Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269502 kertaa)

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #390 : 09.12.07 - klo:09:34 »
Eikö se pullo olekaan 30ml niinkuin Fluide?  :o Vai oletko katsonut vain kaupan testereitä, nehän ovat sen 20ml ainakin Fluidessa ja sit se ostopullo on 30ml.

Kuinka kauan tuollainen meikkivoide säilyy hyvänä? Kun itse ajattelin tuota Diorin Foreveriä iltakäyttöön ja tarvisin sitä suht harvoin että kerkeekö se pilaantua luinka nopeasti? Oli mulla kyllä kaapissa Lumenen doublestay meikkivoide avaamaton jonka päiväys oli mennyt 2003 ja se näytti ihan toimivalta. (en tosin kokeillut, heitin roskiin)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 09.12.07 - klo:10:09 »
^Kyllä se myyntikoko on 30ml niinkuin muissakin Diorin meikkivoiteissa (ja melkein kaikissa muissakin).

Kyllähän tuollainen pumppupulloon pakattu meikkivoide säilyy normaalissa huoneenlämmössä valolta suojattuna (esim. kaapissa, laatikossa) hyvänä todella pitkään. Vuosikausia. 

(Mulla on ties kuinka monta meikkivoidetta kerralla käytössä ja harvemmin mikään silti pilaantuu, ainakaan pumppupullo tai tuubi.)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 09.12.07 - klo:10:37 »
Hain Stoccalta näytteen Foreverin Ivorystä ja voi daam just testasin kasvoille ja ihastelin et on niin ihanaa. Mutta mutta. Menin peilin kanssa ikkunan eteen katsomaan ja ihan järkyttävä tumma rantu leuassa vaikka kuinka yritin häivyttää. Enkä edes sitä laittanut tuohon leukalinjaan vaan poskille ja otsaan ja siitä sitten häivyttäen. Olo on vaan niin kevyt kun tuntuu ettei kasvoilla ole mitään.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #393 : 09.12.07 - klo:12:08 »
Sopiiko tuo Diorin Forever-meikkivoide pintakuivalle sekaiholle? Otsa ja nenä välillä hilseilee, vaikka mitä tekis, joten korostaako pintakuivuutta paljon? Mulla on myös aika isot huokoset poskissa joskus, niin painuuko tuo huokosten pohjalle? Ikävää, jos naama näyttää poskista ihan pilkulliselta. Voiko sen levittää sormin? Ja lähteekö kuitenkin suht hyvin kasvoista pois, vai tarviiko juuriharjaa? ;D

Ja vääntäkää nyt rautalangasta- Onko tuo Foreverin vaalein sävy vaaleampi, kuin Pure Lightin vaalein? Entä verrattuna (siis väriltään) Lumenen Double Stay 1:een?
 Ja onhan se Foreverin vaalein sävy se 010?   

Nimim. Tiiti, kyselyiässä ja äijä laivalla. ;)
« Viimeksi muokattu: 09.12.07 - klo:13:50 kirjoittanut Tiiti »
Veni, vidi, Visa.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 09.12.07 - klo:12:17 »
^Oletko Jonsu kokeillut Diorin Diroskin Icône meikkivoidetta?  Siinä on olemassa sävy 010 Ivory, joka varmaan olis sitten sulle sopiva.

Mulle tuo vaalein sävy on liian tumma ( käytän muuten 100-sävyä ) paitsi tietenkin se "väritön" versio. Muuten tää olis mun lemppari, mutta minkäs teet kun on liian tummaa niin sitten on. Että jos sulla Jonsu tuo 100 on just täydellinen, niin epäilen, että ei ole sullekkaan ihan hyvä. Käy pyytämässä näyte jostain  :)

Onko tosiaan niin että kun Diorilla on kahdenlaista numerointia Ivoryssa kuten 100 Fluidessa ja 010 tuossa Iconessa ja Foreverissä että ne ei ole saman sävyiset? Kun tuo Fluiden 100 on just passeli ja siitä ei jää rantuja leukaan, mutta se ei ole tarpeeksi peittävä. Foreverin 010 on liian tummaa.

