaisesti naapurikaupungin (outoa) kempparia.  ;D
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #253 : 03.07.07 - klo:16:01 »

Vielä yks juttu  :) Jos joskus jossain muussa kempparissa pystyt Chanelia testaamaan, niin kannattaa vilkaista myös Vitalumiere Cremeä. Hintaa painavaan lasipurkkiin pakatulla Cremellä on Suomessa huimat 57 e, mutta meikkivoide on kyllä joka sentin arvoinen!

Onko Vitalumiere kosteuttavampi/ hoitavampi kuin Pro Lumiere? Katselin Mansikkanetin Chanel-valikoimaa ja kumpaakin löytyi. Kätevä pumppupullo molemmissa. Sävy 20/Clair löytyy molemmista, olisi kiva tietää, kuinka yksiin  käyvät.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 03.07.07 - klo:17:58 »
^ Mielestäni Vitalumiere Fluide ja Creme ovat kosteuttavampia kuin Pro Lumiere. Varsinkin Creme sopii todella hyvin kuivalle iholle. Kannattaa käydä tarkistamassa sävyt Maija`s Cosmetics-putiikissa  ;) (etkös sinä Jojensuussa asu?)