EDIT: Nyt on päivä oleiltu Forever naamassa ja ei nyt mua kauheasti ole vakuuttanut. Iho alkoi kiillellä jo tunnin jälkeen ja nyt se on aika hurjan näköinen. Kiiltelee kauttaaltaan ja ihohuokoset näkyvät selvästi. Kyllä Fluide on mun iholla parempi. Meikin kiinnitykseen käytin Diorin transparent irtopuuteria.
« Viimeksi muokattu: 09.12.07 - klo:17:03 kirjoittanut Jonsu »

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 10.12.07 - klo:15:40 »
^Kyllä se myyntikoko on 30ml niinkuin muissakin Diorin meikkivoiteissa (ja melkein kaikissa muissakin).

Kyllähän tuollainen pumppupulloon pakattu meikkivoide säilyy normaalissa huoneenlämmössä valolta suojattuna (esim. kaapissa, laatikossa) hyvänä todella pitkään. Vuosikausia. 

(Mulla on ties kuinka monta meikkivoidetta kerralla käytössä ja harvemmin mikään silti pilaantuu, ainakaan pumppupullo tai tuubi.)

Katsoin sitten väärin, kun Kicksissä kävin. Hypistelin nimenomaan sitä "ostopulloa", ei ollut testeri. Ehkä se vaan hämäs, kun pullon on jotenkin ihan älyttömän pienen oloinen. Njaa, nyt tekis mieli itsekin sit kuitenkin kokeilla. Täytyy varmaan hakea testeri. Osaako joku sanoa, mikä Foreverin sävy vastaisi Lumenen uuden mineraalimeikkivoiteen kakkossävyä, Hunajamaitoa?

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 10.12.07 - klo:16:05 »
Sopiiko tuo Diorin Forever-meikkivoide pintakuivalle sekaiholle? Otsa ja nenä välillä hilseilee, vaikka mitä tekis, joten korostaako pintakuivuutta paljon? Mulla on myös aika isot huokoset poskissa joskus, niin painuuko tuo huokosten pohjalle? Ikävää, jos naama näyttää poskista ihan pilkulliselta.

Tiitin äijä lienee jo kotiutunut laivalta… Mutta Diorin Foreverista siitä huolimatta. Tunnen itseni varsinaiseksi luopioksi mineraalimeikkiporukassa, mutta ”talveksi” (missäköhän sekin mahtaa olla) tosiaan halusin ihan vanhan kunnon perinteisen meikkivoiteen. Ja kohtasin jälleen kerran ikiaikaisen ongelmani meikkivoiteiden kanssa: mikä sopisi pintakuivalle iholle.

Ensi alkuun olin minäkin tosi innoissani Foreverista. Hain siitä näytteen Beautysta, myyjä valitsi minulle sävyn 023 Peach ja se onkin sopiva, hyvin samanvärinen kuin Fluiden 200. Fluidea olen käyttänyt ennen mineraaleja. Ensi kokeilemalla Forever tuntui tosi hyvältä, kevyeltä ja hengittävältä, mutta silti peittävältä. Forever myös levittyy Fluidea paremmin.

Nyt kolmeen otteeseen käytettynä Forever ei enää tunnu kovinkaan kummoiselta. T-alue tosiaankin rupeaa kiiltelemään, kuten Jonsukin jo raportoi. Kiillosta huolimatta pintakuivuus nenässä ja otsassa näkyy inhottavan selkeästi. Kaiken huipuksi Forever paakkuuntuu poskien ihohuokosiin jo levitysvaiheessa eikä efekti suinkaan laannu päivän mittaan.

En siis osta tätäkään, ikuinen metsästys jatkuu. :(

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 10.12.07 - klo:17:06 »
^ Menee nyt OT:ksi mutta: Täti, levititkö voiteen sienellä, siveltimellä, vai sormin? Itselläni on tuo ihohuokosongelma melkeinpä kaikissa normimeikkivoiteissa jos levitän sienellä tai käsin, mutta siveltimellä saan todella sileän ja luonnollisen lopputuloksen millä meikkivoiteella tahansa. Tosin eipä se sivellin taida Foreverin kanssa auttaa jos ei muilta ominaisuuksiltaan tuntunut sopivalta pohjalta.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #398 : 10.12.07 - klo:18:51 »

Tiitin äijä lienee jo kotiutunut laivalta… Mutta Diorin Foreverista siitä huolimatta.

Kiitos paljon vastauksesta! Äijä on kyllä vielä laivalla, kun on työkeikalla. ;) Meikkis käyttää henkilökunta-alennukset sitten hyväkseen. ;D

Mäkin hain itseasiassa testerin siitä tänään. Vielä en ole ehtinyt laittaan kasvoille, mutta myyjä pisti kaupassa sitä toiseen puoleen naamaa ja näyttää ihan hyvältä. Huomiseen mennessä tämä asia pitäis sitten päättää. Tuo 010 sävy on kyllä just passeli. En mä tiedä, että onko edes koko meikkivoidetta laivalla, sillä kuvastossa ja laivan nettihinnastossa siitä ei ole ainakaan mainintaa. (kyseessä Viking Isabella)  Täytyy sutia heti huomena aamulla ja katsella muutama tunti. Jos sitä sielä on ja meikki näyttää vähänkään hyvältä, niin taidan kyllä ottaa riskin.

Ja luultavasti siinä käy niin, että meikkivoide on tosi hyvää, mutta laivalla sitä ei ole. Sitten päädyn ostamaan sen normihinnalla kaupasta. :P

Jos tuota huokosongelmaa ilmenee, niin täytyy ostaa sellainen sivellin kokeiluun sitten. En vaan ole tottunut levittään meikkivoidetta muuten, kuin sormin. Kaippa siihen sitten oppii.

Veni, vidi, Visa.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #399 : 10.12.07 - klo:21:16 »
^ Menee nyt OT:ksi mutta: Täti, levititkö voiteen sienellä, siveltimellä, vai sormin? Itselläni on tuo ihohuokosongelma melkeinpä kaikissa normimeikkivoiteissa jos levitän sienellä tai käsin, mutta siveltimellä saan todella sileän ja luonnollisen lopputuloksen millä meikkivoiteella tahansa. Tosin eipä se sivellin taida Foreverin kanssa auttaa jos ei muilta ominaisuuksiltaan tuntunut sopivalta pohjalta.

Kiitos huolehtimisesta. :) Tähän saakka olen aina levittänyt kaikki normimeikkivoiteet sormin ja olen kyllä miettinytkin, että ehkä tässä on eräs ongelmani osatekijä. Nyt sain viimeinkin hankittua meikkivoidesiveltimen (eBaysta metsästin Smashboxin nro 13) ja toivon, että saan sillä kauniimpaa jälkeä aikaan. Monethan puhuvat tästä, että siveltimellä saa meikkivoiteen levittymään paljon kauniimmin ja miksipäs ei; voihan sitä kuvitella minkä tahansa maalin ja lopputuloksen, jos levittää sormin vs. laadukkaalla siveltimellä. Pinnasta tulee siveltimellä taatusti ohuempi ja tasaisempi.

Mikä meikkivoidesivellin sinulla Aquatar on?

Kun oikein proksi heittäytyy, voi olla että pohjustus primerillä lisää vielä onnistumisen mahdollisuuksia, tasaamalla sitä pohjaa eli ihoa. Tämäkin on hankinnassa. Voipi olla, että kohta löydän siis itseni Tiitin lailla ostamassa Foreveria suolaisella suomihinnalla. :P Tykkäsin siis Foreverista noin muuten, pintakiiltoon voisi kokeilla levittää puuteria pikkuisen enemmän. Kaiken a ja o on kyllä toki ihon kunto ja superkosteuttavan kasvovoiteen metsästys onkin työn alla. Ei mikään meikkivoide kykene loihtimaan huonosti voivasta ihosta kaunista ja kuulasta.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 10.12.07 - klo:22:21 »
^ Multa löytyy kolme meikkivoidesivellintä ::) Cailapin pieni, everyday mineralsin Premium foundation ja uusimpana MACin Heirlooms setin mukana tullut 190SE. MACia en edes ole vielä ehtinyt testailla.
Cailapin pikkuinen sivellin toimii todella hyvin, erittäin hyvä hinta-laatusuhde, ei tainnut maksaa kuin muutaman euron. EDM:n on ihan hyvä myös mutta hiukan lötkömpi ja siten vaikeampi käyttöisempi.

Sinänsä hullua omistaa noin monta, koska pääasiassa käytän mineraalimeikkejä kabukin kanssa ja normimeikkivoidetta ehkä pari kertaa kuussa jolloin meikkivoidesivellin on tarpeellinen... Toisaalta jos käytän useampana päivänä peräkkäin meikkivoidetta niin on kivempi levittää aina puhtaalla siveltimellä, eli siinä mielessä on hyödyllistä olla useampi jos ei joka päivä halua pestä.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 11.12.07 - klo:05:16 »
Mä käytän tuon Foreverin levittämiseen sitä Diorin uutta meikkivoidesivellintä.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #402 : 11.12.07 - klo:10:25 »
Sallikaa ihan pienenpieni OT (en löytänyt tähän sopivaa ketjua) onko meikkivoidesivellin syytä pestä jokaisen käyttökerran jälkeen ?
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 11.12.07 - klo:10:50 »
^ Riippuu varmaan ihan miten itse haluaa, mutta mä tykkään levittää mekkivoiteen aina puhtaalla siveltimellä. Kyse on kuitenkin nestemäisestä tuotteesta ja käytetään koko kasvoilla. Epäpuhtauksien välttämiseksi olen katsonut järkeväksi käyttää puhdasta. Joskus tosin laiskuuden iskiessä saatan käyttää samaa kahtena päivänä, sen jälkeen jo alkaa tuntua että ei kolmatta enää oikein, voide kuivahtaa siveltimeen eikä jälki välttämättä olisi enää niin tasaista ja luulis että bakteeritkin viihtyy.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 11.12.07 - klo:11:47 »
Millä meikkivoidesivellin on paras pestä? Onko olemassa mitään pikapesukikkaa, vai pitäisikö pestä samalla tavalla kuin normaalistikin, meikkivoidehan ei taida ihan huuhtelemalla irrota? (Itse pesen siveltimeni marseillesaippualla.) Vaikuttaa vähän hankalalta, jos meinaisi joka päivä käyttää meikkivoidetta. :-\

Vain kaipa se voisi olla sen arvoista. Täytyy raportoida, että testasin tänään levittää Foreveria EM:n Premium Foundation Brushilla ja kylläpä levittyikin eri tavalla kuin sormin! EM:n sivellin ei varmasti ole paras sivellin tähän puuhaan, vaikka se mineraalien kanssa hienosti toimikin. Tulipahan nyt kuitenkin (Smashboxin sivellintä maailmalta odotellessa) kokeiltua, että eroa on. Laitoin muuten alle seerumiakin (Shiseidon Visible Luminizeria) ja sekin auttoi meikkivoidetta levittymään nätimmin. Pintakuivuudet eivät hypi silmille ihan yhtä pahasti kuin eilen. Hyvä tästä projektista vielä tulee. :)
« Viimeksi muokattu: 13.12.07 - klo:20:52 kirjoittanut Täti Kukkahattu »